Openbare **KAARTLEGGINGEN**/interpretaties--

Gestart door Opti-Mystique, december 11, 2004, 01:15:15 AM

Opti-Mystique

#30
DEEL 1[/color]

Consultant / voor: Manuel
Interpretatie / door: Opti-Mystique
Datum legging: 14 december 2004

Een woord vooraf:
Graag wil ik kort mijn eigen visie op Tarot toelichten: Tarot-leggen is geen middel om een vaststaande toekomst te voorspellen, maar een manier om je bewust te worden van emoties en factoren, die betrekking hebben op een vraagstuk. Op basis van de samenhang van de kaarten, geeft de uitkomst van een legging het meest waarschijnlijke gevolg bij ongewijzigde omstandigheden aan. Iedereen heeft dus de vrije keuze om zelf iets met deze bewustwording te doen of het te laten voor wat het is. Een legging is een momentopname en vanaf dat moment kan men, door zelf te handelen of diens denkwijze aan te passen, het verdere verloop beïnvloeden. Hang jezelf nooit op aan een uitkomst van een legging, maar gebruik het om bij te sturen onderweg naar jouw doelstelling!

De gebruikte legging en betekenis van de posities:


DE GLAZEN BOL LEGGING
[/i][/u]

Kaart 4 ââ,¬â€œ [/b]Het advies

Kaart 2 ââ,¬â€œ De omgeving zoals jij het ziet Kaart 5 ââ,¬â€œ Het antwoord op je vraag Kaart 3 ââ,¬â€œ De omgeving zoals het is

Kaart 1 ââ,¬â€œ Dit ben jij als vraagsteller



Totaaltelling van de kaartnummers: 45= 4+5 = 9 (De Heremiet)
1e kaart uit het gesloten deck*: Het Rad van Fortuin
Laatste kaart uit het gesloten deck*: Het Oordeel
* Deze kaarten verduidelijken de uitkomst op langere termijn


INTERPRETATIE VAN DEZE LEGGING:
[/i][/u]

Beste Manuel,

In deze legging stelt de kaart van De Keizer jouw persoon voor. Uit het forum weet ik dat jij een hele gevoelige jongen bent. De Keizer laat echter zien dat jij bewust een afstand houdt tussen jou en de omgeving en een muur hebt opgetrokken tussen jouw gevoel en de buitenwereld. Hoewel je met beiden benen op de grond staat, neem je soms bij voorbaat al een defensieve houding aan, al is het alleen maar om mensen non-verbaal duidelijk te maken dat ze niet moeten proberen om te dicht bij je in de buurt te komen. Niet omdat je geen anderen om je heen wilt, maar uit zelfbescherming. Je bent bang dat mensen je willen of kunnen raken op je gevoeligheid. Het is goed om je zwakke plekken te kennen, maar bedenk ook dat je gevoeligheid tevens jouw kracht is in dit leven. Hiermee kun je zelf een hoop mooie dingen uit het leven halen en maar er ook voor anderen zijn. Door al je gevoel achter een dikke muur weg te moffelen, kun je deze kracht niet benutten ten gunste van jezelf en/of anderen. Ik heb het idee dat jij je (nog) niet bewust bent van het natuurlijke overwicht dat jij hebt en dus ook kunt uitstralen, waardoor mensen bereid zijn naar je te luisteren en dingen van je aan te nemen en je te respecteren voor wat je weet en kunt. Want naast je gevoeligheid heb je tevens een zeer sterke persoonlijkheid. Alleen staat deze persoonlijkheid op dit moment niet zo stevig in zijn schoenen, omdat jij nog steeds gefocust blijft op je littekens. Daarnaast, maar daarvoor had ik je eigenlijk moeten kunnen zien, zou het mij niet verbazen wanneer jij je niet met een open houding aan de omgeving presenteert. Het jezelf beschermen is een gewoonte geworden en dit zul je ook uitstralen. Ik heb het idee dat anderen mensen een drempel zullen ervaren om op je af te stappen, wanneer ze je niet al beter kennen. Mogelijk leg je daardoor niet snel nieuwe contacten, waar wellicht ook die kanjer tussenzit waar jij op zit te wachtenââ,¬Â¦ Het jezelf bewust continue beschermen door je gevoel af te kappen, heeft als keerzijde dat daarmee ook de mooie dingen niet naar binnen of naar buiten kunnen. Heel veilig, maar op den duur ook heel eenzaam en oppervlakkig. De troon van de Keizer en de rots onder de voeten van de Heremiet geven aan dat je gevoelsmatig gehard en verkild bent op dit momentââ,¬Â¦

