Openbare **KAARTLEGGINGEN**/interpretaties--

Gestart door Opti-Mystique, december 11, 2004, 01:15:15 AM

Opti-Mystique

Lieve allemaal,

Graag zou ik het spits afbijten en dit topic starten, waarin alle kaartleggingen -Tarot of anders- openbaar uitgewerkt worden.

Mocht iemand een vraag hebben en hiervoor een kaartlegging wensen, dan kan hij of zij dit op deze plek kenbaar maken. Degene die een legging kan en/of wil doen, zal aansluitend de uitwerking ook hier plaatsen. Een ieder kan aanvullende op- en aanmerkingen geven om een legging te verduidelijken, met het doel hier allemaal weer van te leren. Laten we daarom proberen het topic zo zuiver mogelijk te houden...
Jaja: het laatste kost mij ook moeite ;D

We openen het topic met de vraag van Freckles Elf en aan de legging + interpretatie wordt inmiddels door ondergetekende gewerkt...

Citaat van: freckles elf op december 10, 2004, 17:58:59 PM
ik heb niet specifiek een vraag, khad gewoon graag wat meer geweten op relatie en liefdes vlak, emotioneel, sociaal...

Liefs van Dolf

lim_lach

Net was mn Buurvrouw er......een lieverd, die steeds even komt kijken of het een beetje wil....met  ingestortte limmie

soms leggen we wel eens kaarten....en gewoon  omdat het vandaag als een bepaalde sfeer aanvoelde heb ik gevraagd of zij er tien wilde trekken- in een KK....met de vraag- hoe sta ik ervoor?-
t voelt dan echt heerlijk aan.........zij voelt.....kaarten worden warm of doen *iets* met haar...en ik voel alles *tintelen*......heerlijk!  heel bijzonder en heel intensief....kan het slecht uitleggen hoor....

Ik zou het fijn vinden als jullie een beetje met me mee puzzelen en interpreteren......(yepp---> jij ook janiesje)

1-de wereld (vraag/probleem vrager)
2-zwaarden 5 (idem)
3-kelken 9  (wat ik wil/hoe ik t wil/wilsenergie van de vrager)
4-aas van zwaarden (waar ik aan denk-welke vragen stel ik mezelf)
5-zwaarden 8 (omstandigheden recente verleden)
6-kelken 10 (omstandigheden nabije toekomst)
7-pentakels 10 (waar ik bang voor ben, waar mn angsten zitten)
8-de duivel (invloed van de omgeving op mij...hoe ze denkt over vraag-probleem)
9-de dood (hoop&verlangens)
10-kelken 6 (de advieskaart het te bereiken einddoel om tot de oplossing van het probleem te komen)


Ã,« Laatste verandering: December 10, 2004, 08:02:47 pm door LiM-LacH Ã,»


palomino



Opti-Mystique

#4
Consultant / voor: Freckles ElfÃ, Ã, Ã, Ã, Ã, Ã, Ã, Ã, Ã, 
Interpretatie / door: Opti-Mystique
Datum legging: 11 december 2004Ã, Ã, Ã, 

Een woord vooraf:
Graag wil ik kort mijn eigen visie op Tarot toelichten: Tarot-leggen is geen middel om een vaststaande toekomst te voorspellen, maar een manier om je bewust te worden van emoties en factoren, die betrekking hebben op een vraagstuk. Op basis van de samenhang van de kaarten, geeft de uitkomst van een legging het meest waarschijnlijke gevolg bij ongewijzigde omstandigheden aan. Iedereen heeft dus de vrije keuze om zelf iets met deze bewustwording te doen of het te laten voor wat het is. Een legging is een momentopname en vanaf dat moment kan men, door zelf te handelen of diens denkwijze aan te passen, het verdere verloop beïnvloeden. Hang jezelf nooit op aan een uitkomst van een legging, maar gebruik het om bij te sturen onderweg naar jouw doelstelling!

