Dagkaarten van Voice in the Wind.

Gestart door Voice-in-the-Wind, juli 29, 2023, 18:03:01 PM

Voice-in-the-Wind

#120
Hey allemaal!

Ok, hierbij een poging om meer duidelijkheid te vinden over het meerdere keren trekken van de Knight of Swords, Ridder van Zwaarden.


Wat wil Ridder van Zwaarden mij vertellen?
Verleden - Heden - Toekomst

-----------------------


* verleden; Four of Swords, Zwaarden 4

Een beer onder de grond en wortels, met daarboven sneeuw en 4 zwaarden naar beneden gestoken.

-> winterslaap, periode van rust.
-> afgesloten van oude pijn... De zwaarden.

In combinatie met de Ridder van Zwaarden
-> gedachten van vroeger aan het licht brengen.


---------------------

* heden; Seven of Coins, Pentakels 7

Een jonge vrouw verzorgt als bloemen verhulde pentakels.
-> zorgdragen voor dingen of plannen.

In combinatie met de Zwaarden Ridder
-> gedachten omzetten in realiteit


---------------------




*Toekomst; Eight of Swords, Zwaarden 8.

Een jonge naakte vrouw verstrengeld met een boom en geblinddoekt. Verder staan er 8 zwaarden in de grond gestoken om haar heen.
-> gevangen zitten in gedachtes.
-> niet weten wat er staat te gebeuren.

Met de Zwaarden Ridder
-> vluchtige gedachten, het niet kunnen vatten






Ok, iedereen is welkom om er iets over te zeggen  :D

Grt, Voice in the Wind

Anja

Beste Voice,

Hier een poging van mijn kant om je kaarten te duiden.

Zwaarden 4:
Een beproeving uit je verleden heb je al een poos achter je gelaten. Ik denk haast wel dat je dit raar gaat vinden maar is er in je verleden weleens een nacht geweest waarin je iets speciaals (ergs??) hebt meegemaakt? En/of heeft dit met een operatie (gezondheid) te maken? Wat gebeurde er op dat moment? Dit heb je inmiddels afgesloten en zo niet dan ga je dat zeer binnenkort zeer zeker doen.
Langs de lat van de Ridder van Zwaarden, krijg ik de indruk dat je de situatie toentertijd op zich goed de baas was maar iets niet hebt zien aankomen. Waardoor je het dus behoorlijk zwaar gehad hebt en/of medische problemen had. Afgesloten oude pijn sluit daar zeer zeker bij aan!

Pentakels 7:
Je wilt nu vooruit maar dit lukt nog niet of te weinig. Deze kaart geeft voor mij overduidelijk aan dat geduld voorlopig nog vereist is. Zoals je zelf al schrijft, moet je nu nog zorgdragen voor mensen, dingen of plannen. Ik kan  wel zeggen dat je momenteel in een zwaar voorbereidende fase zit.
Ik sta op zich achter hetgeen je over de combinatie met de Ridder van Zwaarden schrijft maar nogmaals; hier is geduld geboden. Bij een (veel) te snelle opstart mis je de spreekwoordelijke boot.

Zwaarden 8:
Je wordt in de (nabije) toekomst geconfronteerd met vastzittende overtuigingen. Niet wetende wat jou staat te gebeuren, probeer je wanhopig naar antwoorden te zoeken. Dit maakt alleen maar dat je nog vaster gaat zitten. Kijk eens naar de ondergrond waar deze vrouw haar voeten op heeft staan: moeras!! Als je met je voeten in het moeras staat en je probeert je eruit te wringen dan word je alleen maar verder vast gezogen. En dat gaat bij jou gebeuren.
De grootste uitdaging voor jou hier: de dingen tot ontwikkeling laten komen, observeren wat er gebeut en dan pas beslissingen nemen.

