H's dagkaarten

Gestart door hatsjepsoet, maart 02, 2016, 14:44:16 PM

hatsjepsoet

Goed zo, Gabriëlla! Laat maar horen hoe je over bepaalde zaken denkt.

Vandaag Koningin van Staven. Meer bewust worden van mijn energie maar ik moet ook oppassen niet teveel te doen. Dat merk ik wel want ik heb vaak een erg volle agenda. Eergisteren was dat te merken, moe en veel hoofdpijn.

Gabriëlla

Ik heb bij jou een aantal kaarten gezien die nogal eens voorbij komen.
Het Rad van Fortuin
Staven Koningin
Pentakels 7
Je holt jezelf inderdaad wat voorbij maar weet dat het maar met geduld en volharding komt het goed.

Voor mij vandaag een hele rustige kaart: Pentakels 9. Vertrouw op je geluk lijkt deze kaart te zeggen en ook ik moet wat rust nemen.

GABRIELLA

hatsjepsoet

Wat fijn dat je de kaarten zo voor mij op een rij zet! Klopt inderdaad, ik doe veel, er moet veel. Voel het vandaag ook wel, de vermoeidheid.

Jij hebt een hele mooie kaart. Even rustig stil staan en een moment van bezinning. Misschien zijn we ook beiden te druk in ons hoofd, bedenk ik me.

Gabriëlla

Weer een punt waarin we hetzelfde zijn Hatsjepsoet!

Gabriëlla

Vandaag voor mij De Dwaas! Mezelf tot een onbeschreven blad maken, eerst maar eens verder bezinnen en dan beslissingen nemen.

hatsjepsoet

Daar komt de Dwaas weer, Gabriëlla. Net als in die uitgebreide legging. Ik denk dan aan luchtiger in het leven staan. Minder in het hoofd zitten.

Voor mij vandaag pentagrammen Ridder. Die had jij onlangs ook. Ik zie deze kaart vandaag voor gestaag verder gaan betreft nieuw werk zoeken. Ben daar vandaag ook weer mee bezig.

Gabriëlla

Minder in het hoofd zitten inderdaad want door teveel in mijn hoofd zitten blokkeer ik misschien juist wel!

Ben je niet aangenomen? Gestaag verder gaan ja maar ook een gevoel hebben van gebrekkige ondersteuning.

hatsjepsoet

Sorry, gisteren geen tijd meer gehad om te reageren. Maar heb nog steeds niets gehoord. Wel gebeld en gemaild maar geen contact en dus geen antwoord. Vandaag hoop ik dat ze contact met me opnemen.
Gisteren wel gehoord dat waar ik nu werk, ik tot september kan blijven. Toch erg blij dat ik iets heb als dat andere niet doorgaat. Het is niet de sector van mijn dromen en het is niet het werk waar ik zo geprikkeld door word maar ik ben allang blij dat ik zekerheid heb.

Vandaag pentagrammen 10. Grappig dat ik wat meer pentagrammen kaarten krijg. Geeft me een beetje hoop.

Gabriëlla

Tien van Pentagrammen: je zult terecht komen op de plaats waar je thuishoort. Als is de springplank er naartoe misschien wat langer dan je in eerste instantie dacht. Dat je niet gepassioneerd bent aangaande die baan geeft deze kaart overduidelijk weer. Het komt erop neer dat je als het ware weer opnieuw je plek moet gaan innemen.

Voor mij vandaag Zwaarden Aas. Het begin van hernieuwde inzichten!


GABRIELLA

hatsjepsoet

Wat jij beschrijft betreft mijn situatie is zo treffend weer, Gabriëlla! Ik heb het idee dat ik inderdaad mijn plek weer moet zoeken en dat het wel even gaat duren. Vandaag nog steeds geen contact met detacheringsburo terwijl ik al vanaf vorige week bezig ben om ze te pakken te krijgen. Ook vandaag gebeld maar ze reageren nergens op. Geeft me het gevoel te bedelen 😬

Maar jij zwaarden aas, Gabriëlla! Heel mooi! Inderdaad een nieuw begin op het vlak van hoe je over zaken denkt, hoe je tegen dingen aankijkt. Erg gunstig, hoor. Ik heb ervaren dat anders denken over/kijken naar dingen, heel veel oplevert. Er veranderd niets in de buitenwereld maar wel van binnen en dat geeft energie. Het maakt ook dat je meer helder zaken ziet en betere beslissingen kan nemen.
Jij bent al bezig om zaken voor jezelf op een rijtje te krijgen om beslissingen te nemen. Je gaat een knoop doorhakken!