De gebruikte legging en betekenis van de posities:


DE GLAZEN BOL LEGGING
[/i][/u]

Kaart 4 ââ,¬â€œ [/b]Het advies

Kaart 2 ââ,¬â€œ De omgeving zoals jij het ziet Kaart 5 ââ,¬â€œ Het antwoord op je vraag Kaart 3 ââ,¬â€œ De omgeving zoals het is

Kaart 1 ââ,¬â€œ Dit ben jij als vraagsteller



Totaaltelling van de kaartnummers: 71 = 7+1 = 8 (Kracht)
1e kaart uit het gesloten deck*: Gerechtigheid
Laatste kaart uit het gesloten deck*: De Geliefden
* Deze kaarten verduidelijken de uitkomst op langere termijn


INTERPRETATIE VAN DEZE LEGGING:
[/i][/u]

Lieve Freckles Elf,

Het beeld dat de kaarten mij laten zien, is dat je nog erg bezig bent om de zaken uit je vraag (relatie/liefde, emotioneel en sociaal) in de juiste vorm te gieten (De Matigheid). Je hebt al een helder beeld voor ogen, wat deze zaken voor jou zouden moeten inhouden, maar het is je nog niet duidelijk hoe één en ander er nou uit moet komen te zien. Ook lijkt het erop dat je in deze zaken een beproeving hebt meegemaakt, waar voor jou een levensles uit te leren viel. Deze beproeving kan door een gids op je pad gegooid zijn en mogelijk heb jij zelf voor het leren van deze les gekozen, voordat je aan dit leven begon. Je bent voor jezelf al tot een aantal inzichten gekomen, wat wil zeggen dat de lering eruit hebt weten te halen en mogelijk waren de situaties die tot dat inzicht hebben geleid niet altijd even prettig om doorheen te moeten. Je bent spiritueel ingesteld en hebt een goed contact met je intuïtie en luistert naar je gevoel, wanneer je beslissingen moet nemen. Het beeld dat ik van jou krijg is daarom dat je niet overwegend rationeel bent; je bent eerder een voeler dan een denker.

Jouw beeld van de wereld is en van het leven is op veel vlakken heel idealistisch, sprookjesachtig en fantasierijk (De Maan). Je mag graag dromen en je hebt voor jezelf een beeld geschetst hoe jouw toekomst eruit zal moeten gaan zien. Het is goed om je dromen na te streven en te proberen je doelen te realiseren, maar mogelijk zul je ook tot de ontdekking gaan komen dat niet alles in werkelijk blijkt te zijn, zoals dat op dit moment lijkt. Je bent enerzijds avontuurlijk en nieuwsgierig ingesteld en anderzijds droom je van een warme, veilige thuisbasis, waar jij je rust vindt en je lekker voelt. Die basis is voor jou een vorm van zekerheid en dat heb je nodig. Het lijkt erop dat je inderdaad nog onzeker bent op sommige gebieden en dat je soms angst hebt om aan iets nieuws te beginnen. Deze angst ervaar je alleen bij het onbekende, maar al gauw duik je ergens in en rol je er haast vanzelf doorheen. Ik heb het idee dat er heftige emoties in jou schuilgaan en dat je een vrij veranderlijk humeur hebt (ben je een Kreeft toevallig?)

