Droom: grote houten bruine huis

Gestart door janice, januari 17, 2005, 10:49:15 AM

janice

Ik droomde dat ik samen met een klasgenoot in een vervoermiddel zat, hij wilde me zââ,¬â,,¢n vriendin en zââ,¬â,,¢n huis laten zien. Het huis was erg bruin en van hout. Hij was bang op de een of andere manier gekwetst te worden en ging met tegenzin samen met mij de brede trappen op, ook erg bruin en van hout, ik hield zââ,¬â,,¢n hand vast en we liepen hand in hand de trappen op en de eetkamer in. Witte rijst en paprika, groen en rood gekleurd stonden al klaar voor ons, een erg ruim huis was het maar erg bruin en van hout, ze vriendin zat tegenover hem met een glimlach, hij durfde niet te eten , bang dat iedereen naar hem zat te staren terwijl ik hem op zââ,¬â,,¢n gemak probeerde te stellen. Mââ,¬â,,¢n broertje zat er ook bij.en keek hem ook aan.

have fun  :D
Intuitie is verstand dat haast heeft

Ricca

Lieve Janice,

Nog altijd ben ik er niet uit... Het is een korte droom, maar met heel veel mogelijkheden, die je eigenlijk alleen zelf kunt beoordelen.

Om te beginnen de klasgenoot. Met hem kun je drie kanten op: óf hij is zichzelf in de droom, óf hij stelt iemand anders voor, óf hij is een kant van jezelf.

Wat de eerste mogelijkheid betreft: als je in het dagelijkse leven neutraal tegenover deze persoon staat, heb je weinig reden om over hem te dromen. Waarom zou je? Wij dromen alleen over personen of zaken die ons raken (emotioneel of spiritueel). Als je echter niet geheel neutraal tegenover hem staat, ja, dan kan de droom over hém gaan... Je hoeft je niet eens echt bewust te zijn van romantische of andere gevoelens voor hem, maar misschien is er kleinigheid geweest, een opmerking, een blik of een andere onuitgesproken boodschap die je hebt opgevangen en die jouw verbeelding gevoed heeft (de rijst)...  waardoor je onbewust over een gezamenlijke toekomst bent gaan denken...

Maar misschien staat hij wel symbool voor iemand anders... Een klasgenoot is iemand die bezig is dezelfde dingen te leren als jij (niet op school, maar in de leerschool van het leven). Iemand die op een of andere manier in dezelfde situatie (schuitje) zit als jij en waarmee je je om die reden verbonden voelt. De droom is in dat geval waarschijnlijk minder op een gezamenlijke toekomst gericht, maar meer op elkaar helpen (samen hand in hand de trap op). Misschien hééft hij een vriendin... misschien ben jij die vriendin zélf...

En dan is er natuurlijk nog de mogelijkheid dat de klasgenoot een aspect van jezelf is, een kant van jou die bang is om gekwetst te worden... en niet durft te eten...

Een huis, erg bruin en van hout... Het huis kan symbolisch zijn voor een persoonlijkheid (de jouwe/ de zijne), maar ook wel voor een situatie. Bruin is een warme kleur die huiselijkheid, moederlijkheid en toewijding symboliseert en omhullend, koesterend werkt. Bruin geeft grond onder de voeten. Het is een belangrijke kleur bij het verbeteren van het vermogen om praktische omstandigheden te organiseren. Het is ook de kleur van een rustige levenswandel, rustig gedrag...  Bruin is verbonden met de aarde, de natuur (kleur van hout), met nuchterheid en geaard zijn. Bruin heeft een terughoudend karakter...
En kan natuurlijk ook een huidskleur zijn. :D

Hopelijk heb je hier iets aan om zelf méér uit de droom te kunnen halen.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

janice

Hoi Ricca, bedankt, ik heb niks met die klasgenoot maar we werken wel veel samen. Ook in de droom moest ik sterk aan mezelf denken toen ik hem naast me aan tafel zag zitten dus deze droom zal waarschijnlijk vooral op mezelf slaan :)
Intuitie is verstand dat haast heeft