Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

plaatselijke verdoving

Gestart door Leeuwin, november 15, 2009, 20:46:21 PM

Leeuwin

Ik heb al voor mezelf uitgezocht wat deze droom betekent. Maar omdat ik hem toch wel heel apart vind deel ik hem graag met jullie. Ik zal natuurlijk tenslotte ook vertellen wat ik heb gevonden maar ik ben benieuwd naar jullie mening.

Onder plaatselijke verdoving word ik geopereerd aan mijn maag. Ik voel niet dat ik een prik krijg en merk van die operatie ook niks maar ik ben natuurlijk wel gewoon bij. Mijn huid is vantevoren geschoren, anders zou de operatie moeilijker gaan.
Naast mij ligt een onbekende vrouw die op dezelfde manier dezelfde operatie krijgt. Bij haar is het stuk huid niet geschoren dus die operatie zal bij haar moeilijker gaan. Ook zij merkt totaal niks van de ingreep.
Als de ingreep klaar is word ik wakker.

Groetjes en liefs van Leeuwin

Laure

Ik doe niet aan droominterpretaties hoor, dat is zoals tarotlezen voor gevorderden! Maar ik denk alleszins dat je een stap voor-hebt op de vrouw, een soort voorkennis, dieper inzicht wellicht (het te opereren deel, het probleem is meer ontbloot/zichtbaar).
Ik hoop maar dat je niet door aliens bent ontvoerd vannacht!

Leeuwin

Als het nou een aantrekkelijke alien is....dan is het misschien zo erg nog niet!

Liefs van Leeuwin

Leeuwin

Het gebeurde nog niet eens in een ziekjenhuis maar op een voor mij onbekende plek. De onbekende chirurg zag er niet eens zo dokterachtig uit.

Liefs van Leeuwin :)

Julia

Citaat van: Leeuwin op november 15, 2009, 20:46:21 PM
Ik heb al voor mezelf uitgezocht wat deze droom betekent. Maar omdat ik hem toch wel heel apart vind deel ik hem graag met jullie. Ik zal natuurlijk tenslotte ook vertellen wat ik heb gevonden maar ik ben benieuwd naar jullie mening.

Lieve Leeuwin,

Waarom later vertellen? Droomsymboliek is je eigen persoonlijke beeldtaal. Jij kunt dat als geen ander het beste vertalen. Een ander kan zich "slechts" inleven en je helpen met een invalshoek. Met het topic "holistische geneeswijzen" (en ook "parole, woorden, patronen") nog in mijn geheugen, is het eerste wat in mij opkomt bij het lezen van je droom: de zonnevlecht chakra (solar plexis).

Als deze chakra blokkeert of te weinig energie krijgt, kunnen soms de spijsverteringsorganen op gaan spelen. Wat je psychisch niet verwerkt, wordt ook niet door je lichaam verteert/verwerkt. Deze chakra kan uit balans zijn doordat je, kost wat kost, bepaalde gevoelens inhoudt (bijv. gekwetsheid, woede, minderwaardige en niet gewaardeerde gevoelens) en "verstopt" in je onderbewustzijn. Om die vervelende, nare, pijnlijke prikkende gevoelens maar niet te voelen, om ze überhaupt niet meer te voelen (in je droom voel je "de prik" die je krijgt ook niet). Sterker, je (her)kent ze nauwelijks meer. Het is dan ook plaatselijk verdoofd.....
Het is echter door de kracht van je wil en prestatiedrang dat je overeind blijft. Door je bijv. niet te laten kennen lijk je weerbaar, maar je bent het dan eigenlijk niet. Hierdoor ontstaat innerlijke strijd, gespannenheid, ontevredenheid. Dit wil je niet en zo ontstaat de wens je te ontdoen (het chirurgisch uitsnijden) van die oude gevoelens en de patronen te doorbreken. Maar eerst moeten die verstopte gevoelens weer "gebuut worden", en vervolgens geaccepteerd, doorvoeld en geheeld worden. Das best heftig. Dat kun je wel vergelijken met een ingrijpende geestelijke (chirurgische) ingreep.

