dagkaart en blindevleklegging in een nieuw jasje

Gestart door klaproos1945, november 15, 2020, 12:22:38 PM

klaproos1945

#60
De toren

De laatste dag van 2020
Ons laatste avondmaal, of de eerste stap naar het paradijs

De symbolische waarden van de toren staat bekent als het openen van je ogen, we groeien na de teleurstellingen, wat dan ook het loslaten moet zijn van oude gewoontes, in jou gedachten. Nu we niet meer bij de pakken gaan neerzitten en de tegenslagen kunnen gaan zien als leermomenten, durven we deze momenten steeds meer los te laten, het is niets anders dan het durven loslaten van deze oude manieren. Ze met open ogen zien, en zien wat er wel nog is wat bruikbaar en zuiver ons brengt naar een ander deel van onszelf dat onszelf in een rustig vaarwater zal brengen. De dualiteit zal opgaan in de eenheid van het hogere zelf. Jij kunt er op dat het hogere zelf jou ondersteund in dit proces. Het biedt jou haar vaardigheden om vanuit eenheidsbewustzijn naar de ervaringen van de persoonlijkheid te kijken en waar te nemen. Gelijktijdig ondersteunt je hogere zelf je persoonlijkheid bij het scheppen en ondergaan van ervaringen die de ziel kunnen ondersteunen bij het herontdekken van het Goddelijke binnen je Aardse ervaringen als mens. Binnen in ons zelf zijn we bezig met deze twee niveaus in de ervaring brengen met elkaar, wij verbinden als mens de dualiteit met ons eenheidsbewustzijn. Intrigeren noemen we dit en dat kan nog wel eens onstuimig met onszelf omgaan, vooral dit dualistische gedeelte heeft er nog wel een handje naar om het in krachttermen tot uitdrukking te willen brengen. Dit jaar zal het anders gaan 2020 wordt geen vuurwerk getoond, we gaan rustig de glijbaan af naar het nieuwe jaar. Geen angstaanjagende gebeurtenis. Maar een geheel nieuwe ervaring lijkt me zo. Zo houden wij onze ogen open, als we observeren op een tactvolle manier om al jouw toren ervaringen in een nieuw jasje van dat gene wat we dit jaar al hebben bereikt.  Zelfrespect hoeft geen dilemma te zijn, of een excuses om verder te kunnen gaan  het kan juist een kaderbewustzijn met zich mee brengen met een dualiteit bewustzijn dat we zelf gekozen hebben een aardse keuze is van jou hogere zelf? Ga jij ook naar het paradijs in 2021?


klaproos1945

De toren

De laatste dag van 2020
Ons laatste avondmaal, of de eerste stap naar het paradijs

De symbolische waarden van de toren staat bekent als het openen van je ogen, we groeien na de teleurstellingen, wat dan ook het loslaten moet zijn van oude gewoontes, in jou gedachten. Nu we niet meer bij de pakken gaan neerzitten en de tegenslagen kunnen gaan zien als leermomenten, durven we deze momenten steeds meer los te laten, het is niets anders dan het durven loslaten van deze oude manieren. Ze met open ogen zien, en zien wat er wel nog is wat bruikbaar en zuiver ons brengt naar een ander deel van onszelf dat onszelf in een rustig vaarwater zal brengen. De dualiteit zal opgaan in de eenheid van het hogere zelf. Jij kunt er op dat het hogere zelf jou ondersteund in dit proces. Het biedt jou haar vaardigheden om vanuit eenheidsbewustzijn naar de ervaringen van de persoonlijkheid te kijken en waar te nemen. Gelijktijdig ondersteunt je hogere zelf je persoonlijkheid bij het scheppen en ondergaan van ervaringen die de ziel kunnen ondersteunen bij het herontdekken van het Goddelijke binnen je Aardse ervaringen als mens. Binnen in ons zelf zijn we bezig met deze twee niveaus in de ervaring brengen met elkaar, wij verbinden als mens de dualiteit met ons eenheidsbewustzijn. Intrigeren noemen we dit en dat kan nog wel eens onstuimig met onszelf omgaan, vooral dit dualistische gedeelte heeft er nog wel een handje naar om het in krachttermen tot uitdrukking te willen brengen. Dit jaar zal het anders gaan 2020 wordt geen vuurwerk getoond, we gaan rustig de glijbaan af naar het nieuwe jaar. Geen angstaanjagende gebeurtenis. Maar een geheel nieuwe ervaring lijkt me zo. Zo houden wij onze ogen open, als we observeren op een tactvolle manier om al jouw toren ervaringen in een nieuw jasje van dat gene wat we dit jaar al hebben bereikt.  Zelfrespect hoeft geen dilemma te zijn, of een excuses om verder te kunnen gaan  het kan juist een kaderbewustzijn met zich mee brengen met een dualiteit bewustzijn dat we zelf gekozen hebben een aardse keuze is van jou hogere zelf? Ga jij ook naar het paradijs in 2021?


