Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

DE DWAAS

Gestart door Opti-Mystique, december 11, 2004, 21:06:30 PM

snowdrop

Misschien heeft Pamela onder invloed van deze onbekommerde zorgeloze jongen bij het inkleuren gewoon een vakje overgeslagen  ;D
Liefs, Snow

Leeuwin

Kan ook nog Snowdrop. Alles is mogelijk. :D

Leeuwin

Ricca

De Dwaas Ananda

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/28/1290931076-780.jpg

SPELENDER-WIJS

Er was een tijd dat je wist dat het leven een spel is. Zonder grond onder je voeten, maar diep geworteld in de grote, allesomvattende werkelijkheid, danste je door de ruimte en speelde met de planeet Aarde. En met het idee om er voet aan land te zetten. Misschien ben je de herinnering daaraan kwijtgeraakt, maar vergeet het niet. Probeer het je te herinneren of, als dat niet lukt, fantaseer het dan.

Of speel met een bal. :D
From Ricca with Love

Doesje

#18
hmmz ::) Net het woordje 'Dwaas' ontcijfert met Numerologie Getallen Systeem Pythagoras

Ik kom uit op 12 dus 1+2 = 3.


Numerologische Betekenis Getal 3
Symboliek en Persoonlijkheid Getal 3. 3-en zijn fonkelende, sprankelende persoonlijkheden. Ze zijn vaak creatief of artistiek, houden niet van saaie situaties en zijn altijd op zoek naar een uitlaatklep om zichzelf uit te drukken. Ze zijn aantrekkelijk, levenslustig en van alle markten thuis. Maar meestal geen meester op één vlak, tenzij het ze komt aanwaaien, hetgeen bij 3-en niet zo onwaarschijnlijk is. Ze lijken bij alles wat ze ondernemen een gelukkige greep te hebben. Zowel het intellect als de geest van de 3 zijn ongewoon scherp. Ze zijn in staat om over zeer veel onderwerpen mee te praten en ze spreken op charmante wijze. Ze weten hun charme (charisma) ook prima te gebruiken. Mensen zijn van nature geneigd om een 3 te volgen, maar de 3 zelf wil ongebonden blijven. Volgens het Hebreeuwse systeem was Jezus Christus een 3. De donkere zijde van de aard van de 3 wortelt in zijn/haar onafhankelijkheidszin. Een 3 is mateloos trots en heeft een hekel aan welke verplichting dan ook. Terwijl een 3 op bewondering van anderen vertrouwt, is deze enerzijds onafhankelijk, maar heeft aan de andere kant vaak onvoldoende zelfvertrouwen (hetgeen verbloemd wordt).


Kopie/ bron: http://anne.messageboard.nl/27185/viewtopic.php?p=6433


Zo heb ik bij de andere kaarten ook passende bevindingen gevonden.
Duivel =1 Kluizenaar = 7 Zon = 1 (Dit wel zonder het woordje 'DE ...' ervoor), enz...

Liefs Doesje  :-*

Leeuwin

Juist vanwege de onafhankelijkheidszin van De Dwaas, heeft hij/zij (ik zie hem als een androgyn figuur) moeite om dingen vorm te geven in het leven. Het lijkt wel alsof die dwaas een ingeboren angst heeft om in knellende relaties en situaties terecht te komen. Daardoor heeft deze dwaas moeite om keuzes te maken want keuzes maken betekent ook vastlegging.
Hij/zij heeft niet in de gate dat juist door situaties maar open te laten, je aan je eigen omknelling werkt. Er wortelt namelijk ook niks bij je als je nooit keuzes maakt.
Ik denk dat dit juist de oorzaak is van hun weinige zelfvertrouwen. Ze zien dat de dingen bij anderen zich sneller en/of beter ontwikkelen. Dit geeft hun weer minderwaardigheidsgevoelens over henzelf.

Liefs van Leeuwin

Xuma


De Dwaas en de Zon hebben in mijn ogen een heel betekenisvolle verbondenheid.
De potentie, de belofte van de Dwaas wordt in de Zon gerealiseerd.
Nummer 0 de Dwaas, Nummer 19 de Zon ofwel 10, (1 mannelijk, 0 vrouwelijl) bovendien verenigt het getal 10 alle andere getallen in zich.
Plus 1 en 0 zijn basisgetallen voor ondermeer onze computertaal.  :D

:) Xuma



Just a closer walk with Thee...........

Leeuwin

En dat geeft dan weer het uitzonderlijk denkvermogen van De Dwaas aan :D

Liefs van Leeuwin

Ricca

#22
Doesje, het woord Dwaas wordt in iedere taal anders geschreven en dus kom je met jouw berekening in iedere taal op een ander getal uit. De berekening die jij gedaan hebt, kun je eigenlijk alleen doen met eigennamen (persoonsnamen, plaatsnamen enz. die in iedere taal gelijk blijven). Bovendien heeft de Dwaas al een getal en dat is 0. En het getal 3 hoort in de tarot toch echt bij de Keizerin.

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Developerone

Hallo beste mensen,

Ik zou alleen nog even de kracht-kant van de dwaas willen ondersteunen, misschien kennen jullie het stuk in het boek Shogun van James Clavell, waar hij tenmidden van de keizerlijke entourage/optocht wachters erbij zeg enzo, iets voor elkaar krijgt waar ieder ander terplekke voor onthoofd zou worden..

Dit lukt alleen maar omdat hij zich als volledige gek gedraagt, maar door zijn jarenlange respectvolle omgang met de Japanners, heeft hij ook te horen gekregen dat er een soort heilig respect voor krankzinnigheid bestaat denk aan in tongen spreken of iets dergelijks bijvoorbeeld ook hier.

Het komt ook weer terug op die universele geest die je dwars door alle culturen tegenkomt ook hierboven ergens genoemd, het woord sjamaan:  afgeleid van 'de extatische' doet het me ook aan denken.
En al die jaren zitten de rest van de bemanning in feite opgesloten in een ghetto-dorpje, maar dat hebben ze niet eens door want ze zijn blind voor de cultuur van de Japanners en die zorgen voor genoeg hoeren en alcohol in dat dorp.

In feite worden ze als babys behandeld en zijn de echte dwazen zeg maar, ik zie het pad van De Zon dan ook meer met De Dwaas als zelden begrepen eindvorm, een Magier in vermomming soms.
Iemand die de wijsheid van een bewuste dwaas niet wil horen zal zich vaak snel aan hem verraden door een neerbuigende houding (hier ook de rol van De Dwaas beperkend tot de baby als op De Zon zeg maar)
Dat is ook voor mij persoonlijk natuurlijk ik vindt De Dwaas misschien wel de mooiste kaart uit het deck en heb hem dan ook als soort totum :)

One Love DeFooloper

Anja

Vandaag en gisteren De Dwaas als dagkaart getrokken. Voor mij een voorbode van een geheel nieuw levenspad en nu ben ik me toch benieuwd!