Ik heb op de één of andere manier het gevoel dat jij een al wat meer ervaren, dus oudere ziel bent. Je hebt diep in je het besef waarom je hier bent en dit baseer je op de kennis die je in een aantal levens en daartussen hebt opgedaan, en welke in je bovenbewuste ligt opgeslagen. Intuïtief weet jij wat waar is, wat de reden van ons verblijf op aarde is, als je over dit soort dingen nadenkt. Sterker nog; ik heb zelfs het idee dat jij hier niet alleen bent om te groeien en te leren, maar dat jij een taak meegekregen hebt om in dit leven ook iets uit te dragen; de ââ,¬Å"kennisââ,¬? die je hebt over te brengen. Maar het lijkt erop dat je dit vergeten bent. Je bent al een paar jaartjes op weg in dit leven, maar je ziel (De Dwaas) staat nog steeds op het punt om de sprong te wagen en vol overgave in dit leven te duiken. Je bent terughoudend om dit leven te beleven en ondertussen voel je je ontzettend eenzaam en ben je naarstig op zoek (De Heremiet) naar je roeping (Het Oordeel) of de zin van het leven. Maar ik ben van mening dat De Heremiet hier ook wil zeggen dat je dat antwoord voornamelijk in jezelf zult vinden. Jij zult een lichtbaken voor anderen kunnen zijn met de kracht die binnenin jou ligt, waarvan de instrumenten je kennis, je inlevingsvermogen en je sterke intuïtie en gevoeligheid zijn. Het Oordeel staat ook voor wakker worden en je roeping zullen horen. Deze kaart echter ligt niet binnen je legging en betekent dat dit een factor is, die op de achtergrond meespeelt. Binnen de legging ligt de nadruk op naar binnen kijken en daar zullen vinden wat je zoekt.

WORDT VERVOLGD...[/color]

Opti-Mystique

#31
2E EN LAATSTE DEEL VOOR MANUEL[/color]

De wereld, maar ook het Rad van Fortuin, laten zien dat je aan het einde van een cyclus bent gekomen en dat er een nieuw begin wacht. De Heremiet, de 9, is de afronding van de fase naar het daadwerkelijk volmaakt zijn van een fase en daar zul je eerst doorheen moeten, gezien het feit dat deze kaart ook de totaaltelling van deze legging is. Iedereen bekijkt de wereld om hem of haar heen vanuit het eigen perspectief, logisch. In deze kaarten wordt ook gewezen naar een balans of harmonie vinden in deze wereld. Terugkijkend op het verhaal tot zover, denk ik dat hier bedoeld is om een balans met je omgeving, met name de andere mensen in je omgeving, te vinden. Een wisselwerking tussen geven en nemen, tussen jezelf openstellen voor anderen en je zwakke plekken ââ,¬Å"beschermenââ,¬?, tussen jezelf en anderen met betrekking tot de plek die jij jezelf toe bedeeld ten opzichte van anderen, niet alleen zakelijk of op school maar ook in je sociale privé-leven. Jij bepaalt sowieso zelf welke mensen je dichtbij laat komen en welke niet en dat betekent ook, dat jij zelf bepaalt in welke mate je kwetsbaar bent of je laat raken door negativiteit van buitenaf.

