Openbare **KAARTLEGGINGEN**/interpretaties--

Gestart door Opti-Mystique, december 11, 2004, 01:15:15 AM

Opti-Mystique

Gevonden!! Zat met ik-wil-niet-weten-wat achterop bekers 6 geplakt...

Gelukkig... al had het de toekomstige leggingen er vast een stuk zonniger op gemaakt ;D

greetzzz... van Dolf

palomino

#76
Citaat van: Opti-Mystique op december 21, 2004, 17:42:54 PM
Gevonden!! Zat met ik-wil-niet-weten-wat achterop bekers 6 geplakt...




Lieve Pink en Dolf,
...Dat was géén toeval Dolf...dat juist deze twee kaarten aan elkaar vast geplakt zaten ,(met welke 'vage substantie'dan ook  ;D)geeft voor mij de interpretatie van Pink's kaarten een soort staartje...zoniet een extra dimensie... ;)
En heeft mij er toe aangezet toch nog even een eigen inzicht hierop te geven.

Pink,
De Duivel  is in de eerste plaats gericht op het instinct tot zelfbehoud en verwijst m.i. daarmee naar de beslissing die je destijds hebt genomen-omdat er geen ruimte was voor je gevoeligheid-om je lieftallige hoofdje niet (meer) boven het maaiveld uit te steken.
In de Bekers 6 kaart komt dit tot uitdrukking; de Bekers die vaak verwijzen naar het verleden waar de basis wordt gelegd voor bepaalde gevoelens die kunnen doorwerken tot op vandaag de dag...het verlangen naar harmonie en evenwicht dat heel sterk bij jou aanwezig is en ook het bewustzijn van een constante wisselwerking,komen tot uiting in deze kaart.
De Duivel 15 verwijst ook naar de Geliefden 1+5=6 en doet inzien dat je besluit van toen een belemmering vormt in je huidige leven en in dit geval in het voor je zelf willen beginnen als coach...het gaat er dus om dat de knechtschap aan de Duivel (jeugdbeslissing)wordt vervangen door Liefde...Bekers 6,jij zelf bent daarbij behulpzaam.
Zoals Dolf al duidelijk maakte is De Duivel een groeikaart en biedt door je er bewust van te zijn geschikte gelegenheden om te groeien.

Ik ben het ook met Dolf eens dat de Pent.Koningin voor jou staat.Je bent betrokken,warm, je zit te broeden,geeft je plannen de tijd om tot rijpheid te komen en bent bezig met de scepsis die in Staven 9 aan de dag wordt gelegd te verhelderen en te vervangen door Liefde...Zie de staaf op deze kaart als een oude overtuiging waaraan tot op heden vast werd gehouden en die je nu moet gaan bezielen met een nieuwe overtuiging die de lege plek achter je kan innemen , en er op die manier
kan bijdragen om de plannen die je (Pent Koningin) hebt ,te kunnen verwerkelijken en vruchtbaar te maken om uiteindelijk vruchten te kunnen geven...
Dan heb je een 'duister nisje' in je zelf weg gewerkt ,en het vervangen door venster waar door licht,warmte en liefde kunnen schijnen en kun je uit het diepst van je hart JA... :D zeggen tegen jezelf en de uitdaging aangaan om te gaan coachen  (De Zon).
Liefs Palo


Pinky

Môgge Palo en Dolf,

Bedankt voor jullie geweldige interpretaties waar ik zo heel veel in terug zie. Natuurlijk kom ik nog terug met mijn aannvullingen op jullie verhaal maar dat zal wel na het weekend worden.

De tijd gaat heel erg snel en er zijn een paar zaken die op dit moment heel veel aandacht vragen.

:-* van Pink


Opti-Mystique

Hi Palo,

Thanx voor het geven van jouw visie op de legging voor Pink; hier kan ik ook nog extra van leren.