Om je slechts een klein handje te helpen: ik tel de samengestelde waarden van deze kaarten bij elkaar op. Ik kom dan op 19 (De Zon) uit. Tel ik deze twee cijfers bij elkaar op dan krijg ik 10 (Het Rad van Fortuin) en vervolgens 1 (De Magiër). Dit alles in combinatie met de Ridder van Zwaarden:-

*De Zon:
Alles komt uiteindelijk aan het licht! Je kan ook zeggen uiteindelijk krijg je inzicht en op veel vragen antwoord. EN...heel belangrijk......wat niet meer bij jou hoort zal weggaan, dus door de zon weggebrand worden! Dit kan even pijnlijk zijn maar daarna zal je dat als een opluchting ervaren. (Oude) angsten zal je ruimschoots overwinnen! Je durft op alles en iedereen af te gaan (Ridder van Zwaarden).

*Het Rad van Fortuin:
Je zal zowel positief, neutraal als negatief met het onverwachte te maken krijgen maar ook met sterk wisselende situaties. Het is aan jou hoe je daarmee omgaat. Dit gaat je onzeker maken maar met de kracht van deze ridder zal je menige  situatie veel beter aan kunnen dan je aanvankelijk dacht. Weet je Voice, ik heb het idee dat deze heer jou een soort van beschermt, dat begint nu al!

*De Magiër:
Op zeker dat al je angsten en oude overtuigingen verleden tijd worden en tot een heel nieuw (zelf) inzicht komt! Je durft nu ook toe te geven aan je wensen en verlangsens zonder dat je bang bent dat iemand jou daarop veroordeelt. Je zal volledig boven alles kunnen staan!!


ANJA


Voice-in-the-Wind

Citaat van: Anja op oktober 21, 2023, 23:45:12 PM
Beste Voice,

Hier een poging van mijn kant om je kaarten te duiden.

Zwaarden 4:
Een beproeving uit je verleden heb je al een poos achter je gelaten. Ik denk haast wel dat je dit raar gaat vinden maar is er in je verleden weleens een nacht geweest waarin je iets speciaals (ergs??) hebt meegemaakt? En/of heeft dit met een operatie (gezondheid) te maken? Wat gebeurde er op dat moment? Dit heb je inmiddels afgesloten en zo niet dan ga je dat zeer binnenkort zeer zeker doen.
Langs de lat van de Ridder van Zwaarden, krijg ik de indruk dat je de situatie toentertijd op zich goed de baas was maar iets niet hebt zien aankomen. Waardoor je het dus behoorlijk zwaar gehad hebt en/of medische problemen had. Afgesloten oude pijn sluit daar zeer zeker bij aan!




Ik heb toen ik nog jong was, wat vreemds en engs meegemaakt. Nml; ik was op een festival en snachts voor ik ging slapen, kreeg ik heel enge en nare beelden, daarbij ook heel angstig...rilde ervan...en was ook heel verdrietig...

Dat past hier wel bij.




Pentakels 7:
Je wilt nu vooruit maar dit lukt nog niet of te weinig. Deze kaart geeft voor mij overduidelijk aan dat geduld voorlopig nog vereist is. Zoals je zelf al schrijft, moet je nu nog zorgdragen voor mensen, dingen of plannen. Ik kan  wel zeggen dat je momenteel in een zwaar voorbereidende fase zit.
Ik sta op zich achter hetgeen je over de combinatie met de Ridder van Zwaarden schrijft maar nogmaals; hier is geduld geboden. Bij een (veel) te snelle opstart mis je de spreekwoordelijke boot.





Gewoon stappen blijven zetten




Zwaarden 8:
Je wordt in de (nabije) toekomst geconfronteerd met vastzittende overtuigingen. Niet wetende wat jou staat te gebeuren, probeer je wanhopig naar antwoorden te zoeken. Dit maakt alleen maar dat je nog vaster gaat zitten. Kijk eens naar de ondergrond waar deze vrouw haar voeten op heeft staan: moeras!! Als je met je voeten in het moeras staat en je probeert je eruit te wringen dan word je alleen maar verder vast gezogen. En dat gaat bij jou gebeuren.
De grootste uitdaging voor jou hier: de dingen tot ontwikkeling laten komen, observeren wat er gebeut en dan pas beslissingen nemen.





