Auteur Topic: Openbare **KAARTLEGGINGEN**/interpretaties--  (gelezen 97610 keer)

palomino

• Gast
Re:Openbare **KAARTLEGGINGEN**/interpretaties-- !!!!STEL HIER JE VRAAG!!!!
« Reactie #105 Gepost op: december 27, 2004, 21:16:47 pm »
lieve DNA,
Ik denk niet dat je de kaarten opnieuw moet gaan trekken...zoals ze nu gekomen zijn zullen ze bedoeld zijn  ;)
Ik ga ermee aan de slag maar,zoals ik al eerder zei,zal ik je waarschijnlijk pas in het nieuwe jaar iets kunnen vertellen.
liefs Palomino

Opti-Mystique

• Master lid
  • Hoe je je voelt bepaalt wat je creëert!
    • Healthy by Nature | Praktijk voor Natuurlijke Gezondheid
« Reactie #106 Gepost op: december 27, 2004, 22:43:41 pm »
DEEL 1[/u][/color]

Consultant / voor: Ceridwen
Interpretatie / door: Opti-Mystique
Datum legging: 27 december 2004

Een woord vooraf:
Graag wil ik kort mijn eigen visie op Tarot toelichten: Tarot-leggen is geen middel om een vaststaande toekomst te voorspellen, maar een manier om je bewust te worden van emoties en factoren, die betrekking hebben op een vraagstuk. Op basis van de samenhang van de kaarten, geeft de uitkomst van een legging het meest waarschijnlijke gevolg bij ongewijzigde omstandigheden aan. Iedereen heeft dus de vrije keuze om zelf iets met deze bewustwording te doen of het te laten voor wat het is. Een legging is een momentopname en vanaf dat moment kan men, door zelf te handelen of diens denkwijze aan te passen, het verdere verloop beïnvloeden. Hang jezelf nooit op aan een uitkomst van een legging, maar gebruik het om bij te sturen onderweg naar jouw doelstelling!

De gebruikte legging en betekenis van de posities:

DE GLAZEN BOL LEGGING
[/i][/u]

Kaart 4 – [/b]Het advies

Kaart 2 – De omgeving zoals jij het ziet Kaart 5 – Het antwoord op je vraag Kaart 3 – De omgeving zoals het is

Kaart 1 – Dit ben jij als vraagsteller

Kwintessens (totaaltelling van de kaartnummers): 17 (De Ster), maar ook 1+7 = 8 (Kracht)
* Hofkaarten tellen als 0 en Azen als 1

1e kaart uit het gesloten deck*: De Gehangene
Laatste kaart uit het gesloten deck*: Aas van Pentakels
* Deze 2 kaarten zijn factoren die op de achtergrond meespelen en de legging verduidelijken

INTERPRETATIE VAN DEZE LEGGING:
[/i][/u]

Lieve Ceridwen,

Het beeld dat de kaarten mij laten zien, is dat jij je op dit moment afvraagt, in hoeverre jouw gevoel binnen je relatie oprecht en sterk is. Je bent voor jezelf op zoek naar het antwoord op de vraag, wat je voor deze persoon voelt en waarop dit gebaseerd is. “Is dit mijn ware?�, lijk je je af te vragen, “Of zijn we enkel beste maatjes?� Op basis van deze kaarten heb ik zelf het gevoel dat hier 2 heel bijzondere persoonlijkheden een team hebben gevormd, die het in de basis prima met elkaar kunnen vinden. Ik heb het idee dat jullie al wat langer samen zijn, al enkele pieken en dalen met elkaar beleefd hebben en dat er wat aandachtspuntjes liggen, waar jullie voor jouw gevoel niet echt verder mee komen. Hoewel jullie relatie een heleboel aspecten bevat, die jullie beiden als heel waardevol beschouwen, begint nu toch ook te blijken dat het niet helemaal perfect is. Er zijn namelijk een aantal dingen die je óók graag bij je partner gevonden had willen hebben, maar die er schijnbaar niet in lijken te zitten. Dit stoort je, echt ontevreden ben je niet, maar je vindt het wel jammer. En denkt nu na over hoe belangrijk deze dingen zijn, zodat je wel of niet kunt accepteren dat je relatie is zoals het is: heel bijzonder, maar niet perfect! Je hebt voor jezelf, van jongs af aan, een bepaald beeld van een relatie in je hoofd zitten en je huidige relatie blijkt toch ietwat anders in elkaar te steken. En dit is de aanleiding dat je je nu afvraagt of jij je beeld moet gaan bijstellen of dat er wellicht een échte ware “out there� voor je rondloopt, die je werkelijk alles kan geven wat je verlangt.

