hulp bij interpretatie van legging

Gestart door mariolina, december 19, 2004, 10:05:07 AM

mariolina

Beste allemaal,

Is er iemand die mij kan helpen met een kleine kruis legging die ik onlangs voor mijzelf (zo objectief mogelijk) heb gedaan?
Mijn vraag was of ik een paragnost die mij iets voorspelde kan geloven of niet, oftewel wat ik ermee aan moet en of ik er op vertrouwen moet: deze legging heb ik gedaan:
1. Queen of Cups (uitgangspositie);
2. The Emperor (niet doen);
3. Knight of Cups (wel doen);
4. 2 of Cups (uitkomst)

Graag zou ik willen weten of deze voorspelling een voorspelling is geweest voor ik op kan vertrouwen of dat ik het onbewust misschien beinvloed heb>...wie kan mij helpen??
Mariolina

Opti-Mystique

Hallo Mariolina,

Ik zie in jouw kaarten een hoop bekers, die symbolisch staan voor het gevoel, met een Keizer erbij, die zijn gevoel bewust afsluit...

Nog voordat ik mij verdiep in de betekenis van de afzonderlijke kaarten en hun onderlinge samenhang, komt bij mij als eerste de vraag aan jou op: "wat zegt jouw gevoel over de voorspelling van deze paragnost, als je even je denken opzij zet om je gevoel wat meer ruimte te geven...?"

Liefs van Dolf

mariolina

Beste Dolf,
Dank je voor je reactie...
Wat zegt mijn gevoel, vroeg je..??
Ja, dat is moeilijk...gevoelsmatig bevestigd hij mijn  intuitieve gevoelens, maar anderzijds ga ik twijfelen, zo van; hij zegt maar wat, misschien is het een charlatan e.d...want hij kan namelijk niet de juiste tijd voorspellen, elke keer zegt hij over een maand en dan weer over 3 maanden en als ik hem daarover benader zegt hij dat juist tijd voorspellen de achilleshiel van de zgn. helderziende is...dus ja..ik twijfel, maar omdat ik kamp met een moeilijke gevoelskwestie die ik maar niet kan oplossen tenzij de "voorspelling"uitkomt..is het moeilijk geduld en vertrouwen te houden, mzar intuitief geloof ik erin..maar ja?!
Mariolina

Opti-Mystique

Citaat van: mariolina op december 19, 2004, 13:21:26 PM
...gevoelsmatig bevestigd hij mijn intuitieve gevoelens, maar anderzijds ga ik twijfelen, zo van; hij zegt maar wat...

Hi Mariolina,

Met wat jij hier zegt, geef je zelf het antwoord op je vraag. Over het algemeen kun je vertrouwen op wat je gevoel zegt, maar het mens-eigen om hetgeen wat ze niet met verstand kunnen beredeneren, met hetzelfde verstand weer onderuit te halen. Weg te redeneren dus. Intuïtie is ook het middel dat je gidsn gebruiken om je advies te geven en je bij te staan bij levensvraagstukken.

En lieve Mariolina: wat is tijd? Daar lopen de nodige discussies over op dit forum m.b.t. of tijd wel zo chronologisch is als wij het op de klok beleven en of dit niet een aardse beperking is, welke zich kenmerkt door een begin- en een eindpunt. Ikzelf zie tijd als een ondergeschikt detail en een beetje paragnost waagt zich hier niet eens aan; puur omdat het niet te voorspellen is. En het gaat hier juist om het vooruitzien, de voorspelling, van een mogelijke toekomstige situatie... en niet om het voorspellen van tijd en datum.

De toekomst is opgebouwd uit oorzaak en gevolg uit het verleden; keuze op keuze, en een keuze is vaak datgeen wat jou op een op bepaald moment het beste lijkt. Waar het verder om gaat, is dat jij met betrekking tot deze moeilijke gevoelskwestie die keuze maakt, waar jij gevoelsmatig achter staat. En niet de keuze die leidt tot het uitkomen van welke voorspelling dan ook. Jij hebt de keuze volledig zelf in de hand. De toekomst staat in die zin niet vast.

