Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

dromen over water

Gestart door ninja, januari 23, 2005, 20:41:37 PM

ninja

lieve mensen. Ik heb in de afgelopen weken verschillende dromen gehad waarin ik met vriendinnen van mij in diepe, viese bruine, stillstaande waters bijna ben verdronken. Dat is altijd onder grote angst en paniek. In de eerste droom was mijn beste vriendin verdronken in en grote boot. In mijn tweede droom is het mij gelukt om haar leven te redden. En gisteren heb ik weer gedroomt dat ik in slaap ben gevallen op een klein bootje die in een grote rivier is verdvaald. In al die dromen is mij niks overkomen, maar ik was heel erg bang. Ik ben weer in tranen wakker geworden.
In mijn reele wereld ben ik inderdaad bang van diepe, bruine water, maar ik kan mij niks bijzonders kunnen herinneren.
Wil iemand met mij daarover praten?

eric

Hoi ninja ik begrijp je angst wel voor het bruine ondoorzichtige water in je droom. Jammer dat je geen herinneringsbeelden hebt van feitelijke gebeurtenissen omdat je dan een handvat zou hebben in het verklaren van die angst en die dromen. Water loopt wel als centraal thema er doorheen. Water is het element voor de emoties en gevoelens. Zijn er gevoelens waar je angst voor hebt als je ze niet volledig kan doorzien? Dus als je niet die controle erover hebt en eraan overgeleverd kan worden?

eric

huntres

dat donkere bruine water seems like a troubled mind to me...?

Vladimir

Huntres: gelijk heb je..

Bron, een goede tekst als een alternatief voor het plaatje:
Eerst surfen naar Osho.com, daar je taal kiezen (onduidelijk; in het blauw, onderaan), en dan (daarna pas!) de volgende link klikken: Osho Zen Tarot - 54. Projecties

Vladimir

En in het kader van praten: Dankzij Twisted is er sinds kort een WebChat. Met een beetje mazzel, kun je daar mensen vinden om er real-time over te discussiëren..

Julia

Dag Ninja,

Vriendinnen symboliseren onbewuste aspecten van je eigen persoonlijkheid. Het geeft ook aan dat je eens lekker bij iemand (m/v) wil uithuilen. Iemand die jou begrijpt, niet veroordeelt en je eens lekker verwent met een pak kleenex, een doos chocolaatjes en een lekker dekentje op de bank.
Het water staat inderdaad symbool voor emoties/gevoelens. Het is daarbij vies, bruin en stilstaand water, dat mij het gevoel geeft dat het gaat om een zeer pijnlijke situatie, waarin "on-zuivere" gevoelens een grote rol spelen. De "trouble mind" van Huntres, is, naar mijn gevoel, nog een understatement. Totally fucked up is beter, en eenzaam.
Vriendin (jij dus) is verdronken. De dood (in dromen) is noodzakelijk om je te laten inzien dat je je leven kan veranderen door, "simpelweg" een andere koers te varen (andere visie, dus het oude zeer laten "varen"). Een boot (in dromen) is het voertuig van het leven en vaart de emotionele koers.
In de 2e droom red je haar. Spreekt verder voor zich.

Je bent van stilstaand water, naar stromend water (rivier) gegaan. Ik denk dat dat te maken heeft met jouw levensweg, jouw leerproces in dit leven. Je bent in slaap gevallen. Van vermoeidheid en ellende vermoed ik, maar sluit je ogen hier niet te lang voor. Het feit dat het bootje verdwaald is roept bij mij de vraag op: vaart het bootje doelloos rond of zoekt het naar de juiste weg?  

Ben maar een amateur, maar hoop toch dat je er iets aan hebt. "Shoot" als je vragen hebt.
Lieve groet, Julia  :)