Auteur Topic: Chichén Itzá en Nefertete  (gelezen 7909 keer)

Pinky

• Gast
Chichén Itzá en Nefertete
« Gepost op: december 29, 2004, 11:47:08 am »
Goedemorgen allemaal,

We dromen wat af zo met zijn allen maar deze heeft wel heel veel indruk op me gemaakt. In mijn droom ben ik een heel klein meisje met grote donkere ogen, lange donkere krullen , heb ik een wit jurkje aan en sta ik aan de voet van een hele lange trap. De trap doet mij heel sterk denken aan de trappen zoals je die ziet bij het Chichén Itzá complex. Wat me verder opvalt is de immens blauwe kleur van de lucht en het intense groen van de bomen die aan weerszijden van de trap staan.

Vastberaden beklim ik de trap en het gaat verbazingwekkend gemakkelijk. Als ik boven aan kom stap ik op een groot rond plateau waarop in het midden een gouden troon staat. Op die troon zit een koningin die heel erg lijkt op Nefertete. Ze is gekleed in het rood en heeft een goud met rood hoofddeksel op. Zonder aarzeling klim ik bij haar op schoot  en op dat moment begint het plateau te draaien, steeds harder en harder. In eerste instantie houd ik me stevig vast aan de koningin maar er komt een moment dat ik loslaat en dan word ik als het ware gelanceerd en zweef ik in het luchtledige. Om me heen is het donkerblauw en er zijn miljoenen en miljoenen sterren. Ik raak ze aan, zweef van de een naar de ander, speel ermee, buitel, maak een koprol, een duikvlucht, pijlsnel weer omhoog en vind het allemaal even leuk. Door het heelal klinkt ineens mijn lach en werd op dat moment  â€“ook in het echt lachend- wakker.

Het is echt een geweldig droomervaring en ze is de afgelopen week al drie keer terugkomen.

Liefs, Pink
« Laatst bewerkt op: december 29, 2004, 18:18:53 pm door Pink »

palomino

• Gast
Re:Chichén Itzá en Nefertete
« Reactie #1 Gepost op: december 29, 2004, 11:59:43 am »
Lieve Pink,
Wat ontzettend prachtig weer...!Het doet mij denken aan een eerdere droom die je hier plaatste waarin je in een draaimolen zat en ik word er helemaal blij van... :D
liefs palomino
« Laatst bewerkt op: december 29, 2004, 15:23:34 pm door palomino »

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
« Reactie #2 Gepost op: december 29, 2004, 13:16:19 pm »
Lieve Pink,

Wat prachtig weer! Palo haalt me de woorden uit de mond. ;D Ik denk dat je droom heel erg duidelijk is: puur genieten van een hoger bewustzijnsniveau. Misschien valt me nog meer in over de details.

Heerlijk om te lezen!
Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Muts

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 29, 2004, 19:26:22 pm »
 :o ;D heel mooi inderdaad

wat ik je wel kan vertellen over Nefertete of Nefertiti is dat deze naam(of namen eigenlijk) ''de schoonheid is gekomen' en 'de perfecte' betekenen, misschien dat daar een betekenis uit te halen is   :)

carmelita

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 30, 2004, 00:21:54 am »
Prachtig Pink, wat lijkt mij het grandioos mooi om met de sterren te spellen. Een droom die mij een heel vredig gevoel geeft. Samen zijn met het Universum. Je daaraan overgeven. Heel bijzonder Pinkel. Ik geniet mee. Knuffel Carmi :-* :-* :-*

Opti-Mystique

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 30, 2004, 01:29:49 am »
Hmm... het eerste wat bij mij opkomt als ik Chichén Itzá lees, zijn die hachelijke momenten die ik met mijn hoogtevrees daarboven heb beleefd. Dapper de tredes opstappen was het probleem niet, maar toen ik eenmaal boven was heb ik enkel tegen de muur geplakt gestaan... naast die Amerikaanse met die grote verschrikte ogen, die zei dat ze nooit meer naar beneden ging... Toen ik vroeg of ze daar dan bleef wonen, was het antwoord: "Well, I just might..." ;)

Ook een deel van het prachtige uitzicht aan de andere zijdes heb ik op mijn eigen vakantiefoto's terug moeten zien, die mijn dappere ex-vriendin maar gemaakt heeft... ;D Ik heb in ieder geval niet alles live gezien... hihi...

Liefs van Dolf

PS: mooie droom, Pinkerbell 8)
« Laatst bewerkt op: december 30, 2004, 01:33:08 am door Opti-Mystique »

Ricca

• Moderator
  • Master lid
« Reactie #6 Gepost op: december 30, 2004, 17:15:00 pm »
Lieve Pink,

Je mooie droom liet me niet los...

Ik denk dat je in deze droom een ontmoeting met je ziel had. De intense kleuren in het begin wijzen meteen al op een verhoogd gewaarzijn. Met de onbevangenheid van het kleine meisje klim je vastberaden en met groot gemak de hoge trappen op naar een verheven plaats (letterlijk verheven/hoog, maar ook een gewijde plaats). De gouden troon in het midden van het ronde plateau is de zetel van iets hoogs, iets heiligs... Op de troon zit een koningin die erg lijkt op Nefertete (Nefertete in Chichén Itzá, je weet het wel te mixen :)). Het goud van de troon is de kleur van de zielsdimensie en de ware essentie van het ZIJN...