Het advies aan jou is dus om je een balans te gaan creëren, maar ook om knopen hakken als het aankomt op het loslaten van oud zeer. De Heremiet laat je al zien dat het geen zin heeft om steeds om te blijven kijken en geeft aan vooruit te kijken en je licht te volgen. Op basis van wat je tot nu toe geleerd hebt, ben je in staat om binnen jouw gestelde grenzen tussen wat goed is en wat slecht, of bij je normen en waarden te blijven. Zo kun je dus beoordelen of jouw handelen of dat van een ander zuiver is. Deze kaart wil ook zeggen dat dit vooral je eigen waarheid is, en niet dé waarheid. De laatste komt bij Het Oordeel en is daarmee een tegenhanger van Gerechtigheid. Deze kaarten vallen ook vaak samen. Soms kijk je net een beetje teveel vanuit je eigen wereld tegen de zaken aan en neig je naar anderen te veroordelen, voor het feit dat mensen anders zijn/denken/doen dan jij. En jezelf daarbij beter te vinden en zo een wit voetje denken te hebbenââ,¬Â¦ Bedenk dan ook dat iedereen zijn pad moeten vinden, daarbij fouten zal maken en keuzes maakt, in de overtuiging het beste gedaan te hebben. Als je zelf niet veroordeeld wilt worden, veroordeel dan een ander ook niet. Of doe een ander niet aan, waar je zelf niet van gediend bent! Omdat we niet in de toekomst kunnen kijken, blijkt na verloop van tijd het effect van onze keuzes en kunnen we hiervan leren of onze mening bijstellen. Niet ieder litteken is met opzet door de ander veroorzaakt; maar de wond open houden doen we wél zelf.

Het antwoord op jouw vraag in deze legging is om erin te duiken, de wereld ligt voor je open en je komt aan het einde van deze cyclus, waarmee automatisch een nieuwe fase ingeluid wordt. Vertrouw op alle kennis die je hebt en je intuïtie, die je trouwe metgezel is. Je bent een unieke ziel met een eigen blauwdruk, talenten die je kunt ontwikkelen en gebruiken in het leven hier. Hoewel jij kennis uit te dragen hebt, heb je daarmee niet al de ultieme wijsheid in pacht. Ook in dit leven valt voor jou nog een hoop te leren. ââ,¬Å"Wijsheid begint met het erkennen, dat je nog niets weetââ,¬?ââ,¬Â¦ of misschien nog lang niet alles. Probeer wat dat betreft dus ook geaard te blijven en jezelf niet boven je medemens te plaatsen. Doe een ander goed en laat iedereen in zijn of haar waarde, in de gelegenheid om zelf te groeien in het tempo dat bij diegene past. Want door jezelf te verheffen, keten jij jezelf vast aan minder zuivere denkwijzen en zul je jezelf ongemerkt en uiteindelijkââ,¬Â¦ steeds meer gaan beperken in de mogelijkheden die je hebt.

Tot slot zie ik in detailniveau niet of er spoedig een stageplek aankomt, maar wel dat de vooruitzichten, dus ook je studie, voor jou gunstig zijn. Je kunt hierbij uitgaan van een succesvolle afronding van je studie en misschien dus ook van het vinden van een geschikte stageplaats ten gunste daarvan.
Een liefdesrelatie ligt op dit moment niet direct in de kaarten, maar wanneer jij de sprong neemt en de stem van je gevoel volgt bij de inrichting van je eigen wereld, dan zal daarbinnen zeker ruimte voor een relatie kunnen zijn.

Dit is wat ik voor jou uit de kaarten heb kunnen halen. Ik hoop dat je er wat mee kunt en hoor graag van je, wanneer je vragen of opmerkingen mocht hebben.

Greetinx van Dolf

Opti-Mystique

Hi Freckles 11,

Als ik van de week een extra rustig momentje heb, dan kijk ik nogmaals naar de kaarten voor jou met het commentaar dat je hebt gegeven. Wellicht haal ik er dan nog iets meer uit voor je of kan ik uitspraken verduidelijken.

Any time ook!

Liefs van Dolf

Manuel

Hartstikke bedankt voor je uitgebreide uitleg Dolf  ;D,

Allereerst wil ik even zeggen dat de Keizer mijn eigen persoonskaart is. (ik voel me de laatste tijd al meer mezelf, of beter gezegd: zoals ik eerder was.)

De laatste dagen is het inderdaad zo ofdat ik mijn gevoel min of meer wat afgesloten heb. Dit is volgens mij gekomen door die teleurstellingen  :-\, (en inderdaad, zo'n beetje op ieder niveau) want normaal gesproken ben ik altijd toch wel behoorlijk open. (nu is het bijna op het botte af.  :-\)

Na deze niet-zo-geweldig-leuke werkdag ben ik eigenlijk eerder wel blij dat mijn gevoel vandaag niet ''aan'' stond.  :( Anders zou het alleen maar zwaarder zijn voor me. Ik voel me nogal vastgeketend en ik wacht op de verlossing. (op de afronding van deze cyclus dus.)

