H's dagkaarten

Gestart door hatsjepsoet, maart 02, 2016, 14:44:16 PM

libram

#300
hallo hatsjepoet,
inderdaad een mooie kaart Een kaart die groei aangeeft zowel innerlijk als uiterlijk
De venus energie stroomt harmonieus. Wellicht vandaag een ontmoeting en ontstaat er een nieuw contact waarvan je geniet en jou innerlijke rijkdom brengt. Uiterlijk/materieel behoort ook tot de mogenlijkheden aangezien rijkdom wordt aangekondigd.
Het kernthema is "vermeerdering" Kijk niet vooruit en niet achterom maar laat je meevoeren met de stroom.
Geniet van deze dag

liefs,

libram

libram

#301
..

Gabriëlla

Ik heb niks toe te voegen aan wat Libram over jouw Pentakels 9 schrijft! Heel mooi gewoon, ook wat je zelf schrijft trouwens!

Voor mij vandaag Pentakels 6. Een mooie evenwicht van geven en nemen voel ik maar ik kom toch weer terug op ondersteuning.

GABRIELLA

Gabriëlla

Hallo Hatsjepsoet en Libram 8)

Ik heb gisteren toch een stunt gehad!! Ik heb het nota bene eegisteren nog over een Toren-ervaring gehad die ik waarschijnlijk zal meemaken.
En wat vond ik gisteren op straat?? Een witte ketting die werkelijk exact in de vorm van de rune Hagalaz lag!! Uiteraard heb ik opgezocht waar Hagalaz voor staat, aangezien ik mijn rune kennis weer eens moet opfrissen. Zeer korte tegenspoed en plotselinge, zeer onverwachte wendingen! Nou ja!!

En wat trek ik vandaag?? De Wereld! Het herstellen van de oorspronkelijke eenheid! Een kaart die ik vier dagen geleden ook al trok! Er wordt in ieder geval iets weer in evenwicht gebracht! Na deze korte shock volgt een langdurige beloning.

GABRIELLA


hatsjepsoet

Mooie tegenhanger op de toren, inderdaad. De Wereld zal aan je voeten liggen maar iets even een obstakel overbruggen.

Vandaag voor mij schildknaap van zwaarden. Net nu ik heb besloten proberen om bepaalde verwachtingen naar vriendschappen los te laten.

Gabriëlla

Een zeer toepasselijke kaart heb jij dan getrokken Hatsjepsoet! Helaas want fijn voelt deze dan niet. Toch zul je merken dat dit je op een gegeven moment oplucht! Koop een leuk tegeltje met de spreuk; Wie stopt een vriend te zijn die is het nooit geweest.

libram

hallo Gabriëlla,

heb even voor je gegoogled, hier wat ik vond over Hagalaz

Tweespalt, ontwrichting, ook door natuurgeweld en ongecontroleerde krachten
De meeste van ons dromen wel eens van grootse gebeurtenissen die op het oog volkomen buiten ons bereik liggen.
Daarom zullen we ze niet gauw zelfstandig uitlokken. Hagalaz vraagt niet of je aan veranderingen toe bent.
Hagalaz slaat toe op het moment dat het voor jou het beste is. Helaas ben je het daar zelden mee eens.
Liefde/relatie
Onverwachte ontmoetingen met verstrekkende gevolgen kunnen je deel zijn. Maar ook onverwachte breuken met een geliefde behoren tot de mogelijkheden als je Hagalaz trekt.

Gezondheid
Hagalaz als grote wakkerschudder kan schokkend werken, maar je ook nieuwe inzichten geven over de manier waarop jij met jezelf en je diepere gevoelens omgaat. Je krijgt totaal nieuwe inzichten over jouw manier van leven en reageren op je omgeving en inventief ga je aan je gezondheid werken.

Werk/financieel
Je bent toe aan vernieuwing. Hagalaz geeft een totale ommekeer aan, maar blijf er wel bij en houdt overzicht op de te komen situatie. Realiseer je dat je in je geest al toe was aan verandering. Alleen de manier waarop de dingen gebeuren kunnen in eerste instantie schokkend zijn.

