Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Droom of nachtmerrie

Gestart door rammetje, januari 03, 2005, 22:47:10 PM

rammetje

Hoi allen

Ik had vannacht zo een rare droom hij begon niet eng , maar ik heb daarna een uur beneden gezeten om bij te komen, ik ben niet iemand die snel bang is , maar dit was voor mij zelfs heftig.

Ik liep een brede weg op die omhoog ging richting strand ( bekende weg voor mij ) Ik liep in mijn rose badjas en pyjama , halverwege stond er een man aan een statafel een bal gehakt te eten en een krantje te lezen hij wenste me een gelukkig nieuwjaar en ging weer verder met zijn bezigheid.
Bovenaan gekomen kwam er van rechts een meisje aan, ze vroeg mij heb je nog nieuws? Ik zei nee ik niet jij wel? Ja zegt ze er is een meisje vermoord , ze weten niet hoe of wat nog maar het schijnt dmv van een spuit gebeurt te zijn. Ik liep verder en ging links af de dijk op waar tevens een fietspad naast ligt.. onderaan is een heel groot veld en daar waren tieners aan het gymen?? in ieder geval een balspel.. ik liep door en werd vergezeld door twee meiden. wij hadden het over het vermoorde meisje en op een gegeven moment dook uit het niets achter een struik Een grote hand die mij bij mijn rechterarm stevig vastpakte , ik zag alleen die hand verder niks maar het voelde alsof hij me wilde vermoorden , ik had een ongeloofelijke kracht en rukte me los en werd toen wakker..........

Hopelijk kan iemand me dat laatste gedeelte duidelijk maken dit voelde echt bizar nl.

Groetjes Rammetje

rammetje

Eh iemand die een poging durft te wagen?

Die hand en verder het ontzichbare gedeelte blijf ik vreemd vinden nl.

Groetjes

Ricca

Rammetje, je staat al op de wachtlijst...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rammetje

Ow dankje Ricca, ik vroeg me af of hij weer erg ingewikkeld was  :)

Thanks en groetjesssss

devilvi

Ik lees een brede weg en jij loopt links ...
Toch word je rechterhend vastgegrepen op die BREDE weg , moet dat een lange hand geweest zijn die jouw vastgreep zeg  ???
Misschien was het één van die 2 meisjes die gegrepen moest worden...en waarom hielpen zij niet je los te maken van die hand ?

Vincent

rammetje

Het was een grote hand die uiteindelijk een normaal formaat kreeg... dit ging zo snel.. ik schrok me rot.... en die meisjes geen idee ikwerd direct wakker, en ik ga niet om een vervolg vragen  ;D

rammetje

Ehm ik ging vanuit de brede weg linksaf.. eerst ff rechts waar dat ene meisje vandaan kwam met het nieuws om vervolgens links af mijn eigen weg te gaan.
Ik kon kiezen daar .. naar beneden richting strand rechtsaf richting ../? voorlopig geen stad of dorp te bekennen door de duinen heen of links af richting het eerst volgende dorp , waar tevens familie woont niet dat ik me bewust ben dat ik daar naar toe ging tijdens mijn droom, maar goed die weg die ik liep was niet vreemd voor me en op die weg waar ik linksaf sloeg liep ik rechts en werd idd van rechts gegrepen aan mijn rechterhand de hand was trouwens ook een rechterhand.

Vroeger werden langs die weg trouwens wel eens vrouwen en meisjes verkracht .
Het was overigens licht toen ik daar liep... mooi weer.

Ricca

Hallo Rammetje,

Zoals wel vaker in dromen is er eerst een situatie die je van een afstand ziet, als toeschouwer of in dit geval doordat je erover hoort praten (er is een meisje vermoord), en vervolgens een variant van dezelfde situatie waaruit blijkt dat het om jezelf gaat en die je gevoelens duidelijk maakt (het lijkt alsof jij vermoord wordt). Het is dan ook moeilijk om enkel een uitleg van de grote hand te geven.

