welke legging

Gestart door twisted, januari 09, 2005, 16:46:56 PM

twisted

heej .. lieve mensen
ik heb besloten dat ik bij mijn vader wil gaan wonen, aangezien ik me helemaal niet prettig voel nu bij mijn moeder en zus .. maar ik weet niet zeker of ik wel de juiste beslissing neem en of ik alles wel goed heb overwogen .. nou wil ik voor mezelf kaarten leggen maar ik weet nog niet echt welke legging ik precies moet gebruiken .

en dan dit nog .. als ik iets leg ..hoe weetik of het wel de juiste uitkomst heeft aangezien het mijn eerste echte legging wordt dan .. maakt het wat uit als ik nog niet ervaren ben ? of kan ik het beter door een ervaren persoon doen ?..

janice

Intuitie is verstand dat haast heeft

twisted

janice, heel erg bedankt ...

is dit de meest juiste ???????

janice

Het ziet er wel interessant uit :) het helpt je de juiste beslissing te nemen als ik de tekst mag geloven, ik heb zelf in een boek van me ook een beslissigs spel staan, het lijkt wel wel op.
Intuitie is verstand dat haast heeft

twisted

in mijn boekJE staat ook weer een andere vorm .. die kun je gebruiken als je 2 mogelijkheden hebt .. bijvoorbeeld  "moet ik naar amerika of  engeland gaan"  en dan ziet het er zo uit (ik ga mn best doen )


      1
   1    1.
   2    2.
   3    3.

de bovenste 1 is de begin kaart dat is dus waar je nu bent

de rij zonder puntjes is hoe het verloopt als je de eerste keus neemt
en de rij met puntjes is hoe het verloopt als je de tweede keus neemt

verbeter me maar als ik het fout heb ..

maar deze is niet de juiste voor mijn vraag .. (denk ik )

twisted

okay ik heb de legging van deze site gedaan (http://www.catharinaweb.nl/tarot/beslissing.htm) bij de vraag:
moet ik bij mijn vader gaan wonen?,
en dit kwam eruit:

1.de ridder van staven
2.de koning van zwaarden
3.de dood
4.de 7 van bekers
5.de 4 van staven
6.de 8 van pentakels
7.de koning van staven

ik heb zelf al een beetje een interpretatie geschreven maar dat wil ik alleen gebruiken om voor mezelf te controleren of ik het interpreteren begin te snappen .. daarom vraag ik nu aan jullie of jullie een interpretatie kunnen geven bij deze legging .. zodat ik het kan controleren

dit is trouwens de eerste keer dat ik kaarten voor het eggies heb gelegd:D

alvast heeeel erg bedankt

Vladimir

Als ik de legging zo lees, op Catharina's web, kan ík er zelfs bijna geen wijs uit..

Goed, poging. Achtergrond van het probleem (wat ligt er ten grondslag aan de beslissing) - welk deck gebruik je trouwens? Rider Waite?:

___1___
5_____3
Zijn de voors. Daarmee de kaarten die aangeven wat er gebeurt, als je verhuist.

6_____4
___2___
Zijn de tegens. Dat wat er gebeurt, als je niet verhuist.

___7___
Is de kern van het probleem, enzo.

Heb ik het zo een beetje goed begrepen? Volgens mij wel.

Verklaring:
1-3-5 = Ridder van Staven - Dood - Staven 4
Dit staat voor groei.

Ridder van staven is, in Rider Waite, de 2e 'hofstaaf'. Dit betekent een zekere autonomie, als het gaat om het nemen van beslissingen in het leven. Een zeker wereldbeeld heeft zich al gevormd. De Dood (3) leidt vervolgens een verandering in. Hiermee laat je los (ja, hèhè, je gaat immers verhuizen). En, in tegenstelling tot de verwachting wellicht, begeleidt deze dood, deze verandering jou naar huis (staven 4).

Zou je niet verhuizen, dan staat je 2-4-6 te wachten:
Koning van Zwaarden - Bekers 7 - Pentakels 8
Eerlijk gezegd wil je dat niet meemaken; dat ruikt naar desillusie. Wanneer het niet zo is, dat je uit-munt-ende dromen hebt liggen, waarvan je zéker weet dat ze gaan slagen, lijkt dit me géén verstandige zet.

Als je blijft waar je bent, krijg je allerlei dromen op je pad, om vervolgens noest te gaan zwoegen om ze te realiseren. Bestendiging, heet dat. Dan moet je gaan werken om te blijven waar je bent, om niet stil te blijven staan, om vooruit te komen. Werken echter, op een nivo van ambachtsman. Dat betekent, dat je dromen als een luchtkasteel werken; zoals een worst aan een touwtje op een hond kan uitwerken..

