H's dagkaarten

Gestart door hatsjepsoet, maart 02, 2016, 14:44:16 PM

klaproos1945

Keltisch kruis

4- Het recente verleden, de oorzaken
ook vandaag mijn dagkaart

Zwaarden Drie
Zwaarden Drie wordt vaak als een pijnlijke ervaring gezien, vooral als liefdesverdriet. Dat zou kunnen, maar de hoofdbetekenis van deze kaart is dat er een beslissing is genomen die tegen het gevoel ingaat. En dat kan net zo goed een juist als een onjuist besluit zijn geweest. Het is in ieder geval een besluit dat met pijn in het hart is genomen.

Tip:
Probeer je gevoelens niet te onderdrukken.

hatsjepsoet

Alvast bedankt, Gabriëlla!
Je kan het wel hier op het forum zetten, hoor!

Jij weer zwaarden 3, Klaproos! Ik herken het wel dat er soms beslissingen met het verstand worden genomen en dat het gevoel nog lang heel wat anders zegt. Wij zijn gevoelsmensen dus dat heeft tijd nodig, Klaproos.

Voor mij vandaag Pentakels aas. Ik dacht bewust nergens aan toen ik de kaart uitzocht. Mooie kaart. Een concreet nieuw begin. Voor mij ook een teken om te stoppen met het aan pakken van andermans ideeën over mij. Ik ben niet wat anderen van mij denken (als ze al denken wat ik in zit te vullen 😀)


Gabriëlla

@Klaproos,
Heb je zelf misschien enig idee wat je zeer tegen je gevoel in zou moeten gaan doen?

@Hatsjepsoet,
Een heel strak van van je en een hele mooie kaart!! Een mooi nieuw begin. Ik weet niet wanneer maar vandaag plaats ik jouw Kluizenaarslegging. Zie in ieder geval die mooie arcade op deze kaart, die symboliseert dat mooie nieuwe begin als je daar naar binnen gaat.

Voor mij vandaag Zwaarden 4! Het gaat nu wel erg langzaam allemaal :P Ik weet wel dat geduld noodzakelijk is voor mij maar toch....Stilte voor de storm lijkt deze kaart ook te zeggen en/of iets op het geloofsvlak.

GABRIELLA

libram

Hallo Gabriëlla en Klaproosje

Allereerst Gabriëlla geen dank, ik hoop dat in het mentale proces in jou een stuk onrust verdwijnt. Heb daar maar vertrouwen in. Klaproosje geeft nog aan als denkmodel het hexagram de onschuld. Mijn inziens een schot in de roos om het advies wat dit hexagram geeft (hexagram 25) met je mee te dragen. “Voorzichtig niets doen, neem zaken en mensen zoals ze op je afkomen. Invloed kun je er niet op hebben.  Fihimafihi “het is zoals het is” treedt het zonder verwachting tegemoet.
Kijk ook eens wat de kaart De Dwaas jou vertelt. Je zit immers in een afrondende fase met een overgang naar een nieuwe in het verschiet.

liefs,

libram

geniet van (eindelijk) een heerlijk voorjaarszonnetje

klaproos1945

Fihimafihi “het is zoals het is”

Goede middag libram


De dwaas

Het leven is als een doos bonbons ???"

Forest- Gump- symbool

Synchroniciteit & gelijktijdigheid

De bundel aan de zwarte stok

Het beroemde "zakje"Dat ieder mens met zich mee draagt.
De zwarte stok in de hand staat voor de eigen handelingen,
die "nog in het donker liggen".
Opgave; de eigen mogelijkheden gewaar worden en begrijpen.......  8)

Succes en geluk in het leven
Als "Dwaas" bent u vrij, antwoorden niet te kennen en door te leren.

De witte zon nirwana, voltooiing, vrijheid

God’s Fool:
A Koopstad Story is een Engelstalige roman van Maarten Maartens.
De titel is gebaseerd op 1 Korintiërs 3:19:

‘Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid bij God.’
Elias Lossell, de hoofdpersoon, mag dan een dwaas zijn, hij bezit Gods wijsheid.


dit bis allemaal opgezocht in boeken en Wikipedia

Maar wat zegt de dwaas in mijzelf
In mijn eigen taal zegt de dwaas het is hier donker
maar  gelukkig is de kluizenaar met zijn lantaarn altijd bij me.
Dat voelt veilig aan samen hebben we de sprong in het duister gemaakt al jaren terug
Merkte wij beiden dat de duisternis geen gevaar voor ons heeft ingehouden.
Waar we ook  kijken ook zonder lampje is de duisternis nooit helemaal zwart voor de dwaas.