Ik loop af en toe tegen een barrière aan. En dan kan ik mezelf daar op focussen... Toch weet ik wel vaak een compromis of tussenweg te vinden.






Om je slechts een klein handje te helpen: ik tel de samengestelde waarden van deze kaarten bij elkaar op. Ik kom dan op 19 (De Zon) uit. Tel ik deze twee cijfers bij elkaar op dan krijg ik 10 (Het Rad van Fortuin) en vervolgens 1 (De Magiër). Dit alles in combinatie met de Ridder van Zwaarden:-

*De Zon:
Alles komt uiteindelijk aan het licht! Je kan ook zeggen uiteindelijk krijg je inzicht en op veel vragen antwoord. EN...heel belangrijk......wat niet meer bij jou hoort zal weggaan, dus door de zon weggebrand worden! Dit kan even pijnlijk zijn maar daarna zal je dat als een opluchting ervaren. (Oude) angsten zal je ruimschoots overwinnen! Je durft op alles en iedereen af te gaan (Ridder van Zwaarden).




De fik erin !!!  :P
Dit soort processen heb ik wel vaker.... Past goed.







*Het Rad van Fortuin:
Je zal zowel positief, neutraal als negatief met het onverwachte te maken krijgen maar ook met sterk wisselende situaties. Het is aan jou hoe je daarmee omgaat. Dit gaat je onzeker maken maar met de kracht van deze ridder zal je menige  situatie veel beter aan kunnen dan je aanvankelijk dacht. Weet je Voice, ik heb het idee dat deze heer jou een soort van beschermt, dat begint nu al!





Ok, dat is interessant. Ik denk hierbij ook aan mijn Engel. Die wil dat ik dingen meemaakt , maar er ook van leer en groei.





*De Magiër:
Op zeker dat al je angsten en oude overtuigingen verleden tijd worden en tot een heel nieuw (zelf) inzicht komt! Je durft nu ook toe te geven aan je wensen en verlangsens zonder dat je bang bent dat iemand jou daarop veroordeelt. Je zal volledig boven alles kunnen staan!!




Ok, ik sta nu met 1 been in het verleden en 1 been in de nieuwe toekomst
....
Top!



ANJA

Dankjewel voor de ruime en mooie duiding  :D

Grt,  Voice in the Wind

Anja

Dank je voor je feedback Voice! Steek om te beginnen de fik maar eens in die nare beelden die je na dat festival kreeg! Want daar zit de kern die eruit moet denk ik! Tenzij jij dat anders voelt.

Voice-in-the-Wind

#124
Hey... Dat is een puntje... Ik weet niet zeker of ik het er echt uit wil hebben...ik heb er nml ook van geleerd...

Maar het in een ander licht zien is wel ok/goed.

Kaartje voor morgen;
Ten of Cups, Kelken 10. Maar dan omgedraaid


*Zie ook 20 september...maar dan omgedraaid


Ok! Dat ziet er gezellig uit! Een vrouw met bloemen een kindje met bloemen en een man met een mandoline, ze hebben ook fruit bij zich. Zij zitten onder een boom met 10 Kelken.

-> vertier

-> gezelschap

-> goeie emoties


---------
Grt

Voice-in-the-Wind


Ok, ik had wat tijd samen met vader, zus en haar kindje... Was gezellig ðŸ™,
Resoneert goed.





Voor morgen;

Four of Swords, Zwaarden 4
* zie ook 21 oktober.



Een beer onder de grond en wortels, met daarboven sneeuw en 4 zwaarden naar beneden gestoken.

