Auteur Topic: Openbare **KAARTLEGGINGEN**/interpretaties--  (gelezen 105903 keer)

patriciahruska

• Gast
Re:Openbare **KAARTLEGGINGEN**/interpretaties-- !!!!STEL HIER JE VRAAG!!!!
« Reactie #150 Gepost op: februari 06, 2005, 17:19:18 pm »
ps dolf;
ik ben patriciahruska, maar heb mijn nickname veranderd

Stefaan

• Gast
« Reactie #151 Gepost op: februari 09, 2005, 10:47:53 am »
 Halllo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum (en in tarot). Al jaren speel ik met de idee om dit te leren... Een tijdje geleden heb ik "onbewust" de knoop doorgehakt en ben eraan begonnen.
Mijn doel: zelfkennis. Al mijn vrienden, collega's, .... vinden me een toffe gast, maar iemand die "moeilijk" in elkaar zit, moeilijk te begijpen is bij momenten. Ik denk dat velen onder jullie zich hier gaan in herkennen.
Aan de hand van de kaarten hoop ik wat meer van mezelf bloot te geven.
Al een tijdje leg ik dagkaarten om te oefenen en zit ik als een echte boekenwurm 's avonds uren tarotboeken te doorbladeren omdat ik nog niet in het stadium zit dat ik aan de kaarten een persoonlijke uitleg kan geven.
Gisteren heb ik voor de eerste keer een 3-legging (verleden, heden, toekomst) gedaan met de vraag wat ik moet doen om die 'ene' vrouw tegen het lijf te lopen. Dat is namelijk iets wat me nogal bezig houdt.
Een jaar of 2 geleden zijn mijn vriendin & ik uit elkaar gegaan en heb een ganse tijd geen behoefte meer gehad aan een vriendiin. Tijdens de zomervakantie heb ik echter een leuk meisje leren kennen waar ik me supergoed bij voelde en waarvan ik dacht (hoopte) dat het met de dag iets zou worden tussen ons (zij had ook net een lange relatie achter de rug, maar was duidelijk nog niet klaar voor een andere). In die tijd ben ik naar een vriendin gegaan om de kaarten te leggen. Over dat meisje vertelde ik niets. De kaartlegster zei (onder andere)
dat er iemand een grote rol in mijn leven zou gaan spelen. Ik vertelde het haar en toen zei ze  dat we elkaar zouden vinden en niet meer zouden loslaten. Sindsdien hebben we elkaar enkele keren gezien (we wonen vrij ver van elkaar), maar nu laat ze NIETS meer van haar horen. Misschien is er iets gebeurd, heb ik iets gedaan, iets niet gedaan,... dat het feest niet doorgaat!
Maar goed, mijn kaarten waren de volgende:
ster - bekers 10 - het oordeel
Mijn eigen interpretatie zal ik later geven, maar ik zou eerst eens graag jullie interpretatie horen!
Ik hoop dat ik een  beetje duidelijk was.
Bedankt,  

Stefaan

Opti-Mystique

• Master lid
  • Hoe je je voelt bepaalt wat je creëert!
    • Healthy by Nature | Praktijk voor Natuurlijke Gezondheid
« Reactie #152 Gepost op: februari 09, 2005, 12:38:34 pm »
Consultant / voor: Stefaan
Interpretatie / door: Opti-Mystique
Datum legging: 8 februari 2005

Een woord vooraf:
Graag wil ik kort mijn eigen visie op Tarot toelichten: Tarot-leggen is geen middel om een vaststaande toekomst te voorspellen, maar een manier om je bewust te worden van emoties en factoren, die betrekking hebben op een vraagstuk. Op basis van de samenhang van de kaarten, geeft de uitkomst van een legging het meest waarschijnlijke gevolg bij ongewijzigde omstandigheden aan. Iedereen heeft dus de vrije keuze om zelf iets met deze bewustwording te doen of het te laten voor wat het is. Een legging is een momentopname en vanaf dat moment kan men, door zelf te handelen of diens denkwijze aan te passen, het verdere verloop beïnvloeden. Hang jezelf nooit op aan een uitkomst van een legging, maar gebruik het om bij te sturen onderweg naar jouw doelstelling!

De gebruikte legging en betekenis van de posities:

DE VERLEDEN-HEDEN-TOEKOMST-LEGGING
[/i][/u]

Kaart 1 – [/b]Het verleden Kaart 2 – Het heden Kaart 3 – De toekomst

Kwintessens (totaaltelling van de kaartnummers): 47 = 4+7 = 11 (Gerechtigheid), maar ook 1+1 = 2 (De Hogepriesteres)
* Hofkaarten tellen als 0 en Azen als 1

INTERPRETATIE VAN DEZE LEGGING:
[/i][/u]

Beste Stefaan,

Deze kleine legging interpreteren doe ik graag even tussendoor voor je:

De Ster in het verleden, laat zien dat jij daarin zoekende bent geweest naar de richting naar jouw levensdoel en met betrekking tot waar je dromen en wensen liggen. Je hebt in eerdere relaties ervaring opgedaan en gezien wat je graag zou willen en mogelijk ook wat je niet meer wilt. Uit deze ervaringen stroomt kennis en levenservaring naar je terug, maar ook resultaat uit zaken waar je eerder energie in hebt gestoken. Alles komt terug naar de bron, jijzelf, en hier kom je tot jezelf en laad je je energiepeil weer op.

