Openbare **KAARTLEGGINGEN**/interpretaties--

Gestart door Opti-Mystique, december 11, 2004, 01:15:15 AM

Opti-Mystique

Citaat van: Opti-Mystique op februari 14, 2005, 14:50:30 PM
... De betekenis van deze kaart in de zin van ââ,¬Å"keuzeââ,¬?, meen ik op deze legging niet heel zwaar van toepassing...

Of toch: op termijn komt het hoofd van deze dame wel weer op de liefde te staan en zal zij mogelijk gaan "kiezen" tussen jouw persoon... en de jongen van haar eigen leeftijd. Waarbij jullie diepere emotionele band wellicht zwaarder weegt dan de klik... ;)

gelukszoekertje

Dolf, nog een vraagje over de legging: je spreekt op het laatst bij de bespreking van de geliefden dat de verbintenis tussen de vrouw en mij wel eens karmisch zou kunnen zijn. Wat bedoel je daar precies mee?
Groetjes.

patriciahruska

hallo,
ik heb mijn vraag al een tijdje geleden geplaatst, aan dolf, ik hoop dat ie nog steeds beantwoord kan worden.
x kat

Opti-Mystique

Citaat van: gelukszoekertje op februari 14, 2005, 21:30:21 PM
... je spreekt op het laatst bij de bespreking van de geliefden dat de verbintenis tussen de vrouw en mij wel eens karmisch zou kunnen zijn. Wat bedoel je daar precies mee?

Hi Gelukszoekertje,

Wanneer iets karmisch ligt, dan is het een geval van "meant to be". Dat mensen of situaties dus op je levenspad komen, omdat hierin een nog uit te werken levensles besloten ligt. Karma in de zin van ontwikkeling, wat iemand zelf of met elkaar nog uit te werken heeft...

Het grappige is namelijk dat ik De Wereld nam voor Het Universum, maar "De Wereld" in jouw deck van de Herstelde Orde, is weer het Rad van Fortuin (ofwel het Rad van Karma) in mijn RWS deck. Vandaar dat ik het als zodanig heb omschreven... :)

Nogmaals gegroet,

Dolf

Opti-Mystique

Citaat van: kat op februari 14, 2005, 22:27:24 PM
... ik hoop dat ie nog steeds beantwoord kan worden...

Hoop doet leven, Kat... en aangezien "kan niet" naast "weet niet" op het kerkhof ligt, gaat ook jouw vraag zeker aan de beurt komen... ;D ;)

De lijst van aanvragen op volgorde van binnenkomst ziet er op het moment zo uit; dan weet iedereen ff wat hij of zij (hee... no gents waiting..??) mag verwachten:

1) 10/1 Paula_T  - Glazen Bol... ik wacht op reactie PM
2) 27/1 Aly - Glazen Bol... Ja; doen maar, Aly :D??
3) 29/1 Tariqa - Glazen Bol
4) 31/1 Vienna - Glazen Bol
5) 31/1 Cherida - Toelichting eigen blinde vlek-legging
6) 31/1 Kat - Glazen Bol
7) 06/2 Wolkje - Glazen Bol

Dusss... het ziet ernaar uit dat een legging Paula en/of Aly vervolgens hier gaan verschijnen en er wordt gewerkt aan elke daaropvolgende legging... 8)

Liefs van Dolf

gelukszoekertje

Verandert dit veel aan de eigenlijke uitkomst die verwisseling van Het Universum met De Wereld? Heb even in mijn handboek aan het neuzen geweest en de betekenis die daar gegeven wordt is wel enigzins anders. Het Universum wordt ook aangegeven als een erg gunstige kaart.
Vriendelijke groetjes.

Opti-Mystique

#171
Citaat van: gelukszoekertje op februari 15, 2005, 00:23:31 AM
Verandert dit veel aan de eigenlijke uitkomst die verwisseling van Het Universum met De Wereld? Heb even in mijn handboek aan het neuzen geweest en de betekenis die daar gegeven wordt is wel enigzins anders. Het Universum wordt ook aangegeven als een erg gunstige kaart.

Hello GZ,

Nee, wat mij betreft niet. Zowel het Universum als De Wereld is de laatste groeikaart van beider Grote Arcana en op dat niveau staan ze voor mij gelijk aan elkaar. Persoonlijk spreekt de keuze van de Tarot in de Herstelde Orde om de onbegrensde mogelijkheden breder te trekken van de Wereld (ook al niet ***lig) naar het Universum, mij bijzonder aan...