Tijdens en na "de operatie" komt het herstelproces op gang. Door je bewust te worden van en de verantwoording te nemen voor je eigen gevoelens en behoeften (en op den duur die van anderen), door eigen inzicht, waarneming, liefde, acceptatie en mededogen gaat de dichte chakra beetje bij beetje open en helpt je je plaats in het leven in te nemen.
Het verdedigend en egogerichte handelen, het oordelen over jezelf en anderen raken steeds meer op de achtergrond. Tevredenheid, innerlijke harmonie treden op de voorgrond. En bovendien herstelt je lichaam hier ook door.

Lieve groet, Julia :)

Leeuwin

Hoi Julia,

Laat ik dan alvast maar verklappen dat ik aan het begin van een aardingsproces zit. In mijn geval wil dat zeggen dat ik me weer opnieuw verbonden moet gaan voelen met mezelf en de mensen om mij heen. Door diverse oorzaken ben ik mij te veel in mezelf gaan opsluiten. Dit kan zeker maagklachten veroorzaken.
Ik heb momenteel ook psychische ondersteuning van een deskundige hierin. Alles alleen verwerken is voor mij een te grote kluif.

Liefs van Leeuwin.

Leeuwin

@Doosje,

Wat jij zegt is ook waar.

Liefs van Leeuwin

Danisha

Citaat van: Leeuwin op november 15, 2009, 20:46:21 PM

Onder plaatselijke verdoving word ik geopereerd aan mijn maag. Ik voel niet dat ik een prik krijg en merk van die operatie ook niks maar ik ben natuurlijk wel gewoon bij. Mijn huid is vantevoren geschoren, anders zou de operatie moeilijker gaan.
Naast mij ligt een onbekende vrouw die op dezelfde manier dezelfde operatie krijgt. Bij haar is het stuk huid niet geschoren dus die operatie zal bij haar moeilijker gaan. Ook zij merkt totaal niks van de ingreep.
Als de ingreep klaar is word ik wakker.

Groetjes en liefs van Leeuwin

Heel apart ik herken een droom van mijn in jou droom. Of naja apart wat is apart he ;) Dat is ook wel weer zo :) ;) Goed.. ja.. ik weet zo even nog geen reactie op jou droom zelf te geven misschien komt dat nog.. :) knuffie

Leeuwin

@Julia,

Ik geef op dit forum vaak mijn bijdragen. Als je zelf vaak je eigen bijdragen levert, vind ik dat je ook dingen van jezelf moet laten zien. Commentaar geven aan anderen maar zelf aan de zijlijn blijven staan is wel erg makkelijk! Ik vind dat getuigen van lafheid. Als ik tegen één ding niet kan dan is het dat wel.

Rest mij nog jou te melden dat ik jou bijdrage aan dit topic waardevol vind.

Liefs van Leeuwin

Danisha

Ik zit hier zo nog even over deze droom van jou na te denken..

???

Ik had eens een droom he.. toen zat ik vastgebonden op een stoel houten stoel met touw mijn armen achter op de stoel en mijn buik was bloot..
Iemand begon met een zilveren voorwerp leek op een soort pen in mijn buik daarmee te laseren het deed verschrikkelijk veel pijn..
Ik werd wakker en had ook pijn en ik keek en ik had gewoon een litteken!!  :-\
Deze is een week blijven zitten mijn vriendin had deze ook gezien en ook dat deze weer weg was.

Wat ik even kwijt wil is dat ik jou een heel sterk persoon vind.
Ik heb gelezen dat je ook bij een deskundige 'loopt'.
Ik heb er bewondering voor dat jij dan wel zo goed jou bijdragen nog kan leveren aan anderen dat,
zie ik toch zeker hier op dit forum gebeuren dat doe jij onwijs goed.
Heb ik bewondering voor. Knap want dat lukt mij niet altijd dan ben ik gewoon te te moe al,
zou ik wel willen.

Liefs. Knuffel.

Julia

Lieve Leeuwin,

Het is heel mijn intentie niet om je te kwetsen....., en zeker ook niet om commentaar te geven. Het spijt me dat het op jou zo is overgekomen.

Bij het lezen van je droom voelde ik een link tussen (het helen van) maag(klachten) en de zonnevlechtchakra, omdat deze chakra zich op dezelfde hoogte als de maag bevindt. Dit heb ik je als aanvulling op je eigen droomduiding willen meegeven. Ik had daar wat duidelijker in kunnen zijn. Maar ik zit nu eigenlijk een beetje te gissen.
Ik ben een beetje verward, omdat ik niet goed begrijp wat je bedoelt. Zou je kunnen aangeven hoe of waarmee ik jou in mijn reactie gekwetst heb?

