H's dagkaarten

Gestart door hatsjepsoet, maart 02, 2016, 14:44:16 PM

klaproos1945

Misschien is dat je koppigheid die inziet dat je daar niet veel aan hebt
die muilezel van jou moet nou niet achteruit gaan schoppen Gabriella
Want dat zou nog meer teleurstellingen kunnen veroorzaken.....
Tot dat je begrijpt wat er aan de hand is.. :-*

klaproosje

hatsjepsoet

Kan jij herleiden wanneer die gevoelens begonnen? Het helpt mij altijd om terug te kijken wanneer het nog wel goed ging en wat er daarna gebeurde, of wat ik dacht waardoor ik me minder goed ging voelen.
Het zou ook angst kunnen zijn, van jou. Angst om te falen, dat dingen niet gaan lukken, het misschien tegen gaat vallen. Het klinkt in ieder geval angst, onzekerheid.

Voor mij vandaag pentagrammen 7. Hij kijkt toe op wat hij heeft bereikt. Het zou staan voor geduld hebben en een langzame ontwikkeling. Dat snap ik goed. Vandaag meerdere afspraken betreft ontwikkeling en ook een gesprek met een organisatie die in mij geïnteresseerd is. Een belangrijke dag.

hatsjepsoet

Vind ik ook een interessante opmerking van Klaproos! Intuïtie wat spreekt, dat kan het ook zijn.

Gabriëlla

Ik zal eens nagaan wanneer die koppigheid precies is begonnen Ik heb geen exacte tijd of zelfs dag in mijn hoofd. Ik kan wel zeggen waarmee het te maken heeft. Het heeft te maken met het mislukken projecten. Na mijn ontslag ben ik een half jaar thuis geweest, veel dingen voor mezelf proberen op te starten maar kreeg steeds nul op het rekest. Zoals bijvoorbeeld toch uitgeloot zijn voor cursussen of opleidingen en een vrijwilligersgroepje wat bij nader inzien niet doorging. Dit zijn wat voorbeelden maar zo zijn er nog wel meer.
Op een relatie heb ik al helemaal geen hoop meer, wil die ook niet meer hebben! Het lijkt wel alsof het leven voor mij is afgelopen.

En daar is Pentakels 7 weer! Hou vol op deze belangrijke dag dus, ook al valt het misschien tegen (moet ik nodig zeggen gelet op het bovenstaande ;D)

GABRIELLA

klaproos1945

Hallo Gabriella

Wat een mooie beschrijving van hoe jou koppigheid uit ziet.
Het is ook een beschrijving hoe jou standvastigheid is ontstaan of heeft doorgezet!
nou is het ook begrijpelijk dat je teleurstelling komt van uit een te sterke wil men noemt
dit ook wel eens het ego.......
Koppigheid en standvastigheid kunnen het doorzetting vermogen veel te sterk maken
en het leven zo willen buigen naar eigen wil....

De omstandigheden zijn  soms zo in een mensenleven dat we wel eens even niets moeten doen,
om er achter te komen wat het leven ons te bieden heeft en het leven heeft nou eenmaal hele andere plannen,
als dat we zelf kunnen bedenken laat je verassen Gabriella?

klaproosje 8)


hatsjepsoet

Jeetje, Gabriëlla, wat heftig allemaal. Niet de hoop opgeven, aub. Je bent een mooi mens. Ik ken je niet persoonlijk maar zo op het forum vind ik je echt tof!!
Maar ik snap dat je de moed soms kan verliezen als er meerdere dingen tegelijk niet goed gaan. Laatst hoorde ik een collega zeggen dat als de ene deur dicht gaat, er weer een andere deur open gaat. Eigenlijk zou pentagrammen 7 ook voor jou kunnen gelden. Dingen hebben tijd nodig om zich te ontwikkelen.
Wat Klaproos beschrijft, vind ik ook heel mooi en waar. Even niet moeten.

Gabriëlla

Als je het over de duvel in eigen persoon hebt joh! Elf maanden geleden legde ik kaarten volgens het patroon van het Geheim van de Hogepriesteres ;D Op de achtste plaats (de plaats van de volgende reis) lag voor mij de Duivel! Een verkeerde verleiding dus, bij mij dus de verleiding van het opgeven. Ik, gedreven door nieuwsgierigheid en toch ook wel wat angstig :) vroeg aan de tarot wat De Duvel op die plaats betekent, trok ik Zwaarden Koning. En wat trek ik voor vandaag!!! Drie keer raden maar ik denk dat je het wel weet!! ZWAARDEN KONING dus! In combinatie me De Duivel een gevaar voor opgeven!