klaproos1945

kan hier eens iemand naar kijken iedere keer als ik iets wil opslaan komt de toren er in.

klaproos1945

2021 het nieuwe jasje

De dwaas

Het laatste uur van dit jaar is aangebroken dit is de laatste legging van 2020. We staan voor het begin van het volgende jaar. We kunnen er op dat de intuïtie de sprong weet te wagen, zo glijden we naar het volgende jaar. Nu maken we weer nieuwe kansen, om iets te overwinnen. Deze inbreng vraagt de juiste gedachten in plaats van wachten op het juiste moment, dit moment komt er aan. Het moment dat wij naar een mooie plek gaan, 2021 het jaar dat de mensheid volwassen, kan vooruitgaan. In een Liefdevolle verbinding maken wij de eigen weg vrij, in een mooie overwinning. Mensen een gelukkig en liefdevol jaar ligt voor ons.


Liefde en dankbaarheid

Dankbaar zijn vanuit mijn hart

Mijn overheersende gedachten ontwikkelen zich in mijn  geest transformeren zich geleidelijk in de dagelijkse realiteit. Daarom richt ik me dagelijks een paar minuten op wie ik wil zijn. Ik fiscaliseer de beste versie van mijzelf. Om een helder mentaal beeld te krijgen, van de persoon die ik zal zijn. Zeg elke affirmatie die ik uitspreek na in stilte. Elke affirmatie die ik uitspreek is zuiver en oprecht.
Ik ben gelukkig en dankbaar. Ik leef en eet gezond.
Ik ben het waard om mijn mooiste leven te leven. Ik doe elke dag wat mogelijk is om mezelf te verbeteren. Ik leef vanuit liefde. Ik leef vanuit vertrouwen. Ik geloof in mijzelf. Elke intentie die ik uitspreek is zuiver en oprecht. Neem nu de tijd voor je eigen affirmaties.
Mijn eigen affirmatie is vandaag; gelukkig nieuwjaar, gelukkig nieuwjaar, gelukkig nieuwjaar.
Een mooi en gelukkig jaar ligt voor me. Dit is de eerste dag van een nieuw jaar. Een rustig begin, in een ontspannen gevoel ontwaken.

klaproos1945

De keizer

Binnen het thema van de dag, wil ik mijn ideeën verwezenlijken. Hierin willen wij de zuiverheid behouden, van de liefdevolle verwondering. Meester worden in het aspect van de gelukkige leerling, zorgeloos, je eigen weg volgen, terwijl je erover na denkt, dat het goddelijke in jezelf huist. De onbekende aanpak van onszelf, geef aan jezelf dit cadeau, en laat jezelf in dit idee het vertrouwen Zijn, dat jou in liefde geeft wat een uitgebreide openheid, zal openbare. De concrete vorm die zich wil uiten, is de sleutel van jouw stukje grond op deze aarde. Het feit dat jij hier geboren bent geeft ieder mens het recht om in liefde te mogen werken, leven, en de creatieve geest, zal jouw plekje het paradijsje laten zijn hier op deze planeet. Zo kan jij de vorm geven aan jou eigen tuin, er komt ineens een poëzie versje naar boven. En wel ik lig in mijn tuintje en slaap. Dan komt er een Engel en die roept. Lieverd je moet ontwaken. Om voor jouw schat een liefdes nestje te maken. Dit is er een nieuwe versie van, in een ander tijdperk schenk ik de kans van de compleet nieuwe wereld te zien die aan het snoeien is in mijn veel te grote tuin van de illusie. Het erkennen van de mogelijkheid, is het pakken van deze kans. Gaan wij het Licht en de Liefde doorgeven. Ook als we durven te leven in wie we wezenlijk zijn. Gaan wij nu eindelijk de oplossing Zijn, die er zo diep binnen in ons zich steeds heeft weten te bewaren. De buitenkant, geeft je nog wel eens dat opstandige gevoel, omdat he meent dat het jou zal beperken. Maar gehuld in witte kleding van reinheid en zuiver Zijn maken we uiteindelijk onze eigen keuze hierin.

