Openbare **KAARTLEGGINGEN**/interpretaties--

Gestart door Opti-Mystique, december 11, 2004, 01:15:15 AM

Opti-Mystique

Consultant / voor: Vienna
Interpretatie / door: Opti-Mystique
Datum legging: vermoedelijk 25 of 26 januari 2005

Citaat van: vienna op januari 26, 2005, 12:16:41 PM
hey hopelijk kunne jullie mij helpen, het is in verband met een persoon die ik ken en ik zou graag weten hoe onze relatie zal uitdraaien. Ik ken deze persoon nog niet zo goed maar er is een bepaalde connectie tussen ons en ik weet niet goed hoe ik het van zijn kant moet bekijken, hij is een zakenman die ik ken vanop het werk en hij woont in het buitenland dus zit ik wat met twijfels omdat het toch niet zo vanzelfsprekend is om met hem een relatie te hebben plus het tweede deel en het belangrijkste hij zit nog in een relatie, ik heb nog niets met hem maar k krijg hem niet uit mijnhoofdje dus moesten jullie mij kunne helpen. of als jullie een betere legging kennen?

de vraag die ik gesteld heb is , hoe gaat de relatie tussen mij en x uitdraaien ? Dus wat mijn vraag betreft, ik werk op de luchthaven en ik heb daar een passagier leren kennen en graag zou ik meer weten wat die relatie mij te bieden heeft in de toekomst

Een woord vooraf:
Graag wil ik kort mijn eigen visie op Tarot toelichten: Tarot-leggen is geen middel om een vaststaande toekomst te voorspellen, maar een manier om je bewust te worden van emoties en factoren, die betrekking hebben op een vraagstuk. Op basis van de samenhang van de kaarten, geeft de uitkomst van een legging het meest waarschijnlijke gevolg bij ongewijzigde omstandigheden aan. Iedereen heeft dus de vrije keuze om zelf iets met deze bewustwording te doen of het te laten voor wat het is. Een legging is een momentopname en vanaf dat moment kan men, door zelf te handelen of diens denkwijze aan te passen, het verdere verloop beïnvloeden. Hang jezelf nooit op aan een uitkomst van een legging, maar gebruik het om bij te sturen onderweg naar jouw doelstelling!

De betekenis van de posities van deze 4 kaarten-legging:
(Vienna, ik ben benieuwd hoe de legging heet die je gebruikt hebt en hoe de kaarten neergelegd wordenââ,¬Â¦ Kun je ons dit nog laten weten? Ik ben voor het gemak even uitgegaan van onderstaande)


Kaart 1 ââ,¬â€œ [/b]De situatie

Kaart 2 ââ,¬â€œ Het verleden Kaart 3 ââ,¬â€œ Het heden Kaart 4 ââ,¬â€œ De toekomst



Kwintessens (totaaltelling van de kaartnummers): 50 = 5+0 = 5 (De Hogepriester)
* Hofkaarten tellen als 0 en Azen als 1

INTERPRETATIE VAN DEZE LEGGING:
[/i][/u]

Lieve Vienna,

Op jouw verzoek mijn commentaar op de legging die je voor jezelf gedaan hebt:

De Heremiet op de positie van de situatie, staat voor bewuste keuzeââ,¬â,,¢s. Voor het zoeken en vinden. Deze kaart zou kunnen staan voor het einde van een periode waarin je alleen bent geweest. De 9 is de groei van de Keizerin (zie het Heden), bewust gestuurd door keuzes (Kaart 3 ââ,¬â€œ De Keizerin + Kaart 6 ââ,¬â€œ De Geliefden). De 9 is tevens een afronding van de huidige fase en een nieuw begin. De Heremiet staat in grote mate voor zelfkennis en vertrouwen. Een periode van groeien en leren, spirituele vernieuwing of de zoektocht naar levensvragen. De Heremiet geeft aan dat je op de toekomst gericht bent en een streep getrokken hebt onder je verleden tot nu toe. Deze kaart geeft wel aan dat je iets niet af kunt dwingen en adviseert je om de zaken rustig aan te pakken en te nemen zoals ze komen. Ik heb ook het gevoel dat de man in kwestie (een stuk) ouder is dan jij. Ook kunnen jullie beiden, of tenminste één van jullie, nog heel erg zoekende zijn naar de juiste vormgeving of doel van het leven.

