Mijn dagkaarten/ Vlinder

Gestart door Vlinder, mei 16, 2012, 19:08:43 PM

klaproos1945

bij ons thuis zeiden we appelmoeske
zoe va geef mich het appelmeuske us aa.....

http://www.youtube.com/watch?v=YpOOjB0BRCw&feature=b-mv

klaproosje :D

dameblanche

keèns se nog prôtjs-vlaai....
appelmoosvlaai, aug gèt waat nemes mjè kènt, mèr waal heel lekker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eveningstar

Wat zo'n prut allemaal niet in beweging kan zetten hé  ;) :D...

Liefs,
Eveningstar

heleen

ja door die prut vergeten we de kaartjes van vlinder te duiden.
Maar gelukkig heeft vlinder zelf al een begin gemaakt.
en heeft zij staven ridder koningin staven al geduid.
Wat me opvalt vlinder is dat jij vaak de wereld trekt
op 22 mei op 30 mei en vandaag weer op 2 juni.
Is dus een hele belangrijke kaart voor je op dit ogenblik.
Waarom is de wereld zo belangrijk voor jouw op dit ogenblik. Dat is de vraag die in mij opkomt.
jij bent belangrijk vlinder vergeet dat niet.
Heleen.

Vlinder

hoi Heleen, zou de wereld zo aan het eind van de grote arcana een soort einde zijn van een cyclus zodat er weer een nieuwe kan beginnen,
Heb wel iets afgesloten, of ben er mee bezig....

Gr Vlinder

heleen

ik denk wel dat het dat is.
De wereld is inderdaad de laatste kaart van de grote Arcana.
liefs
Heleen

Vlinder

Dank je wel heleen
Wat leren we veel van elkaar zo, fijn hoor 8)

Vlinder

de Hogepriester;

Luisteren naar het innerlijk, daar zit de waarheid

heleen

bedoel je nu de hoge priester of de hoge priesteres.

De hoge priesteres luistert naar haar innerlijke, maar de hoge priester niet, die wil uitdragen en zijn geloof kenbaar maken aan de wereld. Hij zit prominent op zijn troon, en laat mensen naar hem luisteren.

Heleen

Vlinder

#99
Heleen
Beetje gek misschien maar zo voelt het vandaag, zit niet op de troon, maar weet van binnen hoe ik het moet doen, uitleggen en  oplossen,   dat of zo....
het mezelf duidelijk maken niet twijfelen,
weten, dat is het, niet intuitief maar overtuigd

heleen

de hoge priester is ook een hogere kaart in de grote arcana, als de hoge priesteres, die wil uitdragen, daar is niets mis mee.

Heleen

dameblanche

ja al die prut erdoor heen, ik weet wel nog dat ik overal prut doorheen roerde toe nik klein was, anders lustte ik het niet....
prut voor, prut na, prut overal...

maar hier even geen prut doorheen...
de hp, of wel de hierofant...
je eigen religie...
en dat hoeft niet de kerkenleer te wezen, niet het boedisme, geen katholisme, geen gereformeerde larie koek...
alles heb je overboord geworpen, maar zeke niet je eigen religie, e ndat is hetgeen waar je je aan vast wi lhouden, alleen, het is zoooo allesomvattend, het is eigenlijk nog oppervlakkige brei waarin je werloren geraken kan, maar gezien de wereld begin je het totaal beeld te herkennen vlinder............

Vlinder

#102

marianne;
Tja dat met prut...
Is eigenlijk zeer symbolisch, prut is blubber, natte aarde, iets waar je schoenen in vast blijven zitten, en je komt daar niet uit, je komt niet vooruit,
En even serieus ik droom heel vaak dat ik niet vooruit kan komen,

En jij hebt het al eens over mijn eigen religie gehad Marianne en toe begreep ik het niet helemaal, maar het lijkt nu meer vorm te krijgen

dameblanche

neem vooral je dromen serieus, niet vooruit kunne komen in je dromen is ook in je waakbestaan niet vooruit kunnen komen....

Eveningstar

Hihihi!!! Leuk om te zien en te lezen hoe zo één woordje een heleboel aanwijst. Magic!  :D

Maar het stemt me vooral goed, als ik lees hoe "prut" je meer vorm geeft. Mooi!

Liefs,
Eveningstar