Uit de 2-en (Staven en Zwaarden 2) spreekt dualiteit; je bent enerzijds blij met de goede dingen die je hebt, maar vraagt je ook af “of dit alles is�. Daarnaast bevestigt je verstand het eerste en ondermijnt je gevoel dit met het tweede. De eerste kaart, die jou voorstelt, laat zien dat jij je leven verstandelijk aan het beoordelen bent (je hebt de wereld in je rechterhand) en probeert de feiten te harmoniseren met je gevoel (de staaf in je linkerhand), in de zin dat je gevoelsmatig ook achter de invulling van het leven dat je leidt staat. Met betrekking tot dit laatste heb je het gevoel dat je niet van al je levensinvullingen, in dit geval je relatie, even sterk overtuigd bent. Je hebt moeite bijvoorbeeld, om de redenen waarom je bij deze persoon bent zó uit je mouw te schudden en bij elk punt dat je opsomt durft te zeggen: “ja, hier sta ik voor!�. Je kunt op dit moment deze redenen moeilijk tastbaar maken voor jezelf. De relatie voelt wel okay, hier en daar wat minder, maar eigenlijk ben je wat onverschillig in wat je nu precies vindt en waarom. En ik heb het idee dat je je ook zo opstelt naar je partner toe. Jij legt op dit moment niet het vuur in de relatie, omdat je op zoek bent naar de redenen waarom je dit zou moeten of willen doen. “Is dit wat ik écht wil?�, vraag jij je af.

De situatie zoals het is, Bekers 7, laat je zien dat je keuze’s moet maken met betrekking tot de dingen die jij belangrijk vindt in een relatie. Dat de relatie niet perfect is, daar ben je al achter, maar nu is het zaak om voor jezelf op een rij te zetten wélke elementen jij belangrijk vindt om te kunnen vinden binnen je relatie en te inventariseren welke jij mag afvinken als zijnde “in the pocket�. Geluk en tevredenheid in het leven heeft voor ieder een ander gezicht en jij mag je eigen bekers uitkiezen om dat geluk tot je te nemen. En alleen jij kunt bepalen of er voldoende van die bekers met je huidige relatie te vullen zijn, om het voor jou de moeite waard te maken. En sommige bekers zul je moeten laten staan of kun bij andere mensen vullen. Nee: ik prijs het vreemdgaan nu niet aan ;D ; want ik bedoel dat je niet alles met een liefdespartner hoeft te kunnen delen. Goede vrienden kunnen ook weer voorzien in een bepaalde behoefte en dat is weer een hele andere relatiesoort, die toch een toegevoegde waarde op het bestaande pakket kan bieden… Kortom: al je bekers willen vullen bij je liefdespartner is een bijzonder hoge verwachting en hoe hoger de verwachting; des te groter de kans op een teleurstelling…

WORDT VERVOLGD…[/u][/color]
« Laatst bewerkt op: december 28, 2004, 10:36:19 am door Opti-Mystique »

Opti-Mystique

• Master lid
« Reactie #107 Gepost op: december 27, 2004, 22:44:08 pm »
2e EN LAATSTE DEEL VOOR CERIDWEN[/u][/color]

