Mooie legging?

Gestart door Luna, oktober 22, 2010, 11:55:57 AM

Luna

Beste Mensen,

Ik deed een legging voor mezelf omdat ik er weer een beetje (boel) hahha wat van wil maken in mijn leven.
School pak ik weer op, een stageplaats ga ik zoeken en ik begin mij beter te voelen, als maanden en maanden. De legging was algemeen; "Wat wil de tarot mij vertellen"... (vraag ik wel vaker zo).

Ik legde een Keltisch kruis en de ene na de andere mooie kaart, vind ik.
Maar op plaatsen 6 en 10 toekomst dus, lagen net de mindere.

Dit is mijn legging;

1. Matigheid
2. Magier                (trek ik niet vaak, nu dus wel)
3. Pentakels 10
4. Staven 6             (het verleden was succesvol?? Vind ik niet echt, school niet af enzzz)
5. Hogepriester
6.  De KEIZER          (wat zegt dat?)
7. Aas van Pentakels
8. Kelken 2
9. Kelken 6
10. Pentakels 5        (hmmm, de mooie kaarten liggen net niet op 6 en 10, Why??)

Ik lees nu tarotboeken uit de bieb en soms tellen ze alles bij elkaar op. Staan de Azen voor het getal 0 ???
Want dan is mijn legging bij elkaar 52/=7 De Zegewagen (klopt mijn telling?)

Liefs, Loes
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Ricca

#1
Lieve Loes,

De Azen staan voor het getal 1.
Pentakels Aas = Pentakels 1. Het is de pentakel die afkomstig is van de tafel van de Magiër (ook getal 1)

Opgeteld kom ik op 36/=9 (of op 54/=9). De Kluizenaar dus.

Citaat van: LoesMaar op plaatsen 6 en 10 toekomst dus, lagen net de mindere.
Laten dat nou net de minst belangrijke kaarten van een KK zijn. :) Alles draait om het heden. Daar ligt de kracht van de legging.

Er ontbreekt voor mij te veel info om iets over je legging te kunnen zeggen:
1) Een duidelijke vraag.
2) De betekenis van de posities. Er zijn verschillende varianten van het KK, dus je moet die betekenis er echt altijd bij vermelden.
3) Heb je met omkeringen gewerkt? (en zaten er voldoende omgekeerde kaarten in het deck?)
4) Je eigen interpretatie!

Op het Arcana-forum heb ik een uitgebreide handleiding voor het Keltisch Kruis geschreven:
http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php?topic=2343

P.S. Ik vind de kaarten wel héél mooi!

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Luna

#2
Lieve Ricca,

Ja, het zijn inderdaad heel mooie kaarten (vond ik eigenlijk wel fijn). Dit keer had ik alle kaarten rechtop in het deck gezet. Ik lees een boek over tarot en die schrijver zegt dat als ze onderste boven vallen dat je ze dan gewoon ook rechtop kan interpreteren, of de betekenis omgekeerd kan zien, of nog een optie. Hij zei dat hij ze gewoon rechtop duidde. Maar nu stonden ze allen rechtop, dus er kwamen geen omgekeerde.

Weet je, er zitten een hoop mooie kaarten in de tarot, dat weet natuurlijk iedereen. Maar ik ben dan zo teleurgesteld als die dan negatief uitvallen als ze omgekeerd vallen. Ben je net blij met kaart "kracht" bijvoorbeeld en dan heb je ineens geen kracht. Of de Ster, zo mooi en dan ineens weer niet. Bij toeval legde ik laatst een legging voor mezelf en de kaarten bleken gewoon door de war te zitten, toen vielen er meerdere omgekeerde.

Zelf ben ik er nog niet uit wat ik nu wil en waar ik nu voor kies, betreft leggingen. Ik ben ook niet zo thuis met de tarot, maar de laatste tijd begint het me steeds meer te interesseren. Het is gewoon zo'n bijzonder iets eigenlijk!