Bekers 10 is de kaart van de vervulling. Deze kan staan voor een situatie waarin je je helemaal gelukkig voelt, of een situatie waarin je denkt volledige vervulling te zullen vinden. Mijns inziens ligt dit in jouw beleving op het vlak van relatie en eventueel kinderen. Realiseer je wel dat deze kaart de top van een situatie voorstelt en dat wanneer je daar overheen bent, het alleen maar minder kan zijn… of dat je met minder genoegen zult moeten nemen. Want Bekers 10 kan ook aangeven dat je de lat erg hoogt legt, niet alleen voor jezelf maar wellicht ook voor de ander. En dat mensen mogelijk op hun tenen moeten lopen om in de buurt van je verwachtingen te kunnen komen. Hoe hoger de verwachting, hoe groter de kans op teleurstelling.

Het Oordeel staat voor het wakker worden, mogelijk het je realiseren wat ik hierboven noem. Het Oordeel valt ook vaak wanneer man en vrouw uit elkaar zijn of gaan en bij een gebroken gezin blijft het kind dan de verbindende schakel. Deze kaart staat ook voor je roeping horen en vinden en in die zin in het verlengde van de Ster weten wat je echt wilt met betrekking tot liefde en relaties. En vooral het achter je laten van de hoofdstukken die je uit hebt, van geleerd hebt en niet meer over wenst te doen. Op gebied van relatie staat deze kaart mogelijk voor een nieuwe relatie, maar kan het niet kunnen loslaten of vergeten van een ander dit in de weg staan. Omdat op deze kaart ook een aartsengel staat, kan het zijn dat deze dame in jouw hoofd een gevoelsbeleving heeft losgemaakt, welke je aan het denken heeft gezet en kan het op die wijze ook een les zijn, met betrekking tot een inzicht wat je nodig had voor een eventuele toekomstige relatie.

De kaart Gerechtigheid, de totaaltelling van je legging, valt heel vaak samen met Het Oordeel. Het zijn tegengestelde kaarten, waarbij Gerechtigheid staat voor jouw waarheid en Het Oordeel voor de waarheid. Gerechtigheid staat ook voor oorzaak en gevolg. Er is een bepaalde actie geweest en dit roept een tegenreactie op. Dit hoeft dus niet iets te zijn wat jij gezegd en gedaan hebt, maar mogelijk heeft zij een impuls opgevangen in jullie contact samen wat bij haar iets losgemaakt heeft. En mogelijk haar angst en onzekerheid inboezemt. Zij had tenslotte ook net een relatie achter de rug, welke niet voor niets gestrand is. Ik heb het idee bij Gerechtigheid vs Het Oordeel dat jij probeert om de situatie te beredeneren vanuit jouw gevoelsbeleving en redenering, maar dit is voor elk individu anders. Jij kunt (mogelijk) geen besef hebben, van wat er zich in haar hoofd afspeelt. Ook het doek op de kaart Gerechtigheid laat zien, dat jij niet alle facetten van de situatie kunt overzien. De enige wijze om hier een beter beeld bij te krijgen is communicatie. Probeer met haar in contact te komen en kijk of jullie beiden tot een gesprek kunnen komen, waarin gedachten en gevoelens verwoord worden. Er is geen onstabielere basis dan aanname’s.
De Hogepriesteres staat voor een gereserveerde dame, die niet het achterste van haar tong laat zien, jouw twijfels in een gevoelskwestie en tweeën geven een wachtperiode aan. Patience my friend… :-\

Succes en als je vragen hebt, dan hoor ik dat graag!

Greetinx van Dolf
« Laatst bewerkt op: februari 10, 2005, 15:32:39 pm door Opti-Mystique »

Stefaan

• Gast
« Reactie #153 Gepost op: februari 10, 2005, 08:56:44 am »
Dolf,

Hier sta ik dus met mijn mond vol tanden.
Ten eerste omdat je de nagel op de kop slaat... en ten tweede de interpretatie op zich zelzelf! Waaaauw!
Ik heb duidelijk nog een lange weg af te leggen: veel oefenen, veel leren, .... maar de zelfkennis die daartegenover staat maakt dit alles ruimschoots goed natuurlijk.
Hartelijk wel bedankt en ik kijk uit naar de dag dat ik mijn steentje kan bijdragen op dit knappe forum.

Stefaan

Opti-Mystique

• Master lid
« Reactie #154 Gepost op: februari 10, 2005, 11:28:56 am »
Beste Stefaan,

Heel graag gedaan; voor mij is het namelijk ook weer een mogelijkheid om hier verder in te groeien. Daarom ben ik ook erg benieuwd naar hoe jij deze legging voor jezelf had geïnterpreteerd in beginsel. Want deze kaarten communiceerden in eerste instantie met jou.

Ik heb zelf ervaren dat voor een ander leggen veel makkelijker dan voor jezelf. Hoe minder je van de ander weet, hoe beter het is (al zijn kapstokken om de jassen aan op te hangen altijd welkom, hè Ricca ;)) Sinds ik met de cursus bezig ben (het schiet al op: enkel de tienen en de hofkaarten nog te gaan), leg ik eigenlijk niet meer voor mezelf. Gewoon omdat ik het zelf moeilijk vind om mijn objectiviteit te bewaren; zo heb ik deze week weer gemerkt door tóch weer eens te leggen voor mezelf.

