Consultant / voor: Vienna
Interpretatie / door: Opti-Mystique
Datum legging: vermoedelijk 25 of 26 januari 2005
hey hopelijk kunne jullie mij helpen, het is in verband met een persoon die ik ken en ik zou graag weten hoe onze relatie zal uitdraaien. Ik ken deze persoon nog niet zo goed maar er is een bepaalde connectie tussen ons en ik weet niet goed hoe ik het van zijn kant moet bekijken, hij is een zakenman die ik ken vanop het werk en hij woont in het buitenland dus zit ik wat met twijfels omdat het toch niet zo vanzelfsprekend is om met hem een relatie te hebben plus het tweede deel en het belangrijkste hij zit nog in een relatie, ik heb nog niets met hem maar k krijg hem niet uit mijnhoofdje dus moesten jullie mij kunne helpen. of als jullie een betere legging kennen?
de vraag die ik gesteld heb is , hoe gaat de relatie tussen mij en x uitdraaien ? Dus wat mijn vraag betreft, ik werk op de luchthaven en ik heb daar een passagier leren kennen en graag zou ik meer weten wat die relatie mij te bieden heeft in de toekomst
Een woord vooraf:Graag wil ik kort mijn eigen visie op Tarot toelichten: Tarot-leggen is geen middel om een vaststaande toekomst te voorspellen, maar een manier om je bewust te worden van emoties en factoren, die betrekking hebben op een vraagstuk. Op basis van de samenhang van de kaarten, geeft de uitkomst van een legging het meest waarschijnlijke gevolg bij ongewijzigde omstandigheden aan. Iedereen heeft dus de vrije keuze om zelf iets met deze bewustwording te doen of het te laten voor wat het is. Een legging is een momentopname en vanaf dat moment kan men, door zelf te handelen of diens denkwijze aan te passen, het verdere verloop beïnvloeden. Hang jezelf nooit op aan een uitkomst van een legging, maar gebruik het om bij te sturen onderweg naar jouw doelstelling!
De betekenis van de posities van deze 4 kaarten-legging:(Vienna, ik ben benieuwd hoe de legging heet die je gebruikt hebt en hoe de kaarten neergelegd worden… Kun je ons dit nog laten weten? Ik ben voor het gemak even uitgegaan van onderstaande)
Kaart 1 – [/b]De situatie
Kaart 2 – Het verleden Kaart 3 – Het heden Kaart 4 – De toekomst
Kwintessens (totaaltelling van de kaartnummers): 50 = 5+0 = 5 (De Hogepriester)
* Hofkaarten tellen als 0 en Azen als 1
INTERPRETATIE VAN DEZE LEGGING:
[/i][/u]
Lieve Vienna,
Op jouw verzoek mijn commentaar op de legging die je voor jezelf gedaan hebt:
De Heremiet op de positie van de situatie, staat voor bewuste keuze’s. Voor het zoeken en vinden. Deze kaart zou kunnen staan voor het einde van een periode waarin je alleen bent geweest. De 9 is de groei van de Keizerin (zie het Heden), bewust gestuurd door keuzes (Kaart 3 – De Keizerin + Kaart 6 – De Geliefden). De 9 is tevens een afronding van de huidige fase en een nieuw begin. De Heremiet staat in grote mate voor zelfkennis en vertrouwen. Een periode van groeien en leren, spirituele vernieuwing of de zoektocht naar levensvragen. De Heremiet geeft aan dat je op de toekomst gericht bent en een streep getrokken hebt onder je verleden tot nu toe. Deze kaart geeft wel aan dat je iets niet af kunt dwingen en adviseert je om de zaken rustig aan te pakken en te nemen zoals ze komen. Ik heb ook het gevoel dat de man in kwestie (een stuk) ouder is dan jij. Ook kunnen jullie beiden, of tenminste één van jullie, nog heel erg zoekende zijn naar de juiste vormgeving of doel van het leven.