Ik wist niet dat je verschillende keltische kruizen had??Wat is het verschil dan?
Ik deed gewoon de legging met 10 kaarten (geloof dat plaats 6 nabije toekomst was en kaart 10 verdere toekomst) en qua vraag las ik in dat boek dat je ook open leggingen kan doen. (wil niet zeggen dat het boek de alom waarheid is hoor, maar ik verken de tarot maar wat). Dat doe ik ook wel vaker , dan noem ik het algemeen en wat heeft de tarot mij te vertellen denk ik er dan bij.

Ik heb echt een hele zware tijd gehad afgelopen jaar (nooit eerder zo zwaar gehad in mijn leven), ik was wel blij met de kaarten. Soms kan een legging toch ook gewoon heel mooi zijn?

Vond het wel frapant dat ik meerdere keren de Toren heb getrokken de afgelopen tijd en dat die er juist omgekeerd uitkwam (ook toen ik later zelf een legging deed kwam die er dus omgekeerde TOREN uit en die legging heb ik hier ook geplaatst; Omgekeerde TOREN weeeer!!! ) en toen begon ik echt te twijfelen en dacht; Lijkt wel of het spel me laat zien dat omgekeerd dus echt wel werkt. Ik had de kaarten gewoon niet van voren bekekenen en ze zaten door de war en juist trek ik die toren omgekeerd, toeval bestaat dan toch niet????
Want hoe het met mij ging was ook niet als rechtopstaande toren, het was eerder een heel langzaam proces...

Opgeteld de Kluizenaar! Dat verbaasd me niet! Ik trok VAAK de kluizenaar de laatste tijd, ook erg toepasselijk waar ik in zit, kloppend.

Bij deze open legging had ik wel sterk een idee dat de legging ook om Werk, Stage zou gaan.

Ricca, zou jij wat kunnen uitleggen over omgekeerde kaarten en ook het % percentage hoevaak je dan waarschijnlijk met omgekeerd te maken krijgt, is het dan 50% om 50% ?

En hoe kijk jij er tegenaan als mensen alleen aan rechtopstaande kaarten doen? Ik neig daarnaar omdat ik het al ingewikkeld vind, dus maak ik het zo makkelijker natuurlijk. Maar die omgekeerde toren die ik zelf ook net toevallig omgekeerd in mijn legging kreeg doet mij twijfelen.

Liefs, Loes    
PS; Ricca, ik lees net al een hoop over omgekeerde kaarten, doosje gaf me een link, erg leerzaam!
Ik had weleens een legging en dan klopte het verleden bijvoorbeeld echt niet. zoals met ex en mij zei het verleden dat het zeer rooskleurig was en dat was echt niet zo. dan hoorde hij waarschijnlijk omgekeerd te vallen. zo ook met verleden kaart STAVEN 6 in deze legging. Het verleden was echt geen succes, verre van,  ::) die moest volgens mij eerder omgekeerd inderdaad zoals doosje onder zegt...
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!


Laure

#4
Hoi Loes, ik heb ook even mijn vroege, floue ochtendlicht op jouw legging laten euh...schijnen.

Matigheid staat voor jouw berusting in de zaken zoals ze zijn... Na vele toertjes van de Wishdom CD heb je ook innerlijk voor waar aangenomen dat het niet langer zin heeft je te verzetten tegen de omstandigheden. Het is zoals het is en je verzoent je met je situatie. Je bent bereid er een nieuw begin van te maken met de vaardigheden, de ingesteldheid en geestdrift van de Magiër.

Als Pentakels 10 de onderste kaart was van het KK staat deze positie voor "hier steunt het op". Het draait er dus om dat jij inderdaad uitbreekt uit de gouden kooi van Pentakels 9 (de mooie kaart die je vroeger veel trok maar op den duur een beetje als een beperking ging werken).