Ik meen dat jij op dit moment nog erg behoefte hebt aan bevestigingen in alles wat je doet. Maar eigenlijk heb jij die niet nodig. Feitelijk heb jij een hele sterke wilskracht en jij zult hiermee nagenoeg ieder doel kunnen bereiken (De Zegewagen). Waar jij vol overtuiging aan begint, zul je succesvol kunnen realiseren. Wat daarbij belangrijk is, is dat jij je goed bewust moet zijn van de factoren die meespelen en moet zorgen dat je duidelijkheid voor jezelf hebt voor je ergens aan begint (De Zon). Dat kan duidelijkheid met betrekking tot het doel zijn dat je nastreeft, je verwachtingen en de mensen die erbij betrokken zijn. Weet dus wáár je aan begintââ,¬Â¦ Je bent een energiek persoon, straalt dit ook uit en trekt daarmee gelijkgestemde mensen aan. Jij hebt een hele grote innerlijke kracht (De Kracht), die je zult leren te beheersen en te doseren. Met zuivere intenties zul je veel goeds voor anderen gaan doen, in staat zijn anderen en jezelf liefde te geven (De Kracht +  De Geliefden). Want aan dit laatste ontbreekt het nog wel eens bij jou. Je neigt naar heel erg streng voor jezelf te zijn. Geef jezelf wat dat betreft ook af en toe ââ,¬Å"a breakââ,¬?. Sta jezelf toe om van je fouten te leren en ga dan ook verder met je leven, in plaats van erbij stil te blijven staan en jezelf keer op keer te verwijten dat je ââ,¬Å"stomââ,¬? bent geweest. Op basis van onze (levens)ervaringen, normen en waarden creëren voor onszelf een waarheid waaraan ook jij voor jezelf toetst wat je goed of fout vindt (Gerechtigheid), met betrekking tot hoe jij een ander behandelt en anderen jou behandelen (of hebben behandeld). Hierbij moet je in gedachten houden, dat ââ,¬Å"waarheidââ,¬? iets relatiefs is en dat er altijd zaken meespelen die iemand mogelijk anders  ziet of beleeft, of waar wij zelfs geen weet van hebben (de sluier op de kaart Gerechtigheid). Soms kun je vinden dat jou onrecht is aangedaan door een ander, terwijl die ander oprecht van mening is de juiste keus gemaakt te hebben. Bedenk daarom dat niet alles zwart-wit is, voordat je een ander iets kwalijk neemt.

Aangekomen bij het advies en terugkijkend naar het in een juiste vorm kunnen gieten van de zaken die jij noemt, krijg ik het gevoel dat er situaties, opvattingen en/of ideeën zijn, waar jij een streep onder moet gaan trekken, los moet gaan laten of die anders vormgegeven moeten worden (de Dood). Dit zullen met name die dingen zijn die je nog vasthoudt uit het verleden en waarvoor nu de tijd is gekomen om deze los te gaan laten of om hier voor jezelf duidelijkheid over te verkrijgen. Je hebt een hoop vragen en onduidelijkheden, die je onzeker maken. Het antwoord op veel vragen zul je krijgen door actief duidelijkheid voor jezelf te gaan creëren (De Zon). Zorg dat je duidelijk krijgt over wat en hoe je het wilt, hoe jij wilt dat anderen met jou omgaan en probeer er achter te komen wat je aan de mensen om je heen hebt. Hiermee zal ook het zonnetje voor jou kunnen gaan schijnen, kun je wijd openstaan voor de dingen, hoe klein ook, die het leven te bieden heeft en daar weer nieuwe energie uit halen.

Ik heb het idee dat er op dit moment nog geen liefdesrelatie is, maar dat duidelijkheid voor jezelf creëren een relatie wel eerder mogelijk maakt. De relatie (De Geliefden) ligt er wel, alhoewel tijd en datum niet met Tarot te voorspellen zijn. Ik denk daarom dat deze kaart in eerste instantie aangeeft eerst liefde aan jezelf te geven en je aanspoort tot het maken van keuzes op basis van je gevoel; je intuïtie. De relatie ligt naar mijn idee nog wat verder in de toekomst, want eerst komt jouw eigen ontplooiing aan de beurt. Een liefdesrelatie kan daar een hele mooie aanvulling op zijn.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Als je nog verdere vragen of reacties hebt, dan hoor ik dat heel graag. My pleasure!

Liefs van Dolf

fairy

Hoi iedereen,
Had me afgemeld en toch weer aangemeld. Heb een hele tijd alleen 'gelezen' maar toch weer geregistreerd.
Wie zou er voor mij kaarten kunnen leggen? Kan het zelf ook wel, maar gaat niet altijd goed (ben nog niet zo ervaren)!

fairy

Zal het eff duidelijk uitleggen. Heb een hele tijd geen kaarten gelegd, maar merk dat ik ze 'nodig' heb. Had 5 maanden geen kaarten gelegd en sinds deze week ben ik daar weer mee begonnen.

