onzekerheid relatie

Gestart door cherida, januari 02, 2005, 17:25:53 PM

cherida

HALLO allemaal,

Eerst nog een Gelukkig 2005 toegewenst.
Ik zou graag willen weten hoe jullie hier over denken of tenminste een uitleg of advies of kan het natuurlijk ook in het midden laten.
Het zit nl zo 9 mnd terug inmiddels al bijna 11 mnd, heb ik een korte relatie gehad, qua gevoelens etc. zit het goed. De persoon had wel een hele lange relatie en is ook inmiddels terug. Maar zijn gevoelens voor mij zijn gebleven, nu is het zo dat hij geen keuze of beslissing kan maken ten opzichte nr mij of nr. zijn bestaande relatie. We hebben na die tijd nog gewoon contact, niet zoveel als in het begin, hij voelt zich schuldig tegenover zijn relatie maar ook nr mij toe. Hij geeft ook aan of hij zijn relatie wil opgeven om iets nieuws te beginnen(opnw een relatie met mij). hij kan mij niet loslaten. Er is in die korte tijd iets gegroeid tussen ons. Hij vindt het moeilijk omdat hij van ons allebei houd en dat de gevoelens er nog zijn nr mij toe en nr haar. Nu heb ik een kaartlegging gedaan, of hij in staat is om een risico te nemen of de stap te wagen opnieuw een relatie met mij te beginnen/of toch mij loslaten: dit gedaan kaartlegging de hogepriesteres: is het mogelijk dit uit te leggen? Gr. cherida, alvast bedankt. P.s. of dit ook de juiste kaartlegging is, ben nog niet zo lang bezig, moet nog veel leren.

1-2 de wereld/de zon waarom het gaat/uitgangspositie
3-4 de toren/de keizerin bewust/onbewust, het rationele gedeelte
5-6 de duivel/het oordeel teurg in de tijd, recente verleden/ de eerste kaart in de nabije toekomst
7-de zegewagen/de houding v.d. vraagsteller hoe deze er tegen aankijkt
8-de keizer/laat zien welk invloed van anderen, de omgeving hebben
9-de Hierofant/onze angsten en verwachtingen hoop en vrees
10-de ster/vooruitzicht op de toekomst maar op langere termijn

huntres

ben je niet een stapje vergeten in je kaartlegging? om een "riscio" te nemen = met jou opnieuw een relatie te beginnen, moet hij die andere ook/wel los kunnen laten!

in jou vraag stelling vind ik alleen een vraag richting jou op, dat hij met jou een relatie wil beginnen, wil nog niet zeggen dat hij de andere persoon kan los laten.

verder weet ik niet zoveel van tarot af, toch vraag ik mij ook nog af hoe jij over hem denkt/ wat jij voor hem voelt...

cherida

je vraagstelling wat ik voor hem voel is dat ik veel van hem hou ondanks het gecompliceerde situatie. Van begin af aan heb ik mij goed bij hem gevoeld. De situatie nu is alleen toch de onzekerheid die mij angstig maakt. er hebben momenten gespeeld dat ik twijfels had over loslaten door gaan met je leven, en is ook gebeurd dat ik heb aangegeven hem los te laten, maar achteraf zijn we toch weer verder gegaan. De momenten die hij bij mij is, praten we veel over onze gevoelens, en de vraagtekens die ik soms heb nr hem toe. Dat hij terug is gegaan zijn de schuldgevoelens nr haar en door een impulsieve besluit achteraf aangegeven toch nr haar terug is gegaan. Ook schuldgevoelens nr mij toe omdat hij aangeeft zich niet voor de 100 volle procent zich kan geven in zo'n situatie. Gevoelens spelen een grote rol bij hem maar ook bij mij. Het loslaten, of iemand kwijtraken voelen angstig aan. Van begin af aan heeft hij ook deze situatie eerlijk aan mij verteld. Ik heb geluisterd hem opgevangen en zijn nr elkaar toegegroeid. De kaartlegging is het keltische kruis en niet het geheim van de hogepriesteres. Ik heb dus een kaartlegging gedaan of hij haar los gaat laten:

1-2 de tovenaar/de keizerin uitgangspositie, waarom het gaat
3 zon bewust/onbewust geeft aan wat je in je relatie helder is
4 de kluizenaar/wat er onbewust meespeelt
5 de dwaas/terug id tijd, recente verleden
6 de dood/kaart in de nabij toekomst verwijst
7 de hogepriesteres/verhouding hoe de vraagsteller er tegenaan kijkt
8 de geliefde/invloed van anderen, de omgeving
9 de toren/weerspiegelt onze angsten en vrees
10 de gehangene/vooruitzicht op de toekomst langere termijn

gr. cherida

huntres

ik weet niets van tarot af, daar voor zou je bij de tarotisten (bijvoorbeld memphisto - phi) moeten aankloppen...

maar ik persoonlijk denk - als ik zo vrij mag zijn mijn mening te geven - dat jullie knopen moeten door hakken! deze situatie is nog al chaotisch, en totaal niet duidelijk voor jou wat betreft hem en ik geloof ook niet voor jezelf.
Omdat de boel niet duidelijk is, worden en makkelijk dingen gedaan of gezegt die helemaal in het verkeerde keel gat kunnen schieten waardoor het mogelijk nog moeilijker wordt.

Ik denk dat jullie daar eens over moeten praten, wat JIJ nu precies wil en wat HIJ nu precies wil. tis voor beide van jullie dames niet eerlijk wat hij nu aan het doen is. zijn excuus van schuldgevoelens en niet kunnen kiezen vind zie ik als een slap excuus.

Toch vind ik het goed dat jullie nog praten, en zeker dat jullie ook nog eens praten over jullie gevoelens!! blijf dat vooral doen, want ik denk dat je op die manier het prettigste duidelijkheid kan krijgen: ik neem aan dat het ook wel duidelijk is als hij niets meer van zich laat horen, maar dat zou tijdelijk valse hoop en daarna grote twijfel met zich mee brengen niet...

hopelijk heb ik je zo toch een beetje geholpen, en anders hoop ik dat alles op z'n pootjes terecht komt waar ik mee wil zeggen dat iedere partij vrede krijgt met de uitkomst.

:-*

Ricca

Hallo Cherida,

Nog van harte welkom hier.

Met jouw legging kan ik niet veel doen. Je stelt een vraag over je vriend, maar het is eigenlijk helemaal niet de bedoeling van de tarot om vragen over een ander te stellen. Alleen als je een vraag over jezelf stelt, krijg je een betrouwbaar antwoord. Ook zou je niet puur naar de toekomst moeten vragen. De tarot is een middel om inzicht in een situatie (en/of in jezelf te krijgen). Soms word ons daarbij een blik in de mogelijke toekomst gegeven, maar dat is nooit het belangrijkst. Een vraag die mij nu te binnen schiet is: 'Hoe kan ik hem helpen een keuze te maken?" Maar je kunt natuurlijk ook vragen wat voor jouzelf het beste is en waarom.
Als je nog niet zo lang met de tarot bezig bent, kun je trouwens beter een kleinere legging kiezen.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

cherida

hi, ricca

Bedankt voor de uitleg, zo heb ik het eigenlijk nooit bekeken, ja zo leer je nog eens wat. Ben een beetje aan het oefenen en inderdaad een kleinere legging is wel een begin. Maar soms kan ik de kaarten niet begrijpen, misschien heb je een tip voor mij hoe ik ze moet lezen? de vraagstelling die je onderstaand over hoe kan ik hem helpen een keuze te maken, ik heb die vraagstelling gedaan en het volgende getrokken:
munten 9-munten koningin-staven 3. Hoe moet ik dit lezen, zelf
denk ik dat ik er vertrouwen in moet hebben en dat er wel iets gaande is of zo iets :-\. Wat denk jij er van?

gr. cherida

Ricca

Lieve Cherida,

Het was niet mijn bedoeling je zo lang te laten wachten, maar mijn computer moest onverwacht in de reparatie en daardoor was ik een hele tijd afwezig. Deze lezing had ik al een hele poos klaar en misschien kom je hier nog eens langs... dus post ik hem toch maar.