Spiritueel
Had je jezelf al op een bepaald plan gedacht op geestelijk gebied dan leert Hagalaz je wel anders. Het oerprincipe begint niet bij wat je leuk of interessant lijkt om te leren. Het laat je bij het begin beginnen en alles wat je al weet, wordt naar de achtergrond geschoven tot het moment waarop het ingepast kan worden. Deze rune staat voor een onverwachte en vaak totale ommekeer in wat je tot nu toe als je waarheid hebt gezien. Het vertegenwoordigt het oerprincipe, de basis der dingen. Wees blij als je Hagalaz trekt bij spirituele scholing en verzet je niet tegen deze oerwet. Want alleen als je de basis begrepen hebt, kom je verder en is het begrip voor de verbanden tussen zo boven, zo beneden, alleen maar groter.

liefs,

libram

ps de wereld waarin wij leven wordt door ons zelf gecreëerd. De wereld ben jij  8)

Gabriëlla

Dank je voor dit zeer mooie stuk Libram!! Ik ga er later wel even verder op in, heb nu te weinig tijd!

Vandaag voor mij trouwens Staven Schildknaap

Gabriëlla

Hier kan ik dan eindelijk wat uitgebreider reageren!

Wat dat werk betreft, ik heb het gevoel dat dit als een bus gaat kloppen! Er komt een ommekeer, ga iets afsluiten maar de vinger kan ik e absoluut niet op leggen. Ik moet overzicht houden, ik denk dat het in die zin is, dat ik me niet teveel laat leiden door emoties en alles zakelijk moet blijven bekijken ook al valt dat niet mee misschien. Maar Halalaz, sta me bij :)

Wat mijn gezondheid betreft: ik huil wel wat sneller dan normaal maar vooralsnog ziek ik op dit vlak geen Toren-ervaring! Maar ja, Hagalaz zorgt dus voor verrassingen :) Laat het maar over me heen komen!

Maar nu spiritueel! Een totale ommekeer van wat ik toe nu toe als waarheid heb gezien. En dit wordt dus later weer ingepast. Ik ben me toch nieuwsgierig naar hoe dit zal gaan want ik heb verschillende plannen op geestelijk gebied!! Ben benieuwd naar wat daar tussen komt! Het komt dus neer dat ik een beroep moet gaan doen op mijn wijsheid (en ik kan juist heel eigenwijs zijn, hetgeen iets anders is ;D) Ik mis dus toch een bepaalde spirituele basis en Hagalaz gaat mij daarop wijzen.

Ik leer Iers, wil later misschien definitief, in ieder geval wel langer naar Ierland gaan.
Ik verdiep me dolgraag in middeleeuwse (kerk) geschiedenis en dan vooral de ontstaansgeschiedenis en misstanden daaromtrent. Vooral de bijbel boeken die door machtige kerkleiders achterover gedrukt zijn. Maar  ik ben vooral een wicca, die haar inspiratie uit het ritme van de natuur haalt (ondanks haar eigenwijsheid en ongeduld ;D) Spreuken en rituelen behoren tot mijn dagelijks leven.
Dan nog die collega waarmee ik weliswaar een vriendschappelijk contact heb maar om wie ik toch geef. Onze band stoelt op een gewezen ouder-kindrelatie.
Op de een of andere manier zorgt Hagalaz voor een clash tussen deze dingen (kan hier de tweespalt of misschien wel driespalt in zitten?) Plus die verandering aangaande mijn werk natuurlijk! Het wordt nog leuk ;D


GABRIELLA

Gabriëlla

Voor mij vandaag de Ridder van Pentakels.