klaproos1945

Zwaarden 8

Verdraagzaamheid, het sleutelwoord van de geest. Simpelweg kan ik niets anders dan datgene wat ik nog over heb naar voren laten komen bij mijzelf, wat is er nog over nu er zoveel is weggevallen, waar kan ikzelf datgene vinden dat nodig is? Eigenlijke begrijp ik er niets van, er komen niets anders dan emotionele geladen ideeën naar boven, terwijl het juist mijn bedoeling is dat ik daar verdraagzaam in wil zijn. Toch vraagt het juist aan mij om me steeds dieper te bewegen in mijzelf, deze laatste loodjes wegen zwaar, zwaarden ach… draagt… verdraagt… waar is die vreugde van verdraagzaamheid waarom ben ik nog blind hiervoor? Welke waarneming dient dit Doel? Je zou de blinddoek af kunnen doen, dan kan je gaan zien wat je met je verdraagzaamheid gaat doen, een voor één stap voor stap verder komen. Spontaan krijg je een nieuwe kans om jezelf en het leven één andere vorm te geven. De kleur uit het verleden in het thema van deze dag, creëert je vorm in verdraagzaamheid, we durven onszelf te laten zien vanuit deze situatie, het is een noodzakelijke ommekeer. Waar wij de dingen anders zullen aanpakken, anders dan dat we het tot toe hebben gedaan. Daar gaan we vooral eens rustig over na denken met geduld, in een ander perspectief. Worden we verdraagzaam, naar onszelf? Of hebben we nog last van het woord medelijden? Zelfmedelijden?


klaproos1945

Koningin van pentagrammen

Ik voel nooit die onvrede die ik denk te hebben. Mogelijk is dat hetgeen wat mogelijk maakt, om de zorg van de dag, te verplaatsen van gevoel naar gedachten. Ik wil mijzelf voorbereiden, door niet langer bij die onvrede te blijven stil staan. Maar wel te kijken waar deze vandaan komt. Mijn denken om te zetten in gedachten, die een zuivere kracht inneemt. Zo heeft zij met weinig woorden genoeg, en heeft met de blik van de andere ik een gevoelige gedachten weten te vangen. Tastbaar gemaakt, in een waarneembaar proces. Soms heftig maar nu besef ik dat de angst om iets, wat dan ook… geen adviseur mag zijn in welke situatie dan ook. Vooral als dit nog vanuit ons onbewuste een rol speelt, de conditionering heeft het weten te plaatsen in de ziel, dit raakt ons nog steeds, als we de ladder naar beneden afdalen stap voor stap. Gaan we de balans ervaren? Nu we weten dat we het verkeerde geleerd hebben. Wakker worden, op een zachtmoedige manier, vertellen dat jij nu veilig bent. Je traint nu omdat je het verschil tussen waken en slapen herkent. Je hoeft niet bang te zijn voor die droom. Er is geen tekort op deze aarde, maar mogelijk rem jij jezelf af, in deze mogelijke welvaart. Dit kan ontstaan zijn vanuit het oordelen, bijvoorbeeld omdat je het een verspilling vindt van de tijd die je eraan wilt besteden. Het is soms hard werken, vooral als dat andere gedeelte maar niet begrijpen kan wat jou uit je evenwicht haalt. Soms maar niet altijd jouw strijdvaardigheid om meer te willen dan dat je aan kan. Dit ligt niet in de toekomst, het is juist de zaak om het nu te herkennen, stel je daaropin en maak nu de balans die verstoord lijkt door iets dat je nastreeft, los te laten. Het is een gevoel dat jij bestaat. En kan heel bevrijdend werken. Nu we steeds meer zicht krijgen hoe het leven bij onszelf werkt. Zo mogen wijzelf de kracht en helderheid ontvangen, en ervaren we de heel wording van de dualiteit. Er is geen korte weg, die weet wat je wilt, ook willen we wel eens heftig doordrammen, en zelf nog wel eens over onze grenzen heengaan. Maar wij overwinnen deze tweestrijd, door ons zelfvertrouwen te behouden, in het maken van de keuze die we hebben. En de gedachte te veranderen, in rustig nadenken.