Ik ga vandaag meer toevoegen aan dit topic; ik heb er helemaal zin in en er zijn nog enkele enthousiaste gegadigden in blijde verwachting... ;D ;D

Greetzzz... van Dolf

Opti-Mystique

• Master lid
« Reactie #155 Gepost op: februari 10, 2005, 12:29:09 pm »
Lieve Cherida,

Dank je wel in de eerste plaats voor je waardering!
Je hebt me naar aanleiding van mijn interpretatie om een verduidelijking gevraagd; sorry dat je hier even op hebt moeten wachten. Ik heb de interpretatie vandaag even teruggehaald en wil hier het volgende nog aan toevoegen:

... En wat mij een beetje onduidelijk is dat je zegt over open staan voor iemand waar ik mijn hart zou geven en dat voor die persoon niet mogelijk is? wat bedoel je daar precies mee? Hij wil zich wel geven maar kan het niet voor 100% bedoel je dat er mee te zeggen, want hij houd wel van mij alleen niet in de situatie waarin hij zit. Als hij de andere kant zou kiezen en mij loslaat dan pas kan hij zich toch voor de 100% geven of omgekeerd...

Je hebt verteld dat de jongen die jij leuk vindt nog gebonden is aan een andere dame. Jij zou graag een relatie met hem hebben en hem uiteraard dan ook voor jezelf willen hebben. De situatie zoals het is, is eigenlijk diep in je hart niet hoe je het graag zou zien. Jullie beiden kunnen je in deze situatie niet voor 100% geven of in die mate je hart openstellen voor elkaar. Omdat er nog een derde tussenin staat. In de legging heb ik geloof ik genoemd dat je eigenlijk niet bereid bent om met minder genoegen te willen nemen. Zelfs al zou hij 100% willen geven; hij kan je op dit moment enkel minder bieden. Of je hier in de gegeven situatie desondanks genoegen mee kunt nemen, is jouw keuze. Temeer omdat je aangeeft, dat hij die keuze niet gaat maken...

... En nou de verrassing een nieuwe liefde? ben er niet van bewust, ken wel 2 mannen maar die totaal niet mijn types zijn of dat ik daar iets mee zou willen hebben, nee niet echt, dus dit komt bij mij als een verrassing. Er is mijzelf wel verteld door mijn huidige partner zelf dat een van ze wel iets in mij ziet of hij dat nou aan hem is verteld dat weet ik niet of meer een gevoel is geweest, maar ik heb er wel over nagdacht  toen dat werd verteld, maar eerlijk gezegd totaal niet mijn type is waar ik iets mee zou willen hebben. En eigenlijk zou ik er nu geen behoefte aan hebben om van het een nr het ander te gaan, zal wellicht dan iets van langere tijd zijn...

Dit kan inderdaad iets op de langere termijn betreffen. Ik zag het en heb het daarom genoemd. En al zou dit op termijn op je pad komen, kun je wederom weer kiezen of je daar op dat moment behoefte aan hebt en je daar wel of niet voor open wilt stellen. Ik wil je enkel meegeven om je niet blind te staren op deze relatie, maar tevens je ogen open te houden voor je omgeving, voor het geval er iets op je pad geworpen wordt dat volgens het Universum nog beter bij je past... ;)

Ik hoop dat je vragen hiermee beantwoord zijn. De toelichting op je eigen blinde vlek-legging staat op mijn lijst en ik zal je mettertijd gaan vragen of je nog behoefte hebt aan mijn visie daarop.

Liefs van Dolf

Opti-Mystique

• Master lid
« Reactie #156 Gepost op: februari 10, 2005, 14:29:06 pm »
DEEL 1[/u][/color]

Consultant / voor: Sunchild
Datum legging: 10 februari 2005

1.Waar ik nieuwsgierig naar ben is hoe ik mijn doelen bereiken kan op werkgebied. En of het verstandig is om die kant op te slaan. (Das een ingewikkeld verhaal)

2. Is er nog hoop op liefdesgebied voor mij. Ben ik de ware al tegengekomen (?) of blijf ik een spontaan en knap maar hopeloze oude vrijster die alleen maar date  ;D  ;D  ;D

3. Nieuwe dingen, zie ik iets over het hoofd. Heb ik nog oogkleppen op  ???
Kun je trouwens levensdoelen zien in leggingen, speciale dingen? Dingen die mensen als gave of overcapiciteiten hebben?

En ik maar denken dat ik eindelijk innerlijk rust gevonden had (hahahaha) ya right @ universum.wishes.com   :-X

Een woord vooraf:
Graag wil ik kort mijn eigen visie op Tarot toelichten: Tarot-leggen is geen middel om een vaststaande toekomst te voorspellen, maar een manier om je bewust te worden van emoties en factoren, die betrekking hebben op een vraagstuk. Op basis van de samenhang van de kaarten, geeft de uitkomst van een legging het meest waarschijnlijke gevolg bij ongewijzigde omstandigheden aan. Iedereen heeft dus de vrije keuze om zelf iets met deze bewustwording te doen of het te laten voor wat het is. Een legging is een momentopname en vanaf dat moment kan men, door zelf te handelen of diens denkwijze aan te passen, het verdere verloop beïnvloeden. Hang jezelf nooit op aan een uitkomst van een legging, maar gebruik het om bij te sturen onderweg naar jouw doelstelling!