Op de positie van het verleden ligt Het Oordeel. Achter je ligt een periode waarin je geduld hebt moeten opbrengen en tijd nodig had om los te komen van eerdere ervaringen, misschien zelfs van een oude liefde. Tevens wil je opnieuw de liefde ervaren zoals je dat in het verleden hebt gedaan. Je wilde al langer graag iets nieuws. Het Oordeel is een kaart die dat in het verschiet heeft liggen, maar geeft tevens aan dat er een wachtperiode was.
Op de positie van het heden ligt De Keizerin. Dit is de eerste groeikaart van de Grote Arcana en geeft aan dat hetgeen reeds gezaaid is, en dat er nu een tijd komt waarin het kan groeien en rijpen. Deze kaart staat voor situaties waarbij meerdere personen (> 1) zijn betrokken. Ook dit geeft aan dat je misschien nog even geduld moet hebben, voordat er geoogst kan worden. De Keizerin geeft aan dat je de behoefte hebt aan liefde en toenadering en dat je heel graag je hart naar de ander wilt laten spreken, alsook dat je niet op zoek bent naar een oppervlakkige of vluchtige ervaring. Hoewel de kansen er liggen binnen de Keizerin, kost het wachten om je gevoelens te laten blijken je veel moeite. Maar nogmaals het begin is of wordt gemaakt en het is een kwestie van tijd alvorens daar een reactie uit voortkomt. Een reactie waaruit zal blijken of hier, een relatie met persoon x, meer te bieden heeft.
Op de positie van de toekomst met betrekking tot een eventuele relatie met persoon x ligt De Maan. Ik ben bang dat deze de vooruitzichten in een verder verloop van een eventuele relatie niet heel positief stemmen. Deze kaart staat in de eerste plaats voor de angst die in jou leeft, dat je het gevoel hebt dat hetgeen jij graag wilt niet zal gebeuren. Op het gebied van relaties staat deze kaart voor teleurstelling en desillusies, omdat deze niet uitwerkt zoals jij graag gezien had. De Maan staat ook voor de droomwereld; jouw (dag)droom gebaseerd op wat je voelt of graag zou willen… Om nog even terug te komen op het zoekende zijn: ik heb sterk het idee dat het de man in kwestie is, die nog zoekende is. In dat geval zou jij je kunnen afvragen of jij wel mee wil op deze zoektocht of dat jij liever een stabielere partner hebt. Ik heb namelijk ook het gevoel dat deze man heel veel reizende is, letterlijk en figuurlijk, en daarom niet de rust van het “thuis komen en thuis zijn� kan bieden.
De totaaltelling van deze legging komt uit op De Hogepriester. Op het gebied van relaties geeft deze kaart aan dat de liefde je leven binnenwandelt maar niet van de grond komt, omdat deze niet voldoet aan de ware liefde en je niet bereid bent met minder genoegen te nemen. Jij bent echter eerder bereid om deze liefde zelf aan de kant te zetten, dan in een relatie komen te zitten die niet juist aanvoelt. Ik heb het idee dat al zou hier een relatie uit voort gaan komen, dat deze relatie niet de diepte in zal gaan en aan jou de beslissing of je hier je voldoening uit zult halen. Wat overigens niet wegneemt dat je zondermeer een hoop plezier aan deze persoon kan beleven in de omgang. Wellicht dat deze meneer een andere plek in je leven kan verdienen dan die van je geliefde?! Het advies van de Hogepriester is dan ook om je niet door je teleurstelling onderuit te laten halen en te accepteren dat je wellicht nog even pas op de plaats moet houden, alvorens er voor jou weer iets nieuws op je pad komt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, Vienna. Het is niet leuk als dingen niet mochten lopen zoals je dat graag gezien had. Maar alles gebeurt met een reden en je zult over een tijdje dan zien, waarvoor dit eventueel goed is geweest. Omdat er waarschijnlijk iets op je pad zal gaan komen, dat nóg beter voor je is…
Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat heel graag van je.
Liefs van Dolf