Op de positie van het verleden ligt Het Oordeel. Achter je ligt een periode waarin je geduld hebt moeten opbrengen en tijd nodig had om los te komen van eerdere ervaringen, misschien zelfs van een oude liefde. Tevens wil je opnieuw de liefde ervaren zoals je dat in het verleden hebt gedaan. Je wilde al langer graag iets nieuws. Het Oordeel is een kaart die dat in het verschiet heeft liggen, maar geeft tevens aan dat er een wachtperiode was.

Op de positie van het heden ligt De Keizerin. Dit is de eerste groeikaart van de Grote Arcana en geeft aan dat hetgeen reeds gezaaid is, en dat er nu een tijd komt waarin het kan groeien en rijpen. Deze kaart staat voor situaties waarbij meerdere personen (> 1) zijn betrokken. Ook dit geeft aan dat je misschien nog even geduld moet hebben, voordat er geoogst kan worden. De Keizerin geeft aan dat je de behoefte hebt aan liefde en toenadering en dat je heel graag je hart naar de ander wilt laten spreken, alsook dat je niet op zoek bent naar een oppervlakkige of vluchtige ervaring. Hoewel de kansen er liggen binnen de Keizerin, kost het wachten om je gevoelens te laten blijken je veel moeite. Maar nogmaals het begin is of wordt gemaakt en het is een kwestie van tijd alvorens daar een reactie uit voortkomt. Een reactie waaruit zal blijken of hier, een relatie met persoon x, meer te bieden heeft.

Op de positie van de toekomst met betrekking tot een eventuele relatie met persoon x ligt De Maan. Ik ben bang dat deze de vooruitzichten in een verder verloop van een eventuele relatie niet heel positief stemmen. Deze kaart staat in de eerste plaats voor de angst die in jou leeft, dat je het gevoel hebt dat hetgeen jij graag wilt niet zal gebeuren. Op het gebied van relaties staat deze kaart voor teleurstelling en desillusies, omdat deze niet uitwerkt zoals jij graag gezien had. De Maan staat ook voor de droomwereld; jouw (dag)droom gebaseerd op wat je voelt of graag zou willenââ,¬Â¦ Om nog even terug te komen op het zoekende zijn: ik heb sterk het idee dat het de man in kwestie is, die nog zoekende is. In dat geval zou jij je kunnen afvragen of jij wel mee wil op deze zoektocht of dat jij liever een stabielere partner hebt. Ik heb namelijk ook het gevoel dat deze man heel veel reizende is, letterlijk en figuurlijk, en daarom niet de rust van het ââ,¬Å"thuis komen en thuis zijnââ,¬? kan bieden.

De totaaltelling van deze legging komt uit op De Hogepriester. Op het gebied van relaties geeft deze kaart aan dat de liefde je leven binnenwandelt maar niet van de grond komt, omdat deze niet voldoet aan de ware liefde en je niet bereid bent met minder genoegen te nemen. Jij bent echter eerder bereid om deze liefde zelf aan de kant te zetten, dan in een relatie komen te zitten die niet juist aanvoelt. Ik heb het idee dat al zou hier een relatie uit voort gaan komen, dat deze relatie niet de diepte in zal gaan en aan jou de beslissing of je hier je voldoening uit zult halen. Wat overigens niet wegneemt dat je zondermeer een hoop plezier aan deze persoon kan beleven in de omgang. Wellicht dat deze meneer een andere plek in je leven kan verdienen dan die van je geliefde?! Het advies van de Hogepriester is dan ook om je niet door je teleurstelling onderuit te laten halen en te accepteren dat je wellicht nog even pas op de plaats moet houden, alvorens er voor jou weer iets nieuws op je pad komt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, Vienna. Het is niet leuk als dingen niet mochten lopen zoals je dat graag gezien had. Maar alles gebeurt met een reden en je zult over een tijdje dan zien, waarvoor dit eventueel goed is geweest. Omdat er waarschijnlijk iets op je pad zal gaan komen, dat nóg beter voor je isââ,¬Â¦

Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat heel graag van je.

Liefs van Dolf

louisa

Wat betekent het als je vaak de kaart "aas van pentakels" trekt?