In gewone dromen is een koningin vrijwel altijd je moeder, maar in een transcendente droom als deze - waarbij symbolenboeken gewoon tekortschieten - is zij waarschijnlijk een verpersoonlijking van je ziel. De ziel is ook een soort moeder (denk aan het moederschip in je zeildroom). En je klimt bij haar op schoot als bij een moeder... Nefertete was naast koningin waarschijnlijk ook hogepriesteres, nóg een verwijzing naar de ziel... Zelfs haar legendarische schoonheid kun je in die richting interpreteren.

De koningin is gekleed in het rood. Je ziel heeft zich voor deze droom in een menselijke gedaante gehuld. Rood is de kleur van het aardse omhulsel (en natuurlijk van liefde). Haar hoofddeksel - rood met goud - verraadt haar hoge komaf... Zij is jou tegemoet gekomen en zat te wachten tot jij het niveau/plateau zou bereiken waarop je haar kon ontmoeten. Je ontdekt hoe prachtig je ziel is en hoe veilig je bent bij haar.

Dan begint het ronde plateau te draaien, steeds harder, en je wordt de ruimte in gelanceerd. Je bewustzijn wordt ver-ruimd. Hoewel het lijkt alsof je daarbij je ziel loslaat, blijven jullie natuurlijk bij elkaar - zijn altijd al bij elkaar geweest. Tussen de sterren ben je in een oneindige wereld voorbij tijd en ruimte, de astrale ruimte. Je bent hier om te spelen en te genieten van je verruimde bewustzijn. Het is puur genieten, maar reken maar dat je een heleboel geschenken mee terugneemt... :D ... en dat kan op alle gebied zijn.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Pinky

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 30, 2004, 17:26:11 pm »
Lieve Ricca,

Hoeveel meer signalen heeft een mens nodig om te beseffen dat het tijd wordt om ook in het waakleven oude patronen los te laten. En dat op de drempel van Oud naar Nieuw. Symbolischer kan haast niet.

Een heel nieuw onbeschreven blad ligt voor me...

Bedankt voor je prachtige interpretatie.

Liefs, Pink

Ricca

• Moderator
  • Master lid
« Reactie #8 Gepost op: december 30, 2004, 17:32:51 pm »
Lieve Pink,

Leuk dat je patronen noemt. Ik heb bij de draaiing van het plateau sterk aan bewegende patronen gedacht. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Pinky

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 30, 2004, 17:34:59 pm »
Hallo Ricca,

Er wordt ook flink geroerd in mij dus dat kan kloppen.

Liefs, Pink

Ricca

• Moderator
  • Master lid
« Reactie #10 Gepost op: december 30, 2004, 17:40:35 pm »
Met een gouden lepeltje.... :)
From Ricca with Love

Vladimir

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: december 31, 2004, 00:54:59 am »
Google: Chichén Itzá
Google: Nefertete
Phi: Wat ik hierin lees, is dat je de oneindigheid van leven [weer eens] hebt ondervonden.

>Wat zouden de bronnen geweest kunnen zijn voor deze droom: Werksituatie? Privé? Reality>bèhh?< Peru (chichen) was vóór Nefer-dinges, was vóór Pink.
En alletwee (Chichen en Nefertiti) worden geassocieerd met wijsheid. Net zoals Pink door mij én door haar leraar(-es). Oosterse wijsheden waren in vroeger tijden te vinden in Zuid Amerika & Noord Afrika..

;) ;)
Phi..

PS. Happy New Year. Got something to do this weekend?

Pinky

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: december 31, 2004, 07:28:28 am »
Hoi Phi,

De basis voor mijn droom ligt in het leven zelf, dus alle situaties die jij noemt. Of ik iets te doen heb dit weekend, jazeker met een groep vrienden Kolonisten van Catan spelen en om 0.00 uur (en eerder) het glas heffen en het oude jaar wegknallen.

En morgen een nieuwjaarsbezoek bij paps en mams. Kan ik gelijk even de hond ontstressen (ergo een lekker lang stuk met hem langs het strand wandelen) want voor dieren zijn deze dagen natuurlijk Crimistein.

Liefs, Pink
« Laatst bewerkt op: december 31, 2004, 09:35:09 am door Pink »

Ricca

• Moderator
  • Master lid
« Reactie #13 Gepost op: december 31, 2004, 14:11:38 pm »
Hallo Phi,

Dromen hebben niet altijd hun basis in het dagelijkse leven en zijn ook zeker niet altijd verwerkingen. Soms zijn dromen gewoon een vredig intermezzo in een druk leven... of een spannende onderbreking van een saai leven... Dat is dan hun enige doel.
Hun basis kan ook in je persoonlijkheid liggen of in je diepste wezen. Dromen kunnen proeftuinen zijn, waarin je dingen uitprobeert alvorens ze in werkelijkheid te scheppen... of waarin je experimenteert met de mogelijkheden van het bewustzijn. Dromen kunnen speeltuinen zijn, waarin je het  plezier beleeft van het zijn...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love