In het knap zakje heeft hij/zij de ervaring van de blinde het gehoor.....
Het derde oog neemt de  lichamelijke  functie over en begeleid de Dwaas in zijn zoektocht

veel liefs van klaproosje


Gabriëlla

Met inmiddels de kleur van een aardbei (ik heb zeker van het zonnetje genoten!) wil ik jou maar zeker ook Klaproos bedanken voor jullie schot in de (klap)roos! Dat verhaal vind ik mega bij mijn dagkaart van vandaag passen! Ik hoop ook dat die grote brok onrust in mezelf verdwijnt! Ik ga er in ieder geval het beste  van maken en jullie lezen me zeker als er zich bijzonderheden voordoen!

GABRIELLA

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag kelken ridder. Hij staat stil met een beker in zijn hand die hij aanbiedt. Alsof hij nog even pas op de plaats houdt. Nog voorzichtig om wat te gaan doen. Durft hij het wel, denk ik als ik dit zie.

klaproos1945

goede middag

Vandaag Pentakels 5



Gabriëlla

@Klaproos,
Ik moest me even bezinnen op jouw dagkaart vandaag want ik vind deze kaart eigenlijk niet echt iets voor jou maar daar kan ik me natuurlijk in vergissen. Het enige wat ik op heden kan bedenken, is dat deze kaart voor een zekere taaiheid staat die je in je hebt.

@Hatsjepsoet,
Je krijgt binnenkort een dosis lef maar ook inspiratie voor de toekomst. Kan het zijn dat je ook ondersteuning van een vriend krijgt? Ik moet nu ineens denken aan die droom die jij over die collega had.

Voor mij vandaag De Gehangene. Wie zij wat over in alle rust de ontwikkelingen afwachten??  :P :D : Ik weet het wel hoor maar toch weer het gevoel dat e.e.a niet wil vlotten. Maar rustig aan doen is blijkbaar een grotere noodzaak dan ik aanvankelijke dacht!

GABRIELLA

hatsjepsoet

Ik vind jouw uitleg over staven 5 een mooie. Heeft zeker wat weg van taaiheid. Ze laten zich niet klein krijgen.

De Gehangene lijkt inderdaad aan te geven pas op de plaats te nemen. Heb jij het idee dat je toch teveel of te snel iets wil?

Gabriëlla

Ik weet wel dat ik erg ongeduldig kan zijn in ieder geval. De Gehangene sluit trouwens mooi aan bij wat Libram heeft geschreven! Ik vind het zelfs een sterk staaltje!

GABRIELLA

hatsjepsoet

Goedemorgen, vandaag pentagrammen 3. Die heb ik zelden. Ik kan hem nog niet goed lezen, eerlijk gezegd.

klaproos1945

goede morgen

vandaag de Geliefde

Het alleen werken wordt vandaag opgelost in de geliefde
Het samen werken wordt aanbevolen en bekrachtigt in het leven.. 8)

Gabriëlla

Pentagrammen 3 betekent denk ik dat je op een gegeven moment zult merken dat er succes maar ook zeer zeker respect in aantocht is. Je gaat een andere maar misschien zelfs een hogere ladder beklimmen!

De Geliefden: met welke mensen werk jij graag samen Klaproos? Welke kanten van jezelf heb je lange tijd niet meer aangesproken?

Voor mij vandaag Pentakels 7! Deze kaart trek ik vaak in situaties waarin volharding vereist is! Soms wat misverstanden met mensen maar die zijn niet ernstig van aard en zeer zeker goed op te lossen! Deze kaart staat dus ook voor geduld ;D ;D ;D   :D

hatsjepsoet

Wij hadden gisteren mooie kaarten, dames! Ik hoop dat die invloed toch een beetje blijft. Jij wordt nogal gewezen op geduld hebben, Gabriëlla  ;).
En Klaproos heeft een hele mooie kaart! Vooral naar je hart luisteren.
Gisterenavond voelde ik weer wanhoop en voelde me vanochtend nog down. Dat heb ik gemerkt want heb vandaag bokalen 8.