Staven 6 in het verleden (anders gezegd: voor de Wishdom CD, hihi): ligt volgens mij omgekeerd in je legging... Toen kon je je omstandigheden nog niet aanvaarden, je verzette je hardnekkig tegen de gang van zaken, deed koppig je eigen ding (?) waardoor er ook niets goeds kon komen op je weg van buitenaf of zelfs van binnenuit, want buiten=binnen en er is bij alle "zessen" een wisselwerking (ten minste dat heb ik begrepen van de zessen, dat ze langs twee kanten werken)...

De Hogepriester (nr. V=5) is de kaart die je nastreeft, denk ik? De zegening van de maatschappij, misschien? Met ook De KEIZER (nr. IV=4) erbij in de nabije toekomst ontbreekt wel De Keizerin (nr. III=3) in jouw KK. Ik denk dat je eerst gaat voor orde, zekerheid, discipline en stabiliteit en dan pas, als vanzelf, je goed en comfy gaat voelen in je zetel, in je situatie. De Keizer is de kaart die jij nu nodig hebt voor de doelen die je jezelf hebt gesteld. De Keizer zou je kunnen gaan helpen bij het uitbouwen van een stabiel leefsysteem. Inkomen, studie, zekerheid, behoren hen toe die de keizerlijke kwaliteiten bezitten.

Waar de Aas van Pentakels voor staat kan je zelf wel raden?

Kelken 2... had je die ook niet in een van je vorige leggingen? Lijkt mij dat de wereld erg blij zal zijn om "je terug te hebben" en biedt je groei door wederzijdse interactie... hoe meer je geeft hoe meer je terugkrijgt (Wishdom!).
Kelken 6... dat kan je misschien ook zelf bedenken?
Pentakels 5... Denk aan de Wishdom, Loesepoes! "Als je iets niet hebt is het omdat je het niet nodig hebt, en alles wat je nodig hebt is voorradig". Als je kijkt naar de figuren op de kaart zie je ook wat er gebeurt: De reis die ze maken is de reis van jouw KK. Ze hebben besloten om door te zetten, bijwijle kan dat niet makkelijk zijn, maar ze gaan door. Dat gaat maar op traag tempo (zie ook Zwaarden 6 als eindkaart in jouw vorige KK als ik mij niet vergis... is ook een "trage vertrekkaart"). Laat je niet ontmoedigen door de trage gang van zaken, geloof maar dat alles op zijn tijd komt, zoals de Matiging in de kern van jouw KK aangeeft: In de reis is een voortdurende innerlijke balans nodig, een voortdurende afstelling en aliniëring van de werkelijkheid op je wensen en wederzijds. Matiging en de Magiër: Traag maar zeker, zou ik zo zeggen.

Citaat op de Lelie-Lenormand kaart: De lelie leidt je door het bestaan. Bij hem kun je altijd ten rade gaan, de lelie helpt ons stap voor stap, te klimmen op de levenstrap.

Superliefs,
doosje

dameblanche

hallo loes
je kunt er zelf voor kiezen of je de kaarten alleen rechtop of ook omgekeert wil trekken.
in de laatste situatie moet je de kaarten eerst wassen.
je kunt er dan voor kiezen om de omgekeerde kaart net zo te intrepeteren als de rechtopstaande kaart, of rechtopstaand maar dan met vertraging of intrepeteren met een waarschuwing.
als een kaart onderste boven terecht komt hoeft deze niet uitgelegd te worden als het omgekeerde.
omgekeerde kaarten hebben evengoed een eigen betekenis.
positie 6: de keizer; de keizer is de kracht in je en kondigd nieuwe mogelijkheden in je leven, wellicht je nieuwe opleiding en stage.
pos.10 waar het toe leidt:pentakels 5, deze kaart hoeft absoluut geen noodsituatie voor te stellen.
zie het licht wat door de ramen schijnt, betere tijden zijn op komst, je zult je inspiratie hervinden.
opgetelt de kluizenaar: je bent onderzoekende, geduldig en zorgvuldig, je bent resultaat gericht.
groetjes dameblanche ;)