Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 3

Gestart door kristina1975, februari 01, 2012, 00:23:04 AM

assie63

Citaat van: marianne op februari 21, 2012, 16:36:47 PM
je de staven heer en de zwaarden heer, mensen die in je leven komen om hulp en advies te kunnen bieden, die gezg kunnen overnemen om meer evenwicht te verkrijgen gaan[pent.2]
je ziet hier ook een jonge man die met 2 pentakels speelt, tegenstrijdigheden die ook niet uit elkaar gehaald kunnen worden maar die met mekaar in evenwicht kunnen worden gebracht, de lemniscaat is ook een band die dit bij elkaar houdt, een oneindige niet te verbrken band, een groene band, groen staat hier ook voor leerproces....

hihi, kun je het rustiger aan gaan doen assie ;)
ja klopt, ze geven hulp en advies aan zoon, misschien staat die jongeman voor mijn zoon, die op zoek is naar nieuw evenwicht met zijn zooltje, Dank voor duiding, assie xx

kristina1975

O ooo een dutje is zo heerlijk en zo gezond, zelfs bewezen.
Ik heb nog steeds mijn gesprekken hoor, die zal ik zo houden ook. Beter voor mijn onzekerheden.
:)
Trouwens wat een heerlijke weer, lente gewoon :) 's morgens fietsen is zo mooi, mooiste van werken weer. Vanochtend viel mij op hoe snel ik en met zo veel plezier aan t fietsen was :)

Oo oké mijn kaarten Marianne zijn
De Keizerin en de boom
De boom geeft toch vaak ziekte aan of iets nefatiefs dus vroeg ik wat dan meer ik kreeg het boek en daarna Anker... ???

Ben benieuwdalweer zoals iedere ochtend :) naar je interpretatie :) heel veel liefs xxx

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag

dwaas-keizerin-penakels 10

een nieuw pad dat mij groei geeft en geluk in mijn gezin

dameblanche

Citaat van: Believe75 op februari 23, 2012, 23:37:52 PM
O ooo een dutje is zo heerlijk en zo gezond, zelfs bewezen.
Ik heb nog steeds mijn gesprekken hoor, die zal ik zo houden ook. Beter voor mijn onzekerheden.
:)
Trouwens wat een heerlijke weer, lente gewoon :) 's morgens fietsen is zo mooi, mooiste van werken weer. Vanochtend viel mij op hoe snel ik en met zo veel plezier aan t fietsen was :)

Oo oké mijn kaarten Marianne zijn
De Keizerin en de boom
De boom geeft toch vaak ziekte aan of iets nefatiefs dus vroeg ik wat dan meer ik kreeg het boek en daarna Anker... ???

Ben benieuwdalweer zoals iedere ochtend :) naar je interpretatie :) heel veel liefs xxx
ik vind deze tijd van het jaar ook de mooiste tijd, alles ontspringt, de knoppen van de boom, de vogels zingen weer, daar kan ik uitzonderlijk van genieten, na een winterperiode is er weer vertier in de straat van de katten, zelfs kinderen hoor je weer voorzichtig spelen in de straat....
het contrast na de winter is dan zooooo merkbaar.....

het feit dat je naar de beste kwaliteiten van de keizerin op zoek bent.....
het zorgzame, geborgenheid, veligheid, echte genegenheid.....
vruchtbaarheid??
de natuur....ook die helpt je rust te kunnen vinden in tijden dat je het even kwijt bent, een bepaalde houvast ben je eigenlijk aan het zoeken believe....

boom-boek...je piekert je wat af, je hersenen werken 24/7
omtrent je stabiliteit...
de liefde, je huisvesting, financieen..etc....

hoe is het nog met je moeder?

dameblanche

Citaat van: assie63 op februari 24, 2012, 07:08:30 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

dwaas-keizerin-penakels 10

een nieuw pad dat mij groei geeft en geluk in mijn gezin

je eeuwige zoektocht naar perfectie...de zoektocht naar alle geheimen van het leven, het overnemen, het verwerpen van nieuwe ideeen, nieuwe bronnen...waarbij het vrouwelijke, het verzorgende, het emotionele, en ook het beschermende centraal staat....

rianna

goedemorgen allemaal
vandaag trok ik De Dwaas en 27 = de brief
er komt een bericht mij ter ore wat ik niet al te serieus neemt
liefs Rianna

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag bokalen ridder en de toren van Lenormand.
Bokalen ridder vind ik altijd een mooie kaart. Hij komt positief over. Ik heb volgens mij wel eens gelezen dat hij voor een watertje stil staat, hij komt niet verder. Samen met de toren zou dat kunnen betekenen dat ik bepaalde gevoelens niet toe laat.