Met vriendelijke groeten,

Louisa

Opti-Mystique

Citaat van: louisa op januari 27, 2005, 16:47:34 PM
...Wat betekent het als je vaak de kaart "aas van pentakels" trekt?...

Hi Louisa,

Aas van Pentakels staat voor het tastbare, het element aarde, dat je aangereikt wordt. Het is vaak een Goddelijk geschenk dat je aangereikt wordt en wat je eigenlijk enkel hoeft aan te pakken. Daarnaast heb je er vaak geen moeite voor hoeven doen of is het een kans waar je met eigen inspanning succes mee behaalt en daarom wordt deze kaart samen met Aas van Bekers een "mazzelkaart" genoemd.

Deze kaart staat voor de materie, de twee kanten van de medaille. Ook de harde realiteit is dubbel; deze kaart laat de dubbele natuur van de aarde zien.

Op de kaart zie je een poort; het ovaal van de Wereld. Als je niet gelukkig en tevreden bent kun je zelf onder de poort doorgaan naar een nieuw begin of een nieuw leven. Maak ruimte voor vernieuwing en pak of creër zelf je nieuwe kansen en wees daarbij niet bang voor het onbekende.

Als ik weet in welke verband je deze kaart trekt, kan ik wellicht een nog gerichtere uitleg geven.

Liefs van Dolf

ninja

Lieve mensen,
Ik lees al een tijdje hier in dit forum. Ik vind het erg indrukwekkend. Helaas heb ik weinig toe te voegen, ik weet niet veel over dromen en tarot. Ik leer veel soms van jullie. Ik heb af en toe een vraag gesteld en ben altijd super dankbaar over jullie uitleg.
Ik zit nu in een zeer moeilijke situatie. Getrouwd met een dochter van twee jaar, gevlucht van mijn huis. Ik heb voor het eerst gerealiseerd dat huselijk geweld niet per se bij het huwelijk hoort en ik ben voor het eerst hulp gaan zoeken....crisis opvang en een heel team maatschappelijke werkers. Zij vragen wat ik eigelijk wil. En ik zeg dat ik nog altijd kan scheiden, maar ik voel dat ik eerst nog een laatste kans moet geven: hij moet in behandeling voor zijn agressie. Ik weet nog niet of hij dat zou willen doen. Maar ik twijfel ontzettend tussen de twee uiterste: meteen ene scheiding en niks van hem weten, of toch die kans nog geven. Ik denk dat als mijn dochter mij ooit vraagt of ik alles heb gedaan wat mogelijk wwas om ons gezin te redden ..... dan zal ik niet " ja" kunnen zeggen zonder deze laatste kans, en ik zal mij schuldig voelen. Maar ik weet ook niet of ik hem kan vergeven. Mijn dochter heeft een hele goede vader. Tussen zijn uitbarstingen (die ook in het bijzijn van haar zijn, verschrikkelijk!!!) hebben wij ook hele goede momenten. Zo raar..dat ik ineens zo'n beslissing moet nemen, die mijn hele leven en die van mijn dochter zal beinvloeden.
Ik zal een advies van jullie en een kaart legging heel hoog waarderen.
Alvast bedankt, ook dat ik mijn verhaal kwijt mocht. Groet: ninja

louisa

Dank Optimistique voor de verhelderende uitleg!
Ik trek dagelijks een kaartje en de laatste tijd duikt pentakels aas zeer regelmatig op.
Dus... eh  tja.. misschien moet ik toch eens wat meer wagen en minder bang zijn.

Ik ben het met Ninja eens. Heerlijk om al die uitleg te lezen van tarotkaarten. Hartstikke leerzaam.

Ik ben al een tijdje lid, maar post niet zoveel omdat ik geen eigen computer heb. Ik lees wel vaak van alles mee.


groetjes,

Louisa



twisted

hej ninja,

ik heb niet veel ervaring hier in, maar ik denk dat je je eerst moet afvragen of je nog wel van hem houdt, want anders doe je het denk ik meer voor je dochter .. toch ? ..