klaproos1945

Tien van bekers



De innerlijke familie bekent maken, zijn we hier al bewust van wie dat zijn. Heb je er al kennis mee gemaakt? Vermaakt de clown in jou het verdrietige kind wel? En probeert jouw innerlijk held jouw wel te redden. En maakt die ook uit van de innerlijke rust. Zo bekijken we de structuur van onszelf. We vragen onszelf wel eens af waarom is dat gedeelte… juist zo belangrijk voor mij geweest. Welk deel is er niet in verbinding met elkaar? De schoonmaak begint door het bewust worden van het mannelijke en vrouwelijke, dat door eigen toedoen verandering laat plaatsvinden. Als we daadwerkelijk begrijpen wat er aan de hand is, als er dagen zijn wanneer de harmonie verdwijnt. Wat is het gemis, en wat zijn de sporen die achtergebleven in een grijs verleden. Hoe kunnen we ze nog vinden, dat is nou juist datgene wat we doen moeten, deze gevoelens zorgvuldig naar buiten brengen. De ladder aan de buitenkant afdalen. Het leren van nieuwe verbindingen maken, om een eigen koers en richting noodzakelijk is hierbij. Als we onszelf nog op een voetstuk plaatsen is het van belang onszelf hiervan af te halen, daar er altijd wel weer een dag zal komen dat je ervan af valt. En dat kan dan heel pijnlijk aflopen. In het besef dat het de illusie is die onszelf er bovenop heeft gezet. Dus daar is dan die stap voor nodig die we moeten terugzetten. Hoe noemde ik dat vroeger ook alweer? Was het nou twee stappen terug en een stap vooruit, of twee stappen vooruit en één stap terug. Als handtekening van mijn onafhankelijks verklaring teken ik voor de enige stap vooruit. Het één zijn met mezelf. 


klaproos1945

Page van staven

Wil jij ook dat heerlijke mens in jezelf ontmoeten? Een ontmoeting die jou vreugde geeft, waar jij vrij mee kunt rondlopen wandelen, en jou helemaal jezelf laat zijn, nu dat zal ik je zeggen; ik laat deze gewoon gebeuren en al dat andere, nou je weet wel, kan het wel vergeten. Het is maar één stapje terug, en de harmonie keert terug, de wandeling van innerlijke vrede. Bewust worden van onze eigen positie, en het verwezenlijken ervan Dat nooit verder mag gaan dan datgene dat diep in onszelf aanwezig is. Wees trouw aan je innerlijke waarheid, we zijn datgene dat we mogen vertrouwen, dat wat we zijn, jij bent degene die mag vertrouwen omdat het reeds opgebouwde met zorg en toewijding in jouw handen wordt gelegd. Hier kan je kleurtjes aan toevoegen of juist weg laten. Herken jou zelf in de opgebouwde traditie van je familie. Voel jezelf als die gouden schakel hierin. Zij is ontstaan in het verleden en wil vanuit het nu ook graag in de toekomst verder gaan. Bewust van de goede traditie binnen en buiten jezelf. Weet je nou dat je niet alles zelf hoeft te doen, in het proces van toewijding, mag je jezelf overgeven aan de rust, je laten meevoeren door de stroom des levens. Want je bent gekomen om er te zijn. Wanhoop dus niet want het proces is op zich vriendelijk en mild.

klaproos1945

Gematigdheid
Harmonie

Een orkaan haalt de ochtend niet,
Een stortbui duurt niet de hele dag.
Wie heeft de macht om dingen op te jagen?
Als hemel en aarde ze niet opjagen
Wat begint een mens dan?