Het viel mij tijdens het interpreteren al op, dat er zo sterk op het verleden gewezen werd. Bekers 6 inderdaad die naar het verleden kijkt, Staven 9 waarbij de persoon door het verleden achtervolgt wordt en deze nog steeds over zijn schouder kijkt en ook bij De Duivel had ik het idee, dat dit het huidige resultaat is van "iets" dat al in het verleden begonnen was...

Liefs van Dolf

palomino

#79
Hi Dolf,
Eigenlijk voelde  ik na het lezen van Pinks' bericht over haar *besluit* al dat ik er nog iets aan kon toevoegen...heb er even op zitten broeden,maar het kwam voor mijn gevoel toch niet helemaal duidelijk uit de verf.
Pas na jouw vastgeplakte Duiveltje aan de Bekers 6 kaart  :Pwerd het écht duidelijk ...dit is iets waar ik intens van kan genieten en dat ook doe... ;)
Wat me nu ook duidelijk is dat een gerichte vraag en wat achtergrondinformatie het aanzienlijk makkelijker maken om de kaarten te interpreteren,zoals Ricca ook al in een bericht zei.De kaarten blijken dan (nog) behulpzamer om tot een bepaald inzicht te komen... :)

Bekerkaarten grijpen trouwens in de meeste gevallen terug naar het verleden...waar de basis werd gelegd voor het ontstaan van een bepaald gevoel.
Ik vind de 'glazen bol'legging trouwens een hele fijne legging,kende hem nog niet maar zal hem zeker gebruiken in de toekomst.

Liefs Palomino

Opti-Mystique

#80
Citaat van: palomino op december 22, 2004, 10:52:01 AM
Pas na jouw vastgeplakte Duiveltje aan de Bekers 6 kaart  :Pwerd het écht duidelijk ...dit is iets waar ik intens van kan genieten en dat ook doe... ;)
Wat me nu ook duidelijk is dat een gerichte vraag en wat achtergrondinformatie het aanzienlijk makkelijker maken om de kaarten te interpreteren,zoals Ricca ook al in en bericht zei.De kaarten blijken dan (nog) behulpzamer om tot een bepaald inzicht te komen... :)

Hi Palo,

Tja: ik had ook geen idee waarom ik op het forum meldde dat ik me de tandjes zocht naar m'n Duivel (ook wel eens fijn; om ff geen duivels te hebben), maar jij noemt het "geen toeval"... 8)

Je hebt gelijk dat je kaarten een stuk beter kunt linken aan een gerichte vraag of wat meer achtergrondinformatie, hoewel mensen het een kick vinden dat je zonder voorkennis, toch zoveel mogelijk vertelt dat waar is (het waarzeggen). Ik denk dat nu wel een aantal keer gebleken is, dat het er dan hoe dan ook toch wel uitkomt... en ik ben zelf niet in de laatste plaats weer meer gefascineerd.

Tarot is dan ook een fijn hulpmiddel voor iedereen om je bewust te kunnen worden. Dus als de verrassing van het waarzeggen eraf is, is de kunst om er zoveel mogelijk van waarde voor jezelf of een ander uit te halen... :D Waarbij ik wel merk dat minder voorkennis hebben of voor een ander dan jezelf leggen tot veel objectievere en treffende interpretaties leidt, dan bij de mogelijkheid om het altijd wel in een straatje te kunnen praten...

Liefs van Dolf

palomino

#81
Citaat van: Opti-Mystique op december 22, 2004, 12:19:43 PM
Citaat van: palomino op december 22, 2004, 10:52:01 AM


Tarot is dan ook een fijn hulpmiddel voor iedereen om je bewust te kunnen worden. Dus als de verrassing van het waarzeggen eraf is, is de kunst om er zoveel mogelijk van waarde voor jezelf of een ander uit te halen...

Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen waarzeggen en de toekomst voorspellen...
Eigenlijk lees ik nu pas het letterlijke in 'waar-zeggen' ... iets zeggen waar waarheid in zit,iets waars...waardoor iemand in staat wordt gesteld om iets van zijn eigen waarheid te ondekken...of duidelijk kunnen maken wáár het hapert,stagneert,blokkeert or whatever zodat je iemand een handvat aanreikt om mee aan zichzelf te kunnen werken...  :)  in tegenstelling tot de toekomst voorspellen waarbij de indruk wordt wordt gewekt dat alles vaststaat,hun lot reeds bepaald en geen keuze mogelijk is... :-\

                                                             Waarbij ik wel merk dat minder voorkennis hebben of voor een ander dan jezelf leggen tot veel objectievere en treffende interpretaties leidt, dan bij de mogelijkheid om het altijd wel in een straatje te kunnen praten...

Dat ben ik met je eens...met minder voorkennis doe je ook veel meer een beroep op je intuitie en is het ook wel spannender.

Liefs Palo



Ricca

Hallo Palo en Dolf,

Soms zijn mensen pas overtuigd dat de tarot echt werkt als ik ze dingen kan vertellen die zij zelf wel weten, maar die ze mij niet verteld hebben. Ook kom ik wel eens het misverstand tegen dat mensen me niet te veel vertellen omdat ze me niet willen beïnvloeden... Vaak komen deze verzwegen dingen er in een lezing toch wel uit (soms ook niet maar dan wordt het meestal achteraf wel duidelijk dat het er toch inzat), maar omdat ik niet bezig ben te bewijzen dat de tarot werkt, voel ik er ook niet veel voor dingen uit de kaarten te halen die de vraagsteller al lang bekend zijn. Van een commentaar als: "Het klopt 100% wat je me verteld hebt!", word ik dan ook niet echt blij. Dan had ik mijn energie liever willen gebruiken om iets nieuws aan te reiken... Maar het is natuurlijk nooit zo zwart-wit als ik het hier afschilder... En soms dringt het nieuwe slechts langzaam door...

Een duidelijke vraag geeft mij veel houvast bij het lezen van de kaarten. De kaarten krijgen voor mij vooral hun betekenis in het licht van de vraag (en natuurlijk door hun positie in het legpatroon en de eventuele interactie met andere kaarten). Door een bepaalde vraag kan bijvoorbeeld een detail op een kaart plotseling heel belangrijk worden. De achtergrondinformatie zie ik als een verduidelijking van de vraag.

Liefs,
Ricca  
From Ricca with Love

Opti-Mystique

Citaat van: Ricca op december 22, 2004, 14:43:59 PM
...van een commentaar als: "Het klopt 100% wat je me verteld hebt!", word ik dan ook niet echt blij...

Tja; dat is weer een andere manier om het te bekijken. Ik zit nog in de fase dat ik hier best blij mee ben, omdat het mijn bevestiging is dat ik op de goede weg ben, bij het kunnen interpreteren van de kaarten.

Uiteindelijk hoop ik uiteraard ook mensen dié dingen aan te kunnen reiken, die ze mogelijk al wel weten, maar niet erkennen als de van invloed zijnde factor op een probleem of vraagstuk. Of inderdaad iets geheel nieuws mee kunnen geven. Ik denk dat je opvattingen over Tarot dus met de ontwikkeling van de kaartlezer meegroeien... ;)

Liefs van Dolf

Ricca

Natuurlijk, het nieuwe kan ook liggen in het erkennen van het belang van bepaalde dingen die op zich niet nieuw of onbekend zijn. :)