Ieder deck heeft zijn specifieke kenmerken en ik als beginner, ja toch ;), refereer nog graag terug naar de symboliek van het RWS-deck, bij het interpreteren van andere decks. Over de symboliek en het interpreteren op basis van eigen gevoel en/of verklarende boeken heb ik hier... nog wat geschreven vorige week, waaruit blijkt dat je vrij bent om de interpretaties uit je boek breder te nemen of zodanig uit te leggen als je zelf nodig acht.

Maar in jouw geval had ik in deze legging hoe dan ook erg blij geweest met het Universum als uitkomst... en de Wereld aan je voeten... ;) ;D

groeten van Dolf

Opti-Mystique

#172
Consultant / voor: Cherida
Interpretatie / door: Opti-Mystique
Datum legging: 31 januari 2005

Citaat van: cherida op januari 31, 2005, 22:33:05 PM
ââ,¬Â¦ heb vandaag de blindvlek legging gedaan met als vraagstelling hoe kan ik deze relatie sterker maken,en dit is eruit gekomen: bewust staven 8, onbewust beker 10, schaduw beker koningin en blindevlek beker 3, gewoon om te kijken wat er hieruit zou komen, is dit niet tegenstrijdig of niet, hoe moet ik dit zien of is dit juist positief gezien mijn situatieââ,¬Â¦

Een woord vooraf:
Graag wil ik kort mijn eigen visie op Tarot toelichten: Tarot-leggen is geen middel om een vaststaande toekomst te voorspellen, maar een manier om je bewust te worden van emoties en factoren, die betrekking hebben op een vraagstuk. Op basis van de samenhang van de kaarten, geeft de uitkomst van een legging het meest waarschijnlijke gevolg bij ongewijzigde omstandigheden aan. Iedereen heeft dus de vrije keuze om zelf iets met deze bewustwording te doen of het te laten voor wat het is. Een legging is een momentopname en vanaf dat moment kan men, door zelf te handelen of diens denkwijze aan te passen, het verdere verloop beïnvloeden. Hang jezelf nooit op aan een uitkomst van een legging, maar gebruik het om bij te sturen onderweg naar jouw doelstelling!

De gebruikte legging en betekenis van de posities:


DE BLINDE VLEK LEGGING
[/i][/u][/color]

Onszelf bekend:[/u] Onszelf niet bekend:[/b]
Anderen bekend:[/u]
Kaart 1 ââ,¬â€œ [/b]Gelijke identiteit Kaart 4 ââ,¬â€œ De blinde vlek...
Anderen niet bekend:[/u]
Kaart 3 ââ,¬â€œ [/b]De schaduwzijde Kaart 2 ââ,¬â€œ Grote onbekende


Onszelf bekend:[/u] Onszelf niet bekend:[/b]
Anderen bekend:[/u]
Anderen niet bekend:[/u]

Kwintessens (totaaltelling van de kaartnummers): 21 = 2+1 = 3 (De Keizerin)
* Hofkaarten tellen als 0 en Azen als 1

INTERPRETATIE VAN DEZE LEGGING:
[/i][/u]

Lieve Cherida,

Daar ik in afwachting ben van een aantal reacties voor nieuwe Glazen Bol leggingen, wil ik in de tussentijd aldus gevraagd graag alsnog mijn visie op jouw blinde vlek legging geven. Mijn blinde vlek legging wijkt overigens iets af van het voorbeeld elders op deze site:

Op de positie van gelijke identiteit, het zelfbeeld dat overeenkomt met hoe anderen ons laten zien, geeft met betrekking tot deze relatie aan, dat er iets in gang gezet is waarvan nog niet helemaal duidelijk is, welk doel hier getroffen gaat worden. Mijn gevoel hierbij is dat in het begin de ontwikkelingen met deze jongen en jou in een hoog tempo zijn gegaan; totdat jij om duidelijkheid bent gaan vragen. Hoewel er nog een kleine wachtperiode inzit, zullen de zaken zich toch sneller gaan ontwikkelen dan op dit moment verwacht wordt, en zal jou nu snel duidelijk gaan worden hoe de vork in de steel zit.

Op de positie van het grote onbekende, onbewuste processen die werkzaam zijn zonder dat we zelf of anderen daarvan op de hoogte zijn, laat volgens mij enerzijds zien dat jij een bepaalde verwachting of opvatting hebt, waarin volgens jou het geluk ligt. Ik denk dat dit volgens jou ligt in een relatie met hem, stabiliteit met uitzicht op een basis om samen kinderen te krijgen. Zoals ik al in een eerdere toelichting aangaf denk ik, mede omdat de Koningin van Bekers ernaast ligt, dat jij je hierop blind staartââ,¬Â¦ Dus de wens kan jou langzaam laten doen afdwalen van de werkelijkheid. Anderzijds ziet het ernaar uit dat er een wens voor iemand uit gaat komen, met betrekking tot huis, relatie en gezin. En ik wil jou op dit punt adviseren om niet te vroeg te juichen!