Liefs, H.

dameblanche

Citaat van: rianna op februari 24, 2012, 09:12:20 AM
goedemorgen allemaal
vandaag trok ik De Dwaas en 27 = de brief
er komt een bericht mij ter ore wat ik niet al te serieus neemt
liefs Rianna
het kan een teken zijn van vernieuwing rianne, maar niet alles zal volgens plan verlopen, en daar kun je niet goed mee omgaan...
je weet immers alles graag van te voren...zodat het makkelijk is te volgen,,onverwachte dingen brengen je van je pad.....

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op februari 24, 2012, 09:15:41 AM
Goedemorgen,

Vandaag bokalen ridder en de toren van Lenormand.
Bokalen ridder vind ik altijd een mooie kaart. Hij komt positief over. Ik heb volgens mij wel eens gelezen dat hij voor een watertje stil staat, hij komt niet verder. Samen met de toren zou dat kunnen betekenen dat ik bepaalde gevoelens niet toe laat.

Liefs, H.

er is ergens een dappere ridder die zich niet wilt binden en geen beloften doet voor de toekomst...
want ook jij bent die bokalen ridder....die behoedzaam de kelk voor zich houdt, maar wat zit er in....
is hij leeg?
je bent liefdevol en hartstochtelijk, maar je leeft nog te veel in de verbeelding [ridder]
de lege bekers is de zoektocht naar een hatstochtelijk verlangen...maar de beker is leeg......
hatsie.......................................................................wordt wakker!!!
kom uit die toren........de toren van eenzaamheid

jericho

hoi iedereen,
vandaag bekers 6 en de beer.

mmm, welke herinneringen van vroeger zullen vandaag naar boven komen? Hihi, wie weet wel uit een vorig leven  :)
En daar heb je de beer weer. Vorige keer stond die voor irritaties, dingen die moeten veranderen. Waarvoor staat die nu Marianne???

dameblanche

daar is ie weer
voor de zoveelste keer
iis het een bruine beer, of is het een ijsbeer, dit keer...

bekers 6,  met daarbij de beer als infokaart als richtingskaart.....
je bent ee ngeheel zelfstandig leven aan het opbouwen ook voor jezelf, je wilt laten zien dat je het kunt, dat het in je macht ligt...
er komt hier een einde aan een relatie waarin je laat zien dat je zelfstandig opereren kan en niet meer afhenkelijk hoeft te zijn van ondersteuning of bescherming....................

rianna

Citaat van: marianne op februari 24, 2012, 09:31:37 AM
Citaat van: rianna op februari 24, 2012, 09:12:20 AM
goedemorgen allemaal
vandaag trok ik De Dwaas en 27 = de brief
er komt een bericht mij ter ore wat ik niet al te serieus neemt
liefs Rianna
het kan een teken zijn van vernieuwing rianne, maar niet alles zal volgens plan verlopen, en daar kun je niet goed mee omgaan...
je weet immers alles graag van te voren...zodat het makkelijk is te volgen,,onverwachte dingen brengen je van je pad.....

het  zijn zelden of nooit echte dagkaartjes
maar dat er iets in de lucht hang ben ik me van bewust weet alleen nog niet wat
en nee inderdaad hou niet van onverwachte dingen 
weet liever waar ik aan toe ben
al kan dat neit altijd natuurlijk
ik wacht maar af
dank je wel
liefs Rianna

dameblanche

Citaat van: rianna op februari 24, 2012, 17:30:19 PM
Citaat van: marianne op februari 24, 2012, 09:31:37 AM
Citaat van: rianna op februari 24, 2012, 09:12:20 AM
goedemorgen allemaal
vandaag trok ik De Dwaas en 27 = de brief
er komt een bericht mij ter ore wat ik niet al te serieus neemt
liefs Rianna
het kan een teken zijn van vernieuwing rianne, maar niet alles zal volgens plan verlopen, en daar kun je niet goed mee omgaan...
je weet immers alles graag van te voren...zodat het makkelijk is te volgen,,onverwachte dingen brengen je van je pad.....

