Waarvan geniet jij...?

Gestart door palomino, september 05, 2004, 02:55:17 AM

Fatin

 ;D ;D ;D stikt van de spelfouten.... ;D ;D ;D

dat was het bericht dat er aan vooraf ging, deels. Ik dacht je mij in de zeik aan het nemen was omdat ik gister schreef dat je bewuster schrijft. Je had het dus nog niet gelezen. Zag er wel humor in. Nu heb ik tegenwoordig ook niet echt veel nodig om dubbel van het lachen te liggen. Heerlijk!

Fatin


Pink

Hallo Fatin,

Humor en liefde is waar het om gaat. Had inderdaad mijn bericht niet nagelezen en zonder bril zie ik slecht. met opzet doen zou ook wel een zet van mij geweest kunnen zijn.

Ga mijn koffer inpakken 8). Voor het eerst sinds het overlijden van paps gaan we weer met zijn allen naar ons familiehuis.

Pink

Leeuwin

Vandaag drie uur in de sneeuw gelopen. Daarna genietend met een boek op de bank en een lekkere kop capuccino erbij. Kerstmuziek erbij aan.
Ik heb vandaag genoten van het goede leven! :D

Liefs van Leeuwin

Palomino

...van Pippi Langkous  :D :D :D, nog altijd mijn held !

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

klaproos1945




     genieten van de warmte in mijn huisje als het buiten erg koud is en ik lekker op het forum aan
     het schrijven ben met een kopje koffie en het allemaal los kan laten de leuke tijd in een koude periode

Leeuwin

Ik geniet van die sneeuw. Wat een mooie witte wereld is dit. Heb gemiddeld een uur per dag gewandeld. Daarna gezellig thuis in sfeerverlichting een lekkere kop koffie gedronken. Ik ben een echt wintermens.

Leeuwin

Julia

Ik geniet van de vogels in mijn tuin. Vorige maand heb ik een heel scala aan voer opgehangen. Trosgierst, pindaslingers, vetbollen, zaadnetjes en appels hangen her en der door de tuin. Een soort voedselbank voor vogels..... 8)

In het begin kon ik ze wel de tuin inkijken; ze kwamen niet. Maar sinds een week of twee komen ze pas in actie. Eerst de kraaien die de pinda's plunderen en er een giga bende van maken. Gelukkig komt "mijn" mezenpaartje 's ochtends de sneeuwvrije grond opruimen en stukjes appel eten. Ook komen de koolmeesjes en de snelle vinkjes, zenuwpees winterkoning en ook een roodborstje op bezoek. Ruzieende en kabaalmakende spreeuwen die even een pittstop maken, en zo net landden er drie groene schreeuwende parkietachtige papegaaitjes op mijn fastfood-drive. Ze roken aan de gierst, maar ws. was het niet de goede  :-\.  Het is wel "soort bij soort", aan integratie doen ze niet.

Mijn katten (12) die languit liggen op de warme vensterbank, maken leuke bewegende geluidjes met hun snuitje (frrrrt, frrrrt). Maar verkiezen toch de warmte en blijven binnen. Mijn hondje - type: alles (voedsel) is voor Bassie -, is regelmatig jaloers en vliegt met gestrekte voorpoten door het kattenluik zodra ze de schreeuwers hoort. En ik zit met fotocamera in de aanslag vol spanning te wachten. En lig steeds weer in een deuk, als ik mijn foto's terugkijk. Want menig meesje en vink staan er voor de helft op, ze zijn zo snel.... Maar ik houd vol.

Palomino

Citaat van: Julia op januari 18, 2010, 14:49:58 PM
Mijn hondje - type: alles (voedsel) is voor Bassie -, is regelmatig jaloers en vliegt met gestrekte voorpoten door het kattenluik zodra ze de schreeuwers hoort. 
;D ;D ;D ik zie het voor me, lig in een deuk !!!
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Palomino

Ik geniet van de mooie afwisselende vormen waarin Klaproosje haar berichten neerzet op dit forum...een lust voor het oog  :D.