Op de positie van de schaduwzijde, kanten van onszelf die we wel kennen maar voor anderen verborgen houden, ligt dus jouw fixatie op deze meneer. Ik heb het idee dat jouw omgeving nagenoeg geen idee heeft hoeveel jij voor hem voelt en dat je dit gegeven de omstandigheden ook niet van de daken kan schreeuwenââ,¬Â¦ maar je zou het willen. Jouw emoties en intenties naar hem toe zijn volgens mij in elk geval zuiver.

En op de positie van de blinde vlek, gedragswijzen die anderen van ons waarnemen maar waarvan we onszelf niet bewust zijn, daar ligt wat minder goed nieuws naar mijn idee. Deze kaart laat namelijk een feestje zien waar meer dan 1 vrouw bij betrokken is. Mogelijk zijn de intenties richting jouw persoon minder zuiver dan visa versa en wordt er van meer dan één walletje gegeten door de meneer in kwestie en heeft hij nog voldoende motivaties (lees: excuses) waarom de situatie enkel kan blijven zoals het nu is. Ik heb in ieder geval het idee dat deze jongen geniet van de pleziertjes van het leven, maar daarnaast ook heel graag iets duurzaams op wil bouwen. En dit zal niet altijd op dezelfde wijze met elkaar samen kunnen blijven gaan. Je hebt verteld dat deze jongen zijn huidige vriendin niet zomaar op wil geven of los kan laten etc. Mijn idee bij Bekers 10, maar ook bij De Keizerin die in de totaaltelling terugkomt, is dat hij nog wel degelijk toekomstplannen met zijn huidige vriendin in zijn hoofd heeft zitten. En deze plannen zouden zelfs een toekomst van de relatie inclusief kinderen kunnen bevatten. De Keizerin komt op mij op dit moment heel sterk over als moeder of zwangere vrouw en de verst strekkende uitspraak die ik hierover durf te doen, is dat je niet vreemd op zou moeten kijken als er vandaag of morgen, al dan niet gewenst, iemand zwanger wordt. En ik heb niet het idee dat jij dat bent, maar toch: laat je niet verrassenââ,¬Â¦

We hebben nu een aantal keer over deze situatie gesproken en naar mijn idee ligt er voor jou wat te leren hierin besloten. Je neus stoten en wijzer worden, maar ook je horizon durven te verbreden en openstaan wat er om het centrum van je fixaties heen nog meer gebeurt. En vooral open durven staan voor wat er spontaan op je pad geworpen wordt. Ik zie alweer en nog steeds een andere jongen op komst, maar nog even wat verder in de toekomst, omdat de huidige situatie je emoties stevig (heeft) beroerd. Het ziet ernaar uit, dat na een periode van laten bezinken van deze situatie en hoe deze zich nog verder zal gaan ontwikkelen (want dit muisje heeft nog een staartje tegoed), er voor jou toch nieuwe dingen aan de horizon gaan komen waar jij liever in zult willen gaan stappenââ,¬Â¦

Dat is alles wat ik er op dit moment over kan zeggen en ik kan me voorstellen, dat het zo langzamerhand nog steeds niet is wat je het liefst zou willen horen. Ook vind ik het nodig om nu nogmaals te benadrukken, dat ik bij de interpretaties zeg wat er in me opkomt en mogelijk in andermans beleving daar erg ver in ga. Vergeet niet dat jij helemaal vrij bent om uit mijn interpretaties enkel te pakken waar je wat aan hebt en zelfs om alles wat ik zeg terzijde te schuiven, wanneer dit niet aansluit op je eigen gevoel bij de situatie. Ik hoop in elk geval dat het je weer verder op weg helpt. Beleef het, ervaar het en blijf vooral trouw aan jezelf in alle opzichten! Mocht je vragen en/of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat heel graag van je.