Even kort terug naar je kaarten: de Koningin van Bekers stelt in dit geval jouzelf voor. Ze heeft een gevoelige kwestie in haar handen, maar beheerst evenwel het gevoel. De Keizer laat zien dat je dit gevoel bewust afhoudt en je meer richt op het aardse, het rationele (zie de kroon op het hoofd). Deze kaart niet op de positie niet doen. Daarmee is het advies meteen om naar je gevoel te luisteren; dit voorrang te geven, maar daarbij je verstand wel te gebruiken. In de Ridder van Bekers zie ik een man die je een oplossing/antwoord/inzicht in het emotionele aandraagt. Ik krijg daarbij sterk het gevoel dat het om de paragnost in kwestie gaat. Hij vertelt je niets nieuws, maar geeft je wel een objectieve bevestiging. In Bekers 2 zie ik een bepaalde harmonie van het met elkaar eens zijn (jij en deze paragnost). Jullie lijken te proosten op het feit dat jullie gedachten/ideeën op 1 lijn zitten...

Op mij komt het over dat je sterk geneigd bent om aan te nemen, wat deze man je verteld heeft. Met de beslissing die er voor jou te nemen valt, hangt een grote verantwoordelijkheid samen. Jij lijkt bang om deze op je te nemen en zoekt nog naar bevestiging of er echt geen andere mogelijkheid is en of het juist is. Je zoekt dus naar details waarmee je kunt bewijzen dat deze voorspelling rammelt... Tijd is hierbij geen graadmeter. Wanneer er een gebeurtenis plaatsvindt, is er een aanloopperiode, een bepaalde samenloop van omstandigheden en een periode daarna. Het is onmogelijk te voorspellen waar het één begint en het ander ophoudt. Mijn mening is, dat je het werkelijke antwoord in je gevoel zult vinden.

Ik wens je heel veel kracht en wijsheid!

Liefs van Dolf

mariolina

Beste Dolf,
Wederom dank voor de reactie...maar ik blijf het nu erg moeilijk vinden omdat ik mijn gevoel niet echt vertrouw, door al dat getwijfel, ik weet als het ware niet meer wat nu echt mijn gevoel is en wat niet...vraag mij af hoe ik echt bij mijn gevoel kom..want ik wil iets zo graag en dan ben ik bang dat mijn intuitieve gevoelens eigenlijk gewoon wishful thinking is..maar omdat de bepaalde situatie zo uitzichtloos is en ik toch hoop blijf houden mede bevestigd door deze paragnost, terwijl ieder ander zegt dat het daadwerkelijk uitzichtloos is..ga ik denken dat er toch iets is, omdat ik erin blijf geloven...kortom ik ben verward en zoek daarom zeg maar een oplossing, want als de voorspelling uitkomt, kan dat de uitzichtloze situatie opheffen, dus daarom denk ik ook dat ik misschien een illusie creeer en inderdaad bevestiging overal zoek, zolang de situatie nog niet is opgelost..ben zo bang om voor niets op iets te wachten....

Groet,
mariolina

Opti-Mystique

Citaat van: mariolina op december 19, 2004, 15:09:52 PM
...maar omdat de bepaalde situatie zo uitzichtloos is en ik toch hoop blijf houden mede bevestigd door deze paragnost, terwijl ieder ander zegt dat het daadwerkelijk uitzichtloos is...

Hi Mariolina,

Ik kan me je twijfels heel levendig voorstellen, je gevoelens voor wishful thinking aan gaan zien etc...

Kun je me uit bovenstaande quote vertellen welke benadering daadwerkelijk van jezelf is, gebaseerd op jouw gevoel? Want je noemt de situatie uitzichtloos en geeft aan dat ieder ander dat (óók?) vindt en je geeft aan hoop te hebben, dat wederom (mede?) door iemand anders gevoed wordt.

Als je nu teruggaat in je gevoel... is de situatie dan volgens jou uitzichtloos of is er een reële aanleiding om hoop te hebben??

mariolina

Beste Dolf,

Eigenlijk is er geen reden om hoop te hebben, maar omdat ik al heel sterk het gevoel heb dat het nog niet helemaal af is, blijf ik toch hoop houden ondanks dat het ogenschijnlijk toch nooit meer goed komt (het heeft namelijk met een zgn. relatie te maken)..dit gevoel dat het onaf is blijft mij al een jaar volgen en kan mij niet voorstellen dat het helemaal voorbij is, ondanks dat iedereen dat wel zegt...en dat gevoel raak ik dus niet kwijt...verstandelijk weet ik dat het niet realistisch is om te denken dat de voorspelling uitkomt en kan mij dat ook niet voorstellen, maar wat is het dan dat ik van binnen voel dat ik nog iets kan verwachten van deze persoon eer ik het allemaal los kan laten (dit gevoel heb ik al een jaar) ...

