Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 3

Gestart door kristina1975, februari 01, 2012, 00:23:04 AM

dameblanche

#15
Citaat van: rianna op februari 01, 2012, 09:20:23 AM
goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
De Kracht
Ridder van Kelken
De Keizer
het lijkt er om dat ik  mijn eigen kracht gebruik om in balans te komen  meer naar buiten te treden al is het voorzichtig zodat ik mijn koninkrijk kan verlaten
liefs Rianna

kracht ontlenen door meer in de werkelijkheid te gaan staan, je leeft te veel in de verbeelding van de kelken ridder.....wees meer een keizer, die met  beide voeten op de grond staat.

hatsjepsoet

Nog niet eens toegekomen aan mijn dagkaartjes, hi hi.
Vandaag Pentagrammen 6 en de ooievaar. Ooievaar staat voor een nieuw begin, las ik. Pentagrammen 6 vind ik altijd een lastige kaart. Iemand die anderen die op hun knieën zitten iets geeft. Het heeft iets alsof hij boven anderen staat, ik vind het niet zo'n aardige kaart.

Liefs, H

kristina1975

Citaat van: marianne op februari 01, 2012, 08:37:36 AM
believe;
zwaarden ridder, in de liefde staat de ridder voor bitterheid en argwaan....
maar je ziet in deze kaart jou ridder, je prins op het wiite paard, die soevereiniteit en mannelijkheid uitdrukt, hij die meesterlijk omgaat met de luchtkrachten....
zie de vlinders die de hals van het paard versieren...ongedwongne maar ook wispelturig....
je bent het sleurleven moe, je wilt actie en weer verliefd zijn, de vlinders van het paard weer in je buik voelen..want dat is je oplossing?????
is dat de oplossing ook wel believe????
komt er van weer niet wantrouwen en argwaan om de hoek kijken?

wat zie jij en beschrijf jij het mooi weer Marianne!!!
De oplossing is warmte voor mij, voor wie niet eigenlijk. Ik voel me met liefde om mij heen veel zekerder..
Ik weet dat ik het geluk in mezelf moet vinden, echter wij zijn niet gemaakt om alleen te zijn. ....
Marianne, sorry ik begrijp het niet, bedoel je hieronder dat ik niet wantrouwig moet zijn en best mag laten zien dat ik iemand leuk vind of ? :-[

Citaat van: marianne op februari 01, 2012, 08:37:36 AM
komt er van weer niet wantrouwen en argwaan om de hoek kijken?

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op februari 01, 2012, 09:53:41 AM
Nog niet eens toegekomen aan mijn dagkaartjes, hi hi.
Vandaag Pentagrammen 6 en de ooievaar. Ooievaar staat voor een nieuw begin, las ik. Pentagrammen 6 vind ik altijd een lastige kaart. Iemand die anderen die op hun knieën zitten iets geeft. Het heeft iets alsof hij boven anderen staat, ik vind het niet zo'n aardige kaart.

Liefs, H

in welke van de 3 figuren herken je je zelf?
de grote figuur staat voor sterktes en rijkdom, afwegen wat voor hem het beste is
de andere knielende figuren staan voor je eigen zwakheden, een van de 2 krijgt iets, de ander krijgt niets.
de weegschaal, hier owrt iets afgewogen, welke smeekbedes zijn zinvol en moeten verhoord worden, welke wensen zijn zinloos en zullen nooit vervult worden.
ook het in evenwicht verkrijgen van geven en nemen.....
geeft men te veel en wil men te weinig ontvangen, dan komt de weegschaal in disbalans...
en daar moet verandering in komen zegt de ooievaar, ook de ooievaar staat niet met beide benen op de grond................hij houdt zelfs een poot in de lucht, de ander staat in het water, hij tuurt naar de overkant, hij kijkt naar de drijvende bloemen op het water, deze hebben geen wortels en drijven alleen maar rond...

rianna

Citaat van: marianne op februari 01, 2012, 09:38:29 AM
Citaat van: rianna op februari 01, 2012, 09:20:23 AM
goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
De Kracht
Ridder van Kelken
De Keizer
het lijkt er om dat ik  mijn eigen kracht gebruik om in balans te komen  meer naar buiten te treden al is het voorzichtig zodat ik mijn koninkrijk kan verlaten
liefs Rianna

kracht ontlenen door meer in de werkelijkheid te gaan staan, je leeft te veel in de verbeelding van de kelken ridder.....wees meer een keizer, de met  beide voeten op de grond staat.

hoi Marianne
oh ben mij er niet van bewust dat ik niet met beide benen op de grond zou staan hoor hihihihih
zweven gaat ook moeilijk met mijn postuur ahahahah
voel me wel sterker worden dat wel
dank je wel
liefs Rianna

assie63

Citaat van: marianne op februari 01, 2012, 09:35:05 AM
staven 3 is wederom een poortkaart, blik verruimen en niet bang zijn voor de overkant, de zee geeft je het gevoel van uitgestrektheid
de man geeft je het gevoel dat je stevig gewortel zult moeten zijn om de overtocht te riskeren, het vergt ook een serieus plan, waarbij hij de kans heeft meester te kunnen worden over zichzelf

ik denkdat dit mijn kaartjes zijn  ;D
ja inderdaad mijn blik verruimen en niet bang zijn, maar dat ben ik ook niet, wie is die man????, nou ben benieuwd over dat serieuze plan, meester worden over jezelf, ok, nou het klinkt mooi, Dank voor duiding, assie xx