DE GLAZEN BOL LEGGING
[/i][/u]

Kaart 4 – [/b]Het advies

Kaart 2 – De omgeving zoals jij het ziet Kaart 5 – Het antwoord Kaart 3 – De omgeving zoals het is

Kaart 1 – Dit ben jij als vraagsteller

Kwintessens (totaaltelling van de kaartnummers): 53 = 5+3 = 8 (Kracht)

1e kaart uit het gesloten deck*: De Hogepriester
Laatste kaart uit het gesloten deck*: Aas van Staven
* Deze 2 kaarten zijn factoren die op de achtergrond meespelen en de legging verduidelijken

[/i][/u]

Lieve Sunny,

Dank je wel voor je geduld! Bij deze de beloofde legging uitgewerkt:

Ik hoop een interpretatie te kunnen geven op het brede vlak waarop jij je vragen gesteld hebt. Tijdens het schudden zijn er meerdere kaarten uit het deck gesprongen die ook een eigen verhaal vertellen, dus ik ga wel een heel eind komen denk ik…

Om te beginnen word jij zelf in deze legging gerepresenteerd door Staven 6. Deze kaart geeft aan dat jij al wat persoonlijke overwinningen op jezelf hebt mogen afturven, welke je meer spirituele groei en levenswijsheid hebben opgeleverd. Dit is niet in de laatste plaats een verdienste van de keuze’s die je in je leven hebt gemaakt, waarbij je het nogal eens aan de stok hebt gehad met mensen die je niet serieus nemen of die er een andere mening op nahouden dan jij. Wat ik in de kaarten terugzie en wat tevens mijn indruk van jouw persoon is zoals ik je op het forum heb leren “kennen�, is dat jij op spiritueel gebied het nodige te vertellen hebt en op die wijze van betekenis kunt zijn voor je medemensen. Je bent je hier heel goed van bewust, maar de waarschuwing ligt er ook om niet te gaan zweven. Het leven in de stof is nu je basis en het contact met het hogere en je spirituele wijsheid is je gave. Het eerste advies aan jou is om goed geaard te blijven. De Maan staat ook wel voor je fantasiewereld of meer eigenlijk het beeld dat jij van de wereld geschapen hebt. Het lijkt erop dat je óf erg idealiseert in wat je teweeg kunt brengen óf de wereld alvast hebt afgeschreven. Ik denk met de nadruk op het laatste: je vraagt je af of het met de wereld op spiritueel level nog wel goed gaat komen en ik heb het idee dat je op detailniveau neigt naar het voorbij gaan aan de geneugten van het leven (Bekers 3). Een keer flink dronken worden zijn pleziertjes die ook inherent aan het leven zijn, hoe oppervlakkig de bezigheid wellicht voor jou ook mag lijken.

Om terug te grijpen op jouw vraag over een levensdoel: ik denk dat op termijn jouw roeping ligt op mensen helpen op spiritueel vlak. Ik zie de roeping in Het Oordeel terug, jouw rol in De Hogepriester van het gesloten deck en je zuiverheid en potenties in de kaart Kracht als totaaltelling. Echter; jouw alterego Sunchild staat regelmatig tussen jou en het contact met je meer aardse medemens in. Je bent erg op haar gefocust, terecht, maar dit heeft consequenties voor de rest van je persoon. Ik heb het idee dat, ondanks de zuivere intenties van jouw persoon, je door je omgeving soms beschouwd wordt als “zweverig� of “vaag�, omdat je omgeving vaak jouw level van denken en voelen niet kan begrijpen of volgen. En dan is Het Oordeel door de omgeving gauw geveld. Mensen hebben je dit eerder ook recht en bot in het gezicht gezegd en je bent hierdoor gekwetst. En daarom op dit moment nog steeds gevoelig voor wat de omgeving van je vindt of over je zegt. Je lijkt 2x na te denken voor je zegt wat je denkt op spiritueel (of sterk gevoelsmatig) vlak en voelt je daardoor geremd in het op weg gaan en je roeping volgen. Jij voelt je dan ook vaak niet begrepen en hebt de keuze gemaakt om liever op zoek te gaan naar mensen met meer aansluiting en de mensen die je niet begrijpen de rug toe te keren (Zwaarden 6). Dit lijkt mij een logische keuze en een zeer plausibele, want iedereen is graag in het gezelschap van gelijkgestemden. Alleen denk ik dat je jezelf tekort doet, door steeds op de loop te gaan voor weerstand en/of kritiek. Aan de ene kant realiseer je je dat je voor een hoop mensen van toegevoegde waarde bent, maar je kiest de gemakkelijkste weg en gaat op zoek naar mensen die ervoor open staan. Maar juist de mensen die zich er tegen afzetten, hebben jouw ideeën en warmte het hardste nodig. En aangezien ieder individu het vermogen en het recht heeft om er zelf over na te denken en om er een eigen mening op na te houden, kun je dus ook kritische vragen verwachten. Aan jou om je verhaal te vertellen en fatsoenlijk te onderbouwen om zo anderen te overtuigen, of hen op zijn minst de gelegenheid bieden om iets ook vanuit jouw perspectief te kunnen beschouwen.