* * *
Het stellen van de vraag: "Hoe kan ik hem helpen een keuze te maken?" houdt in dat je wilt dat hij een keuze maakt - welke keuze dat ook zal zijn. Ik hoop dat je je dat gerealiseerd hebt. De drie kaarten geven samen antwoord op je vraag.

Eerst nog even dit. Elke tarotkaart heeft twee polen waartussen de betekenis van de kaart zich beweegt. Een licht- en een schaduwzijde. Om te zien welke zijden in jouw legging werkzaam zijn, heb ik de drie kaarten even (blind) gehusseld en daarna teruggelegd in het patroon. Het verandert niets aan de legging, is alleen een hulpmiddel bij de interpretatie. Ze kwamen zo te liggen:
1. Verleden: Pentakels 9 omgekeerd
2. Heden: Pentakels Koningin.
3. Toekomst: Staven 3 omgekeerd

VERLEDEN: Deze kaart zegt iets over de aanleiding voor je vraag. Pentakels 9 rechtop staat voor overvloed, voldoening, doelbewustheid en zekerheid. Weten wat je wilt en dat ook hebben - tot grote tevredenheid... De omgekeerde kaart staat op de eerste plaats voor schaarste. Er ontbreekt iets. De relatie is niet zoals je graag zou willen. Je vriend is niet voor 100% op jou gericht en dat heeft grote gevolgen voor jullie beider gevoel van geluk. Hoewel je het goede van de relatie probeert te benadrukken, is er in de basis een gemis. Het kan verleidelijk zijn hém de schuld te geven van deze onbevredigende situatie, maar natuurlijk ben je uiteindelijk zélf verantwoordelijk voor je eigen leven. Beschuldigingen zetten je altijd op het verkeerde been.
Een andere betekenis van de omgekeerde Pentakels 9 is: niet weten wat werkelijk van belang voor je is.

HEDEN: Pentakels Koningin laat zien dat jij liefdevol en zorgzaam bent en veel geduld met hem hebt. Je hebt begrip voor zijn gevoelens en als hij het moeilijk heeft vang je hem op... Misschien ben je zó gericht op zijn gevoelens dat je je niet afvraagt hoe jij je zelf voelt over de manier waarop hij met jou omgaat. Je schreef zelfs meer over zijn gevoelens dan over die van jezelf... Het lijkt alsof je aan je eigen diepste gevoelens voorbijgaat. Pentakels Koningin wijst ook op het belang van trouw zijn aan jezelf en hier ligt de moeilijkheid. Diep van binnen geloof je in trouw zijn, een exclusieve relatie, maar je vriend wil die andere relatie niet beëindigen. En omdat je hem niet wilt missen, heb je dit tot nu toe - onder protest - geaccepteerd. Maar het is moeilijk om gelukkig te zijn of tevreden met jezelf als je leeft op een manier die ingaat tegen je eigen maatstaven - hoeveel je ook van hem houdt.
Tot nu toe wist je nog niet werkelijk wat je wilde (P9 omgekeerd). Pentakels Koningin vraagt je om stil te staan bij wat je werkelijk wilt. Bij wat je nodig hebt om je gewaardeerd te voelen en echt gelukkig en tevreden te zijn.

TOEKOMST: Staven 3 staat voor het nalopen van je herinneringen. De man op de kaart ziet de bootjes (zijn herinneringen) voorbijvaren over het water. De gele lucht is een symbool van tevredenheid. Hij is blij met wat hij ziet... De kaart ligt echter omgekeerd. De herinneringen zijn minder gelukkig... De problemen zijn groter dan je verwacht had...
Als toekomstkaart heeft de omgekeerde Staven 3  een speciale betekenis: Stel je eens voor dat je ergens in de toekomst, bijvoorbeeld over enkele jaren, héél gelukkig bent (alleen of met iemand anders) en dan vanuit die situatie terugkijkt op de huidige periode in je leven. Dan zie je de huidige situatie in een ander perspectief en dat schept altijd helderheid. Kijk vanuit die toekomst met liefde naar jezelf in je huidige situatie. Wat zie je? Zijn jullie bezig samen te groeien en je innerlijk te verrijken of zijn jullie bezig elkaars problemen op te lossen, elkaars leegte op te vullen? Omdat Staven 3 omgekeerd ligt zal het antwoord waarschijnlijk weinig hoop geven voor het welslagen van deze relatie. Eigenlijk weet je dat al.