Op het moment dat jij tot de conclusie komt dat je relatie de moeite waard is, om energie in te blijven investeren dan raad Pentakels 6 je aan, om ook zélf te blijven geven in je relatie. Er moet een goede verhouding tussen geven en nemen van beide partners zijn, en bedenk dat je oogst wat je zaait. Uit positieve energie in een relatie investeren, komen positieve dingen terug. Ik krijg het gevoel dat jij momenteel het idee hebt, dat jij degene bent die het meest in de relatie investeert en dat jij nu daarin gas terug wil nemen en het initiatief bij je partner wilt laten. Zodat jij kunt zien dat je partner het ook nog steeds de moeite waard vindt. Deze kaart raadt je aan om wel te blijven geven, maar dit wel in de juiste maat te doen. Zodat je enerzijds ook ervaart dat je iets terug krijgt, voor de energie die je erin stopt. Anderzijds raadt deze kaart je tevens aan om selectief met je energie om te springen en enkel te investeren in die dingen binnen de relatie, die jij belangrijk vindt of waar jij het op dat moment nodig acht. Stop niet al je energie in de relatie en probeer hem niet in je eentje te dragen. Er zijn er 2 voor nodig om die ene dans te doen… hoe heet-ie ook alweer… de Tango ;). Maar je energie zál beloond worden, dat blijkt uit deze legging.

Het antwoord op je vraag is de Koningin van Staven, die hier weer voor jouw persoon staat. Zij laat je zien wat een mogelijke uitkomst voor jouw persoon is, als je je bewust bent geworden van hetgeen hiervoor beschreven en na het opvolgen van het advies. Deze koningin staat open voor haar omgeving, zo blijkt uit haar geopende knieën. Zij bestuurt haar leven met wilskracht, heeft een flinke dosis zelfvertrouwen en gaat door haar wijsheid flexibel om met de dingen van het leven. In verband met een relatie staat deze kaart voor een opleving hiervan. En daarbinnen kunnen beide partners staan voor wat ze vinden en voelen. Deze koningin kenmerkt ook de huidige situatie; het beoordelen van de partner of ze inderdaad een relatie met diegene wil. Ze geeft ook aan dat je de regie strak in handen wil houden en dat het daarmee moeilijker wordt om open te staan, zodat de dingen mogen gebeuren zoals ze komen. Het is belangrijk om te geloven in het succes van je relatie, wanneer je allebei kiest om ervoor te gaan. Zet je twijfels opzij en duik er dan ook vol overtuiging in.

De factoren die op de achtergrond meespelen, zijn in de eerste plaats De Gehangene. Deze laat zien dat je even je pad kwijt bent en in een valstrik terecht bent gekomen. Je hangt nu ondersteboven en kunt van deze gelegenheid gebruik maken om de zaken eens vanuit een ander oogpunt te bekijken. En het is zaak om eens goed te kijken naar wat je hebt: tel je zegeningen. Dit is kaart 12, maar ook 1+2 = 3 (De Keizerin), die staat voor vruchtbaarheid van de relatie en beloning voor eerder geïnvesteerde energie. Dit is de eerste 3 uit de Grote Arcana en laat verder een groei zien. Jij kunt als persoon binnen de relatie, maar ook de relatie zelf, naar een volgend niveau groeien.
De relatie die je nu hebt, is iets tastbaars. De Aas van Pentakels laat zien, dat jij iets concreets vormgegeven aangereikt krijgt. Pentakels of Munten zijn het tastbare product van de verschillende elementen. Deze kaart met betrekking tot je relatie duidt op een Godsgeschenk, maar je moet het wel aan willen pakken. Dit kun je doen door onder het poortje op deze kaart door te stappen, waarachter een hele nieuwe wereld (jullie toekomst samen) wacht.

De totaaltelling van deze legging is de kaart Kracht. Deze draagt het nummer 8 en dit is het symbool voor “geen begin en geen einde�, ever-lasting dus, net als het lemniscaat boven het hoofd van deze dame. Kracht staat voor zuiverheid, Liefde en harmonie, de juiste dosering en grote innerlijke kracht om deze verhoudingen op te zoeken en in stand te houden. Wel geeft Kracht aan, dat de twijfels die je over je huidige relatie hebt, mogelijk hun oorsprong vinden in teleurstellingen uit het verleden. Daarbij kun je je afvragen of het eerlijk is om deze op je huidige partner te projecteren. Iedereen verdient een eerlijke kans, totdat het tegendeel bewezen is. Wat overigens niet wil zeggen dat je daar op moet gaan zitten wachten of je daar bij voorbaat tegen moet wapenen. Volg je gevoel en gebruik daarbij je verstand. Wel geeft Kracht aan, dat in dat geval je positiever met het verleden om leert te gaan en je de huidige relatie meer ruimte geeft om tot bloei te komen. Heb dus vertrouwen in je relatie en in jullie toekomst samen…

Ceridwen, ik hoop dat je hier iets mee kunt. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat heel graag van je. My pleasure!