Maar met de Maan naast Zwaarden 6, zie ik je angst en onzekerheid met betrekking tot weerstand vanuit de omgeving. Je zit ook nog volop in het proces van emotioneel volwassen worden en je eigen identiteit aftimmeren, waardoor je voor jezelf ook nog niet 100% helderheid hebt en juist op die punten ben je nog kwetsbaar. Maar dat gaat in de komende jaren door je persoonlijke groei en ontwikkeling allemaal vanzelf op zijn plaats vallen. Want wat dat betreft ligt er in deze legging voor jou in 4 van de 5 kaarten groei. In Bekers 3 zie ik niet alleen dat er voor jou de komende periode nog wel een feestje te vieren zal zijn, maar omdat deze op de adviespositie ligt wil dit je tevens aansporen om wat meer van het leven te genieten. Want je bent wel heel serieus met het spirituele bezig!! N-joy now, to remember later!!

WORDT VERVOLGD…[/u][/color]
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2005, 17:14:44 pm door Opti-Mystique »

Opti-Mystique

• Master lid
« Reactie #157 Gepost op: februari 10, 2005, 14:30:05 pm »
2e EN LAATSTE DEEL VOOR SUNCHILD[/u][/color]

In de Hogepriester zie ik dus jouw rol ten aanzien van je medemens op spiritueel vlak, de kennis die je hebt en zult bezitten en de bereidheid van de omgeving om van je te leren. Een meester kenmerkt zich niet door een autoritaire of arrogante houding, maar door zijn wijsheid en kunde. Wanneer jij je zo op zult stellen, dan zul je mensen met je zuiverheid aantrekken (Kracht) en zullen zij zich openstellen voor jou. Respect zul je verdienen en niet kunnen afdwingen, want je kracht ligt in dezelfde intenties van zuiverheid.
Je vroeg ook over werk, maar daar zie ik in de kaarten helemaal niets over terug. Of je moet van plan zijn om op spiritueel vlak een professie te gaan uitoefenen. Zowel de Hogepriester als de Aas van Staven geven actie (nemen) aan. Er ontstaat een idee of er is een basis, maar je zult zelf actie moeten ondernemen om die gedachten een concrete of tastbare vorm te geven. Heb je wellicht ideeën in je hoofd zitten, met betrekking tot iets (nieuws = Aas) wat je graag zou willen gaan doen? Het kan zijn dat je nog twijfelt maar als er iets is dat je graag zou willen realiseren, ga er dan gewoon mee aan de slag en bekijk of het haalbaar is!

En dan off the record: de kaarten die tijdens het schudden uit het deck sprongen. Ik geloof dat hier het antwoord op je vraag met betrekking tot het gaan worden van een spontane, knappe, maar ouwe vrijster ligt… :P ;) Hmm… ik denk dat je dit maar even onder je ambities moet terughangen, want er zijn genoeg gasten aan te slepen voor je. Uit het deck sprongen achtereenvolgens Ridder van Bekers, Schildknaap van Bekers, De Geliefden, Ridder van Pentakels en tot slot Zwaarden 2. Mijn idee hierbij is dat jij over aandacht eigenlijk niet te klagen hebt. Maar het is u die nogal kieskeurig is. Want jij wilt niet met de eerste de beste meneer de hort op, maar met iemand aan wie jij je geest kunt slijpen en die in jouw beleving minstens zo bijzonder moet zijn als jij: jij wilt iemand die voer voor jouw geest meebrengt. En daarnaast denk ik dat de nodige impulsen die jouw richting opgestuurd worden compleet langs je heengaan, omdat je zo gefocust bent op jouw alterego Sunchild. Dus die oogkleppen klopt enerzijds en aan de andere kant zul je een jongen moeten treffen, die bereid is om verder te kijken dan het oordeel van jouw reputatie strekt. Iemand die het lef toont om jou wérkelijk te leren kennen. Op deze wijze staan jouw capaciteiten en je houding hieromtrent dus tussen jou en een eventuele relatie in. Ik zie in De Geliefden zeker een relatie jouw kant opkomen en anderzijds geeft deze kaart aan om te kijken of je niet moet kiezen om je prioriteitsstelling wat te verleggen. De verhoudingen in focus op bepaalde zaken bijvoorbeeld. Ik denk dat je eerst wat ruimte moet scheppen in je leven, want als je heel eerlijk bent: hoe ga jij een relatie in je leven inpassen op dit moment? Denk eens na over wat je ervoor wilt laten in de zin van minder tijd aan kunnen besteden, wanneer er zich iemand aandient die je aandacht gaat vragen (of aan wie jij je aandacht wilt gaan geven). Ik heb tot slot het idee dat de liefde op een heel onverwacht moment of uit een heel onverwachte hoek je leven binnen komt wandelen, maar dat dit tevens nog even wat langer op zich laat wachten (Zwaarden 2). Dus nee: je hebt de ware liefde nog niet ontmoet, want geloof me: you'll know it, when you see him… :o ;D

Okido, da’s alles wat ik erover kwijt kan op dit moment. Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat heel graag. My pleasure!!

Liefs van Dolf
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2005, 17:15:15 pm door Opti-Mystique »

Stefaan

• Gast
« Reactie #158 Gepost op: februari 10, 2005, 15:24:41 pm »
Hey Dolf,

Hier mijn interpretatie van de drie legging hierboven (ster - bekers 10 - oordeel). Nog es: dit is mijn eerste interpretatie! Dolf, jij doet dat eens tussendoor, ik heb er een tijdje mee liggen kronkelen.