Wie overeenstemming is met tao
In alle dingen, is één met tao
Wie één is met tao,
Wordt vreugdevol door tao ontvangen.

Wie zich vereenzelvigt met kracht
Zal door krachtige personen geholpen worden.
Wie zich vereenzelvigt met slapheid wordt met plezier door de krachteloze bijgestaan.

Wie in overeenstemming is met tao 
Wordt met vertrouwen bejegend.

Het is de weg die wij bewandelen. Leren dat, in wat voor een situatie we ook leven, meer en meer onszelf kunnen zijn. Sterker nog de talenten; ook al gebruik je ze nog zo intensief, ze gaan niet op of verloren. Ze nemen eerder nog aan kracht toe. Het inademen van de frisse lucht, maakt de ervaring weldadig, in de liefde. Die helend en vaak inspireert in het creatieve werk. Wat wil ik echt? Me laten leiden door geconditioneerde gedachte, die me aan het twijfelen brengen of neem ik vandaag de blanco kaart en begin opnieuw met mijn onderzoek naar de vernieuwde vragen, het klaproosje staat in de knop van ontwaken. Zij is toe aan haar eigen regie, en wilt hier iets moois van maken.
Haar omgeving is in harmonie, één in haar kern, en kan nu loslaten.
Ze ervaart de zon inzichtelijk, en heeft vertrouwen, in het goede dat alles omvat. Zij wilt oprecht haar ego doorzien, en voelt de vrijheid. Zij is niet alleen, in haar gelauwerde denken is zij met velen en bewust van het cadeau van haar situatie in deze tijd.

klaproos1945

Pentagrammen 7



Jezelf kennen maakt gelukkig, laat het doen los en ontspan. Als je ontspannen bent en ontdekt dat het werk gedaan is merkt een mens ineens dat je jezelf op je gemak kunt voelen. Dat je tevreden mag zijn in afwachting van de vruchten van jou eigen oogst, misschien is die op dit moment nog niet helemaal duidelijk voor jou. En komt de oogst nog schraal over met verwachtingen die er nog zijn van uit het ego. Die bepalen dan nog steeds jouw kwaliteit van leven, onthoudt dan dat je na gedane arbeid altijd mag rusten en dat als de tijd rijp is je mag oogsten. Genieten  van de groei, die langzaam voorbij komt, als nieuw is de ervaring die wij meenemen nu de wereld open voor jou ligt. Stabiel verankert is jouw vertrouwen, jij kunt rechtopstaand, zien en voelen hoe het stroomt in jou. Verbonden met het inzicht van zelfvertrouwen, gedachten die komen en gaan als vrede levende wolkjes aan de heldere hemel of als verwoestende stormen. Je hebt nog steeds die pijn, omdat de teleurstelling niet voldoet aan jou verwachtingen. Je geest reist nog altijd naar het verleden en de toekomst. En dat maakt dat jij je nog onrustig voelt. Je zult nooit vierentwintig uur per dag volledig minder zijn. Maar om meester te worden over je mind en je mindset, is wel een vereiste dat je gedachten en je emoties niet telkens de controller over jou nemen. Mindfulness is een vorm van bewustzijnstraining die al duizenden jaren wordt beoefend in Azië. Het helpt jou om de onbehulpzame patronen te herkennen. En de automatische handelingen te doorbreken. Nog een tip vanuit master your mindset, en leef je mooiste leven. Vergelijk jezelf met je mobiel. Met volle batterij is je mobiel een indrukwekkend apparaat, en dat vind ikzelf ook! We maken contact met heel de wereld, en maken momentopname via foto's. Het is jouw navigatiesysteem, enz. Maar wat gebeurt er als de stroom op is. Nou ja de batterij is leeg, waar lijkt jouw batterij op, is het een stopcontact waar geen stekker zich in heeft geplaatst of is het als een eeuwigdurende stroom van vitaliteit? Tot morgen dan is de batterij wel weer opgeladen.








