Waarvan geniet jij...?

Gestart door palomino, september 05, 2004, 02:55:17 AM

Pink

Hallo Janice,

Ik doelde ook  op muziek en muzikant. Stel je nu eens voor, het is een heerlijke herfstdag. Je hebt net lekker een eind gelopen door het bos en loopt nu langzaam richting huis. En terwijl je aan komt lopen hoor je Beethoven al.

Dan ga  je je huis binnen, schoenen uit, pantoffels aan en jas aan de kapstok en  loopt naar de huiskamer waar deze begenadigde muzikant achter de piano zit. Je schenkt een kop thee in, koekje erbij en je vlijt je neer op de bank.. En langzaam sluit je je ogen om te genieten van de muziek……………en meer.

Maar gelet op leeftijd van deze heer mag ik voor mij hopen dat zijn vader net zo mooi piano kan spelen.  ;)

Pink

Pink

Van het leven zelf en van mijn onverwachte vrije dag.  Eindelijk eens de kozijnen afverven.  ;D

Pink

Pink

#392
Goedemorgen allemaal,

Ik geniet van het feit dat ik straks in de auto stap op weg naar een
6-daagse workshop met een Chinese leraar. Zes dagen lang 10 uur per dag trainen met honderden mensen. De intentie van liefde neerzetten. Voelen wat het Chi veld met je doet.

Stilte ervaren.

Zie jullie over ruim een week.

Pink

lilith

Wat fijn voor je Pink  :-*
laat je ons weten hoe je het ervaren hebt?

Afgelopen zondag waren we op een paranormale beurs in Sas van Gent. Georganiseerd door John, eigenaar van een forum.
We hebben daar een heerlijke dag gehad, een aantal mensen van het forum in het eggie gezien en gesproken.
Een sessie terug naar je vorig leven gedaan, helaas kwam ik niet verder dan een beeld, toen de deur open ging. Maar de omgeving deed me sterk aan Tjechië denken.

Ik kwam wel al verder dan de vorige keer, dus er zit vooruitgang in.

Ook de lezing EFT gedaan. Het grappige was, dat ik dat juist vorige week donderdag daar nog een workshop over gedaan had.

En toen was er ook een mevrouw die een tekening maakte van je innerlijke kind met uitleg. Dat leek me wel wat.
Een mooie afsluiting voor mij, want we hadden ons al een beetje uitgeleefd in het stenenkraampje. hihi
In ieder geval, we raakten aan de praat en ze blijkt geboren te zijn in hetzelfde dorp waar ik geboren ben. Ze is alleen 11 jaar ouder.
En toen ik haar vertelde dat mijn jongste dochter ook in Zeeuws Vlaanderen woonde, blijkt dat ze de achterbuurvrouw is van mijn dochter.

Mijn mond viel open, als dat kringetje nu toch niet rond is.
Nou, als we bij mijn dochter op bezoek zijn, zijn we ook bij haar van harte welkom.

Dat is toch super leuk dat, dat maakte een fantastische warme dag nog mooier en warmer.

En het is een snoeppie die ze gemaakt heeft, ik was er gelijk verliefd op.
Alleen wat zij het innerlijke kind noemt, bedoeld ze eigenlijk het kind van god wat in iedereen zit. Je goddelijke vonk.
Want dat was ook eigenlijk wat Jezus bedoelde met: laat de kindekes tot mij komen.
Een heel fijn gesprek gehad met haar, alleen kon je goed merken dat ze in het wat stijvere zeeuws vlaanderen woonde. Waar nog erg voorzichtig met het spiriuele omgegaan wordt.

Maar zo'n dag, met zoveel mooie ontmoetingen, zoveel liefde, daar kan ik nou eindeloos van genieten.

groetjes en  :-*
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Ricca

Lieve Lilith,

Wat leuk als losse eindjes bij elkaar komen en blijkt dat we op nog meer manieren verbonden zijn dan we hadden vermoed.