In het eerste deel ben je ontspannen en op je gemak (roze badjas en pyjama). Het vermoorde meisje zie ik als een deel van jouzelf. Het is natuurlijk niet écht vermoord. Maar wel op een of andere manier het zwijgen opgelegd... uitgeschakeld... Het schijnt door middel van een spuit gebeurd te zijn. Injectievloeistoffen - het woord zegt het al - zijn altijd vloeibaar. Misschien is ze 'geinjecteerd' met bepaalde ideeën of suggesties... die resulteren in bepaalde gevoelens... Zoiets is echter alleen maar mogelijk als die gevoelens al diep in haarzelf/jezelf leefden.

Even verderop zie je tieners gymen of een balspel spelen. Ik denk dat dit duidelijk maakt dat het meisje voor jou speelse kant staat, je gevoelige, jeugdige en levenslustige kant. Of misschien wel de 'vermoorde onschuld'.

Je loopt verder met twee meisjes en terwijl jullie over dat vermoorde meisje praten grijpt die grote hand je beet. De hand komt uit een struik... Struiken/groene planten hebben met de natuur en met je hart(chakra) te maken. Hoewel de grote hand je bang maakt, zie ik hem op zich niet als iets negatiefs. Ook het feit dat het mooi weer is wijst daarop. Je hebt het gevoel dat hij je wil vermoorden. Dat is de link met het eerste deel van de droom, meer niet. Hij laat je beseffen (en letterlijk voelen) wat er aan de hand is. Dus die hand, ja, dat ben je óók zelf... De ongelooflijke kracht waarmee je je losrukt is verzet tegen het feit dat je bezig bent deze onschuldige/speelse kant van jezelf te 'vermoorden'. Misschien ben je veel te serieus met iets bezig? Waardoor er geen ruimte meer is voor speels plezier? Ik denk dat de droom een krachtige aansporing is om deze kant van jezelf weer tot leven te wekken.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rammetje

He hoi Ricca

Thanks voor je toelichting , ik denk dat ik hem begrijp, er is inderdaad iets wat diep zat naar boven gekomen een poos terug,het was iets waar ik me niet bewust van was en het ging met een soort gelijke kracht , totaal onverwachts in een korte periode en het was heftig,ik probeer dat inderdaad te relativeren en kan het van een afstand bekijken , maar het gevoel en verstand werken nog niet altijd samen hierin.Dat maakt inderdaad dat ik op het moment meer naar binnen gericht ben en veel nadenk en ervaar... dan kom je idd bij de serieuse kant van verhaal.Al heb ik nog wel mijn levenslust en speelse kant :)  dit alles heeft alleen een diepe indruk gemaakt wat verwerkt moet worden, vandaar denk ik ook die kracht , enerzijds verzet ik me omdat er iets los gelaten moet worden waar ik denk ik gevoelsmatig moeite mee heb, anderzijds met het verstand weten hoe het zit.

Alleen hoe zit het met het onzichtbare gedeelte.. die hand die me pakte en kan me herinneren dat ik dat onzichtbare eng vond ik kon het niet grijpen , het onzichtbare niet kunnen raken?zeg maar vandaar denk ik die kracht die in ene kwam waardoor ik me los kon maken.

Ik ga er ook nog over denken of ik het kan plaatsen.

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Rammetje

Ricca

Hallo Rammetje,

Bedoel je met het onzichtbare dat wat aan die hand vast moet zitten? Datgene of degene waarvan die hand een deel moet zijn? Eigenlijk zeg je hiermee dat er 'iets aan de hand moet zijn'. En het is juist die zelfstandig opererende hand die jou dit nu laat zeggen... :)
Droomsymbolen worden met zoveel onderscheidingsvermogen door het onbewuste gekozen.
Je vond het eng dat je het niet kon grijpen. Je wilde iets dóen, maar kon alleen maar erváren. Je wérd gegrepen. Iets niet kunnen grijpen is ook een manier om te zeggen dat je iets niet be-grijpt...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rammetje

Je zit helemaal goed ricca, er zit idd nog een stukje wat ik (nog) niet begrijp of misschien niet wil begrijpen.......omdat het me erg aangegrepen heeft.

Verbazingwekkend je duiding, het klopt helemaal goed van je zeg.

Thanks Rammetje