Gabriëlla

Jij kan er vandaag ook wat van Hatsjepsoet :D Wat jij over Zwaarden Aas schrijft klopt ook als een bus! Er gaan binnenin mij dingen veranderen en pas dan zal ik knopen doorhakken! Niet dat er in die buitenwereld iets hoeft te veranderen, kleine signalen die ik voorheen mogelijk niet of maar half zag, scheppen ineens een heleboel duidelijkheid! Eerlijk is eerlijk, nu heb ik nog wel wat gevoelens van teleurstelling maar op een gegeven moment zullen die ook over zijn. Ik ben wel benieuwd naar de knoop die ik ga doorhakken! Maar dat is natuurlijk voor later!

En jij stoppen met bedelen dus!! Dat je eens belt om te vragen of ze al wat meer weten is normaal maar niet dat je meer dan een week moet wachten. Komt mij niet erg betrouwbaar over. Dit gebaar zegt mij bedrijfsmatig al genoeg! Wil jij voor/door deze mensen nog werken? Hun visitekaartje is immers niet al te best :-\

hatsjepsoet

Echt raar hoor, terwijl ik wel een goede ervaring heb met dit detacheringsbureau. Inderdaad geen goede reclame voor ze.

Vandaag staven 8. Het zal een keer gebeurden dat er een antwoord komt!   

hatsjepsoet

Nou, ben afgewezen. Ze willen geen risico nemen met mij, alsof ik een crimineel ben. Wat voel ik me naar, zeg.

Gabriëlla

Heel raar ja, vooral omdat die recruiter eerst nog heeft gezegd dat jouw verleden geen probleem is! En nu blijkt er wel heel wat anders! Ze hebben er bovendien maar liefst een week omheen gedraaid. Kan het misschien zijn dat ze eerst contact hebben opgenomen met jouw oude baas? En dat deze misschien wel een heel ander verhaal heeft verteld? Het hoeft alleen maar te zijn dat hij/zij een paar accentjes van het verhaal heeft verlegd en prompt wordt het verhaal anders.
Kan het zijn dat degene die over het aannamebeleid gaat jouw oude baas persoonlijk kent? Het kan ook zijn dat er bij dat bedrijf vriendjespolitiek in het spel is.

Voor mij is het weer te mooi geweest hoor! Vandaag maar liefst Zwaarden 10!


GABRIELLA

hatsjepsoet

Nou, het is echt raar gegaan, vind ik. Eerst vonden de recruiter en de accountmanager van het detacheringsburo dat ik niet de echte reden moest opgeven waarom ik vorig jaar ben ontslagen want dan zou ik me in de vingers snijden. Ik wilde het wel want ik weet niet of het nog juridische gevolgen gaat krijgen en dan kan ik niet met een leugen worden aangenomen. Op hun aanraden toch niet gedaan in het gesprek met de zorginstelling. Toen ik het sollicitatiegesprek had gehad zei de accountmananger dat ze de echte reden toch wel wilden vertellen. Wilde ik ook, natuurlijk maar zij waren te bang denk ik dat het uitkwam en dat het hun problemen zou geven. De zorginstelling wilde mij uiteindelijk helemaal overnemen van het detacheringsburo en toen kon het niet meer verzwegen worden. Degene met wie ik het sollicitatiegesprek had gehad was positief over mij en vond het niet zo'n probleem maar kon dit niet achterhouden want er was iets soortgelijks gebeurd daar, onlangs.
Vandaag hoorde ik dus via de accountmanager (via de mail, kort opgesteld) dat ze geen risico wilde lopen. Ja, ik ben ook zo gevaarlijk  :(
Met name het contact met de accountmanager is echt bizar want ik had hem vanmiddag aan de lijn, hij kon niet praten maar zou me bellen maar niet meer teruggebeld. Echt heel bizar. Maar ze hebben trouwens geen contact met mijn vorige werkgever. Ik denk dat ze mij vooral als een product zien dat ze moeten verkopen maar wat niet zo goed in de markt ligt en een beetje een last werd.

Genoeg geklaagd.
Zwaarden 10 weer! Merk je dat ook , Gabriëlla, ervaar je zaken weer wat zwaarder?