Lieve groet, Julia

Laure

Ik zie ook de belediging niet, juist een duiding op het "genezings" (=groei-) proces dat Leeuwin doormaakt, door de ander als verlengstuk van jezelf te zien. En het feit dat, doordat er geen anesthesie was bij de operatie, Leeuwin een erg goed zicht heeft op waar de knopen zitten en waar ze zich bevindt in dit proces. Ik denk Leeuwin, dat jij daarom altijd de bovenhand hebt in je situatie, er vanop afstand naar kan kijken, je je heel bewust bent van alles wat er gebeurt binnenin je .... maar ook rondom je (cf. de andere vrouw in je droom). Net zoals je je hier op het forum bloot-geeft (jij op de operatietafel), maar ook naar de problemen van anderen die hier op het forum aan bod komen kan kijken (de andere vrouw in jouw droom). Ik denk Julia, dat dit hetgeen is wat Leeuwin bedoelde... Verbeter me als het niet zo is, Leeuwin!
Dit in tegenstelling tot bvb. Danisha, die nu even helemaal overdonderd is door haar eigen gevoelens laat staan die van een ander ook nog eens op zich kan nemen :-)

Danisha

Ik begrijp Leeuwin helemaal.

Ja klopt Doosje ik kan nog niet zoveel van mezelf weggeven nog niet.

Leeuwin

@Julia,
Een leerpunt voor mij in deze: ik moet soms eerst even vragen wat er bedoeld wordt als ik het niet helemaal snap. Ik begrijp nu, na jouw laatste bericht aan mij dat ik de klemtoon van het eerste deel van je verhaal verkeerd heb geinterpreteerd. Ik dacht dat je bedoelde verlaat je niet te veel op onze hulp. Nu zie ik in dat dit van mijn kant een verkeerde uitleg was. Mijn excuus hiervoor.
Als Jij zegt dat je het zo niet bedoelde geloof ik je meteen. Want jij draagt wel uit waar je voor staat, dat heb ik uit eerdere reacties van jou op dit forum begrepen.
Ik meen het óók echt als ik zeg dat jouw bijdrage aan mij echt waardevol zijn. Het klopt gewoon dat ik met mijn maagpijn aan de slag moet. Niet botweg alleen maar maagzuurremmers slikken. Dat is alleen het fysieke gedeelte. Met iedere fysieke kwaal hoort een geestelijk component. Mijn 3e chackra werkte inderdaad niet goed, dat heb jij goed gezien. Gevoeld kan ik beter zeggen.

@Doosje,
Ik durf niet te zeggen dat ik altijd de bovenhand heb maar ik probeer altijd wel het beste uit mezelf te halen. Ik durf ook van mezelf te zeggen dat ik mijn problemen bij de wortel aanpak en niet alleen bij de kop. Ik los dingen graag op want ik wil altijd wel vooruit in het leven. Ik bekijk alles wel van een afstandje en dan ineens zie ik het.
Bedankt voor je complimenten. Het doet me goed. Jij kan het trouwens ook goed hoor en Julia ook!

@Danisha,
Bedankt voor je complimenten. Zoals je bij mijn bijdrage aan Doosje hebt kunnen lezen doet mij dit heel goed. Je kunt mensen alleen helpen als je zelf je sterke en zwakke punten goed kent en accepteert en ook bereid bent om met jezelf aan de slag te gaan. Mensen ondersteunen terwijl er bij jezelf oud zeer zit en er niks aan doen dat werkt niet. Dat beinvloed de bijdrage hier nadelig. Over een poosje, als je weer wat rustiger bent, zul je anderen ook beter tot steun kunnen zijn,

Allemaal liefs van Leeuwin

Julia

Lieve Leeuwin,

Het is niet erg hoor, ik had het ook beter kunnen verwoorden. Met geschreven taal kun je geen gezichtsuitdrukkingen zien, of de klemtonen horen. Dat gaat in een live-gesprek wel anders....

Blij dat het uit de wereld is  :).

Lieve groet, Julia