Het viel me ook verder op dat ik me inderdaad wat schuldig heb gemaakt aan een klein beetje verheffing van mezelf en heb inderdaad ook iemand een tikje proberen te pushen naar de spirituele richting wat me achteraf niet zo verstandig leek  :-[, terwijl ik hier ook inderdaad voor iets anders ben.  :-X (bedankt voor het me hier aan herinneren.)

Wanneer we het over littekens uit het verleden hebben, dan denk ik zelf meer aan de gedachte dat ik vroeger eigenlijk veel gelukkiger was dan nu. Ik wilde vroeger al niet zo graag volwassen worden en sinds ik het ben lijkt het dan ook dat ik me een stuk minder voel, dat ik ook van minder dingen kan genieten, en ik voel me meer beperkt.  Als ik dan aan al die leuke dingen van vroeger denk, doet dat inderdaad best wel pijn en zou ik ergens gezien liever in die tijd willen leven.




Opti-Mystique

#34
Ha Manuel,

Ahaââ,¬Â¦ jij bent net zoââ,¬â,,¢n ââ,¬Å"sucker voor vroegerââ,¬? als ikââ,¬Â¦ (bedenk me ineens dat ik dat verhaal op mijn web-log nog moet uitwerken, thx!). En laat mijn persoonskaart nou ook De Keizer zijnââ,¬Â¦Met betrekking tot vroeger leek die tijd veel onbezorgder te zijn dan nu. Je had minder verantwoordingen, dus het leven weegt minder zwaar. Naarmate je ouder wordt, krijg je steeds meer verplichtingen; een zwaardere studie, een baan, voorzien in je eigen onderhoud en verantwoording voor het feit dat je nu volwassen bentââ,¬Â¦ Waar je vroeger niet snel genoeg naartoe kon groeien. Ik realiseer me dat mijn moeder gelijk had toen ze zei: ââ,¬Å"Geniet nou van je schooltijd, het is de meest onbezorgde tijd van je leven!ââ,¬? Ik reageerde toen in trant van: Yeah right Mam, je moest eens weten wát ik allemaal aan mijn hoofd hebââ,¬Â¦Ã¢â,¬? Problemen leken toen al heel wat, maar uiteindelijk had ze gelijk.

Maar datzelfde vroeger heeft je gemaakt tot de persoon met de levenswijsheid en de ervaring die je vandaag de dag bent. Als ik me niet vergis ben jij net als ik een Kreeft en wij staan erom bekend moeilijk los te kunnen laten. Ik kan mezelf ontzettend pijnigen met de gedachte dat iets nooit meer wordt zoals vroeger: zo gezellig, zo onbezorgd, zo blaââ,¬Â¦ En dat ik een hoop mensen, waar ik hele weekenden achtereen mee gefeest heb, nooit meer zal zien of spreken. Maar tijd neemt me in ieder geval nooit meer de herinneringen af, de herinneringen die in mijn geheugen gegrift staanââ,¬Â¦ of die ik zo op kan roepen als ik de fotoââ,¬â,,¢s erbij pak en me dan óók nog herinner dat toen en toenââ,¬Â¦ Ik heb schoenendozen vol fotoââ,¬â,,¢s, entreekaartjes, frutsels etc., die ik bewaar om wanneer ik een kwijlende, oude gek geworden ben, die herinneringen nog steeds op te kunnen halen. Ik heb thuis zoââ,¬â,,¢n rood horoscoopboekje waarin mijn schoenendoossyndroom beschreven staat. Om te testen of ik een echte Kreeft ben, stelde het de vraag: ââ,¬Å"Verzamelt U ook iets?ââ,¬? Mensen, jullie kunnen beter vragen wat ik niet bewaarââ,¬Â¦ ::) Ik probeer het vroeger in die zin dus los te laten, dat ik de herinneringen koester en dat ik mezelf ontwikkeld heb in de afgelopen jaren, tot wie ik vandaag de dag ben. Natuurlijk was het leven vroeger onbezorgder; ik heb het er ook flink van genomen, maar ik leefde als mens zoveel oppervlakkiger dan nu. Ik zou niet meer willen ruilen met de onstabiele persoon, die ik toen was en mijn zelfstandigheid weer beperken... Jij??