Liefs van Dolf

PS: ik zie dat ik bij de kwintessens volledig voorbij ben gegaan aan het feit, dat de totaaltelling 17 in eerste instantie voor de kaart De Ster staat. Dit verandert niets aan de interpretatie, maar het geeft wel aan dat je op dit moment tot jezelf aan het komen bent. Aan het bijtanken en opnieuw de richting bepaalt, welke jij wilt volgen. Het geeft aan dat je je energie centreert en dat dit aangevuld wordt, met de energie die terugvloeit uit zaken waar je al op een eerder moment energie in hebt gestoken. De naaktheid van de dame op deze kaart, is onverhuld tot jezelf komen, exact gaan weten wat je wilt en handelen vanuit je gevoel...
« Laatst bewerkt op: december 27, 2004, 23:01:46 pm door Opti-Mystique »

blackbird

• Gast
« Reactie #108 Gepost op: december 28, 2004, 20:37:43 pm »
Zou je ook voor mij een legging willen doen? Het is nl. dat ik onzeker ben over een vriendschap van me en ook sociale contacten in het algemeen. Daarin vraag ik me af, of het nog nuttig is om hechte vriendschappen te maken.

ceridwen

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: december 28, 2004, 23:51:56 pm »
lieve dolf!

dank je wel!!
beetje laat antwoord maar ben nu eenmaal iemand die wel tijdje nadenkt voor ze reageerd.
je kaartlegging bevestigde wat ik in  mijn osho kaarten zag.
ondertussen wel kleine evolutie.. hij wil het tijdelijk laten rusten.. zit in de knoop met zichzelf over een vroegere relatie.. boek nog niet volledig dicht.. na t raadplegen van mijn kaarten kwam ik tot de conclusie (had er feitelijk geen kaarten voor nodig maar ach al es bevestiging krijgen is leuk in zo'n geval..) laat hem ruimte maar wees er wel voor hem.

thnx hoop ooit iets voor u te kunnen terug doen !
groetjes
ceridwen
ps..  k zou ni vreemd willen gaan met hem in de buurt hoor  ;)

Opti-Mystique

• Master lid
« Reactie #110 Gepost op: december 29, 2004, 09:40:21 am »
... maar ben nu eenmaal iemand die wel tijdje nadenkt voor ze reageerd...

Lieve Ceridwen,

Dank je wel voor je reactie! Het was me niet opgevallen dat je "laat" was... en nadenken voor je wat roept zal niet je rotste eigenschap zijn ;)

Na je reactie wordt de legging mijzelf ook nog iets duidelijker; de twijfels die er bestaan bij de huidige relatie met een oorsprong in het verleden, zijn in dit geval dus op hém van toepassing. De kaart van Munten 6 in het advies, laat zien dat jij er voor hem bent en tijd & aandacht aan hem besteedt. Jij bent op dit moment de gever van iets waardevols: voor hem is jouw luisterend oor en de geboden ruimte zeer waardevol -hij heeft dit momenteel hard nodig- en deze investering zal zeker naar je terugkomen.

Bij de totaaltelling kwam de kaart Kracht sterker naar voren dan de Ster, en deze kaart laat een vrouw zien die een wilde leeuw met haar handen weet te temmen. Zij doet dit niet met fysieke kracht, maar met geduld en liefde. Voor jouw relatie betekent dit, dat je de situatie niet kunt bedwingen door je vriend onder druk te zetten, maar dat hij zelf op jouw liefde en geduld afkomt.

Ik wil je geen valse hoop geven, omdat jouw vriend de 2e factor voor het succes is en ik niet in zijn hoofd kan kijken. Maar ik moet toch tegen je zeggen dat ik het gevoel heb, dat je je op een hele positieve manier opstelt in deze situatie en dat de kaarten in ieder geval aangeven, dat je met deze houding het verst zult komen. Hopenlijk slaagt je vriend erin het verleden af te sluiten en een plaats te geven, en ziet hij ook in dat jullie écht iets heel moois hebben samen... Heel veel geduld, liefde en kracht toegewenst!