In het verleden was ik serieus op zoek naar, voor mij, belangrijke vragen. Het stemde me wat triestig dat er alltijd maar vragen bijkwamen, maar geen antwoorden. Maar ik heb geleerd aan mezelf en aan anderen en ik vind een hernieuwd vertrouwen in het leven en dat geeft me voldoening, zorgt ervoor dat alles door een rose bril wordt bekeken, maakt me weer blij.
Diep vanbinnen weet ik dat mijn vragen zullen beantwoord worden, maar dat je onmogelijk alles kunt weten.
Ik laat me niet meer leven, maar neem het eigen handen!

Op deze manier heb ik de kaarten geinterpreteerd...

Opti-Mystique

• Master lid
« Reactie #159 Gepost op: februari 11, 2005, 12:04:39 pm »
Hey Stefaan,

Erg interessant, jouw eigen interpretatie. Altijd goed om te lezen, wat andere mensen bij de kaarten voelen en denken...

Dolf, jij doet dat eens tussendoor, ik heb er een tijdje mee liggen kronkelen.

Hahaha.... dat klinkt bijna hééééél errug wijs, maar ik bedoelde hier dat ik jouw interpretatie stiekem voorrang gaf op de uitgebreidere interpretaties die ik al eerder toegezegd had.

Want geloof me: ik heb nog zat momenten dat ik alleen maar kan staren naar de kaarten.... haha!!

groeten van Dolf

Sunchild

• Gast
« Reactie #160 Gepost op: februari 11, 2005, 20:30:03 pm »
Ik wil je hartelijk danken voor de tijd die je hiervoor genomen hebt. Daarnaast moet ik toegeven dat ik bewondering heb voor mensen die zoals jij hier zowel de tijd, aandacht en licht aan schenkt. Zelfs als je zelf aangeeft er baat bij te hebben vind ik het toch knap.
Ik weet dat ik het aan mijn laars zou hebben gelapt en er totaal geen zin in zou hebben. Maar goed, das weer een andere kant, die je waarschijnlijk niet in de kaarten gezien had, whahahahahaha

« Laatst bewerkt op: februari 21, 2005, 18:58:22 pm door Sunchild »

gelukszoekertje

• Gast
« Reactie #161 Gepost op: februari 14, 2005, 13:17:06 pm »
Hallo iedereen.
Onlangs las ik de kaarten voor mezelf. Ik zit namelijk al een hele tijd met een prangende vraag en wou daarom iets richting aangevends. Ja, misschien zelfs duidelijkheid. Waarover? Ik ben herstellende van een zware depressie. Laat ons maar zeggen zo goed als hersteld. Nu dank ik erg veel aan een lieve vriendin van me. Het is iemand waar het ongeloofelijk mee klikt. En ja, ik ben veel sterkere gevoelens voor haar gaan ontwikkelen dan vriendschap. Ze weet er van. En ik weet van haar dat zij ook heel wat voor me voelt. Maar...... er zijn enkele problemen: ze is nog maar net weg van haar man al was die relatie zelf al ettelijke maanden dood, ze is heel wat jonger dan mezelf en ze heeft onlangs iemand van haar eigen leeftijd ontmoet waar het ook mee klikt. Waar ik in de kaarten naar een oplossing voor zocht, is het volgende: gaat onze relatie zich uitdiepen? Wordt zij de vrouw van mijn leven? Om een antwoord te vinden gebruikte ik het Keltisch Kruis. Dit zijn de kaarten die ik trok:
1. Zwaarden 1
2. Bekers 9
3. Pentakels 9
4. De Intuïtie
5. Page van Zwaarden
6. Pentakels 1
7. Staven 5
8. De Keizerin
9. De Kluizenaar
10. Het Universum
Ik heb wel de indruk dat jullie een iets andere volgorde hanteren in het Keltisch Kruis dan het handboek dat ik gebruik. Daarom geef ik jullie de volgorde van de kaarten ook mee zoals ze bij mij lagen. Kwestie van geen misverstanden te creëren over de plaats van een bepaalde kaart.
Schema:
                                              10
                    5                          9
  4          2         1           6         8
                    3                          7

Eigenlijk ligt kaart 2 in kruis op kaart 1. Hopelijk hebben jullie hiermee voldoende informatie. Wat ik er zelfin las, hou ik nog evntjes voor mezelf. Ikwens niemand te beïnvloeden. Ik dank alvast iedereen die zich aan een interpretatie wil wagen.
Groetjes iedereen.