Dan het volwassen worden. Beste Manuel: wij zijn mannen, dus wij blijven altijd kinderenââ,¬Â¦ NEVER-grow-up ;D ! Zo heb ik altijd gedacht, zo denk ik nog steedsââ,¬Â¦ Even tussen jou en mij (en de rest): ik duik nog steeds in ieder ballenbad bij McDonald's... en ben dus nog steeds over de z**k dat deze in de komende jaren allemaal zullen gaan verdwijnen. Daarmee wil ik zeggen dat je zo jong bent als je jezelf toestaat te zijn (en dus zoals je je voelt). Als je te zwaar gaat tillen aan het leven, zul je het kind in jezelf verliezenââ,¬Â¦ Dit kind in jezelf wordt in de legging voor jou, door De Dwaas weergegeven. Nog een extra antwoord voor jou.

Citaat van: Manuel op december 14, 2004, 17:04:36 PM
... na deze niet-zo-geweldig-leuke werkdag ben ik eigenlijk eerder wel blij dat mijn gevoel vandaag niet ''aan'' stond.  :( Anders zou het alleen maar zwaarder zijn voor me. Ik voel me nogal vastgeketend en ik wacht op de verlossing. (op de afronding van deze cyclus dus.)...

Die ketens kun je zelf afleggen, door je houding te veranderen: wat je uitstraalt, krijg je terug. Als jij je afsluit en denkt "het zal mijn tijd wel duren", dan duurt het en dan duurt het... zonder fun o.i.d. Als jij daarentegen je openstelt voor de mensen om je heen en je voorneemt minimaal 1x per dag te lachen (al is het om jezelf), dan krijg je dat ook terug en kun je iets "zo aangenaam als mogelijk" maken. Maar wachten op verlossing, dat alleen verstrekt wordt als alle planeten op een rij staan en Pinksteren en Pasen in hetzelfde weekend vallen... nou ja: dan heb je een lange, grijze baard... en een heleboel tijd verdaan. Je hebt jezelf aan de ketting gelegd. Actie = reactie... voor- of achteruit!!

Suc6 en greetzzz... van Dolf

Manuel

Nogmaals bedankt Dolf.

Iemand dacht vandaag al dat ik boos was terwijl ik gewoon totaal geen zin had, maar hardnekkig mezelf er (weer) doorheen sleepte.
Lachen zal niet gemakkelijk zijn daar, dat ging me beter af vorige week, toen ik ziek thuis zat.  :P Nou ja, ik probeer het wel, ik heb nu in ieder geval een positiever vooruitzicht.  ;)


Calenzia

Ik heb ook een vraag.

Ik heb al een jaar lang last van vermoeidheid, ik ben elke dag moe. De ene dag is het erger dan de andere dag. Ik heb al verschillende dingen geprobeer, maar tot nu toe zonder resultaat. Als puber (toen ik 13 was) had ik hier ook een aantal jaren last van, op een gegeven moment is het verdwenen. Ik heb toen verschillende bloedonderzoeken laten doen en daar is toen niks uitgekomen. Wat is de oorzaak van deze vermoeidheid? En wat kan ik er aan doen?

Muts

vermoeidheid... dat ken ik en weet ook niet helemaal waar het vandaan komt... misschien stress of je neemt teveel op van anderen... ???

carmelita

Hoi Dolf, nee ik heb geen gerichte vraag, wil mij laten verrassen. Het maakt mij niet uit of ik er even op moet wachten hoor. Vind het fijn dat je de tijd ervoor wilt nemen. Knuffel Carmelita :-* :-* :-*


Opti-Mystique

Carmi: you're next! Zal ik mezelf in een grote doos, met een strik erom, bij je thuis af laten leveren? Verrassend nietwaar... maar of je er blij mee bent?!

Daarna staan Huntres en Pink nog achter de auto van Meduus "geparkeerd" ;)

Palo; zou jij voor Isis willen leggen als je weekteller weer op 0 staat? Thanx!

Liefs van Dolf

palomino

Hi Dolf,

Ik denk dat Isis liever wil dat jij voor haar legt...kan ik me goed voorstellen want je kan er wat van... :)
liefs Palomino

Pinky

Lieve Dolf en PAlo,

Even voor de goede orde, het maakt mij niet uit wie er kaarten voor mij legt en ik heb er ook geen haast mee.

