Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 3

Gestart door kristina1975, februari 01, 2012, 00:23:04 AM

dameblanche

 :-[ sorrie believe, de vraag heb ik hierbij nog niet beantwoord.....
gevoelns van verliefdheid horen eigenlijk ook wel bij groei en ontwikkeling, althans zo zie jij dat, je droomt van weer verliefd worden, alles in je droom is roze, geurt naar de lente, vlinders vliegen, en vogels zingen, de lucht is blauw...de zon schijnt lekker warm...en fleurt ons op...
maar is de werkelijkheid ook zo?
als je verliefd bent, waar maak je je dan weer zorgen om/
is hij net zo verliefd op mij als ik op hem, hoe denkt hij over mij, komt hij zijn beloften ook wel na, kan ik hem vertrouwen??????
al dat soort vragen komen dan weer om de hoek kijken.....de argwaan!

dameblanche

Citaat van: Palomino op februari 01, 2012, 18:22:44 PM
Hallo allemaal,

Vanavond trok ik  de volgende dagkaarten: Centrumkaart: De Ster (omgekeerd)
                                                                      Kruiskaart     : Bekers Schildknaap

Het eerste dat me op valt is het vele water op beide kaarten, het gaat dus over gevoel. Zowel de sterrevrouw als de page zijn naar binnen gericht en dus op een gevoelsmatige manier bezig. Aangezien de Ster omgekeerd tevoorschijn kwam geeft dit aan dat ik me toch nog te veel uit balans laat brengen door de buitenwereld en daardoor 'niet geheel in mijn eigen spel' kan opgaan..,Het feit dat de Bekers Page de omgekeerde ster kruist bevestig dit. Omdat hij het ontvankelijke, kindelijke, intiuïtieve symboliseert.

Liefs van Palomino

we zien bij de kaart gematigdheid dat ook water wordt geschept, maar men moet er zuinig mee zijn, er is net genoeg, we mogen niks morsen......
bij de ster zien we water in overvloed, water de bron van de  persoonlijke waarheid, als we deze gevonden hebben, mogen we scheppen zoveel als we willen, we hoeven er niet eens op te letten of we nu morsen of niet...
de ster is ook de kaart van je eigen ster volgen gaan, duidelijkheid scheppen en je eigen droom verwezenlijken....
geblokkeert door de page van schildknapen.....je kennis van het paranormale kan hier een valkuil zijn voor jezelf.....
vaak zie je dit bij meerdere, anderen heel goed kunnen helpen, maar de enige die je niet kunt helpne ben je zelf...en dat is wel eens frustrerend..................... :-\ :-X

hatsjepsoet

Citaat van: Believe75 op februari 02, 2012, 01:00:43 AM
Citaat van: klaproos1945 op februari 01, 2012, 22:02:02 PM
het eerstevan iedere maand komt er een nieuw topic
voor dedakaart bespreken en begrijpen dat is vorige maand
aan gekondigt believe  :P vandaar

klapreuzke

dankje klapreuzke :D
...ik had het helemaal gemist, dan is het toch ook leuk ipv deel 1, 2, 3 etc maandnaam te noemen....Vind jij en jullie dat ook niet ;D


Goed idee, Believe, weet je waar je moet zijn.

dameblanche

Citaat van: assie63 op februari 02, 2012, 07:07:09 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

kelken vrouw staven 6 magier

naar mijn intuitie luisteren zorgt voor triomf, ik neem de verantwoording voor mijn leven

ik ga starten vanuit de takenkaart de staven 6....samenspel, samen staan we sterk, maar ook het samengaan van zowel de elementen van de magier t.w. energie, lucht water en aarde leidt tot de beste resultaten van de kelken vrouw, de kelken vrouw is een heel mooie kaart, een vrouw die zeer intuitief is, waarschijnlijk paranormale vermogens heeft, hartelijk e nzeer begaafd, weinig werkt met verstand, die gevoel de voorang geeft, maar die ook enigzins beinvloedbaar is, en dat is een kwestie van te weinig aarding..