Opti-Mystique

CiteerHallo luitjes,
Ik hoop dat iemand me op pad kan helpen met een kaartlegging, want mijn gevoel stuurt me tegenstrijdige berichten.
Er is een gozer op mijn werk waar ik ontzettend goed mee kan opschieten, misschien wel iets te goed!! Nu hebben we al verschillende keren gezoend en is er een mogelijkheid om elkaar eind volgende week buiten het werk om te zien. Nu twijfel ik heel erg om te gaan aangezien we beide in een relatie zitten, maar het staat voor ons beide vast dat we sowiezo voor onze parners kiezen.
Wellicht kan iemand me hiermee helpen  

Dank van een verwarde wolkje !!!

Opti-Mystique

#8
Consultant / voor: WolkjeÃ, Ã, Ã, Ã, Ã, Ã, 
Interpretatie / door: Opti-Mystique
Datum legging: 8 december 2004Ã, Ã, Ã, 

Een woord vooraf:
Graag wil ik kort mijn eigen visie op Tarot toelichten: Tarot-leggen is geen middel om een vaststaande toekomst te voorspellen, maar een manier om je bewust te worden van emoties en factoren, die betrekking hebben op een vraagstuk. Op basis van de samenhang van de kaarten, geeft de uitkomst van een legging het meest waarschijnlijke gevolg bij ongewijzigde omstandigheden aan. Iedereen heeft dus de vrije keuze om zelf iets met deze bewustwording te doen of het te laten voor wat het is. Een legging is een momentopname en vanaf dat moment kan men, door zelf te handelen of diens denkwijze aan te passen, het verdere verloop beïnvloeden. Hang jezelf nooit op aan een uitkomst van een legging, maar gebruik het om bij te sturen onderweg naar jouw doelstelling!

De gebruikte legging en betekenis van de posities:


DE GLAZEN BOL LEGGING
[/i][/u]

Kaart 4 ââ,¬â€œ [/b]Het advies

Kaart 2 ââ,¬â€œ De omgeving zoals jij het ziet Kaart 5 ââ,¬â€œ Het antwoord op je vraag Kaart 3 ââ,¬â€œ De omgeving zoals het is

Kaart 1 ââ,¬â€œ Dit ben jij als vraagsteller



Totaaltelling van de kaartnummers: 65 = 6 + 5 = 11 (Gerechtigheid), maar ook 1 + 1 = 2  (De Hogepriesteres)
1e kaart uit het gesloten deck*: De Zegewagen
Laatste kaart uit het gesloten deck*: De Keizer
* Deze kaarten verduidelijken de uitkomst op langere termijn


INTERPRETATIE VAN DEZE LEGGING:
[/i][/u]

Poehee: ik heb me met dit aanbod een mooie uitdaging op de hals gehaald. De avond dat ik de kaarten gelegd hebââ,¬Â¦ kon ik er he-le-maal niets mee. Ik heb zelfs overwogen om opnieuw te leggen, maar die actie had me niet gepast. De ochtend erop dus even met een frisse kijk verder gegaan en hierbij het resultaat:


Lieve Wolkje,

Bij het beeld wat de kaarten mij laten zien, krijg ik sterk het gevoel dat jij je in een behoorlijk ontwikkelingsproces bevindt. Jij bent op dit moment volop bezig om een ander persoon te worden, dan je in het verleden bent geweest. Ik denk dat het hierbij om het doorbreken van oude gewoontes en denkwijzen gaat. Ik krijg ook het gevoel dat het einde van dit proces al in zicht begint te komen. Je bent je hierdoor bewuster geworden van de persoon die je bent en daarmee ook verder gegroeid. Ik heb daarnaast het gevoel dat je ook bewust zelf aanstuurt op veranderingen in je leven en daarbij je relatie ook aan de beurt komt.