Bij het onderling verdelen van de leggingen ben ik dus wat je noemt overdraagbaar.  ;D

Liefs, Pink

Opti-Mystique

#43
DEEL 1[/u][/color]

Consultant / voor: Carmelita
Interpretatie / door: Opti-Mystique
Datum legging: 15 december 2004

Een woord vooraf:
Graag wil ik kort mijn eigen visie op Tarot toelichten: Tarot-leggen is geen middel om een vaststaande toekomst te voorspellen, maar een manier om je bewust te worden van emoties en factoren, die betrekking hebben op een vraagstuk. Op basis van de samenhang van de kaarten, geeft de uitkomst van een legging het meest waarschijnlijke gevolg bij ongewijzigde omstandigheden aan. Iedereen heeft dus de vrije keuze om zelf iets met deze bewustwording te doen of het te laten voor wat het is. Een legging is een momentopname en vanaf dat moment kan men, door zelf te handelen of diens denkwijze aan te passen, het verdere verloop beïnvloeden. Hang jezelf nooit op aan een uitkomst van een legging, maar gebruik het om bij te sturen onderweg naar jouw doelstelling!

De gebruikte legging en betekenis van de posities:


DE GLAZEN BOL LEGGING
[/i][/u]

Kaart 4 ââ,¬â€œ [/b]Het advies

Kaart 2 ââ,¬â€œ De omgeving zoals jij het ziet Kaart 5 ââ,¬â€œ Het antwoord op je vraag Kaart 3 ââ,¬â€œ De omgeving zoals het is

Kaart 1 ââ,¬â€œ Dit ben jij als vraagsteller



Totaaltelling van de kaartnummers: 71 = 7+1 = 8 (Kracht)
1e kaart uit het gesloten deck*: De Keizerin
Laatste kaart uit het gesloten deck*: Matigheid
* Deze kaarten zijn factoren die op de achtergrond meespelen en de legging verduidelijken


INTERPRETATIE VAN DEZE LEGGING:
[/i][/u]


Lieve Carmelita,

Allereerst moet me van het hart dat ik volkomen verrast ben door de kaarten, die ik namens jou getrokken heb. Ik heb inmiddels al het nodige van je gelezen en ik ben me daarbij een beeld gaan vormen van jou, binnen bepaalde omstandigheden van je leven. Ik was dan ook niet verbaasd toen bij het schudden De Toren en De Dood meteen uit het deck sprongen, wat aangeeft dat er heftige dingen plaatsvinden in je leven. Veel veranderingen, in jouw geval zelfs de fysieke dood, maar ook situaties, ideeën, opvattingen of verwachtingen, die tot het fundament afgebroken worden om zo plaats te maken voor nieuwe dingen. Deze worden gebouwd op het fundament van de persoon die je door de jaren heen geworden bent en op je levensomstandigheden uit het Nu. Dat is je basis voor de verdere toekomst. Deze legging geeft aan dat je hierin al verder gevorderd bent dan ikzelf stiekem dachtââ,¬Â¦ en werd vervolgens even onzachtzinnig met mijn eigen aannameââ,¬â,,¢s geconfronteerd: want wat wéét ik nu immers echt van jeââ,¬Â¦?! Na deze gelegenheid zelf een leermoment te beleven (zal ik dat ooit afleren; aannames doen?), ga ik over tot de interpretatie van je leggingââ,¬Â¦

Lieve Carmi; je hebt recentelijk weer een stuk op jezelf gewonnen. Achter je ligt een Torenervaring, waarin een aantal denkwijzen of andere levensprojecten (misschien jijzelf?) onverbiddelijk tot aan de grond toe afgebroken zijn. Je hebt veel energie gestoken aan iets op te bouwen, dat je uiteindelijk niet meer onder controle had, dat in brand vloog en langzaam af begon te brokkelen. Uiteindelijk had je geen keus dan om eraf te springen. Een Torenervaring is vaak onvermijdelijk en kan Carmi-sch ;) zijn, een levensles die voor jou te leren valt. Bij de Toren is het zo, dat je óf dit ondergaat en ervan leert, óf dat je onverstoord weer aan hetzelfde luchtkasteel begint te bouwen. Op basis van de kaarten die er liggen, denk ik dat jij tot de eerste categorie behoort. Je bent door schade en schande levenswijzer geworden. Je zit nu in een periode van bezinning, waarin je in de eerste plaats aan het bijkomen bent en bijtankt. Je moet jezelf weer opladen en hier staat geen tijd voor: neem zoveel tijd als jij denkt nodig te hebben; je zult zelf aanvoelen wanneer je zover bent. In deze periode raap je jezelf bij elkaar en ga je energie weer centreren in je levensbron. Ook zul je merken dat bepaalde dingen, waar je al op een eerder moment in je leven energie in hebt gestoken, nu zijn vruchten af beginnen te werpen. Je kunt gaan oogsten, wat al eerder gezaaid was. De naaktheid van de dame op De Ster, laat zien dat jou onverhuld duidelijk is geworden, wie je bent en wat je nu eigenlijk wilt of belangrijk vindt in het leven. Op dit moment zul je een nieuwe of juiste richting kiezen, de weg die jij wilt volgen in je leven; de weg van je gevoel of hetgeen waar jij je goed bij voeltââ,¬Â¦