-> winterslaap, periode van rust.
-> afgesloten van oude pijn... De zwaarden


Grt!
Voice in the Wind

Voice-in-the-Wind

https://images.app.goo.gl/6wGM2CdKJa46kNhB9

Divine animals Oracle, gekocht... Kan ik misschien beter gebruiken in het totemdieren topic?... Het ziet er trouwens mooi uit  :D

Ok, verder....
Vandaag wat tegenslag... Had er geen zin in... uiteindelijk wel ok geëindigd...

Kaartje voor morgen;

Een Ridder op een mooi zwart paard., hij heeft wapens en een gevulde kelk bij zich. De grond is mooi groen en de lucht is bewolkt maar rustig.

-> hij lijkt de kelk aan te bieden -> sterk gevoel... Standvastig
?

Grt Voice in the Wind

Anja

IK heb de indruk dat het hier om de Ridder van Kelken gaat, klopt dit? Zo ja, dan voel ik hier vriendschappen.

Voice-in-the-Wind

Jawel Kelken Ridder.

Het is zowel vrienden als vijanden.... Een soort constant gevecht, waarbij er een heleboel tegenwerkt...maar zitten ook lotgenoten en vrienden bij...die willen wel dat het goed gaat....


---------------------


Kaart voor morgen;

Temperance, Matigheid

Een groots bos met verschillende plateaus, waarvan een kleine stroom water als watervalletjes naar beneden komt. Verder is er een wit hert te zien...

-> diep in het bos licht schoonheid en goeds?


Voice in the Wind

Anja

Matigheid raadt vaak aan om met kleine stapjes te beginnen, voordat je je aan grote sprongen waagt.

Erg interessant wat jij bij de Ridder van Kelken over vrienden en vijanden schrijft. Ik vind Matigheid hier goed bij aansluiten. Want dat is ook een kaart die aanmoedigt om diepe kernen van je huidige connecties te doorgronden. Ikzelf vind dit ene hele mooie kaart.

Voice-in-the-Wind

Hey allemaal  ;)


Ok, vandaag ging het niet volgas, maar wel stapjes gemaakt.

Kaart voor morgen;

Ok.... Whehe, je raad het niet...het is weer de Ridder van Zwaarden...

Knight of Swords...



-------------------
Knight of Swords, Ridder van Zwaarden.

Een gevederde ridder op een bruin stijgerend paard. In de voorgrond een rood vaandel. En de lucht is bewolkt.

--> gedachten omzetten in actie

----------------------





* zie ook, 30 september, 24 augustus, 14 oktober en 18 oktober.

Wordt zowat mijn lijfkaart :)


Anja

Een slag moet snel beslist worden! Word je voor het blok gezet?

Voice-in-the-Wind

Ik had vandaag weer een "losse planning" en die is voor het belangrijkste gedeelte gelukt :D



----------------------


Kaart voor morgen ;

Knight of Coins
Ridder van Pentakels

Een jonge man, met een rode muts, een groene mantel en een blauw shirt. Hij zit op een mooi stilstaand wit paard. Onder hem zijn  veldbloemen en groen gras te zien.
Hij heeft een pentakel vast.

-> belonging na hard werken...maar er is tegelijkertijd nog werk aan de winkel.





Grt!

Voice-in-the-Wind

#133
Hey, het zijn allemaal kleine stapjes.... ik zit te wachten om echte sprongen te maken...



Kaart voor morgen;

Five of Coins
5 Pentakels

Onstuimige wind, donkere lucht.
Verder is er een vrouw te zien met wapperende haren en rok.
Aan een tak hangen 5 Pentakels te wapperen in de wind.

-> onstuimige uitkomsten... misschien nu juist tijd om echt sprongen te maken
-> misschien ook meer uitdagingen.

Grt!
   Voice in the Wind

Anja

Misschien heb je hier iets aan;

De Sprong Wagen

1. Dit is mogelijk
2. Dit is belangrijk
3. Dit is moedig
4. Dit is onbelangrijk
5. Dit is noodzakelijk
6. Dit stemt vreugdevol
7. Dit is grappig
8. Dit brengt verder