Palomino

#21
Hallo allemaal,

Vanavond trok ik  de volgende dagkaarten: Centrumkaart: De Ster (omgekeerd)
                                                                      Kruiskaart     : Bekers Schildknaap

Het eerste dat me op valt is het vele water op beide kaarten, het gaat dus over gevoel. Zowel de sterrevrouw als de page zijn naar binnen gericht en dus op een gevoelsmatige manier bezig. Aangezien de Ster omgekeerd tevoorschijn kwam geeft dit aan dat ik me toch nog te veel uit balans laat brengen door de buitenwereld en daardoor 'niet geheel in mijn eigen spel' kan opgaan..,Het feit dat de Bekers Page de omgekeerde ster kruist bevestig dit. Omdat hij het ontvankelijke, kindelijke, intiuïtieve symboliseert.

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

kristina1975

heyyyy, ik heb deel 3 niet gestart....waarom deel 3 eigenlijk  ???

enn Marianne...ik had een vraag gesteld ;D

klaproos1945

het eerstevan iedere maand komt er een nieuw topic
voor dedakaart bespreken en begrijpen dat is vorige maand
aan gekondigt believe  :P vandaar

klapreuzke

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op februari 01, 2012, 12:16:13 PM
Citaat van: hatsjepsoet op februari 01, 2012, 09:53:41 AM
Nog niet eens toegekomen aan mijn dagkaartjes, hi hi.
Vandaag Pentagrammen 6 en de ooievaar. Ooievaar staat voor een nieuw begin, las ik. Pentagrammen 6 vind ik altijd een lastige kaart. Iemand die anderen die op hun knieën zitten iets geeft. Het heeft iets alsof hij boven anderen staat, ik vind het niet zo'n aardige kaart.

Liefs, H

in welke van de 3 figuren herken je je zelf?
de grote figuur staat voor sterktes en rijkdom, afwegen wat voor hem het beste is
de andere knielende figuren staan voor je eigen zwakheden, een van de 2 krijgt iets, de ander krijgt niets.
de weegschaal, hier owrt iets afgewogen, welke smeekbedes zijn zinvol en moeten verhoord worden, welke wensen zijn zinloos en zullen nooit vervult worden.
ook het in evenwicht verkrijgen van geven en nemen.....
geeft men te veel en wil men te weinig ontvangen, dan komt de weegschaal in disbalans...
en daar moet verandering in komen zegt de ooievaar, ook de ooievaar staat niet met beide benen op de grond................hij houdt zelfs een poot in de lucht, de ander staat in het water, hij tuurt naar de overkant, hij kijkt naar de drijvende bloemen op het water, deze hebben geen wortels en drijven alleen maar rond...

Dit begrijp ik wel, dat van dat uit evenwicht zijn. Ik associeer me trouwens altijd met de man die staat bij Pentagrammen 6. Meer omdat hij zo opvalt dat ik me daarom met hem associeer. Ik voel me nooit goed bij de houding van boven anderen staan. Voel me altijd zeer bescheiden. Vandaar dat ik het niet zo een leuke kaart vind.

Liefs H.

kristina1975

Citaat van: klaproos1945 op februari 01, 2012, 22:02:02 PM
het eerstevan iedere maand komt er een nieuw topic
voor dedakaart bespreken en begrijpen dat is vorige maand
aan gekondigt believe  :P vandaar

klapreuzke

dankje klapreuzke :D
...ik had het helemaal gemist, dan is het toch ook leuk ipv deel 1, 2, 3 etc maandnaam te noemen....Vind jij en jullie dat ook niet ;D

kristina1975

Hi Marianne,

Ik had nog een vraag openstaan :-[  bedoelde je hieronder dat ik niet wantrouwig moet zijn en best mag laten zien dat ik iemand leuk vind of ?

Citaat van: marianne op februari 01, 2012, 08:37:36 am
komt er van weer niet wantrouwen en argwaan om de hoek kijken?

ennnn ik sta gek te kijken van mijn kaarten
Kelken Koningin...Ik ben een Kelken Koningin en de Heer ....

ik begin al eng en spannend en leuk te vinden als ik aan de liefde denk.....daar is de ridder met vlienders om zich heen en dus ben ik daar bang voor offff ga ik toch open...

in ieder geval ik moet me als een Kelken Koningin gedragen dus.  :-[

:-* :-* :-*

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag

kelken vrouw staven 6 magier

naar mijn intuitie luisteren zorgt voor triomf, ik neem de verantwoording voor mijn leven

rianna

goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
schildknaap van Kelken
De gehangene
en pentakels 4
na alle offers die er gebracht zijn bereid te delen  en  los te laten
liefs Rianna

dameblanche

Citaat van: Believe75 op februari 01, 2012, 21:15:24 PM
heyyyy, ik heb deel 3 niet gestart....waarom deel 3 eigenlijk  ???

enn Marianne...ik had een vraag gesteld ;D

dagkaarten bespreken deel 3
de 3
in getal 3 manifesteerd zich de derde kracht, de synthese van geest en materie, en daarom staat het getal 3 voor ontwikkeling, groei en uitdrukking...
mooi om dat allemaal in het vooruitzicht te hebben...