Al zeg ik het zelf: ik doe hard mijn best op mijn eigen gebiedjes maar voel wel wat emotionele droogte.

libram

Ook ik zal zo af en toe een kaart voor de dag trekken. Vandaag is dat Bekers  5
Nu heb ik aan het begin van dit jaar een jaarlegging gedaan. Voor de maand mei was dit  kaart Pentakels 2.
e.e.a. zet ik ook af tegen mijn horoscoop., waarbij ik me even beperk tot de transiterende snellopende planeten. De zon en Mercurius zijn mijn 8e huis binnen gegaan. Venus  loopt door mijn 7e huis De maan door het 9e en Mars door mijn 2e. Wat ik echter meeneem is Uranus die in volle conjunctie staat met cusp 7 aangezien het de heerser is van mijn maan in waterman in het 4e huis van mijn geboorte horoscoop.
Ben benieuwd wat deze dag mij brengen zal 
Indien jullie er wat over willen vertellen, graag
Liefs,

libram

libram

#311
Hallo Gabriëlla,
Deze kaart vertelt jou dat het belangrijk is pas op de plaats te maken Je krijgt duidelijkheid over hetgene jij bereikt hebt. Wellicht worden jou gedachten constant gericht op je werk en geldzaken Neem op tijd een stapje terug, hou je grenzen in de gaten. Waar jij komen wil zal voor jou niet snel genoeg zijn lijkt mij echter bij vertraging hierin geldt altijd nog “Beter laat dan nooit”

Liefs,

libram

ps eigen wijsheid is één van het mooiste bezit  8)

hatsjepsoet

Jij hebt vaker persoonskaarten in de Pentakels, Gabriëlla. Hij blijft maar iets zeggen. Toch te veel bezig met het werk?

Ik kan jou niet goed helpen, Libram, want jij weet heel veel!!

Ik heb vandaag het Rad van Fortuin, heb ik ook vaker de laatste tijd. Vandaag en gisteren een grote arcana kaart, ook bijzonder. Gaat het een en ander gebeuren, dus ben erg benieuwd. De kaart van vandaag geeft aan dat ik zelf bepaal hoe het gaat, toch?

libram

hallo Hatsjepoet,
de kaart vertelt je niet zozeer dat jezelf bepaalt hoe de dag vandaag gaat, doch dat er een nieuwe fase, start of andere wending staat te gebeuren. Het gaat over geluk en kansen die zich aandienen. pak je kansen, gelegenheden dienen zich aan, neem eigen verantwoordelijkheden voor je handelen en voor wie je bent.
wees niet bang voor veranderingen. De enige zekerheid in ons leven is onzekerheid.

liefs,

libram

ps ik weet niet heel veel hoor, het enige wat ik zeker weet is dat ik niets weet en in Niets zit Iets omsloten  ;D

Gabriëlla

Hallo Libram,

Pentakels 2 zegt mij dat je deze maand een voor jou belangrijke beslissing moet nemen. Je zult je nog enige tijd tussen twee vuren in voelen staan. In ieder geval tussen twee standpunten of, als het op relaties aankomt, de keus maken tussen twee personen. Er worden twee kanten van jezelf aangeraakt die niet met elkaar verenigd zijn maar wel om vereniging vragen .
Dit lijken de Zon en Mercurius ook aan te geven. Die vereniging is nodig voor de verkenning van nieuwe horizonten ofwel nieuwe gebieden. Ik heb het idee dat dit voor zowel reizen als relaties geldt. Om je te verenigen met een partner, heb jij denk ik (zeg het me alsjeblieft als ik het verkeerd heb!!) een zeer ondernemend type nodig! Eentje die zeer zelfstandig is en jou vooral mentale ondersteuning biedt. Heel gek gezegd lijk je een verbintenis nodig te hebben met iemand die zich niet bindt. Telepathie en andere vormen van bijzondere communicatie zijn voor mij duidelijk voelbaar bij jou! Zeker in relaties met anderen.
Kijk ik naar jouw dagkaart van vandaag, sluit ik niet uit dat je vaak teleurgesteld bent omdat mensen zich naar jouw gevoel zich te snel aan jou gaan binden. Je hebt ontzettend snel ervaren dat mensen (voor jouw gevoel) op je gaan 'hangen' en daar ben jij allergisch voor.
Zijn er nog opposities, vierkanten of driehoeken in de horoscoop aanwezig?

Ik moet mijn werk inderdaad meer gaan loslaten! Ik moet andere gebieden (die ik hier eerder schreef) meer gaan aanspreken. Ik hoop alleen dat ik dan nog blij ben met het nieuwe wat komt maar we zullen zien.

GABRIELLA