ps volgens mij hoort dit niet bij deze topic :$
groetjes en sterkte,
twisty

Palomino

Lieve Ninja,
Ik open een nieuw topic :Ninja,gevlucht van mijn huis...En daar schrijf ik een berichtje als antwoord op wat jij hier schreef.
Liefs Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

cherida

Beste Dolf,

Je had nog iets van mij te goed, de legging die jij voor mij gedaan hebt kan ik mij in vinden, de situatie waarin ik in zit heb je uitstekend uitgelegd. (was er ook wel van bewust dat dit speelde allemaal, maar het zelf niet onder ogen wilde zien) Ik ben dan ook de laatste dagen intensief bezig om echt na te denken over het doorgaan of stoppen. Dat je aangeeft in de kaartlegging over alles op zijn beloop laten gaan keuze maken dan wordt die keuze voor jou gemaakt (ricca heeft een uitleg op het forum van kaarten die ik getrokken had een tijdje terug) over de vraagstelling hoe kan ik hem helpen een keuze te maken. Zij geeft aan dat ik niet kan helpen maar dat de keuze ook niet komt van zijn kant, dus voor mij al heel duidelijk dat die keuze er ook niet komt en dat ik degene ben om die keuze te maken maar meer gericht nr mezelf. En wat mij een beetje onduidelijk is dat je zegt over open staan voor iemand waar ik mijn hart zou geven en dat voor die persoon niet mogelijk is? wat bedoel je daar precies mee? Hij wil zich wel geven maar kan het niet voor 100% bedoel je dat er mee te zeggen, want hij houd wel van mij alleen niet in de situatie waarin hij zit. Als hij de andere kant zou kiezen en mij loslaat dan pas kan hij zich toch voor de 100% geven of omgekeerd. Ik weet niet precies wat je daarmee bedoeld. Eigenlijk zie ik in pentakel 4 mijn huidige partner de situatie waarin hij zich nu in bevind. En nou de verrassing een nieuwe liefde? ben er niet van bewust, ken wel 2 mannen maar die totaal niet mijn types zijn of dat ik daar iets mee zou willen hebben, nee niet echt, dus dit komt bij mij als een verrassing. Er is mijzelf wel verteld door mijn huidige partner zelf dat een van ze wel iets in mij ziet of hij dat nou aan hem is verteld dat weet ik niet of meer een gevoel is geweest, maar ik heb er wel over nagdacht  toen dat werd verteld, maar eerlijk gezegd totaal niet mijn type is waar ik iets mee zou willen hebben. En eigenlijk zou ik er nu geen behoefte aan hebben om van het een nr het ander te gaan, zal wellicht dan iets van langere tijd zijn. Tja en wat ik hier verder over moet zeggen is wel duidelijk dat er iets moet gebeuren, geeft het mij voldoening is het nog waard er energie in te stoppen, daar zal ik uiteindelijk uit moeten komen.

gr. cherida

Tariqa

hoi allemaal,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand de kaarten voor me kan leggen.
Ik zit nl met het volgende.

Ik zit in een relatie van ongeveer 3 jaar maar ben erg ontevreden.
Mijn partner is nl een beetje apart persoon die afwijkt van de massa.
Niet erg natuurlijk, maar soms vraag ik me af als ik dat wel volhou.
We verschillen over ideeen van opvoeding, plaats in het leven, emoties etc.

Ik heb een week geleden iemand leren kennen en die persoon heeft zoveel bij me losgemaakt dat ik er zelf van schrik.
Het is net alsof ik voel dat deze persoon en ik ware liefde en passie zullen hebben.
Schrik niet, ik ken hem van het internet.
Nooit gezien (behalve 3 foto's) en zelf zijn stem niet gehoord.
Rationeel gezien kan ik er met mijn pet niet bij dat ik dit gevoel heb.
Ik kan het niet verklaren en het blijft aan me trekken.
Hij zegt exact hetzelfde te voelen. Respecteert mijn situatie en pushed niet, maar zegt dat ik veel bij hem losgemaakt heb. Vraagt zich ook af hoe het kan.

Nu is mijn vraag:
Is wat ik voel juist en is deze persoon oprecht en  moet ik voor hem open blijven staan.

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik zit er erg mee dat ik zo heftig op hem reageer. En misschien ook hoe het zit met mijn huidige partner en mijn gevoel over hem.
Mocht er meer info  nodig zijn dan hoor ik het wel.

Alvast heel erg bedankt.