Het lijkt erop dat je de afweging hebt gemaakt om een beproeving van je relatie op te zoeken in de gedaante van deze andere jongen. Het is feitelijk niet deze jongen wat je wilt, maar jij wilt e.e.a. in je leven in een andere vorm gieten zonder dat de inhoud daarbij verloren gaat. Daarbij heb je al een bepaald doel voor ogen, wat is voortgekomen uit de inzichten die je recentelijk hebt opgedaan. Ik heb daarnaast het idee dat jij nogmaals bevestiging voor jezelf wilt hebben, die voor jou onderstreept dat jouw gevoelens voor je eigen vriend, sterk, oprecht en onvoorwaardelijk zijn. Jij hebt plannen voor de toekomst binnen je eigen relatie, maar je lijkt nog eens te willen testen of de basis solide genoeg is. Speel jij op dit moment misschien met de vraag of je samen met hem kinderen zou willen? Ik krijg ook sterk de indruk dat jij recentelijk voor jezelf een streep hebt gezet onder een aantal zaken die je meesleepte uit het verleden en op dit moment bezig bent om je eigen wereld, je eigen leven en je toekomst te schetsen. Wat dit betreft bepaal jij zelf welke personen en energieën jij in je eigen wereldje toe wilt laten. Het is heel duidelijk dat jij een bepaalde harmonie in jezelf hebt bereikt en dit nu ook op het leven dat je leidt wil projecteren.

Het advies aan jou is om dat licht te volgen en daarbij bij jezelf te rade te gaan, wat je wilt, wat je hebt en dus de gevolgen te beseffen, die jouw gekozen beproeving aan risico met zich meebrengt. Wellicht zijn er andere manieren om die bevestigingen te krijgen?! Het beeld wat ik krijg van jou als persoon en van je relatie, is meer dan positief. Jij hebt de luxe een hoop dingen op dit moment zelf in de hand te hebben en er liggen een vele mogelijkheden voor je open. In de kaarten word jij door De Dood gerepresenteerd, wat aangeeft dat jij aanstuurt op een aantal veranderingen, maar ook mag uitkijken dat jij zelf daarmee niet de brenger van ââ,¬Å"doodââ,¬? aan je huidige relatie bent. Kijk eens kritisch naar jezelf en naar je relatie en probeer te benoemen, waarom jij nu die spanning opzoekt en openstaat voor signalen van een andere jongenââ,¬Â¦ of deze mogelijk bij hem uitlokt, als een tegenreactie op de signalen die je zelf (on)bewust uitzendt naar je omgeving. Ik heb ook het idee op basis van het aantal Aartsengelen en de Heremiet, welke ook een gids kan betekenen, dat in deze situatie voor jou een leermoment met betrekking tot een levensvraag besloten ligt. Je krijgt een uitdaging in de vorm van een verleiding op je pad: en wáár kies je voor en waarom? Omdat gidsen veelal met je communiceren via je intuïtie, mag je hier ook goed (of beter) naar gaan luisteren, omdat dit je vertelt wat jij wérkelijk wilt en wat jij voelt, dat goed voor je is.  

In de kaart van Kracht en tevens het antwoord op jouw vraag, ligt het balans brengen tussen verstand en instincten besloten. Door zuiver in je handelen te zijn en het willen toegeven aan je driften te doseren (het toegeven aan de spanning van de verleiding), blijft iets moois binnen handbereik en kun je het koesteren (je relatie). Ik heb namelijk ook het idee dat je relatie een stabiele factor is, die voor jou een hoop energie genereert om je dagelijkse dingen te doen en je ook inspireert bij het schetsen van je toekomst. Ik zie niet zozeer grote problemen in deze relatie, maar je krijgt nu al wel een aandachtspuntje aangereikt die, wanneer je daar geen aandacht aan schenkt of niet op de juiste manier mee omgaat, wel kan uitgroeien tot een groter of uiteindelijk onoverkomelijk probleem binnen deze relatie.

Dan betrek ik de eerste kaart van het gesloten deck, de Zegewagen, erbij. Ik heb nogmaals hierbij het gevoel dat je succesvol bezig bent je leven in te richten en dat jouw intenties ook hierop zijn gebaseerd. Jij trekt vrijwillig ten strijde (bestuurt de Zegewagen met je wilskracht) door deze beproeving van je relatie op te zoeken, maar laat daarbij ook je thuis steeds verder achter je liggen en rijdt er zelf van weg. Dan ga je op een gegeven moment toch bij een splitsing uitkomen, waarbij je gedwongen wordt een kant te kiezenââ,¬Â¦ als je dit al zelf in de hand hebt. Misschien zou je op dit moment zélf die keuze nog kunnen maken. De Keizer, de laatste kaart van het gesloten deck, laat een man zien met geharnaste voeten. Mijn interpretatie hiervan is het afsluiten van je gevoel voor een bepaalde jongen. Dat is hoe ik de kaarten zie; niet mijn persoonlijke meningââ,¬Â¦ die doet hier niet terzake.