Liefs van Dolf

Ps: ik ben blij je iets mee te kunnen geven met deze legging en door je waardering uit te spreken, heb je al iets voor me terug gedaan :D
« Laatst bewerkt op: december 29, 2004, 09:49:37 am door Opti-Mystique »

palomino

• Gast
« Reactie #111 Gepost op: december 29, 2004, 21:06:41 pm »
Lieve DNA,
Je hebt me gevraagd om de kaarten voor je te duiden om inzage te krijgen in je gevoel rondom je huidige relatie.

Ik heb voor een McCarthy legging gekozen...en legging met zeven kaarten.
De kaart op de eerste positie symboliseert jouw vraag,jouw probleem:              1...De Dood          (omgekeerd)
Op positie 2,4,6 liggen de 'aanraders', adviezen over wat je wel moet doen:
2...Pentakels VII    (omgekeerd)
4...Bekers IV        
6...Gematigdheid   (omgekeerd)
Op positie 3,5,7 liggen de 'afraders',adviezen over wat je niet moet doen:
3...De Keizerin      (omgekeerd)
5...Bekers IX        
7...Pentakels IV     (omgekeerd)

Wat jou opviel en mij natuurlijk ook is dat het grootste deel van de kaarten omgekeerd tevoorschijn is gekomen;dit wil echter niet zeggen dat de betekenis van de kaart nu een compleet tegenovergestelde betekenis krijgt.Het geeft echter wel aan dat er sprake is van blokkades,stagnatie en oponthoud...zaken die kunnen voortkomen omdat er iets (is) (ver)stoort,omdat je je er tegen verzet of omdat je er nog niet aan toe bent.

wat eigenlijk als een rode draad door deze legging loopt is de noodzaak om het oude- waarin je je al zolang 'veilig'en 'zeker' voelt-los te laten.deze zaken zorgen er voor dat je niet verder kunt en je groei stagneert.
Je wil graag inzage hebben in je gevoel rondom je huidige relatie. Ik denk dat je om daar zicht op te kunnen krijgen,heel goed en heel diep bij je zelf naar binnen zal moeten gaan kijken en jezelf toe moet staan om bij je allerdiepste gevoelens te raken.
De optelsom van alle kaarten in deze legging is 54=9=De Kluizenaar=introspectie,zie de man op de kaart die met een lichtje daar in de diepte op zoek is...
Ik denk ook dat je hieraan toe bent want je vraag duidt ook al in deze richting.
DNA,je zit momenteel in een overgangsfase waar het er op aan komt dat je je bewust bent van de noodzaak om oude patronen,overtuigingen,instellingen en daaruit voortvloeiend gedrag los te laten.
Het kan hier gaan om instellingen en overtuigingen die eigenlijk niet echt van jouwzelf zijn ,maar ooit zonder na te denken zijn over genomen van anderen...en om dingen die je hebt mee gekrgen in je jeugd.
Dit loslaten kan niet zomaar van de ene op de andere dag...het is van belang dat je echt afscheid neemt van deze dingen...neem er de tijd voor zodat je je daarna bewust bent  van de ruimte die je gecreeerd hebt voor nieuwe diengen die zich aandienen in je leven.

Het feit ,dat je je niet volledig kunt openstellen en kunt geven aan de man die zich nu heeft aangediend in je leven,heeft er voornamelijk mee te maken dat je er eigenlijk (nog) geen ruimte voor hebt gemaakt...er is nog niet echt plaats voor.
Je zou hem wel toe willen laten,je wíl wel verliefd worden, maar het zit nog te vol met andere dingen die moeten worden opgeruimden en zo een blokkade opheffen om het leven te laten stromen...

(je zult merken dat ik regelmatig in herhaling verval,maar dat komt omdat sommige aspecten veelvuldig en in meerdere kaarten naar voren kwamen...en gezien de omkeringen duiden deze herhalingsaspecten m.i. op hindernissen op je pad van ontwikkeling die jij zult moeten nemen om te groeien... :P..hoop dat je het niet al te irritant vindt...)