Liefs,
Ricca  
From Ricca with Love

palomino

#85
Hoi Ricca,
Het is bij mij ook niet zo dat ik er op uit ben om te bewijzen dat de tarot werkt.Maar ik vind het wel prettig om te kunnen aannemen dat de samenwerking tussen de kaarten en mij kan leiden tot de opheldering van een probleem,door oorzaken aan het licht te kunnen brengen die daartoe de aanleiding hebben gegeven.Zo mensen een inzicht in zichzelf kunnen bieden en als het lukt hen het gereedschap aan te kunnen reiken om met zichzelf aan het werk te gaan en het probleem op te lossen.
En hier heb ik nog ontzettend veel te leren...daarom is het voor mij wel degelijk belangrijk om iets van een bevestiging te krijgen die dan eigenlijk dient om te weten dat ik op mijn intuitie kan vertouwen.
liefs Palomino

ceridwen

vraagske... nieuw hier, dus weet niet hoe t hier werkt, maar zal er wel snel achter zijn :)
leg de osho zenn tarot..
wil t ff toetsen ..
heb vriend .. ni echt vast.. wou weten welke evolutie er eventueel inzit .. dus celtic kruis gelegd.. zou heel graag iemand hebben die voor mij daar de tarot oplegt , kwestie van een vergelijk te hebben .. voor jezelf interpreteer je het soms te emotioneel.. te negatief of te positief ..

als da niet gaat geef je me maar ne sjot  ;D

groetjes enne thnx in elk geval (ook voor diene sjot  ;) )

soda

Ik ga al meer dan tien jaar zowat één à twee keer per jaar naar een paragnost (meestal kaartleggen Lenormand).  En telkens kreeg ik zowat dezelfde (redelijk concrete) dingen te horen.  Iemand anders geprobeerd, en ook daar kreeg ik zowat ongeveer hetzelfde op mn bord.  Er is jaarlijks wel een kleine verschuiving (een verandering doordat teveel tijd verstrijkt) merkbaar in mn toekomst, maar de grote lijn blijft zowat  hetzelfde.  Het probleem is echter dat alle negatieve zaken direct uitkomen (een paar zelfs binnen het uur!), maar dat ik  (na 10 jaar) nog altijd wacht op de goeie dingen die mij zijn voorspeld.  Intussen naar weer n andere paragnost geweest, en ja hoor, ook daar voorspelde men (afgezien van weer een kleine verandering) dezelfde toekomst van 10 jaar geleden... Maar het blijft wachten op Godot! En ik ben dat nu stilaan toch wel beu.  Vrienden van mij gaan naar dezelfde paragnosten, en bij hen komen de voorspellingen binnen het jaar uit.  Niemand begrijpt het.  Sommigen zeggen: je wil het zo hard dat je jezelf tegenwerkt, anderen beweren dan weer dat ik net niet genoeg mn best doe...  Mn geduld ben ik allang verloren, mn houvast nu zowat ook, en mn geloof in de toekomst...  tjsa...  Iemand suggesties?

carmelita

Hoi Dolf Palo en Ricca. Allereerst mijn complimenten over jullie interpretaties. Ieder op zijn eigen manier. De eerste keer dat ik met een kaartlegging werd geconfronteerd was een kaartlegging die Ricca voor mij gedaan heeft. Wat ik vooral toen heel bijzonder aan de legging van haar vond, dat was dat ik wel mijn onzekerheden had, maar het leek wel of ze in mijn huid gekropen was. Tja en verder heb ik door jullie mij veel bewuster gemaakt van allerlei zaken, die ik wel wist maar niet zo goed hoe aan te pakken. Vandaag over een maand ben ik alweer een jaar getrouwd. Heb nog al jullie reakties en met name de legging van Ricca bewaard, net zoals mijn krentjes op mijn nachtkastje staan( Ricca). Vind het echt een mooi en leerrijk topic. Mijn complimenten ;D ;D ;D Knuffel Carmi :-* :-* :-*

Calenzia

Hoi Soda,

Zou het niet kunnen zijn dat je zo erg naar die voorspelling over je toekomst leeft, dat je hem daarom tegenwerkt uit te komen. Misschien moet je gewoon je leven leiden zonder je daar druk over te maken. Wat komt dat komt wel, hoe dan ook.