het  zijn zelden of nooit echte dagkaartjes
maar dat er iets in de lucht hang ben ik me van bewust weet alleen nog niet wat
en nee inderdaad hou niet van onverwachte dingen 
weet liever waar ik aan toe ben
al kan dat neit altijd natuurlijk
ik wacht maar af
dank je wel
liefs Rianna

je hebt gelijk, vandaag trok je bijvoorbeeld al de  kaart van de grote arcana de dwaas.
een kaart van de grote arcana geeft al op zich een situatie aan.
de figuur de dwaas belichaamt de openheid en onbestemdheid aan die in elke situatie ook opgesloten is.
ook het feit dat je al jaren wacht op HET huis, dat maar steeds niet aangeboden lijkt te worden, je hebt gehoopt, je hebt gebeden, je het je nu min of meer verzoend met het feit dat het niet te beinvloeden ook is, het is eigenlijk op de juiste tijd op de juiste plek zijn-principe...
en als je je daarmee kunt verzoenen kan het nog eens zijn dat het er aan gaat komen...
je kunt het dwangmatige dan loslaten.....

en die situatie heb je m.b.t. het huis weten te bereiken...
en daar gaat het eigenlijk om....
wat heb je eraan om te weten of het huis er aan komt.....
het gaat erom of je bijvoorbeeld de knop kunt omzetten......

rianna

Citaat van: marianne op februari 24, 2012, 18:33:48 PM
Citaat van: rianna op februari 24, 2012, 17:30:19 PM
Citaat van: marianne op februari 24, 2012, 09:31:37 AM
Citaat van: rianna op februari 24, 2012, 09:12:20 AM
goedemorgen allemaal
vandaag trok ik De Dwaas en 27 = de brief
er komt een bericht mij ter ore wat ik niet al te serieus neemt
liefs Rianna
het kan een teken zijn van vernieuwing rianne, maar niet alles zal volgens plan verlopen, en daar kun je niet goed mee omgaan...
je weet immers alles graag van te voren...zodat het makkelijk is te volgen,,onverwachte dingen brengen je van je pad.....

het  zijn zelden of nooit echte dagkaartjes
maar dat er iets in de lucht hang ben ik me van bewust weet alleen nog niet wat
en nee inderdaad hou niet van onverwachte dingen 
weet liever waar ik aan toe ben
al kan dat neit altijd natuurlijk
ik wacht maar af
dank je wel
liefs Rianna

je hebt gelijk, vandaag trok je bijvoorbeeld al de  kaart van de grote arcana de dwaas.
een kaart van de grote arcana geeft al op zich een situatie aan.
de figuur de dwaas belichaamt de openheid en onbestemdheid aan die in elke situatie ook opgesloten is.
ook het feit dat je al jaren wacht op HET huis, dat maar steeds niet aangeboden lijkt te worden, je hebt gehoopt, je hebt gebeden, je het je nu min of meer verzoend met het feit dat het niet te beinvloeden ook is, het is eigenlijk op de juiste tijd op de juiste plek zijn-principe...
en als je je daarmee kunt verzoenen kan het nog eens zijn dat het er aan gaat komen...
je kunt het dwangmatige dan loslaten.....

en die situatie heb je m.b.t. het huis weten te bereiken...
en daar gaat het eigenlijk om....
wat heb je eraan om te weten of het huis er aan komt.....
het gaat erom of je bijvoorbeeld de knop kunt omzetten......

ja dat is zo hoor je hebt gelijk
denk inderdaad dat ik die situatie wel bereikt heb ik reageer wel als e iets  voor onze gading bij is maar  ga er eigenlijk al van uit dat het wel weer niks zal worden
denk dat het al een vorm van loslaten is
zou me verbazen eigenlijk als het een toevalstreffer zou worden
en ach ik heb al meer gezegd
als ze het boven niet willen kan ik huizen trekken zoveel ik wil maar zal het er niet komen
misschien is deze plaats waar we nu wonen gewoon  waar wij horen dat kan ook nog eens
bedankt voor je reactie nog
en ja om te weten of het huis er aan komt heb je niks natuurlijk maar goed daar ben je mens voor
liefs Rianna

kristina1975

het is inderdaad zo 24/7 is mijn normale stand!!!  :-[
Nu ik aan het werk helemaal......

ik ga zo wandelen, gelukkig kan ik dat vanochtend wat langer doen :D en vanavond mijn lieve lieve vriend, een vriend ook al ben ik doodop ook al vind ik mezelf nu niet aantrekkelijk met hem en waarschijnlijk met een lieve meid die ik sindskort ken wat drinken.

Mijn ma is goed, druk ook. Dank je :-*

Mijn kaarten zijn Rad vanFortuin en de Tuin , betekent dat dat ik blijf rondjes maken  ::)
de tuin dat ik in goede gezelschap ben :D

XXX