In de totaaltelling van de legging kom ik uit op  6 + 5 = 11 (Gerechtigheid), maar ook 1 + 1 = 2 (De Hogepriesteres). Dit geeft voor mij heel duidelijk aan waar jouw situatie op gebaseerd is. : jij draagt verantwoording voor de kennis die je hebt, met betrekking tot jouw eigen normen en waarden, inzake wat goed en slecht is. Op basis daarvan zul je voor jezelf moeten uitmaken wat jouw eigen waarheid is en dan de knoop doorhakken (in eerste instantie of je met deze jongen afspreekt volgende week, maar ook wat zijn rol voor de verdere toekomst zal zijn). En het gaat dan om een gevoelsmatig juiste keuze voor dit moment, omdat de beide sluiers op deze kaarten al duidelijk maken dat de toekomst op dit moment nog niet helemaal ingezien kan worden. De Hogepriesteres geeft aan dat het een gevoelskwestie betreft, waaraan getrokken wordt door invloeden van de Maan en zij neigt naar zwart-wit willen kijken en strak afgebakende kaders. Gerechtigheid laat al zien dat de zaken er wat genuanceerder voor liggen, de grijze pilaren, en die dat ook moéten zijn. Ook staat de Hogepriesteres voor versluiering, waardoor niet alles zichtbaar is voor anderen en is zij niet altijd zuiver in haar handelingen. Daarnaast onderstreept zij nogmaals het gevoelsmatige en het intuïtieve, wat jou een antwoord kan geven op dit vraagstuk.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Als je nog verdere vragen of reacties hebt, dan hoor ik dat heel graag. My pleasure!

Liefs van Dolf

palomino

#9
Hoi lieve Lim,
Hier komt je Keltisch Kruis:

1.DE WERELD- 21 -Huidige situatie.
-------------------------------------------
De Wereld kondigt aan dat je op de drempel tussen verleden en toekomst staat.Alles mag z'n plekje hebben,zowel de vreugdevolle als de verdrieteige dingen,de fijne en de harde tijden.
Je bent klaar voor een nieuwe start.
De laatste kaart uit het deck ligt op de eerste plaats in jouw KK  :D je hebt de mogelijkheid om boven jezelf uit te stijgen.

2. ZWAARDEN 5-Invloed,belemmering,hulp.
-------------------------------------------
Om dit heerlijke wereldse gevoel te kunnen ervaren en daadwerkelijk boven jezelf uit te kunnen stijgen,is het belangrijk dat je werkt aan zelfbeheersing en dat je dingen onder ogen durft te zien.
Wat belemmerend inwerkt op De Wereld is een gevoel van verwarring,verslagenheid en chaos dat vervolgens tot instabiliteit en onrust leidt...waar vervolgens weer verwarring,verslagenheid etc...uit voortvloeit...het is een ware beproeving en de opdracht voor jou om deze vicieuze circel,dit patroon te doorbreken.

3. BEKERS 9-Wat wil je en hoe wil je het...?
-------------------------------------------
Je wilt genieten van het leven...je emotionele schaapjes op het droge hebben...af en toe eens lekker achterover zitten en relaxen.
Je wilt gevoelsmatig vervuld worden en je vind ook dat je dat wel verdiend hebt na een zware tijd en hard werken.

4. ZWAARDEN AAS-Waar denk je aan en welke vragen stel je jezelf...?
-------------------------------------------
Je ziet het belang in van alles op een rijtje te krijgen,duidelijk en helder.
De opdracht in deze kaart is te werken aan zaken die onrust en  labiliteit veroorzaken...ze kunnen worden aangpakt omdat je het potentieel hiervoor in jezelf ontdekt.
Door jezelf af te vragen hoe de situatie waarin je verkeert in elkaar steekt ,krijg je door zelfanalyse een overzicht...het geheel(de Wereld) niet uit het oog verliezend .