De aanraders:Pent. VII,Bekers IV,Matigheid
-------------------------------------------
Geef je zelf de tijd...heb geduld en wees je ervan bewust dat je in een ontwikkelingsfase zit waarin je moet werken aan loslaten.En loslaten betekent vertrouwen hebben...vertrouwen dat er fijne dingen in de plaats komen voor zaken die je eigenlijk geen dienst meer bewijzen...Het is lang niet gemakkelijk om dingen ,patronen overboord te gooien waaraan je al zo lang gewend bent.Maar als je deze relatie en ook de relatioe met jezelf een kans van slagen wilt geven is dit echt van belang.
Probeer niet ontmoedigd te raken als dingen niet meteen lukken want er is echt werk aan de winkel en als je door zet is er groei en mettertijd pluk je daar de vruchten van.

De periode waarin je nu verkeert is onderdeel van een proces waarin je bezig bent om tot een oplossing te komen,een evenwicht een balans te vinden...en ik denk dat de basis hier ligt in een wezenlijk contact maken met jezélf,met je gevoel.En vandaar uit kun je je werkelijk gaan openstellen voor iemand anders...voor je partner.
Probeer dit op een ontspannen manier te doen en niet onderweg de moed te verliezen en bij de pakken neer te gaan zitten.
Geloof in en vertrouw op je zelf en pas als dat echt lukt kun je je daadwerkelijk opnstellen voor je partner.

het gaat erom dat je een innerlijke verandereing bij jezelf bewerkstelligt door verschillende kanten van jezelf met elkaar in harmonie te brengen...het combineren van verschillende dingen en het doordringen tot diepere en lastigere instincten.

Op een bepaalde manier heb je je helemaal afgesloten van je gevoel...en je nieuwe partner is degene die je hiermee confronteert...Hij brengt je dicht bij je gevoel maar omdat jij daar geen binding mee durft aan te gaan maakt het je angstig...en daarom zeg je uit een soort zelfbescherming,vanuit een soort pantser,dat het wel/niet zal gaan werken... en sluit je je voor hem af...het afsluiten vertaal je op een veiligemanier voor jezelf door dingen te vinden die je niet aantrkkelijk aan hem vindt etc.
Maar waar het op neer komt is dat je zo toch weer een manier hebt gevonden om je eigen gevoel uit de weg te gaan al projecteer je dat op hem.
Eigenlijk is dit allemaal gebaseerd op angst...deze angst vertaalt zich in gevoelens van twijfel en terughoudendheid die je aan de dag legt bij degene die eigenlijk niets meer en niets minder doet dan jou een liefdevolle spiegel voorhouden waarin je naar je zelf mag kijken...

Deze angst zal ongetwijfeld zijn wortels ergens in jouw verleden hebben en ik denk dat het een goed idee is om eens te gaan kijken wáár en wannéér deze verstarring op gevoels nieveau is
begonnen.

Ik kan me niet onttrekken aan het gevoel dat je wellicht als kind niet de gelegenheid kreeg om te zijn wie je werkelijk was...dat er geen plaats geen tijd,geen ruimte was voor jouw gevoelens...En dat je ze daarom destijds maar diep hebt opgeborgen om te voorkomen dat je opnieuw gekwetst en afgewezen zou worden...Dit had (heeft) wel tot gevolg dat je niet 'helemaal heel' bent...dat je jezelf dien te helen.

En dan dient zich nu de prins op het witte paard aan die helemaal ónvoorwaardelijk voor jou gaat... :)en tjonge dat is doodeng... :o...iemand die je neemt zo als je bent,je accepteert,je vertrouwt en van je houdt zoals jij écht en wérkelijk bent...dat ben je niet gewend...misschien vindt je diep van binnen wel dat je het helemaal niet waard bent om van te houden...
Dit is volgens mij een aspect dat doorleefd en doorgrond zou moeten worden om bij je werkelijke zelf te komen..
tegendelen die moeten worden verenigd in jou om zo te komen tot en oplossing.
Dan kun je afstand naar je gevoel overbruggen ;en de terughoudendheid en twijfel die slechts een vertaling zijn van je angst kun je transformeren in liefde voor jezelf...Want waar angst is ,is geen plaats voor liefde...En als je instaat bent om van je zelf te houden dan kun je je ook openstellen voor je vriend...van wie ik het gevoel heb dat hij meer van jouw ware zelf ziet dan jij je momenteel bewust bent... ;)

De blokkering naar je werkelijke gevoel is ook de reden dat je je lange tijd aangetrokken voelde tot de verkeerde mannen en je in bed belande met kloothommels omdat hier je gevoel geen rol hoefde te spelen.

