Droom: bloedende, gekerfde glimlach + vliegtuig

Gestart door janice, december 15, 2004, 22:18:41 PM

janice

:-[ Ik probeer het droomaantal te beperken maar deze moet ik kwijt.

- heel intens gedroomt vandaag, niet alles onthouden maar het was niet fijn, nog net geen nachtmerrie

Ik droomde over een stel die net was getrouwd/of net bezig was met de ceremonie.
Ik was o.a. met een aantal mensen of groep waar ik bij hoorde, toeschouwer.

Op een gegeven moment kerfde de bruidegom op de blauwe gebloemde grijs/witte trouwjurk(de kleur weet ik niet zeker want het was erg donker of zelfs nacht) met een heet of scherp voorwerp op de linkerborst van de bruid een glimlachend gezicht in stippen, elke stip bloedde. Daarbij leek het een bruiloft uit de jaren 20 of iig ver terug in de tijd, ze zagen er wat ouderwets zo niet armoedig uit. Ze keken (gemaakt) gelukkig.

Ik zat daarna in m'n kamer en ik zag een vliegtuig langs m'n raam, het vloog niet goed, veelste onnatuurlijk, op een gegeven moment kwam het vliegtuig recht op m'n raam af, klaar om in te storten ik draaide me om, hield m'n armen angstig boven m'n hoofd, klaar voor de enorme knal, wat niet kwam op het moment dat het had moeten komen en ik werd wakker, bewust denk ik, om mezelf uit die droom te krijgen.

:o wie doet poging ? als ik aan de beurt ben althans.
Intuitie is verstand dat haast heeft

Pinky

Hoi Janice,

In je droom is het nacht. De nacht is een periode van bewustwording, in dit geval de bewustwording van delen van jezelf die een geheel moeten gaan vormen. Dat is de reden dat je te gast bent op een trouwerij. De wondjes in de borst van de bruid kunnen ook wijzen op ââ,¬Å"oud zeerââ,¬? dat nog geheeld mag worden. Opnieuw dus de bewustwording dat het tijd is om oude wonden te helen.  Want zolang die wondjes er nog zitten kan je niet anders dan ââ,¬Ëœgemaakt gelukkigââ,¬? zijn en je wat armoedig voelen omdat je niet voldoende aandacht aan dat deel van jezelf schenkt.

Maar het feit dat je een vliegtuig op je af ziet komen betekent denk dat je je er wel van los wilt maken want een vliegtuig kan  symbool staan voor een weg naar onafhankelijkheid. Maar toch durf je nog niet in te stappen  want je wacht totdat de vrijheid je zal verpletteren. En daarmee kom ik automatisch op de tweede betekenis  van  borsten van de bruid. Ze kunnen erop wijzen dat je soms weleens even niet verantwoordelijk wilt zijn en alleen maar gekoesterd wilt worden (zoals een kind troost zoekt op de borst van haar moeder).  Dat je soms een beetje moe wordt van het steeds maar weer vechten voor je eigen plekje.

Liefs, Pink

janice

Wauw bedankt voor je interpretatie, het klinkt ook heel logisch, laat het ff op me inwerken, eerst die andere droom nog lezen.

Ricca

Lieve Janice,

Ik zit helemaal op de lijn van Pink. In deze droom ben je toeschouwer bij een bruiloft, maar natuurlijk gaat de droom over jezelf. Het kan wederom gaan om de vereniging van twee kanten van jezelf (bruiloft = het archetype van de vereniging), maar een bruiloft kan ook een overgang naar een nieuwe levensfase symboliseren. En hoewel je op weg bent naar vervulling van wat je op dit moment graag wilt, maakt het je (nog) niet gelukkig en dus bestaat er verwarring... Je ziet het somber in (het is donker, zelfs nacht). Maar de nacht is inderdaad ook een periode van bewustwording.