Opti-Mystique

• Master lid
« Reactie #162 Gepost op: februari 14, 2005, 14:50:03 pm »
DEEL 1[/u][/color]

Consultant / voor: Gelukszoekertje
Datum legging: Onbekend

Een woord vooraf:

HET KELTISCH KRUIS
[/i][/u]

Special thanx 2:[/b] learntarot.com

Kaart 1 vs. Kaart 2: kern van de vraag, met evt. versterkende invloed
Aas van Zwaarden vs. Bekers 9
Kaart 3: De basis, het onbewuste, maar ook het verleden
Pentakels 9
Kaart 4: Het recente verleden
De Intuïtie/De Hogepriesteres
Kaart 5: Het bewuste, maar ook het heden
Schildknaap van Zwaarden
Kaart 6: De nabije toekomst
Staven 5
Kaart 7: De houding van de consultant t.o.v. de kwestie
Aas van Pentakels
Kaart 8: Onbeïnvloedbare factoren van buitenaf t.o.v. de kwestie
De Keizerin
Kaart 9: Relevante hoop of angst, maar geeft tevens de richting of levensles aan
De Heremiet
Kaart 10: Verwachte uitkomst
Het Universum/De Wereld

Kwintessens (totaaltelling van de kaartnummers): 60 = 6+0 = 6 (De Geliefden)

[/i][/u]

Beste Gelukszoekertje,

Ik leef de laatste tijd in chaos en daarom ga ik het wéér doen: afwijken van de chronologie der leggingen, hèhè… Ik zag je legging voorbij komen en ik zou graag mijn directe ingevingen hierbij met je willen delen.
Allereerst valt het me op dat je kennelijk met de Tarot in de Herstelde Orde werkt. Ik werk zelf met de RWS, ten opzichte waarvan ik de kaart Intuïtie lees als de Hogepriesteres (De Waarheid zou wat mij betreft onder Het Oordeel vallen) en Het Universum als De Wereld. Met dit in gedachten is mijn interpretatie als volgt:

Ik zie in Aas van Zwaarden in de kern, dat jij je leven weer actief in eigen hand hebt genomen na je depressie. Je lijkt je lust voor aanpakken weer terug te krijgen en hebt weer kracht om knopen door te hakken die enerzijds leiden tot vernieuwingen in je leven en anderzijds van het doorbreken van de patronen die je eerder naar beneden hebben getrokken. Bekers 9 wordt traditioneel beschouwd als de wenskaart en in dit geval neem ik aan dat de kaart hier heel duidelijk staat voor jouw wens met deze dame een diepere verbinding aan te gaan. Er mist nog één beker voor de definitieve vervulling, dus het geeft aan dat het succes nog niet behaald is; er moet eerst nog het één en ander gebeuren. Daarnaast zie ik deze 9 ook als het afsluiten van je depressieperiode en de groei die deze ervaring jou als persoon heeft gebracht. Dezelfde groei zie ik terug in Pentakels 9, waarbij deze goede vriendin van jou een belangrijke rol in de zin van warmte geven heeft ingenomen. En deze warmte is bij jou blijven hangen en in jou gaan groeien, met als resultaat de wens die je nu hebt.

Hoewel er absoluut sprake is van warmte en genegenheid tussen jou en deze dame, ben je je maar al te bewust van de afstand die er op dit moment nog tussen jullie is of moet zijn. Deze afstand en gereserveerdheid, die in jouw beleving meer bij haar dan bij jou ligt, zie ik terug in de Intuïtie/Hogepriesteres. Er is nog een strikte scheiding tussen jouw leven en dat van haar en de 2 of de “-“ geeft een wachtperiode of een afremming van zaken aan. Het is logischerwijs nog onduidelijk of en wat de toekomst met betrekking tot een twee-eenheid voor jullie in petto heeft (de sluier en de twee polen).

Ik zie in de Schildknaap van Zwaarden enerzijds jou; het teruggevonden hebben van het kind in jezelf ofwel het levensplezier, maar je hebt de wind nog niet mee. Mogelijk zul je nog wel eens momenten hebben dat je terugvalt of moeite hebt om je koppie omhoog te blijven houden. De oorzaak kan zowel in je eigen gevoelshuishouding liggen, maar de weerstand kan ook van buitenaf komen. Het zou mij anderzijds namelijk niet verbazen, als de ex van deze goede vriendin ook nog een tijdje van zich blijft laten horen. Want ook hem zie ik in deze Schildknaap terug en hij wil de barometer nog wel eens op storm zetten. Is hij wellicht degene die te horen heeft gekregen dat zijn relatie erop zit en heeft hij moeite om dit accepteren? In dat geval zal hij niet staan te springen om zijn ex in jouw armen te zien verdwijnen en zich van tijd tot tijd hoogst kinderachtig kunnen gaan opstellen. In Staven 5 zie ik de weerstand; er zullen af en toe nog wat strubbelingen zijn. Zowel innerlijk als van buitenaf. Je vertelt dat deze dame ook wat jonger is dan jij; ook de omgeving zal zich niet altijd onthouden van commentaar. Maar de situatie blijft desondanks in beweging, omdat een 5 staat voor actie.

In de Aas van Pentakels zie ik dat de tijd voor een nieuw begin voor jou ook rijp is; je mag de vorige periode van je leven afsluiten en er worden je allerlei nieuwe dingen aangereikt. Dit kunnen compleet nieuwe dingen zijn, maar met de Pentakels 9 ernaast, kan het ook zijn dat er resultaten naar je terug beginnen te komen uit zaken, die je eerder gezaaid of goed verzorgd hebt: je onderhouden tuintje staat in bloei. In de lijn Schildknaap-Staven 5-Aas van Pentakels zie ik dat je wel moeite moet doen om één en ander binnen te halen; want er zijn meer kapers op de kust die willen pronken met jouw veren. Blijf waakzaam dat je krijgt wat je toekomt; vooral je eer!