klaproos1945

Pentagrammen 6

Als alles me iets kan leren, vervloeien de ervaringen ineen. Dit is dan tastbaar in het leven van alle dag. De financiële kant heeft zijn evenwicht hersteld, we hebben de laatste tijd dit goed weten te bewaren. Dit was het plan wat we verwezenlijken konden. We kunnen weer wat ademhalen, maar voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast. Maar vraag me wel af waar komt dit vandaan? En waartoe dient dit? Opheldering hoort thuis bij de doelen stellen. Als jij weet dat het ego de manier van kijken naar de doelen het tegenovergestelde beweert, doordat het ego gelooft dat de situatie is wat de ervaring teweegbrengt. Terwijl de Heilige Geest weet dat de situatie is zoals het doel dat bepaalt, en in overeenstemming met het doel wordt ervaren. De waarheid als doel vraagt om geloof, dat we de werkelijkheid niet meer hoeven te ontvluchten. Dit betekent dat we onszelf mogen aanvaarden, als we zijn. Je durft je nu met jezelf en eventuele tekortkomingen en vergissingen te confronteren. Durf jij als je stilstaat bij jezelf in de huidige situatie zonder oordeel, de aandacht vanuit jouw hart te geven, aandacht en sympathie voor het wezen dat je nu bent. Gelukkig te zijn met jou wilskracht de betere periode gaan zien, als jij het oude vertrouwde de rug hebt toegekeerd, wat wilt zeggen dat alles duidelijker zal worden. Doe je best zou ik zo zeggen, om dit te laten werken. Het wordt de hoogste tijd dat al is deze periode van onzekerheid eerst nodig om verder te kunnen gaan. Het is een nieuwe start, afwachten wat komen gaat. Totdat we er zeker van kunnen, zijn dat er op kortere of langere termijn ons voordeel uit verkrijgen. Nu is het de volgende stap, en maken we nieuwe keuzes, zonder dat de vorige keuzes negatief waren. Dat is een andere beweging en dat mag je je in deze kaarten ook bewust worden. Nergens vind je in de tarot zo’n rijk afscheid om vervolgens het onbekende tegemoet te gaan. Dat je dit nu zo kunt, getuigt van groei en vertrouwen.


klaproos1945

Bekers 7

De eerste beker van de zeven, bekers heeft de belangrijkste betekenis. Zoals het geheim dat iedereen met zich meedraagt. Soms zijn die niet haalbaar en kunnen zij daardoor veranderen in een obsessie? Dit obsessief gebracht kan heel storend werken voor jezelf maar ook voor de ander. En werkt de desillusie in de hand. Vele loten verder komt men erachter, dat die loterijen jou alleen maar geld kost. En dat hier verlies op wordt geleden, wat jou dan weer in die negatieve spiraal brengt. Misschien kan ik je wat opvrolijken door te zeggen zet die uitgave van loten op je bankrekening en op het eind van het jaar kun je dan jouzelf een mooi cadeau schenken. Iets wat jezelf leuk vindt of nodig hebt. Wat vind je daarvan? Is dit een van jou vele geheimen? De overvloed zit niet in illusies maar hoe we ons ook keren of wenden, de illusies slurpen ons helemaal op. Al die kansen die voorbij komen werken obsessief en kan men de kijk op de werkelijkheid verliezen. Prijs jezelf rijk met dit gegeven van jouw houding. Het zorgvuldig kijken naar de sporen, markeert jouw eigen standpunt. Hiermee maakte ik steeds te zelfde fout in de communicatie, ik loop naar voren maar kijk nog steeds achterom, loop ik misschien toch nog steeds in die cirkel. En heb ik nog iets belangrijks achter me gelaten?
Wat heb ik nog laten liggen? Wat is toch dat onopgeloste raadsel?