Tariqa

luna

Citaat van: Tariqa op januari 29, 2005, 20:28:24 PM
Schrik niet, ik ken hem van het internet.
Nooit gezien (behalve 3 foto's) en zelf zijn stem niet gehoord.

ik heb Phi leren kennen via dit forum.
nu wonen we al bijna 2 jaar samen  ;D
het kan dus echt via internet ;)

vienna

Hallo Dolf

heel erg bedankt voor je tijd en moeite ook al was het niet zo goed nieuws  :(
Ik ben nogal optimistisch dus alles heeft een reden zeker, maar misschien moest je effe tijd hebben zo je dan een legging willen doen of het er beter gaat uitzien op liefdesgebied en of ik binnekort een relatie mag verwachten.  
IK ben wel al blij dat in de kaartlegging kwam dat ik het verleden(mijn vorige relatie) verwerkt heb want dat is lang een obstakel geweest.

Bedankt dolf en doe maar rustig met de legging, ik heb geduld  :D

cherida

Beste Dolf,

Hoop dat je mij kan helpen, heb vandaag de blindvlek legging gedaan met als vraagstelling hoe kan ik deze relatie sterker maken,en dit is eruit gekomen: bewust staven 8, onbewust beker 10, schaduw beker koningin en blindevlek beker 3, gewoon om te kijken wat er hieruit zou komen, is dit niet tegenstrijdig of niet, hoe moet ik dit zien of is dit juist positief gezien mijn situatie. Ik wacht op spanning af. Thanx alvast.

Liefs cherida

patriciahruska

Hallo,
Ik zit in een onduidelijke periode, wat werk betreft, en ook wel relatie.
Wat ik nu wil vragen gaat over mijn relatie. Ik twijvel er niet aan of hij wel van mij houdt, maar twijvel er wel aan of hij ooit wel de binding aan zal kunnen met mij, wat voor mij wel heel belangrijk is. Op het moment hebben we een latrelatie, volgende week een jaar. We delen heel speciale dingen samen, en emotioneel gezien heb ik het idee dat we nu wel verder komen,dat is wel eens anders geweest. Hij heeft een heel slechte jeugd gehad, ik weer een heel fijne. Hij is een vrijbuiter, ik heb een gezin. Op het moment hebben we het heel fijn, hoewel ik liever "meer van hem" heb. Hij zegt dat dat komt, alles op zijn tijd. Ik hoop het zo, investeer er ook in. Wat zeggen de kaarten? Ben heel erg benieuwd of het wat opheldering oplevert.

Opti-Mystique

Hallo allemaal,

Ik heb de afgelopen dagen wegens ontwikkelingen in mijn leventje geen behoefte gehad om op het forum te kijken, om mee te lezen of reacties te geven etc. Niettemin heb ik alle PM's en vragen in dit topic gezien. Het niet of laat reageren van mij op vragen en/of PM's ligt in het verlengde hiervan, maar is uiteraard geen desinteresse in de vraagsteller. Iedereen krijgt hieronder alsnog een persoonlijke reactie terug van me.

Wel kan ik vast aangeven dat ik op korte termijn niet in de gelegenheid ben om de nieuwe aanvragen te honoreren. Zodra ik weer meer gelegenheid heb, zal ik jullie eerst bij jullie informeren of jullie de legging nog steeds wensen...

=> Cherida: ik probeer z.s.m. nog op je vraag n.a.v. mijn legging voor jou terug te komen; de toelichting op je eigen legging kan ik momenteel niet beloven.
=> Sunchild: jij bent de eerstvolgende voor een legging op het forum; zoals per PM besproken.
=> Paula_T: jij zou aansluitend de laatste van de eerste reeks aanvragen zijn.
=> Aly: je vraag per PM over de juiste keuze van je studie lijkt me een uitdaging. Ik kan je vraag of een tarot-legging hiervoor mogelijk is enkel beantwoorden door het uit te proberen en te gaan beleven wat eruit komt.
=> Tariqa, Vienna en Patriciahrushka: ik hou jullie zeker in gedachten...

Fijne start van het weekend allemaal!!

Liefs van Dolf

patriciahruska

hallo dolf,
dank je, ben zeer benieuwd naar je antwoorden zodra je er klaar voor bent!
mijn situatie is inmiddels al iets verbetert, heb het idee dat de communicatie goed gaat, maar blijf toch onzeker,
dankje, ik blijf het volgen!