WORDT VERVOLGD…[/u][/color]
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2005, 18:50:40 pm door Opti-Mystique »

Opti-Mystique

• Master lid
« Reactie #163 Gepost op: februari 14, 2005, 14:50:30 pm »
2e EN LAATSTE DEEL VOOR GELUKSZOEKERTJE[/u][/color]

De invloeden van buitenaf zijn ronduit gunstig te noemen. In het verlengde van je vraag zie ik hier de dame in kwestie, zoals jij haar ziet en hoe ze werkelijk is: warm en in de bloei van haar leven. Er ligt in de periode voor je weer een heel scala aan groeipotentieel, waarvan al een deel ingezaaid is en op dit moment moet rijpen alvorens geoogst te kunnen worden. In de lijn Intuïtie/Hogepriesteres-Aas van Zwaarden vs Bekers 9-Staven 5-De Keizerin zie ik toch een reële kans op realisatie van je wens, met als grootste verschil de verandering van deze dame van de koele Hogepriesteres naar de warme Keizerin, hetzij ondanks het geduld moeten opbrengen cq. actie ondernemen en het overwinnen van de weerstand die er nog tussen ligt. Want de basis die jij met haar hebt, is heel bijzonder en vormt al een band tussen jullie.

Hoewel zij een steun en toeverlaat voor jou is geweest, geeft de Heremiet naast de Schildknaap van Zwaarden toch ook aan, dat je sommige dingen écht enkel alleen kan doen in het leven. Zij kan jou de weg laten zien, maar je moet hem zelf lopen. Op deze weg vergaart De Heremiet zijn kennis en wijsheid alsook de inzichten en antwoorden op de eigen “waarom�-vragen. Alleen hoeft niet per sé ook eenzaam te betekenen, maar tijd met en voor jezelf is wel erg belangrijk. In dit geval om je eigen valkuilen te doorzien met betrekking tot eerdere depressies en daaruit zelf je leringen te trekken. Deze kaarten naast elkaar laten ook wel je angst zien om zonder een partner, haar in het bijzonder, verder te moeten, want de levensweg is je al vaker zwaar gevallen in de zin van je alleen voelen of het gevoel hebben er altijd alleen voor te staan. Toch trekt De Heremiet een ferme streep onder het verleden en volgt hij zijn licht toekomstgericht. Maar ook de gezonde onzekerheid: of je gevoelens voor haar beantwoord zullen worden. In deze legging komen een hoop (veelvouden van) drie(ën) voor, zeker op het einde, dus jij hebt reeds en zult nog een behoorlijk stuk verder groeien op emotioneel en spiritueel vlak.

En dan Het Universum/De Wereld… mooi… :D … Dit is een hele mooie kaart om je legging af te sluiten. Deze kaart geeft je innerlijke balans aan, de energie en creativiteit die weer in je begint te stromen, de kans om je eigen wereld in te richten zoals jij je daar goed bij voelt en enkel die mensen en/of energieën toe te laten, die jij erin wilt betrekken. Daarnaast geeft het, net als De Keizerin, aan dat er iets in het ei zit, dat tijd vraagt om te rijpen en tot slot zie ik in deze groeikaart het realiseren van het hoogst mogelijke.

De totaaltelling van deze legging komt uit op De Geliefden. In tegenstelling tot Bekers 2 is de aantrekking tot deze dame niet gericht op oppervlakkigheden, maar gaat dit in op een veel dieper niveau van aantrekking en verbinding. Mogelijk ligt een verbintenis tussen jullie zelfs karmisch. De betekenis van deze kaart in de zin van “keuze�, meen ik op deze legging niet heel zwaar van toepassing maar wel is duidelijk, dat de vrouw haar aandacht nog op iets anders gericht heeft staan dan op liefdesrelaties of op een man in het bijzonder. Het is duidelijk dat jij sneller vooruit gaat op dit moment en dat zij nog in een fase zit van bijkomen en stapje voor stapje gaan. Mijn conclusie van deze legging is dat er een reële kans is, dat… op termijn… jouw wens met betrekking tot deze dame toch wel eens uit zal kunnen komen. De eerste aanzet is reeds gezet en op termijn zal blijken welk doel hiermee getroffen wordt!

Ik wens je het allerbeste en geniet van het gevoel!! Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat heel graag van je.

greetinx van Dolf
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2005, 15:16:24 pm door Opti-Mystique »

gelukszoekertje

• Gast
« Reactie #164 Gepost op: februari 14, 2005, 15:22:24 pm »
Dank je wel, Dolf. In de eerste plaats voor de erg vlugge reactie maar zeer zeker ook voor de uitleg. Ikmoet zeggen: ik sta perplex. Je slaat spijkers met koppen. Wat ik er zelf in las was ook het positieve: kans op maar het succes was zeker nog niet verzilverd. Maar wat jij er uit haalt, is echt ongeloofelijk. Je zegt zaken die echt waar zijn en die je absoluut niet van me kan weten. Ik slaag er al wel vrij goed in om kaart per kaart te analyseren aan de hand van de plaats waar ze liggen. Maar nog niet zoals jij om kaarten te combineren. Ik vermoed dat jij al heel wat jaartjes met tarot bezig bent. Ik zelf ben er me nu een kleine vier jaar in aan het verdiepen. Nogmaals: hartelijk dank en ja, genieten doe ik sinds kort terug. Hopelijk lacht het leven jou ook toe.
Tot horens.