De bruid (één kant van jezelf) draagt een jurk met blauwe bloemen. Dit staat voor vredigheid. De vredigheid wordt echter verstoord door de bruidegom (een andere kant van jezelf) die met een heet of scherp voorwerp een glimlachend gezicht (symbool van geluk) in de linkerborst van de bruid kerft, in stippen, en elke stip bloedt (pijn, verdriet). De linkerborst is de plek waar het hart zit... Iets wat een mooie en gelukkige gebeurtenis of situatie zou moeten zijn, is dat blijkbaar niet... Het geluk is in jouw ogen nogal gemaakt. De armoedigheid van het paar wijst erop dat er nog behoeften te vervullen zijn en kan eventueel ook wijzen op een gevoel van tekortschieten. Borsten zijn tevens een symbool voor de liefde/koestering die hoort bij het moederschap. Dus misschien zou je af en toe nog best even bemoederd willen worden - of bemoedigd (maar dat was een andere droom).

Het gedeelte met het vliegtuig vertelt het zelfde verhaal, maar nu niet niet gezien door de ogen van een toeschouwer, maar als eigen ervaring. Het is voor jou behoorlijk angstaanjagend, je verwacht het ergste, maar.... de enorme knal blijft uit. Het is volgens mij geen toeval (of bewust ingrijpen van jezelf) dat je net vóór de knal wakker werd. Dat onheil waar je bang voor bent komt er gewoon niet.

Als je regelmatig over hetzelfde onderwerp droomt (zoals bijvoorbeeld een bruiloft), betekent dat dat je in een bepaald proces zit. Bijvoorbeeld een groeiproces. Het is dan heel verhelderend om vooral op de verschillen tussen de dromen te letten. Daaraan kun je het verloop van het proces (soms vallen en opstaan) aflezen. Als een verklaring achteraf van wat er aan de hand is. Maar omdat jij zo'n geweldige dromer bent, zou je ook eens kunnen proberen om je dromen in te zetten om daadwerkelijk iets nieuws (vrede of geluk) te scheppen, om je persoonlijke werkelijkheid door middel van je dromen te veranderen. Dat kan. Wij scheppen onze persoonlijke werkelijkheid met onze gedachten en overtuigingen, en veel van het scheppingswerk vindt plaats in dromen...

Als je ervoor voelt, zou je eens vóór het inslapen tegen jezelf kunnen zeggen dat je een Echte Droom van de Poort van Hoorn (EDPH) zult hebben, een droom die je zal helpen om de verschillende kanten van jezelf met elkaar in harmonie te brengen (dat laatste moet je er dus bíj zeggen). Je kunt je daarbij een glanzende poort van hoorn (van materiaal zoals van hoornen brillen) voorstellen, maar het mag ook een regenboog zijn...  De Poort van Hoorn (voor 'echte' dromen) en de Poort van Ivoor (voor minder belangrijke dromen) werden al door de oude Egyptenaren gebruikt, en ze werken nog steeds :D. Een verzoek om een EDPH werkt als een speciaal signaal voor het innerlijk zelf dat je leiding, antwoorden, harmonie nodig hebt.

EDPH-dromen zijn nooit eng. Het zijn de meest bijzondere en blije en diepe dromen die je kunt hebben en ze geven je altijd levendige en bruikbare en begrijpelijke informatie - als je het toelaat. Ze betrekken je in de overtuigingen achter je dagelijkse werkelijkheid en je zult in een bepaalde vorm zien hoe je die werkelijkheid vormt. Daardoor zal er ook een wisselwerking ontstaan tussen deze dromen, je overtuigingen en je dagelijkse ervaringen.  

Je kunt deze dromen trouwens ook spontaan krijgen. Als het je lukt om zo'n droom te hebben en als je het leuk vindt - zie het als een spel!! - kun je er een tijdje mee doorgaan. Blijf wel steeds vragen om harmonie. Het is ook mogelijk om dergelijke dromen voor de oplossing van heel specifieke persoonlijke problemen te vragen, maar vooreerst is harmonie altijd het belangrijkst.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

snowdrop

Wow! Wat geweldig, Ricca. Dank je wel. Ik eigen me nu even jouw tip aan iemand anders toe, en ik ga dit zeker proberen. Vraag nu al vaak om een droom die mij richting zal geven, maar misschien moet ik er zelf meer van overtuigd zijn dat het ook gaat gebeuren.

janice

Pink, Ricca, hardstikke bedankt, ik ga dat EDPH zeker ook uitproberen, een droomdagboek ervan bijhouden, de interessante dromen post ik wel hier, maar ik zal het beperken, anders worden mensen nog moe van me  ;D