De diepere betekenis: jij streeft naar de Koning van Staven. Jij streeft daarmee naar het inzicht in de mens, naar de mogelijkheid om jezelf spiritueel bewust te zijn van het leven, van jouw leven. Daarmee is leren een betere keuze dan werken. Werken is materieël, leren is mentaal, in dit geval, dankzij tussenkomst van 'thuis', zelfs spiritueel.

twisted

wooow .. echt heel erg bedankt Mephisto ..
jah ik gebruik de rider waite deck

uit de 513 had ik dit gehaald:
de 4 van staven: dat het positief zou uitpakken en dat ik erbij vooruit zou gaan en dat ik harder zou kunnen gaan werken aan school enzo

de ridder van staven: deze was niet heel erg duidelijk maar ik dacht dat het iets zou kunnen betekenen dat ik misschien terug zou willen naar mijn moeders huis (wat me heel sterk leek :P)

de dood: dat ik een nieuwe tijdperk in ga en het verleden achter me moet laten.

verband tussen de 3 uitleggen lukte me niet helemaal

bij de kaarten 624 kon ik geen echte uitleg halen uit mijn boekie.
snapte dat niet helemaal

maar in ieder geval  het zit zo:
ik woon nu bij mijn moeder en zus en ik wordt gewoon gek hier in het huis, ik kan hier gewoon geen rust vinden en respect is er ook helemaal niet voor elkaar.. en ik denk dat ik dat wel kan vinden bij mijn vader

Vladimir

Lijkt me zeer verstandig om te gaan, dan.
Enne, ps. deze was niet zo lastig. Kaart 7 en 8 zijn een soort van 'tussenkaarten' in de kleine arcana. 5 en 6 geven voorspoed en/of verandering weer, 9/10 geven een eindresultaat en 7/8 is meer een 'in-between' - dat wat jij zegt over jouw huidige situatie. 'Hangende'.

De 4 is daarentegen een héle stabiele kaart, een kaart die meestal de moeite wel waard is. Ridder van staven is altijd goed (behalve als íe tegen je wordt gebruikt!). 13 (de Dood) is trouwens 1+3=4, dus een hele evenwichtige keuze in dit geval.

8 komt na 7, maar als schijven 8 moet volgen op bekers 7, dan heet dat 'pech hebben', omdat bekers 7 in schijven-zin enkel kan wijzen op snel geld maken. En dat heeft schijven 8 niet. Dat is schijven 9, of sachijven 10. Of schijven 6, desnoods. Maar niet schijven 8.


twisted

damn dat gaat diep .. ik heb nog veel te leren zo te zien maar heel erg bedankt in ieder geval

janice

En als het niks is kan je vast altijd nog terug komen toch ?  ;)
Intuitie is verstand dat haast heeft

twisted

nou .. dat weet ik dus niet .. mijn moeder kennende .. wilt ze dan zo min mogelijk met mij te maken hebben .. aangezien ze zich beledigt voelt ofzo .. denk ik dan teminste

Vladimir

Ik zie daar het kwaad niet van in..
Via je vader kun je altijd nog op kamers gaan, denk ik dan. Dan mag hij je daarbij helpen; heb je wellicht meer aan dan via je moeder, zelfs.

twisted

#13
jazeker .. en als ik echt niet anders kan kan ik nog altijd bij vrienden terecht..
,maarja .. ik denk dat ik het wel ga redden bij mijn vader:)

Palomino

Hi Twisted,
Je moeder's gevoel van 'beledigd'zijn heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ze zich niet goed raad meer weet met de situatie,dat ze niet meer weet hoe er mee om te gaan en zich een beetje wanhopig voelt.
Ik heb zelf ook een zoon van jouw leeftijd en-believe me-hier escaleert het soms ook aardig en weet ik het soms ook even niet meer  :-\
Als je besluit om bij je vader te gaan wonen dan denk ik wel dat het voor alle partijen beter is om met een prettig gevoel het huis uit te gaan; dua zonder wrok te koesteren t.o.v. je moeder en je zus.
Geef hen en jezelf de kans om een beetje afstand te nemen van de situatie en blijf wel in contact met elkaar,blijf praten en probeer elkaar niet van alles te verwijten.
Als je eventjes diep bij jezelf naar binnen gaat, dan weet je dat je van ze houdt en dat je ze geen pijn wil doen...Voor hen geldt hetzelfde...probeer dat gevoel bij je te houden en het uit te dragen,dan komt het allemaal goed... :)
Liefs en succes !!! ;) Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.