dameblanche

#34
Citaat van: rianna op februari 02, 2012, 07:50:30 AM
goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
schildknaap van Kelken
De gehangene
en pentakels 4
na alle offers die er gebracht zijn bereid te delen  en  los te laten
liefs Rianna

schildknapen is de hoop op veranderingen, hoop op een nieuwe situatie, de gehangene is de kaart van het loslaten, het lot laten regeren, het lot beslist, afwachten zonder er iets voor terug te verwachten....
de pentakels 4 wijst je op het feit dat je net te veel vasthoudt.....
vergelijk het met zand in je hand, je wil het behouden, dus daarom knijp je je hand flink samen, je hebt zo het ideee dat je het xzand kunt vasthouden, maar wat gebeurd er???
juist, het zand loopt er harder uit..... :-\ :-\

hatsjepsoet

Oh, dat laatste over het zand en dat het er nog harder uit loopt vind ik heel mooi gezegd
Vandaag had ik de Zot en het Anker. Het 1ste staat vaak voor voltooiing. Ik vond het altijd een negatieve kaart vanwege het naïeve wat de kaart uitstraalt, alsof je niet wil zien dat je naar de achtergrond loopt. Nu vind ik hem leuk, lekker onbezorgd.
Anker stond voor houvast. Vasthouden aan wat ik heb, staat hij waarschijnlijk voor.

Liefs, H

Palomino

Citaat van: marianne op februari 02, 2012, 09:00:47 AM
vaak zie je dit bij meerdere, anderen heel goed kunnen helpen, maar de enige die je niet kunt helpne ben je zelf...en dat is wel eens frustrerend..................... :-\ :-X

Ja dat is best herkenbaar Marianne (voor jou misschien ook... ;)), maar vandaag ben ik mezelf óók aan het helpen door te stoppen met roken. BEn heel benieuwd welke kaarten ik vanavond trek... :)

Bedankt voor je duiding weer... :)

Liefs van Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

klaproos1945

goede morgen

doel~bekers 7~wolken  slow soms langzaam over de wereld gaan komen we uit de nevels van het verleden

taak~staven 6~anker  in het noodzakelijke belang gaan samen werken maakt resultaat  ???

kans~ koning staven   maakt de kans van de persoonlijke loutering  :)

klapreuzke

janice

#38
ik trek sinds een paar maanden een kaartje voorafgaand aan elke maand.
in december trok ik staven 4 - vooral op financieel vlak was dat een erg aangename kaart en maand :)
in januari trok ik de kluizenaar
en voor de maand februari trok ik: het oordeel , dat beloofd ook vast weer een interessante maand te worden :)
Intuitie is verstand dat haast heeft

dameblanche

#39
Citaat van: Palomino op februari 02, 2012, 10:11:28 AM
Citaat van: marianne op februari 02, 2012, 09:00:47 AM
vaak zie je dit bij meerdere, anderen heel goed kunnen helpen, maar de enige die je niet kunt helpne ben je zelf...en dat is wel eens frustrerend..................... :-\ :-X

Ja dat is best herkenbaar Marianne (voor jou misschien ook... ;)), maar vandaag ben ik mezelf óók aan het helpen door te stoppen met roken. BEn heel benieuwd welke kaarten ik vanavond trek... :)

Bedankt voor je duiding weer... :)


Liefs van Palo

idd, voor mij is het ook alleen maar koffie dik kijken.....
succes met je anti-rookbeleid

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op februari 02, 2012, 09:31:12 AM
Oh, dat laatste over het zand en dat het er nog harder uit loopt vind ik heel mooi gezegd
Vandaag had ik de Zot en het Anker. Het 1ste staat vaak voor voltooiing. Ik vond het altijd een negatieve kaart vanwege het naïeve wat de kaart uitstraalt, alsof je niet wil zien dat je naar de achtergrond loopt. Nu vind ik hem leuk, lekker onbezorgd.
Anker stond voor houvast. Vasthouden aan wat ik heb, staat hij waarschijnlijk voor.

