plaatselijke verdoving

Gestart door Leeuwin, november 15, 2009, 20:46:21 PM

Ricca

Lieve Leeuwin,

Ik heb ook nog even naar je droom gekeken. Dat de droom met je maag te maken heeft is wel duidelijk en de werking van de maag is verbonden met de zonnevlecht (centrum van je vurige emoties). Je bent met een ingrijpend genezingsproces bezig (operatie = ingreep = iets ingrijpends). Het ziekenhuis lijkt niet op een echt ziekenhuis en de chirurg ziet er ook niet uit als een dokter: het gaat in de droom niet om een medische behandeling, maar om een innerlijk proces. Dat proces heeft een bewust aspect (jij) en een onbewust aspect (de andere vrouw die naast jou ligt en met precies hetzelfde proces bezig is). Beide aspecten zijn belangrijk en het verschil is essentiëel. Het verschil bestaat erin dat jóúw huid voor de operatie geschoren is en de huid van de andere vrouw (je onbewuste zelf) niet.

Haren, lichaamshaartjes, hebben een beschermende functie, maar kunnen ook bewustzijnsenergie wegzuigen. Beharing hoort bij het onbewuste stadium (de maankracht). Het geschoren zijn is belangrijk voor de bewustwording, net als de plaatselijke verdoving waardoor je volledig bij bewustzijn blijft. Het ongeschoren zijn lijkt de genezing van je onbewuste kant moeilijker te maken, maar eigenlijk ligt het anders en wacht de andere vrouw gewoon op jóúw genezing. Het onbewuste verlaat zich altijd op de keuzes van de bewuste geest (dat is de kern van onze vrije wil). Als jij volledig bewust en zonder vorm van geestelijke verdoving je eigen genezing ter hand neemt, je emoties bewust toelaat en erkent, zonder ze te veroordelen, en je emoties omhult met begrip, dan zal het onbewuste met haar enorme kracht vanzelf volgen en de rest wel voor haar rekening nemen en zal de genezing uiteindelijk een feit zijn. Maar éérst het bewuste aspect. Daar wil de droom je volgens mij op wijzen.

Liefs en beterschap,
Ricca
From Ricca with Love

Leeuwin

Hoi Ricca,

Allereerst hartelijk dank voor je mooie treffende uitleg. Het klopt helemaal! Ik heb ter ondersteuning ook een aantal gesprekken gehad en vanaf die tijd gaat mijn maag sneller vooruit.
In het verband van jouw uitleg moet ik ineens aan de tarotkaart Kracht denken. Die symboliseert toch ook het omarmen van je (on)bewuste drijfveren en gevoelens. Het is in ieder geval één aspect van die kaart.

Groetjes van Leeuwin :)

Leeuwin

Hoi Julia,

Ik ben ook blij! Maar zo ziedend was ik nou ook alweer niet hoor!! Er zijn ergere dingen op de wereld. Ik heb een poosje terug een bijdrage van jou gelezen op dit forum en ik ben serieus als ik zeg dat ik positief van jou onder de indruk was. Wat je schreef zag ik al helemaal voor me.

Liefs van Leeuwin :) ;)