Liefs van Dolf

Ricca

Lieve Dolf,

Nu er een apart leggingenforum is, is er toch geen noodzaak meer om alle leggingen in één topic te proppen? Er is nauwelijks nog iets terug te vinden in dit monstertopic...
Ik zou zeggen: breek uit je hokje! ;D

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Opti-Mystique

Hi Ricca,

Ja... daar is wat voor te zeggen. En ook voor dat ik het wel handig vind om slechts 1 topic te blijven onderhouden, want ik ben met 5 fora het overzicht inmiddels maximaal kwijt... hihi... ;D ;)

Liefs van Dolf

Ricca

Ha Dolf,

Zoals je wilt ;D, maar ik ben toch vooral hier het spoor bijster... ::) :P

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Opti-Mystique

#176
Hahaha... Ricca ;D ;D. Site-mapje kopen??

Nee hoor; je hebt gelijk! Ik zal ze vanaf nu in persoonlijke topics gaan zetten. Prettig terug te vinden voor de persoon zelf; alles bij elkaar en vooral persoonlijk. Want dat blijven de leggingen toch.

Mocht ik zin en tijd hebben, dan wil ik wellicht dit topic ook nog gaan uitsplitsen in dit fijne nieuwe Tarot-leg-forum... 8) ;) By God; volgens mij zijn het er inmiddels nogal wat... ::)

Liefs van Dolf

PS: het enige voordeel van proppen is vooralsnog dat de leggingen niet na 90 dagen verdwijnen, want het volgende spoor dat ik bijster ben is hoe het zit met de FAQ die Pink en Catharina zouden opzetten. Maar daar kan ik nog achter komen.. ;)

Ricca

Lieve Dolf,

Als ik je wachtwoord had, kon ik je helpen... 8)

De topics verdwijnen trouwens niet automatisch na 90 dagen. Er is een actie van Catharina voor nodig.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Opti-Mystique

#178
Citaat van: Ricca op februari 15, 2005, 15:52:09 PM
Als ik je wachtwoord had, kon ik je helpen... 8)

Pas op, hè... één PM-mûhtjûh met het gevraagde en ik zadel je op met werk... ;D ;D Trouwens; je kunt wel mijn PIN vamme krijgen, maar NIET mijn wachtwoord... hihi!!

Liefs van Dolf

Ps: tja, acties van Cath... als in:

Citaat van: admin op december 07, 2004, 01:39:43 AM
Lieve allemaal,

ik heb iets Heel Erg Doms gedaan...

En hatsa... Arcana-forum leeg... :o :o ;D ...hahaha!!!

cherida

Hi, Dolf

Nog bedankt voor de uitleg. Voordat ik verder ga, zou ik je even willen mededelen dat ik voordat ik deze blindevleklegging heb gedaan een paar dagen erna, mijn relatie met deze man heb beeindigd. Je steekt bepaalde dingen niet onder stoelen en banken moet ik zeggen  ;). Wat me wel een beetje zorgen om maak is dat je in de legging aangeeft dat er meer dan 1 walletje wordt gegeten, bedoel je daar mee te zeggen dat hij mij en haar en nog iemand heeft gehad in die periode of lees ik dit verkeerd? of bedoel je alleen mij en haar  ??? Mijn gevoel de gehele periode wat ik samen met hem gedeeld heb zijn wel eerlijk geweest en ook van zijn kant zo heb ik het ervaren en goed gevoeld en natuurlijk zijn er dingen waarin ik hem duidelijk heb gemaakt wat ik van de situatie heb gevonden en ook de waarheid verteld hoe ik over bepaalde dingen dacht. Tenzij het bovenstaande van meer dan 1 walletje(een derde persoon) dan heb ik me dan heel erg vergist en kan ik dan inderdaad mijn neus hebben gestoten en er van leren.  En dan nog iemand zwanger?? Ik heb zelf 2 kinderen,  en bij hem is het er nooit van gekomen, niet dat het kan gebeuren natuurlijk. Je geeft aan dat je erg ver gaat in de interpretaties en dat ik ook bepaalde dingen wel naast me neer leg en dat ik zeker aan de dingen waar ik mij in kan vinden een hoop uithaal en een helder inzicht door krijg. Maar kan het ook niet zo zijn dat als je een vraagstelling of een bepaalde situatie uitlegt en maar een gedeelte iets verteld en probeert natuurlijk wat specifieker te zijn dat er dan misschien andere interpretaties uitkomen?  :-\ Misschien zeg ik nu iets stoms. Niet dat het gedeelte die je als vraagstelling of uitlegt doet maar niet alles verteld, begrijp je wat ik bedoel. Maar goed heel veel dingen heb ik er wel uit kunnen halen waar ik me goed in kan vinden, maar sommige dingen komen bij mij als een verrassing of kan ik me dat niet voorstellen. Ik hoor het wel wat je er van vindt.

gr. cherida