Met het Innerlijke Kind (hoofdletters) wordt inderdaad het Goddelijke Kind in ons bedoeld. Het Goddelijke Kind is een van de sterkste archetypen en staat voor het zuiverste deel van onszelf, onze goddelijke wezenskern. Er is ook een verband met de Dwaas uit de tarot. In dromen verschijnt het Goddelijke Kind meestal als een stralende baby (hoewel niet elke baby deze betekenis heeft), maar eigenlijk is het leeftijdloos en het kan ook als een wat ouder kind verschijnen. Al dan niet met een ei... Klik hier... Of hier... Het combineert zuiverheid met onbevangenheid en onaantastbaarheid. Het herinnert ons eraan dat we in wezen onschuldige, ontvankelijke kinderen zijn en wijst op onze spirituele kracht die altijd onder alle wereldse bezigheden aanwezig is. En inderdaad was dat waar Jezus op doelde met zijn uitspraak: 'Laat de kinderen tot mij komen'. :) Het Goddelijke Kind is ook een beeld van wedergeboorte en ik hoor Rosie nog zingen: 'Er is een kinneke geboren op aard'... :)

Soms wordt het Goddelijke Kind ook wel Innerlijk Kind genoemd, maar je moet het niet verwarren met de innerlijke kinderen in psychologische zin, die aspecten van onze persoonlijkheid zijn en waar we er een heleboel van kunnen hebben. Goddelijk Kind vind ik daarom eigenlijk een betere naam. Daar hebben we er maar ééntje van.

Ik hoop dat je jezelf herkent in het snoepie. :-*

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

lilith

Lieve Ricca

het klopt wat je zegt, het hoeven geen baby's te zijn, het Innerlijke Kind.
De mw die voor mij was, had een ouder meisje, zo rond de 6 jaar.

Maar die zij voor mij getekend hebt is nog zo klein, nog met die mooie ronde oogjes en zo'n klein dopneusje.

Zoals echt die kleintjes nog kunnen zijn, zo puur en echt. Met een beentje op aarde en de andere nog in de andere sferen.

Ik zou hem je zo graag laten zien, ik vind hem of haar zo mooi.
Mijn man heeft hem nu gescreend en naar mijn compie gestuurd. Maar ik weet niet hoe ik hem hier plaatsen kan.

liefs Lilith
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Opti-Mystique

Van steeds beter leren los te laten en de bijbehorende vrijheid te ervaren!

:)

lilith

dit is een test
om het plaatje van mijn innerlijke kind te kunnen bekijken

http://i112.photobucket.com/albums/n169/lillith-02/Nel-innerchild.jpg
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

lilith

yehhhhhhhh  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ricca het is gelukt

haha, het wordt nog wat met me
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Ricca

Haha, het is gelukt, Lilith. Mooi. ;D

En wat een mooi kind is het. Die ogen... prachtig. Fonteintje op de kruin... Het lijfje lijkt de vorm van een hart te hebben. Echt een hartediefje...  :D

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

lilith

dat lijfje zijn 2 vleugeltjes, waardoor ik gedragen wordt, zei ze.
En dat onder het kinnetje is de godsvonk die straalt.

Ik was er gelijk verliefd op, maar dat kan jij je nu wel voorstellen.
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

lilith

van de persoon die ik ben

ik vind mezelf wel lief eigenlijk  :)
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

snowdrop

Citaat van: lilith op november 15, 2006, 17:10:51 PM
van de persoon die ik ben

ik vind mezelf wel lief eigenlijk  :)

van dit bericht  ;D

lilith

Citaat van: snowdrop op november 15, 2006, 23:37:34 PM
Citaat van: lilith op november 15, 2006, 17:10:51 PM
van de persoon die ik ben

ik vind mezelf wel lief eigenlijk  :)

van dit bericht  ;D

haha, ik weer van jouw berichtje  :-*
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Pink

Van die prachtige lucht toen ik net naar huis fietste. Nachtblauw omdat de avond al gevallen is met aan de andere kan van het weiland een prachtige lichgt oranje in wit overgaande baan  van de zonsondergang.

Een prachtig kleurenspel en ik heb even stil gestaan om er van te genieten.

Pink