[/u][/color]
Consultant / voor: Gelukszoekertje
Interpretatie / door: Opti-Mystique
Datum legging: Onbekend
Een woord vooraf:Graag wil ik kort mijn eigen visie op Tarot toelichten: Tarot-leggen is geen middel om een vaststaande toekomst te voorspellen, maar een manier om je bewust te worden van emoties en factoren, die betrekking hebben op een vraagstuk. Op basis van de samenhang van de kaarten, geeft de uitkomst van een legging het meest waarschijnlijke gevolg bij ongewijzigde omstandigheden aan. Iedereen heeft dus de vrije keuze om zelf iets met deze bewustwording te doen of het te laten voor wat het is. Een legging is een momentopname en vanaf dat moment kan men, door zelf te handelen of diens denkwijze aan te passen, het verdere verloop beïnvloeden. Hang jezelf nooit op aan een uitkomst van een legging, maar gebruik het om bij te sturen onderweg naar jouw doelstelling!
De gebruikte legging en betekenis van de posities:HET KELTISCH KRUIS
[/i][/u]
Special thanx 2:[/b] learntarot.com
Kaart 1 vs. Kaart 2: kern van de vraag, met evt. versterkende invloed
Aas van Zwaarden vs. Bekers 9Kaart 3: De basis, het onbewuste, maar ook het verleden
Pentakels 9Kaart 4: Het recente verleden
De Intuïtie/De HogepriesteresKaart 5: Het bewuste, maar ook het heden
Schildknaap van ZwaardenKaart 6: De nabije toekomst
Staven 5Kaart 7: De houding van de consultant t.o.v. de kwestie
Aas van PentakelsKaart 8: Onbeïnvloedbare factoren van buitenaf t.o.v. de kwestie
De KeizerinKaart 9: Relevante hoop of angst, maar geeft tevens de richting of levensles aan
De HeremietKaart 10: Verwachte uitkomst
Het Universum/De WereldKwintessens (totaaltelling van de kaartnummers): 60 = 6+0 = 6 (De Geliefden)
* Hofkaarten tellen als 0 en Azen als 1
INTERPRETATIE VAN DEZE LEGGING:
[/i][/u]
Beste Gelukszoekertje,
Ik leef de laatste tijd in chaos en daarom ga ik het wéér doen: afwijken van de chronologie der leggingen, hèhè… Ik zag je legging voorbij komen en ik zou graag mijn directe ingevingen hierbij met je willen delen.
Allereerst valt het me op dat je kennelijk met de Tarot in de Herstelde Orde werkt. Ik werk zelf met de RWS, ten opzichte waarvan ik de kaart Intuïtie lees als de Hogepriesteres (De Waarheid zou wat mij betreft onder Het Oordeel vallen) en Het Universum als De Wereld. Met dit in gedachten is mijn interpretatie als volgt:
Ik zie in Aas van Zwaarden in de kern, dat jij je leven weer actief in eigen hand hebt genomen na je depressie. Je lijkt je lust voor aanpakken weer terug te krijgen en hebt weer kracht om knopen door te hakken die enerzijds leiden tot vernieuwingen in je leven en anderzijds van het doorbreken van de patronen die je eerder naar beneden hebben getrokken. Bekers 9 wordt traditioneel beschouwd als
de wenskaart en in dit geval neem ik aan dat de kaart hier heel duidelijk staat voor jouw wens met deze dame een diepere verbinding aan te gaan. Er mist nog één beker voor de definitieve vervulling, dus het geeft aan dat het succes nog niet behaald is; er moet eerst nog het één en ander gebeuren. Daarnaast zie ik deze 9 ook als het afsluiten van je depressieperiode en de groei die deze ervaring jou als persoon heeft gebracht. Dezelfde groei zie ik terug in Pentakels 9, waarbij deze goede vriendin van jou een belangrijke rol in de zin van warmte geven heeft ingenomen. En deze warmte is bij jou blijven hangen en in jou gaan groeien, met als resultaat de wens die je nu hebt.
Hoewel er absoluut sprake is van warmte en genegenheid tussen jou en deze dame, ben je je maar al te bewust van de afstand die er op dit moment nog tussen jullie is of moet zijn. Deze afstand en gereserveerdheid, die in jouw beleving meer bij haar dan bij jou ligt, zie ik terug in de Intuïtie/Hogepriesteres. Er is nog een strikte scheiding tussen jouw leven en dat van haar en de 2 of de “-“ geeft een wachtperiode of een afremming van zaken aan. Het is logischerwijs nog onduidelijk of en wat de toekomst met betrekking tot een twee-eenheid voor jullie in petto heeft (de sluier en de twee polen).
Ik zie in de Schildknaap van Zwaarden enerzijds jou; het teruggevonden hebben van het kind in jezelf ofwel het levensplezier, maar je hebt de wind nog niet mee. Mogelijk zul je nog wel eens momenten hebben dat je terugvalt of moeite hebt om je koppie omhoog te blijven houden. De oorzaak kan zowel in je eigen gevoelshuishouding liggen, maar de weerstand kan ook van buitenaf komen. Het zou mij anderzijds namelijk niet verbazen, als de ex van deze goede vriendin ook nog een tijdje van zich blijft laten horen. Want ook hem zie ik in deze Schildknaap terug en hij wil de barometer nog wel eens op storm zetten. Is hij wellicht degene die te horen heeft gekregen dat zijn relatie erop zit en heeft hij moeite om dit accepteren? In dat geval zal hij niet staan te springen om zijn ex in jouw armen te zien verdwijnen en zich van tijd tot tijd hoogst kinderachtig kunnen gaan opstellen. In Staven 5 zie ik de weerstand; er zullen af en toe nog wat strubbelingen zijn. Zowel innerlijk als van buitenaf. Je vertelt dat deze dame ook wat jonger is dan jij; ook de omgeving zal zich niet altijd onthouden van commentaar. Maar de situatie blijft desondanks in beweging, omdat een 5 staat voor actie.
In de Aas van Pentakels zie ik dat de tijd voor een nieuw begin voor jou ook rijp is; je mag de vorige periode van je leven afsluiten en er worden je allerlei nieuwe dingen aangereikt. Dit kunnen compleet nieuwe dingen zijn, maar met de Pentakels 9 ernaast, kan het ook zijn dat er resultaten naar je terug beginnen te komen uit zaken, die je eerder gezaaid of goed verzorgd hebt: je onderhouden tuintje staat in bloei. In de lijn Schildknaap-Staven 5-Aas van Pentakels zie ik dat je wel moeite moet doen om één en ander binnen te halen; want er zijn meer kapers op de kust die willen pronken met
jouw veren. Blijf waakzaam dat je krijgt wat je toekomt; vooral je eer!
[/u][/color]