5. ZWAARDEN 8-Omstandigheden uit het verleden.
-------------------------------------------
Omstandigheden uit het verleden drukken zwaar op je en daardoor verblindt je het zicht op je eigen situatie.Je kúnt tussen de zwaarden uitstappen en jezelf bevrijden uit de gevangenis van je gedachten.
Je hebt het potentieel in je om knopen door te hakken (Zw.Aas) om los te komen van remmingen en blokkades die zijn ontstaan door gebeurtenissen in het verleden.
De keuze is aan jou om je niet langer te laten (mis)leiden,remmen,blokkeren...een 'ja maar'houding aan te nemen,en zo de drassige grond onder je voeten in stand te houden.

BEKERS 10-Omstandigheden nabije toekomst.
--------------------------------------------
Bekers 10 zet De Wereld extra kracht bij,versterkt de waarde van de Zw.Aas en maakt duidelijk dat het je zal gaan lukken om de emotionele schaapjes van Bekers 9 op het droge te krijgen.
De moerasgrond waarin je dreigde weg te zakken in Zw. 8,is nu een stevige fundering.
Als je de opdrachten van Zw.Aas,Zw.5 en Zw.8 doorziet en uitwerkt dan belooft dit harmonie en geluk voor de toekomst... :D

7.PENTAKELS 10-Waar ben je bang voor en waar zitten je angsten...?
--------------------------------------------
De enige Pent.kaart in de legging en "toevallig"  ;) ligt hij op de plaats van je angsten...Dit maakt m.i. duidelijk dat je angsten een heel wezenlijk (Pent.) deel van je uitmaken en daardoor een hele diepgaande werking hebben op je algehele manier van ZIJN. Bezorgdheid vormt hier een aanzienlijk deel van.
Gebeurtenissen uit het verleden binnen je gezin maar ook in je jeugd kunnen hier de oorzaak van zijn.Je bent bang dat er binnen het gezin dingen misgaan, met personen binnen je gezin...natuurlijk denk ik dan in de eerste instantie aan het verlies van Max wat een immense impact op je leven heeft.Toch wijst de kaart ook heel erg op en nieuw begin Lim;waar het aankomt op verbondenheid en samenwerking...Heb vertrouwen Limmie... :)

8. DE DUIVEL-Invloed van de omgeving ,hoe denkt de omgeving over de situatie...?
--------------------------------------------
De Duivel wijst in de eerste plaats op afhankelijkheid. Ook op het dwangmatig najagen van het één of het ander...de één of de ander...(you know what I 'm talking about :P)...Dan is niet het-of de gene waarop de fixatie zich richt ,de Duivel...,maar de fixatie=obsessie zélf. Je geobsedeerdheid met het probleem is de Echte Duivel in deze,waarmee je je keuzemogelijkheden drastisch inperkt.
Op het moment echter dat je je hiervan bewust wordt,kan de Duivel worden aangepakt en het probleem worden opgelost.
De Duivel confronteert je met dingen die je liever niet wil zien in jezelf,je schaduw',maar die je toch onder ogen moet zien(zie ook Zw.5).
Stoppen met verstoppertje spelen met je werkelijke gevoelens.

9. DE DOOD-Je hoop en verlangens.
--------------------------------------------Je verlangt er naar om een grote opruiming te houden...zowel in huis,en daar ben je al mee bezig heb je verteld...maar ook een grote psychische schoonmaak staat op je verlanglijstje... ;).
Je hebt er behoefte aan om het oude los te laten en zo ruimte te scheppen voor het nieuwe dat al aan de horizon gloort.
Helderheid,duidelijkheid en ruimte is dat waarnaar je verlangt zoals dat ook al tersprake kwam bij Zw.Aas...Je wilt bevrijd worden uit de gevangenis van je gedachten waardoor blokkades en remmingen de weg vrij maken voor iets nieuws,iets positiefs iets beters. Ook het aspect rust zal positief beinvloed worden als je oude uitgediende houdingen ,overtuigingen,visies en gedragingen aan de kant schuift.
In feite heb je een sterk verlangen om een streep te zetten onder alles wat overbodig is geworden.