Mariolina

Opti-Mystique

Mariolina,

Heb je overwogen of ben je in de gelegenheid om tegen de persoon in kwestie te zeggen, dat jij het gevoel hebt dat het nog niet af is?? Op het moment dat de andere betrokken partij écht niet meer wil, dan mag je aannemen dat het hoofdstuk toch gesloten is, al voel jij het misschien anders...

Je loopt hierbij 2 risico's: pijnlijk een blauwtje lopen en eindelijk weten waar je aan toe bent. De kans op het eerste risico is 50% en op het tweede 100%...

Liefs van Dolf

mariolina

Hi Dolf,

Nee, het verhaal is te ingewikkeld maar de persoon in kwestie wilde niet meer omdat hij al een relatie had en is inmiddels geemigreerd...dus dat is het uitzichtloze...hij heeft gezegd dat hij geencontact meer wilde (een jaar geleden)...en toch denk ik dat hij nog contact gaat opnemen..raar he?!
Dus ik moet die paragnost dan toch maar niet geloven, he?!...want die gevoelens die ik heb zijn dus fake...maar raar dan dat ik die intuitieve gevoelens dan heb?
Mariolina

palomino

Hoi mariolina,
Ik zie het als volgt:
1...De Bekers Koningin ben jij zelf...je staart je blind op iets...je bent niet bereid om verder te kijken dan de beker die je voor je hebt...gefixeerd.

2...De Keizer,structuur,Aarde...maakt duidelijk dat dit gevoel geen sterke basis heeft...niet doen.

3...De Bekers Ridder vertegenwoordigt jouw twijfelachtige gevoel,de onstabiele factor maar ook een bepaalde mate van koppigheid die het blindstaren van de koningin versterkt...geeft ook aan dat je echt verwikkeld bent in deze affaire en er  niet zomaar afstand van doet.

4...bekers II wil duidelijk maken dat er wel degelijk iets liefdevols,een waardevolle wisselwerking aan de orde is maar in verband met de andere kaarten op hun posities kan dit ook heel goed een 'heen en weer'spelletje betekenen waarbij niet echt iets concreets gaat gebeuren.

Liefs palomino

Opti-Mystique

Hi Mariolina,

Allereerst heb ik zelf geleerd om nooit "nooit" te zeggen... Het kan raar lopen in de toekomst.

Ik denk dat het wel belangrijk is om daarnaast naar het Nu te kijken. Als het op dit moment een uitzichtloze situatie is, probeer het dan dusdanig terzijde te schuiven, dat het je niet belemmert in het verder gaan met je leven. Vertrouw erop dat "things meant 2 be" hoe dan ook op je pad zullen komen... als de tijd rijp is.

Het is zonde om de mooie dingen uit het Nu niet mee te pakken, omdat je wacht op iets waarvan je niet weet óf, en zo ja, wánneer het komt. Een beetje hopen en dromen mag... er gebeuren wel gekkere dingen op de wereld, maar vergeet niet te leven!

Liefs en suc6 van Dolf

mariolina

Beste Palomino,

Dank voor de interpretatie van mijn legging...dacht ik dat de legging redelijk positief was met een zeer goede conclusie kaart, blijkt volgens u dat ik volgens deze legging niets van de  voorspelling die voor mij is gedaan kan verwachten, dat deze kaarten zeggen dat het een spelletje is en dat mijn intuitieve gevoelens "wishful thinking" zijn en dat ik mij blind staar op iets niets concreets en dat een "verzoeningskaart" (2 of cups) niets wil zeggen...jammer dat ik dacht dat deze legging misschien positief was...
groetjes
mariolina

palomino

Hi Mariolina,
Bekers II is één van mijn lievelingskaarten,een prachtige kaart die inderdaad voor verzoening staat...maar in combinatie met de andere kaarten ben ik tot bovenstaande conclusie gekomen...Wellicht kun je het ook zó bekijken dat je zou moeten verzoenen met de situatie zoals hij is,met jezelf en verder gaan met je leven in plaats van je vast te houden aan iets wat er waarschijnlijk niet is.
Ik wil je hiermee heel veel kracht toewensen.
Liefs Palomino