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Palomino

De stenen die ik in de loop van de jaren van overal heb meegenomen liggen in een grote ronde schaal gevuld met water en een fontijntje erin. Ongeveer eens per jaar is het nodig om dit alles schoon te maken vanwege algaanslag, stof, dierenharen etc.
Gisteren heb ik alle stenen in een bak met soda gelegd en de schaal schoon gemaakt. Deze wordt trouwens steeds mooier, nu onder de grijze laag het ruwe rode aardewerk tevoorschijn komt.
Waar ik zo van geniet is om alle stenen en steentjes weer eens stuk voor stuk in mijn handen te hebben, ik denk toch dat het er wl een stuk of 500 zijn. Van de meeste weet ik nog precies waar ik ze heb gevonden, waarom ze me destijds aanspraken en waarom ik ze vervolgens heb opgeraapt en meegenomen.             Er zijn stenen die de vorm hebben van harten, stenen waarop symbolen, tekens of figuren staan, stenen in schitterende ronde vormen, prachtige kleuren, heel veel stenen met oogjes, stenen waarin van nature gaten zitten en stenen met de mooiste lijnen. De grillige steen met hele scherpe hoeken en punten die me aan mijn felheid doet denken, het ei met het hartje, de foetusvormige steen die ik in Italië vond toen ik zwanger was van mijn zoon, allemaal hebben ze een verhaal, allemaal een betekenis...Ik heb ze allemaal weer even gekoesterd en nu liggen ze allemaal weer in een schaal met helder water mooi te zijn  :D

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Julia


Palomino

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Acacia

De laatste weken, wanneer ik op mijn witte bankje in de keuken voor het raam
een sigaret zit te roken, (ik eet geen vlees, ik drink geen alcohol of koffie, but I love smoking) krijg ik bijna dagelijks een merel op bezoek.
Hij nestelt zich onveranderlijk op hetzelfde plekje op de heg vlakbij het raam.
Als ik hem weerzie begin ik zachtjes tegen hem te praten in de trant van: hee lief vogeltje ben je daar weer, wat ben je een mooie merel met je prachtige  gele snuitebekje en wat is je lijfje mooi rond met die kleine zwarte opwaaiende veertjes etc.
De laatste dagen lijkt het alsof hij me langdurig recht aankijkt wanneer ik op deze manier tegen hem spreek, alsof hij me hoort en mijn taal vertaalt in zijn eigen vogeltaal.
Beautiful.

Acacia

Palomino

...en Acacia, wie weet zal hij ooit een prachtig lied voor je ten gehore brengen  :D

Misschien is de merel al stiekum een beetje op zoek naar een geschikte plaats om te nestelen...in jouw heg wellicht?
Bij mijn moeder in de tuin kwam ieder jaar weer een merelpaartje terug in de clematis die tegen de schutting groeide, om daar hun nestje te bouwen en te broeden.

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Acacia

Hi Palomino,

ongetwijfeld zal het dat wel zijn: het mereltje oriënteert zich op een nieuwe woonruimte voor zijn toekomstige gezin.
Maar ik geef de voorkeur aan mijn versie, want I'm a sucker for beauty en zonodig creëer ik die zelf. ;D
Ik zie schoonheid op de meest onverwachte momenten en in de meest onwaarschijnlijke situaties.
Ik vind jouw stenen-verhaal ook van een grote pracht.
Het had over een stukje in mezelf kunnen gaan.

Vogels vind ik nogal mysterieuze wezens.
Ze behoren bij het dierenrijk, maar voor mijn gevoel ook weer niet vanwege hun vleugels waardoor ze toch van een hogere orde lijken.
Momenteel ben ik halverwege in het boek Birds in Fall, dat Huan hier heeft aanbevolen en waar hij (ik denk dat Huan een hij is) heel prijzend over berichtte.
Een van de hoofdpersonen is een ornithologe, haar specialiteit is trekvogels en er blijkt nog zoveel onbekend over hoe zij precies hun trektochten organiseren en op welke wijze zij hun eindbestemmingen bereiken.
Er zijn door wetenschappers vogelskeletjes gevonden en ontleed, waarbij een heel klein bolletje maneet-ijzer werd aangetroffen ter grote van een papaverzaadje. Daarvan wordt vooralsnog aangenomen dat deze bolletjes  een rol zouden kunnen spelen bij de feilloze oriëntatie van trekvogels.
Ook bekend, is dat zij zich tijdens hun nachtelijke reizen oriënteren op de sterrenhemel....
Zo prachtvol !

Hart.Groet van Acacia