In meerdere kaarten kwam ook het gevoel van ontevredenheid naar voren en eigenlijk kon ik dit niet helemaal plaatsen behalve als in het letterlijk neem en 'ontevreden'vertaal met 'geen'vrede hebben'...

Wordt Vervolgd..........
« Laatst bewerkt op: december 29, 2004, 22:09:06 pm door palomino »

cherida

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: december 29, 2004, 21:31:16 pm »
Goedeavond allemaal,

Ben niet zo bedreven in de kaartlegging,  ben pas begonnen,maar zou iemand voor mij een kaartlegging willen doen beteft relatie die vrij wel gecompliceerd is.

:(

palomino

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: december 29, 2004, 22:41:55 pm »
Lieve DNA,
Het vervolg had ik reeds onder het eerste gedeelte getypt maar het bleek te lang te zijn en nu is het gewist  :o :o :o >:( >:( >:(....Ik ga het nu op nieuw doen... :-\

D-E-E-L  2.......D-E-E-L 2..........D-E-E-L 2

De afraders:de Keizerin,Bekers 9,Pent. 4
-------------------------------------------
De Keizerin omgekeerd geeft aan dat je het zicht bent verloren op zaken die van binnen uit komen(En dat was nu juist je vraag !)...maar je voelt het wel trekken door de manier warop je huidige vriend aanspraak maakt op je gevoel en jij heel erg geconfroteerd wordt met het feit dat je het hier moeilijk mee hebt.

Soms heb je misschien het gevoel dat je helemaal de koers kwijtraakt en snap je niet dat je niet gewoon kunt genieten van wat hij je te bieden heeft...voel je dat je geblokkeerd bent wat je een verward en onrustig gevoel kan geven...er komt een hele hoop naar boven drijven maar vaak komt het door de blokkade heen.
Je voelt dat er iets in je wil veranderen en Het is een verandering die wordt aangekondigd door de Keizerin en dit duidt meest al op een verbetering ,als je een gevoelsmatige hindernis die je te nemen hebt ook echt gaat nemen...dat betekent dat je groeit... :)

In één van je berichten zeg je dat je helemaal in je hoofd zit...en dat is duidelijk te zien op de Pent. 4 kaart...het hoofd van de man zit vastgeklemd tussen twee pentakels waarvan de ene ook nog eens de toeganng naar zijn hart verspert.

Probeer je niet af et sluiten voor het nieuwe DNA...Maak een opening vrij in jezelf waardoor het oude dat geen dienst meer doet en jeblokkert weg kan vloeien en zo plaats maakt voor nieuwe uitdagingen van het leven die naar binnen kunnen stromen.

Je kunt af en toe het gevoel hebben dat je vastloopt omdat je hunkert naar liefde maar er tegelijkertijd niet helemaal open voor kunt staan.
je bent een ontzettend gevoelsmens dat nooit te beroerd is om een ander te helpen waar je kunt,je goed kunt verplaatsen in het gevoel van een ander en ,te toont veel medeleven en hebt ontzettend veel liefde te geven...
Maar wanneer het jouzelf betreft wil je zelf beschermen tegen pijn en afwijzing en houdt je daarom je gevoel onder controle.
Zo lopen bindingsangst en verlatingsangst naadloos in elkaar over...
Probeer te beginnen met loslaten,vertrouwen te hebben in het goede en waardevolle dat in jou aanwezig is en vandaaruit groeit het vertrouwen in het goede en waardevolle in je partner.
Verschaf eerst je zelf togang tot je hart en als logisch gevolg daarvan aan idereeen die daar van jou binnen mag komen.

Kijk eens naar het kleine meisje op de kaart van de Dood...zei is de enige van alle personen op de kaart die hem van harte welkom heet,met een bosje bloemen zelfs... :D
Dat kleine meisje dat ben jij,jouw innerlijke kind... en haar hartewens is om erkend te worden...door jou... :-*

Angst transformeren in liefde...

Lieve DNA,
Ik hoop dat je hier iets mee kunt en dat je mij wil laten weten of er dingen zijn die niet kloppen ...of juist wél...Ik ben nog altijd lerende en zou het graag van je horen.

