Droom: kwetsbare notebook

Gestart door janice, december 11, 2004, 20:46:37 PM

janice

Korte droom:
M'n notebook stond aan in deze droom en ik droomde dat een bekende van me vertelde dat ik het niet te lang zou moeten laten staan anders zou iets kwetsbaars binnen in m'n notebook breken. Terwijl hij dat zei zag ik m'n notebook in de verte staan in een lichte ruimte.

Wie doet poging ?
Intuitie is verstand dat haast heeft

Pinky

janice

Pinky

Hoi Janice,

Het lijkt erop dat je in je droom even in de tijd heen en weer bent gegaan. Dromen over een computer/notebook kan te maken hebben met  verbinding met het verleden, heden en toekomst. Wat de bekende je vertelt is dat weinig actie nergens toe leidt (iets kwetsbaars dat breekt). Maar jij weet dat al en ziet tegelijkertijd waar je naar op weg bent, een hele lichte ruimte  die volgens mij symbool staat voor een onbezorgde toekomst.

Liefs, Pink

Ricca

Lieve Janice,

Voorwerpen kunnen ook mensen voorstellen. Omdat computeren jouw vak is, denk ik dat je notebook gewoon voor jezelf staat. En dat kwetsbare: heb je misschien te hard gewerkt? De lichte ruimte doet me denken aan de behoefte aan een rustpauze of vakantie...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

janice

Hoihoi Pink en Ricca,

Bedankt voor jullie kijk erop, beide interpretaties komen een beetje op hetzelfde neer, onbezorgde tijd - rustpauze - vakantie , jaaaaa ik ben een beetje OP en moe :-\ van de (misschien onnodige) stress.
Heeft die bekende trouwens nog een betekenis in die droom ?
Trouwens m'n jaarkaart is de kluizenaar tot augustus volgend jaar.  

janice

:'( Dus 9 dagen later is dat ding ook daadwerkelijk stuk gegaan, schien was het wel gewoon een voorspellende droom. Ik heb het laten maken maar ik hoor nog niks.

Anyway, vandaag droomde ik dat ik op bed lag te eten met die notebook naast me en ik viel zo in slaap, ik at geloof ik rijst met andijvie, de volgende dag moest ik iets presenteren waar ik die notebook voor nodig had, iedereen zat verwachtingsvol af te wachten, maar wat ik ook deed , ik kwam niet in de onderdelen die ik nodig had om m'n werk te laten zien, toen ik beter keek zat er gewoon soep in m'n notebook  ::) ik vermoedde dat een slap aftreksel van de groente die ik de avond ervoor at is overgesijpeld naar m'n notebook. Ik viel in slaap en had m'n bord ook niet leeg gegeten en nu zat er gewoon een vijver van soep onderin m'n toetsenbord.

Een meisje/groepsgenoot redde de situatie door -heel raar- een bord rijst met bruine bonen of andijvie in puddingvorm te presenteren en ze deed het nog goed ook, ze had al een bord met rijd en bruine bonen of andijvie naast haar toen ik bezig was met m'n notebook.

Ik ben dus erg bang (linke soep?) dat ik voor hoge reparatiekosten kom te staan, ze vertelden me al dat als het aan m'n moederbord ligt dat ik rustig minimaal 500 euro mag ophoesten  :-\

Ricca

Lieve Janice,

Die eerste droom is m.i. wel symbolisch. En de tweede droom zeker. Maar misschien is de werkeljikheid ook wel symbolisch (dat is ze eigenlijk altijd...). Kun je geen reden bedenken waarom je notebook juist nu stukgegaan is en niet een half jaar geleden of zo... Heb je juist nu rust nodig? Of past het in een groter geheel van dingen die in de soep lopen?  ::)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

janice

hopelijk niet!
Gelukkig vallen de kosten toch weer "mee"
Ik hoef geen superdure moederbord te vervangen.