10. BEKERS 6-Advieskaart om te komen tot een oplossing van het probleem of het bereiken van je doel.
--------------------------------------------
Het advies is Vertrouwen hebben Limmie !!!
Door vertrouwen te hebben,veiligheid in jezelf te vinden en niet buiten jezelf te zoeken (Duivel)...door in harmonie te komen met jezelf en daardoor met je omgeving (Bekers 10,Pent 10,Wereld)
Probeer uit te vinden welke huidige gevoelens en emoties ,eigenlijk hun wortels hebben in het verleden...en geef ze hun plek (terug)
Het gaat erom dat je gevoelens opheldert,bepaalde situaties herbeleeft,overweegt en storende zaken van vroeger terzijde schuift.
Eigenlijk komen alle opdrachten uit eerdere kaarten in deze legging hier op nieuw naar voren... :) en wordt zo wel heel duidelijk dat mits je gemotiveerd aan de slag gaat je de Wereld,het NU in je armen kunt sluiten... :D

--------------------------------------------

De rode draad die door deze legging heen loopt is de behoefte aan- en de noodzaak voor verandering.
Het verlangen naar afronding waar vervolgens iets nieuws achteraan komt,het vinden van jezelf...acceptatie en integratie van verschillende delen van je zelf. de kaarten,zie ook de nummers wijzen erop dat de tijd er rijp voor is.

3 Bekerkaarten even zoveel Zwaarden kaarten wijst er m.i. op dat je er aan moet werken om uit de greep te komen van kwellende,destructieve gedachtes die hun oorsprong hebben in emoties...en waar je in kunt verst(r)ikken.
Je angst vormt een wezenlijk onderdeel van je leven...een patroon...Durf je zelf met je schaduw onder ogen te zien en integreer allle delen van jezelf. Ze mogen er allemaal zijn in De Wereld...IN JOU... ;)

Ik hoop dat je er iets mee kunt Limmie,ik hoor het graag van je ...ook als er dingen niet kloppen...Liefs Palo

lim_lach

Lieve Palo,....
ik kom net verkleumd thuis, en laat het even op me in werken....dank je wel voor de uitvoerige uitleg,.


palomino

Hallo allemaal,
Het zou leuk zijn als mensen reageren op de interpretaties in dit topic.
Ik kan me namelijk goed voorstellen dat ik (en anderen) als interpreteerder bepaalde dingen over het hoofd zie...zaken duidelijker kan maken of volgens jou gewoon dingen helemaal verkeerd benader...
Ik sta wagenwijd open voor op/aanmerkingen en eventuele suggesties... ;)
liefs Palomino

Opti-Mystique

Me 2... ik heb de bevestigingen hard nodig... of het de kern raakt... of dat het "gewoon gezwam van A tot Z" is... ;D

Liefs van Dolf

Pinky

Hoi Palo en Dolf,

Ik ben bang dat ik op dit gebied nog even heel weinig voor je kan betekenen. Ik vind namelijk dat ik dan eerst zelf de legging helemaal op mijn eigen manier moet uitwerken voordat ik een vergelijk kan maken. Helaas ontbreekt mij op dit moment de tijd daarvoor, zeker ook omdat ik zelf nog géén ervaring heb met het leggen voor anderen.

Als ik van mening ben dat ik zinvolle aanvullingen kan geven meld ik me.

Liefs, Pink

Opti-Mystique

Ik denk ook dat degene voor wie de legging bedoeld is als eerste de gelegenheid moet krijgen, om op een uitleg te reageren. Het nadeel van leggen via Internet is de éénzijdigheid; je krijgt geen bevestigingen en kunt je verhaal niet bijsturen.

Als de "consultant" aangeeft waar de raakvlakken zitten, kunnen de overige kaartleggers nogmaals bekijken of er nog meer te vertellen is... We zijn hier tenslotte nooit uitgeklept ;)

Liefs van Dolf