Ik moest meteen aan mezelf denken toen ik jouw dagkaart voor vandaag zag want wat ik tegen jou zeg ;D kan ik dus zelf moeilijk waarmaken want ik gun dingen vaak geen tijd om zich te ontwikkelen en als het te langzaam gaat naar mijn zin dan smijt ik die deur met een klap dicht!! Tja, als je dat dan te vaak doet dan gaan ze inderdaad niet meer open ::) :P

@Klaproosje,
Een hele mooie beschrijving van jou, zoals Hatsjepsoet ook al schrijft! Gelet op je eerste reactie had ik het gevoel dat ik duidelijker moest zijn dus doe ik dat maar! Nu nog helemaal opnieuw leren om van verrassingen te houden! Hatsjepsoet's dagkaart zou ook van mij kunnen zijn maar misschien ook wel Zwaarden 8. De optimale kaart van langzame ontwikkelingen vind ik :P..... :D

Dames, allebei REUZE BEDANKT voor jullie hart onder de riem!!


GABRIELLA

hatsjepsoet

Heel erg graag gedaan!!

Vandaag heb ik de Maan. Dat begrijp ik want de onzekerheid ligt nog op de loer. Heb eigenlijk niet te klagen op praktisch al mijn levensgebieden maar blijf toch bang en onzeker.

klaproos1945

waarom is bang en onzeker zijn zo belangrijk voor jou Hatsjepsoet?

Gabriëlla

De Maan geeft de nog onontdekte en/of onbewuste gebieden aan. Je hebt de 'stem' van het onbekende al 'gehoord'. Het is nog vaag maar langzaamaan wordt alles duidelijker. Het prilste begin van je nieuwe ontdekkingsreis gaat vaak met angst en onzekerheid gepaard. Deze angst dient ten gunste van je zelfontwikkeling.

Voor mij ook een 'leuke' vandaag: Zwaarden 3 :P Emotioneel afscheid wat tegen mijn gevoel in gaat.


GABRIELLA
 

hatsjepsoet

Bijzonder hoe je het vraagt, Klaproos, waarom ik het nodig hebt. Klopt ook want ik heb het zelf ook ooit gecreëerd. Gecreëerd omdat ik op die manier om kon gaan met pijn. Beter aan mijzelf twijfelen dan te beseffen dat de ander tekort schoot. Zo is het begonnen en ik raak het niet gemakkelijk kwijt. De oncomfortabele comfortzone.

Zwaarden 3 vind ik een verdrietige kaart. Weleens gelezen dat hij ook kan staan voor het luchten van je hart, daardoor opkomen voor jezelf. Vond ik een bijzondere uitleg.
Maar vind jij jouw eigen uitleg herkenbaar voor vandaag, Gabriëlla?

Gabriëlla

Een dergelijke legging die ik vandaag heb geplaatst gaat over een langere toekomstige periode dan alleen een dag! Ik heb nog enige twijfels over De Dwaas en De Dood. Ik weet nog even niet zo heel goed in welk kader ik die nu moet plaatsen. Ik denk dat ik dicht bij de kern zit aangaande mijn eigen interpretatie maar twee of meer zien er meer dan een.

GABRIELLA

Gabriëlla

Vandaag Staven 7 voor mij! Een hele mooie kaart! Laat je nergens van weerhouden, geen compromissen uit angst of luiheid.

GABRIELLA

hatsjepsoet

Zeker een mooie kaart! Een van strijden voor jezelf, voor wat je ware bent. Kom maar op!

Voor mij weer Rad van Fortuin. Blijf ik erin of stap ik uit. Ik denk het laatste ðŸ™,

Gabriëlla

Jij stapt eruit maar voor je eruit stapt gaan je dingen overkomen die jou daarbij gaan helpen. Je hebt alles niet helemaal meer zelf in de hand ;D Zoals ik al eerder schreef heeft dit overduidelijk met karma te maken. Ik denk dat het om een stukje karma gaat waarin je het gevoel hebt (gehad) geen vaste bodem onder de voeten te hebben. Die vaste bodem ga je in de aankomende fase creëren! Je zult de nieuwe weg helemaal alleen moeten bewandelen maar je krijgt hulp 'van boven' . Je weet inmiddels denk ik wel hoe ik dat bedoel.

Zeker kom maar op voor vandaag :D want ik heb vandaag een. al zeg ik het zelf, goed beargumenteerde mail naar mijn werkgever gestuurd. Ik heb daarin aangegeven waarom ik denk dat sommige dingen anders moeten. De basis tussen ons is goed dus daar zit ik niet over in.