klaproos1945

Schildknaap van zwaarden

Ben jij ook al klaar, met al die strijd en kritische momenten? Neem het dan in overweging, misschien zit er een kern van waarheid in, en kunnen we die eens in het proces betrekken van het nu. Het kan juist dat ene verwoorden waar we al zolang naar hebben gezocht, nog naar opzoek zijn. Het kan de lucht klaren als we bij onszelf weten wat er nog speelt. Het is juist deze crisistijd waar we de tijd kunnen nemen om bijvoorbeeld onze emotionele reacties eens onder de loep te nemen. Er is zo met ter tijd iets nieuws aan het ontstaan. De voorbede van geluk en voorspoed. Maar er is nog werk te verrichten, voor dat we zo ver zijn nemen we eerst eens afscheid van de overdreven waarde die bij sommige emoties zijn ontstaan. Het afronden van het project begint hiermee. Heb jij ook angst hiervoor, het erkennen van je eigen gedrag? Mogelijk voel jij jezelf gelukkig, heb je vrede met jou zijn. En ben je dankbaar voor al die geschenken, van liefde, omdat je nog gezond in het leven mag staan. En gaat alles zo’n beetje als dat jezelf zou wensen. Maar nog steeds be je nog op je hoeden en kan je nog niet helemaal jezelf zijn. De angst houdt je nog steeds in haar greep en houdt jou onder controle! Brengt ze jouw nog op andere gedachten, om juist dat te bekijken wat jij niet wilt. De strijd die vermoeiend door wilt gaan, en waar je in gedachten maar geen afscheid van wilt nemen. Vel jijzelf oordelen je eigen graf? De kans bestaat dat je in dit oordelen verrast zult worden als jij jezelf in eerste instantie laat overdonderen en de strijd over oude problemen eindelijk uitspreekt, zodat deze kunnen worden helder gemaakt. Geloof me in de komende tijd zal jij het resultaat merken, in de aandacht die je geeft, besteed aan jezelf, wordt beter, houdt hoop, want betere tijden zullen volgen. Houdt het zelfde doel bij je aanpak om te veranderen, en vraag aan jezelf is dit werkelijk waar?

klaproos1945

Bekers 7

Iets herkennen bij jezelf, waarom is dat zo moeilijk? Het is onze opgave de zinvolle en de zinloze wensen van elkaar te onderscheiden. Het is alsof ik over mijn eigen schaduw wil springen, voordat ik onder de regenboog kan doorlopen. Het verschil tussen het gevoel is de emotie, die om het gevoel heen zweeft. De emotie houd je in de greep, als deze de angst is die jou belemmert. Zeker als het om woede gaat. De boosheid kan al een klein onderdeel zijn van jou. Vaak zitten we nog in de ontkenning hiervan en willen we het vaak liever onderdrukken. Dan komt de vulkaan in ons in werking en kan bij iedere trigger ontploffen. Dat dan onbeschaamd het keerpunt kan zijn, in je keuze die zinloze wens die jou in zijn macht probeert te houden. Herken jij dit pad waar jij jezelf in probeert te zijn? Vergeet niet dat wij aan het onderzoeken zijn hoe we werkelijk in elkaar steken. Ook al hebben we het er niet zo op staan. Je krijgt nou eenmaal niets op een presenteerblaadje in het leven, maar toch vind ik stilletjes bij mezelf, dat ik er wat speelser mee wil omgaan. Maar helaas is het de melancholieke houding die de teleurstellingen weet vast te houden. Toch wil ik mijn moed hierdoor niet laten zakken, en besef dat dit negatieve gedeelte geen waarheid inhoud, het is de confrontatie van mijzelf, zo in de beslommeringen van de dag. En dat het andere perspectief zich aan het ontwikkelen is. Het is een kwestie van soepel meebewegen als je in een of andere situatie beland, het kan heel amusant zijn als je je leven eens van op zijn kop bekijkt. Lachen, relativeert. Wie is nu ‘gek’? De situatie?