[/u][/color]
Consultant / voor: Huntres
Interpretatie / door: Opti-Mystique
Datum legging: 16 december 2004
ik zit momenteel heel erg te twijfelen of ik wel door wil gaan met de opleiding die ik nu doe, elke periode is er eentje waarbij ik bijna elke avond met tranen in slaap val en met een beetje ongeluk ook nog met tranen wakker wordt puur omdat ik alleen het project niet zie zitten alsin het komt niet optijd/goed af voor een voldoende.
daarnaast zijn de vakken die nu worden gegeven absoluut niet mijn ding, ik doe en dier en veehouderij opleiding waar ze me uitleggen hoe kan dat een vliegtuig werkt... dit zou dan betrekking moeten hebben op hoe een melkbuis bij een melkmachine werkt...
kan iemand voor mij miss een legging doen, ik hoop het heeeeeel erg want ik weet het echt niet meer.
Een woord vooraf:Graag wil ik kort mijn eigen visie op Tarot toelichten: Tarot-leggen is geen middel om een vaststaande toekomst te voorspellen, maar een manier om je bewust te worden van emoties en factoren, die betrekking hebben op een vraagstuk. Op basis van de samenhang van de kaarten, geeft de uitkomst van een legging het meest waarschijnlijke gevolg bij ongewijzigde omstandigheden aan. Iedereen heeft dus de vrije keuze om zelf iets met deze bewustwording te doen of het te laten voor wat het is. Een legging is een momentopname en vanaf dat moment kan men, door zelf te handelen of diens denkwijze aan te passen, het verdere verloop beïnvloeden. Hang jezelf nooit op aan een uitkomst van een legging, maar gebruik het om bij te sturen onderweg naar jouw doelstelling!
De gebruikte legging en betekenis van de posities:DE GLAZEN BOL LEGGING
[/i][/u]
Kaart 4 – [/b]Het advies
Kaart 2 – De omgeving zoals jij het ziet Kaart 5 – Het antwoord op je vraag Kaart 3 – De omgeving zoals het is
Kaart 1 – Dit ben jij als vraagsteller
Totaaltelling van de kaartnummers: 33 = 3 + 3 = 6 (De Geliefden)
1e kaart uit het gesloten deck*: De Duivel
Laatste kaart uit het gesloten deck*: Het Oordeel
* Deze kaarten zijn factoren die op de achtergrond meespelen en de legging verduidelijken
INTERPRETATIE VAN DEZE LEGGING:
[/i][/u]
Lieve Els,
Vorige week heeft Mathijs voor jou het Sjamaans Spiegel Orakel gelegd. Hij heeft hierbij afgestemd op de vibraties die op dat moment van jouw vraag uitgingen, met het resultaat zoals beschreven. 4 van de 5 kaarten hebben een tegenhanger uit de Grote Arcana van het Tarot-deck. Deze heb ik één op één overgenomen op de posities van de Glazen Bol legging. Omdat de kaart van het Orakel dat bij positie 2 van de Glazen Bol hoort géén Tarot-tegenhanger heeft, heb ik gevraagd om namens jou een 5e kaart te mogen trekken, welke de legging aanvult. Het zou hier gaan om het beeld van hoe jij de omgeving ziet en dit is de kaart Kracht geworden. Verder wil het zo zijn, dat ik nog niet toe was gekomen om de uitleg van Mathijs rustig door te lezen en dat heb ik bewust ook nog niet gedaan, om mij niet te laten beïnvloeden bij de interpretatie van je kaarten. Als de uitleg straks op het Forum staat, ga ik dan het verhaal van Mathijs lezen om te zien of en waar er overeenkomsten zitten. Okidoki: gaattie dan…
De Dwaas stelt in dit geval jou als persoon voor. Het laat zien dat jij al een bepaalde blauwdruk in jezelf hebt, met betrekking tot talenten, persooneigenschappen etc. Het laat zien dat jij nog helemaal aan het begin van je ontwikkeling staat; je bent je nog niet bewust van je mogelijkheden. De afbeelding op de kaart Kracht laat jouw liefde voor en met dieren zien en die is wederzijds. Wat dat betreft is de opleiding die je doet een voor de hand liggende keus. Matigheid op positie “de omgeving zoals het is� laat zien dat er nog flink gesleuteld wordt aan hoe één en ander vorm wordt gegeven. Mijn idee hierbij is, dat jouw motivatie om deze opleiding te gaan volgen je liefde voor dieren is, maar dat je je misschien wat minder verdiept hebt in de vorm en inhoud van deze opleiding. Ik heb het idee dat je er gewoon ingesprongen bent met het idee: “Leuk en ik zie wel...� Nu je daar wat verder in gevorderd bent, sta je inderdaad af te wegen of dit nou wel is wat je wilde. Het laat ook zien dat er wellicht andere mogelijkheden zijn om met dieren te werken, dan de richting die je nu gekozen hebt. Gezien het feit dat je nog heel erg zoekende bent en eigenlijk nog niet weet waar je nu écht goed in bent, is nu een goed moment om bij jezelf te rade te gaan met de vraag wát je nu eigenlijk wilt. En richt je daarbij op het doel en niet op het middel. Dat wilt zeggen dat je opleiding misschien stomvervelend is, dat je hier misschien een heleboel zult horen of moeten doen dat je direct weer mag vergeten, maar dat dit uiteindelijk bijdraagt aan het kunnen worden wat je wérkelijk wilt.
Ik heb namelijk het idee dat de opleiding zelf goed bij je past, maar dat je je stoort aan hoe één en ander in zijn werk gaat. Ik zie bij Matigheid dat je op zoek bent naar een andere vorm, zonder dat de inhoud daarvan verloren gaat. Maar dit zul jij zelf het beste aanvoelen. Het advies in de vorm van de Magiër, geeft mij steeds aan dat het draait om
communicatie. Ik krijg daarbij het gevoel dat je jezelf van binnen steeds op zit te vreten, maar dat jij dit niet vaak of duidelijk genoeg uitspreekt. Realiseer je dat anderen niet in je hoofd kunnen kijken en ervan uitgaan dat zolang jij niet tegenstribbelt, dat je het er dus wel mee eens zult zijn. Dat is de simpelste manier om zelf iets te bekijken of zoals anderen dat doen. Het kan hier betekenen dat je in je werkgroepjes je mond open moet doen, maar als je hiermee niets bereikt dat je dan een docent aanspreekt. Dit kan wellicht ook het geval zijn, wanneer er meer problemen in de opleiding spelen waar je tegenaan loopt, maar die verder gaan dan 1 vak of 1 projectgroep. Bekijk eerst alle mogelijkheden en/of mogelijke oplossingen, voordat je ergens een conclusie uit trekt of er een streep door zet. De Magiër staat ook voor de IK BEN-bewustwording. Je bewust worden van wie je bent en wat je mogelijkheden zijn. Het is goed om te weten wat je wilt, maar soms kan het net zo goed zijn om te weten wat je niet wilt. Dat is een andere weg, maar leidt uiteindelijk óók naar Rome. De 4 elementen die voor de Magiër op tafel liggen, zijn de bouwstoffen van de materie. Je kunt dus bouwen, zijn of bereiken wat jij wilt.
[/u][/color]