WORDT VERVOLGDââ,¬Â¦[/u][/color]

Opti-Mystique

#44
2e EN LAATSTE DEEL VOOR CARMELITA[/u][/color]

Wat ik het meest in jou bewonder, Carmelita, is niet alleen jouw vermogen om naast je eigen sores nog steeds mee te kunnen voelen voor anderen en anderen ook warmte geeft, maar daarnaast zeker ook jouw doorzettingsvermogen waar het overlevingsdrang betreft. Jij gaat toch maar door en zult mogelijk momenten gekend hebben, waarop jij het bijltje erbij neer hebt willen gooienââ,¬Â¦ maar ik denk dat een hoop mensen (waaronder ikzelf) al veel eerder dat punt bereikt zouden hebben. But you are well tough, lady!! En dat geeft ook nogmaals aan dat het leven bijzonder zwaar kan zijn, soms zelfs in uitersten verkeert, maar dat er van bovenaf wel gezorgd is dat je niet meer krijgt dan je daadwerkelijk aankunt (Matigheid). Je hebt dus al de Kracht in je om je door alle beproevingen van dit leven heen te slaan. De kaart van de Wereld, de 7e groeikaart, laat zien dat jij de instelling aangenomen hebt van: ââ,¬Å"Als ik dan toch door moet, dan zal ik er ook maar het beste van gaan maken!ââ,¬? Dat is bijzonder sterk van jeââ,¬Â¦ al laat de Duivel zien dat hij je wereldje nog wel eens wil beïnvloeden en hij je twijfels en angst influistert, waar je menselijkerwijs nog regelmatig intuint. Dit duiveltje beperkt jou op zoââ,¬â,,¢n moment in je eigen mogelijkheden om het beste van je leven te maken en dan zinkt de moed je weer even in de schoenen.

Het Rad echter laat zien dat je niet alleen een volgend hoofdstuk van je leven hebt opengeslagen, maar ook dat er genoeg nieuwe kansen liggen. En dat betekent niet dat je nu achterover kunt gaan zitten en nooit meer zorgen zult hebben; want het Rad heeft een slinger nodig om te kunnen blijven draaien (Hans van der Togt schijnt het in zijn vingers te hebben ;D). Dat wil voor jou zeggen dat de kansen er liggen, maar tevens door jou zélf gepakt zullen moeten worden. Je zult lijntjes uit moeten gaan leggen en energie investeren in de dingen die jij belangrijk vindt of wilt gaan bereiken. Daarnaast wordt het Rad van Fortuin tevens het Rad van Karma genoemd; sommige nieuwe kansen komen op je pad, omdat je hier weer wat mee kunt/moet in de levensfase die nu voor je ligt. De Duivel zou de Duivel niet zijn, als hij niet probeert om Hans/jou een loer te draaien en het Rad stil te leggen. Dat betekent dat die kansen alleen binnen handbereik, en daarmee je leven binnen kunnen komen, als jij een aantal kettingen van je nek af gaat leggen. Het verleden los gaat latenââ,¬Â¦ De Duivel is tevens de 5e groeikaart uit de Grote Arcana en wil hiermee zeggen, dat je een aantal zaken achter je hebt liggen die je pijn gedaan hebben, die je gevormd hebben tot de Carmelita die je vandaag bentââ,¬Â¦ tot het verleden behoren en jij die niet kunt veranderen. Je hebt daar een lering uit getrokken, bent daar als mens door gegroeid en daarmee zijn de Duivels uit het verleden, eens nog jonge vitale geitjes, nu slechts nog een stel oude bokken die hun kracht verloren hebben. Mits jij dat wilt inzien en bereid bent de kettingen, waarvan jij denkt dat ze je vastgeketend houden, zelf af te leggen en nieuwe kansen de ruimte geeft om tot wasdom (wisdom) te komen. Jij houdt je Duivels vastââ,¬Â¦ niet andersom!