CONCLUSIE: Je hebt je eigen richting nog niet gevonden. Je hebt met deze relatie een uitdaging gecreëerd om te ervaren wie je bent... en wie je bent zie je door naar hém te kijken... Jij hebt hem uitgekozen om te ontdekken dat jij niet voor jezelf kiest. Zou je wél voor jezelf kiezen, dan is hij waarschijnlijk snel vertrokken... Om hem niet te hoeven missen ben je trouweloos aan jezelf - en hij aan jou. Hoe je het ook draait, hij weerspiegelt jouw overtuigingen over jezelf. Verwacht niet van hem dat hij jou gelukkig maakt, dat kun je alleen zelf. Als je van hem iets wilt en dat niet krijgt, is dat omdat je hem  probeert te gebruiken om een leegte op te vullen die je alleen zelf op kunt vullen...
Zijn eigen redenen waarom hij niet voor jou kiest - voor niemand echt kiest, want ook háár is hij niet trouw - is waarschijnlijk dat hij niet geleerd heeft van zichzelf te houden. Daardoor kan hij slechts in beperkte mate van ánderen houden. Maar als we minder géven, ontvángen we ook minder en dus is élke relatie voor hem onbevredigend. En dus zoekt hij zijn geluk op meerdere plaatsen... Het maakt niet uit hoezeer jij je best doet, hij kan je niet de liefde geven die je zoekt... En dus zou jij eraan moeten werken om meer van jezelf te houden.
Jij verdient het om een geliefde te hebben die er helemaal voor jou is. Want natuurlijk ben jij heel bijzonder en waardevol, al besef je dat nog niet voldoende. Jouw dromen zijn net zo belangrijk als die van ieder ander. Twijfel daar nooit aan! Je vroeg hoe je hem kunt helpen een keuze te maken. Dat kun je niet, want hij kán (nog) niet kiezen. Je kunt eigenlijk maar één ding doen en dat is: zélf een keuze maken en hem in vrede laten gaan. Wees dankbaar voor de gelegenheid die hij je heeft geboden om te beseffen wat je voor jezelf nodig hebt. Als je kunt ontdekken waarom je ervoor gekozen hebt in deze situatie terecht te komen, zul je veel leren over jezelf. Enkele dingen heb ik al genoemd, maar het is belangrijk dat je zélf gaat inzien hoe waardevol je bent. Het begint allemaal bij jezelf.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

twisted

hej .. ik heb gister ook een legging gedaan voor een vriend van mij ..hij was ook niet egt zeker van een relatie .. en daar kwam het volgende uit

ik had het beslissings spel gedaan die ook op deze site stond
ik heb daarbij de rider tarot gebruikt
zijn vraag was moet ik doorgaan met deze relatie en dit kwam eruit:
1:7 van zwaarden
2:aas van pentakels
3:duivel
4:schildknaap van zwaarden
5:ridder van zwaarden
6:2 van zwaarden
7:2 van pentakels

hij weet dus niet zeker of hij wel door moet gaan omdat hij niet zo een goed gevoel erover heeft maar hij is wel heelemaal gek op dat meisje enzo ..
alvast heel erg bedankt
groetjes twisty

Opti-Mystique

Hi Twisted,

Ik wil er best even naar kijken en mogelijk wil je mij dan ook ff een plezier doen en je vraag naar het topic "Openbare kaartleggingen en interpretaties..." verhuizen. Dit topic is voor dat doel opgezet en verder om alle leggingen te bundelen, in plaats dat er overal van dit soort losse topics opduiken.

Thanx en ik kom er z.s.m. op terug!

greetinx van Dolf

twisted