Liefs, H

de zot behort tot de belangrijkste kaart van het spel, eeuwig op zoek naar de geheimen van het leven en het overnemen, het verwerpen, omhelzen en afwerpen van nieuwe ideeen, ten einde de perfectie willen bereiken.....

wees iets losser, weest iets onbezorgder, een onbezorgde geest kan op die manier iets onverwachts tegenmoed zien...waardoor er meer rust en regelmaat in je leventje komen gaat...

dameblanche

Citaat van: janice op februari 02, 2012, 11:19:47 AM
ik trek sinds een paar maanden een kaartje voorafgaand aan elke maand.
in december trok ik staven 4 - vooral op financieel vlak was dat een erg aangename kaart en maand :)
in januari trok ik de kluizenaar
en voor de maand februari trok ik: het oordeel , dat beloofd ook vast weer een interessante maand te worden :)

de staven geven hier meer een feestvieren aan, leuk verpozen met mensen om je heen waar je je prettig bij voelt, dit is aangenaam voor je geweest, januari zet je weer met beide benen op de koode grond...
februari; een periode van evaluatie op op financeel gebied....http://youtu.be/ZW_eaY-2-4o

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op februari 02, 2012, 11:52:28 AM
Citaat van: hatsjepsoet op februari 02, 2012, 09:31:12 AM
Oh, dat laatste over het zand en dat het er nog harder uit loopt vind ik heel mooi gezegd
Vandaag had ik de Zot en het Anker. Het 1ste staat vaak voor voltooiing. Ik vond het altijd een negatieve kaart vanwege het naïeve wat de kaart uitstraalt, alsof je niet wil zien dat je naar de achtergrond loopt. Nu vind ik hem leuk, lekker onbezorgd.
Anker stond voor houvast. Vasthouden aan wat ik heb, staat hij waarschijnlijk voor.

Liefs, H

de zot behort tot de belangrijkste kaart van het spel, eeuwig op zoek naar de geheimen van het leven en het overnemen, het verwerpen, omhelzen en afwerpen van nieuwe ideeen, ten einde de perfectie willen bereiken.....

wees iets losser, weest iets onbezorgder, een onbezorgde geest kan op die manier iets onverwachts tegenmoed zien...waardoor er meer rust en regelmaat in je leventje komen gaat...

Hear, hear, Marianne. Ik bedacht me gisterenavond al en vandaag weer dat ik niet in het hier en nu leef door dat gefixeerd zijn op één persoon, terwijl ik deze week juist veel leuke dingen doe waar ik naar uit keek en veel zin in had. Hartstikke zonde eigenlijk.
Gek hè, ik kan het in woorden vatten maar ik snap niet waarom.

Liefs, H

janice

#43
Citaat van: marianne op februari 02, 2012, 11:57:37 AM

de staven geven hier meer een feestvieren aan, leuk verpozen met mensen om je heen waar je je prettig bij voelt, dit is aangenaam voor je geweest, januari zet je weer met beide benen op de koode grond...
februari; een periode van evaluatie op op financeel gebied....http://youtu.be/ZW_eaY-2-4o

december viel reuze mee voor wat betreft leuk verpozen met mensen , ik was er zelf bij, december was voor mij vooral erg aangenaam voor mn webshop geweest
januari was vooral een nadenk en evalueer maand voor me geweest , kijken wat ik wil
we zulllen wel zien wat februari brengt :P ik verwacht iig een hoop leuks mee te maken
Intuitie is verstand dat haast heeft

klaproos1945

Citaat van: klaproos1945 op februari 02, 2012, 10:48:26 AM
goede morgen

doel~bekers 7~wolken  slow soms langzaam over de wereld gaan komen we uit de nevels van het verleden

taak~staven 6~anker  in het noodzakelijke belang gaan samen werken maakt resultaat  ???

kans~ koning staven   maakt de kans van de persoonlijke loutering  :)

klapreuzke

soms lang moeten nadenken over bepaalde situaties

het was me niet helemaal duidelijk hoe mijn verleden in elkaar zat

nu is het voor het karretje spannen verleden tijd

en het idee dat aan mijn eigen wensen toe te komen

geeft nog enige frustratie omdat er in een omwenteling

een rare grens nog overbrugt moet worden men kan dat ook als een berg

zien die de kar niet meer kan nemen van daar dat het uitspannen van het paard

even tijd nodig heeft en de loutering kan beginnen als het paard van stal komt

nog even en dan begint de lente vandaag is ons koniklijke paar 10 jaar verder

in hun huwelijk enzo te zien hebben zij een mooi gezin

klapreuzke