Het antwoord op jouw legging is de kaart van Kracht, evenals de totaaltelling van deze legging en eigenlijk benadrukt dat wat ik al eerder noemde; de Kracht die jij in je hebt, deze is echt uitzonderlijk sterk. De kaart laat een vrouw zien die een leeuw met haar handen weet te temmen. Dat moet ik eens proberenââ,¬Â¦ zonder mijn hand kwijt te raken. En zij temt deze leeuw niet met fysieke kracht, maar met geduld, inleving, liefde en wijsheid. Jouw beste eigenschappen Carmelita. Het geeft ook aan dat jij door deze eigenschappen te erkennen en in de juiste dosis op specifieke situaties los te laten, een bepaald charisma gaat uitstralen. Mensen zullen je door je uitstraling, gedrag en door alleen maar (onbewust) jezelf te zijn, ook anders gaan benaderen. Met liefde, geduld en wijsheid zul je mensen de lust weten te ontnemen om met je te spotten of om (nog langer) over je heen te lopen. Hier heb je geen fysieke kracht of zelfverdediging voor nodig, maar jij weet met je hele wezen de juiste toon te zetten, die de muziek maakt. Ook dát is jouw krachtââ,¬Â¦

De Keizerin, de 1e groeikaart, laat zien dat er dat de afgelopen periode en zeker ook de periode die nu voor je ligt, een groei voor jouw persoon betekent in alle opzichten. Sowieso wordt dit al benadrukt door het feit, dat er 3 groeikaarten met jouw legging gemoeid zijn. Een periode vol nieuwe energie en zaken die tot groei & bloei zijn ge- of gaan komen. Want tenslotte heb je eerder in het leven steeds en overal gezaaid en als het rijp is (de tijd ervoor), kun je er de vruchten van plukken. En al vraagt het rijpen een hoop geduld en/of energie van jou, het mag de moeite waard zijn. Matigheid wil jou een beetje extra vertrouwen geven: je wordt begeleid en beschermd, zodat alles enkel gematigd op je pad komt. In de portie die je wérkelijk aankunt, al besef je dat lang niet altijd ook zelf. Je hebt een zware tijd achter de rug, maar je krijgt nu dan ook de gelegenheid om bij te komen en te ervaren dat het leven nog mooie dingen voor je op de plank heeft liggen. Jouw gidsen willen je bijstaan en adviseren, geef ze die kans en luister naar je intuïtie, dan kunnen ze je laten weten dat je er niet helemaal alleen voorstaat en je goede raad influisteren!

Lieve Carmi, meer kan ik er niet van makenââ,¬Â¦ Heel veel kracht en wijsheid toegewenst, meer eigenlijk het inzicht om dat wat je al hebt te leren gebruiken. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag van jeââ,¬Â¦

Liefs van Dolf

Ik wil toch nog even iets extra's kwijt. Carmi: ik zie nog dat jij het idee hebt dat je nu wel genoeg meegemaakt hebt en dat je van mening bent dat jouw portie leerschool er wat jou betreft op zit... Ik zie dat terug in het feit dat jij de omgeving ziet als de Wereld, de volmaaktheid van de cyclus, maar de omgeving zoals het werkelijk is, is het Rad. Als je naar de 4 wezens in de hoeken van deze kaarten kijkt, dan zie je dat deze bij de Wereld de wijsheid reeds bezitten, maar bij het Rad zitten ze nog met de neus in de boeken... op zoek naar nieuwe kennis. Je hoeft dus niet bang te zijn dat er meer ellende om de hoek staat te wachten.., maar je bent wel degelijk nog niet uitgeleerd of -ontwikkeld. Het is heel logisch dat je daar nu niet op zit te wachten, omdat je nog volop in de fase van bijkomen en bijtanken van het voorgaande zit. Zorg er alleen voor dat als je weer zover bent, dat je die Duivel loslaat anders gaat deze je ervan weerhouden, om je Kracht te gaan gebruiken om zelf verder te kunnen groeien.