Liefs Palomino
« Laatst bewerkt op: december 29, 2004, 22:45:02 pm door palomino »

Pinky

• Gast
« Reactie #114 Gepost op: december 30, 2004, 23:14:49 pm »
Lieve Dolf en Palo,

Jullie hadden nog een impressie van mij te goed. Nu is puntsgewijs de leggingen  doorlopen niet mijn sterkste kant en ik vind eigenlijk ook dat ze heel duidelijk zijn. De afgelopen dagen hebben ze ook steeds door mij hoofd gespeeld en dan met name als het gaat om de punten die ik dan mag gaan loslaten.

Want natuurlijk is er meer dan alleen maar de beslissing “om mijn hoofd niet meer boven het maaiveld uit te steken�. Wat ik de afgelopen periode zeer sterk heb gemerkt is dat ik heel erg goed ben in het me terugtrekken in mijn ivoren toren als ik me niet open wil stellen. Minzaam vriendelijk noemen ze zoiets. En ik trek me best vaak terug, ik laat mensen nu eenmaal niet zo heel snel echt dichtbij komen, ondanks het feit dat ik wel betrokken, warm en liefdevol ben. Een tweede punt dat duidelijker te herleiden is naar het “mijn hoofd niet boven het maaiveld willen uitsteken� is het feit dat ik altijd met een noodtempo aan zaken begin om het vervolgens héél erg lang te laten liggen voordat ik het met moeite afmaak. Als ik dan een laagje dieper ga dan is mijn conclusie dat ik blijkbaar nog steeds vind dat echt succesvol zijn voor mij niet is weggelegd. En succesvol niet alleen op het gebied van werk maar ook op heel veel andere punten.

Ongetwijfeld heeft dit patroon mij geholpen om te komen waar ik nu ben maar de realiteit is inmiddels veranderd en ik ben mee veranderd. Op dit moment ben ik absoluut onafhankelijk genoeg om volledig mijn eigen koers te varen en die dingen te doen die ik wil op een manier die bij mij past. Alle signalen die ik krijg wijzen er ook dat ik volledig de zorg en verantwoordelijkheid voor mezelf kan dragen, daar waar ik als klein meisje hiervoor ten dele van anderen afhankelijk was. Het enige dat ik nog moet doen is de moed opbrengen om uit die ivoren toren te komen.

Maar volgens mij gaat dat wel lukken, ik heb de ophaalbrug al neergelaten.

Liefs, Pink

Opti-Mystique

• Master lid
« Reactie #115 Gepost op: januari 04, 2005, 17:02:01 pm »
Lieve allemaal,

Ik krijg menig verzoek voor Tarot-leggingen, ook meer en meer buiten het forum om. Ik voel me vereerd door de waardering en de aanvragen, alleen vraag ik jullie je te realiseren dat deze tijd en energie behoeven.

Ik vind het namelijk belangrijk om iedereen met dezelfde inzet en concentratie een interpretatie te geven; wat betekent dat ik dit enkel doe wanneer ik voldoende rust en energie hiervoor heb, naast m'n dagelijkse bezigheden.

Op dit moment heb ik nog 7 verzoeken, inclusief die op het forum, op rij staan dus de wachttijd loopt wat op. Wilt u tijdens het wachten een muziekje horen, toets dan nu een 1 ;D

Alvast bedankt voor het begrip en de nieuwe leggingen volgen z.s.m.

Liefs van Dolf

Marlene

• Gast
« Reactie #116 Gepost op: januari 05, 2005, 16:19:14 pm »
Mijn naam: Marlène Brouns (is meisjesnaam)
geboortedatum: 27-09-1949
Vraag: Heb mijn werk als natuurgeneesk. therapeute neer moeten leggen vanwege een ernstige allergie. Nu wil ik vragen of er nog een andere opdracht voor mij is weggelegd?

Sunchild

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: januari 08, 2005, 23:18:27 pm »
Heeeeeeeeeeeeeeeeeee!

Is dit bod nog geldig??? Ik heb ook een vraag   :P :P :P

twisted

• Gast
« Reactie #118 Gepost op: januari 08, 2005, 23:19:27 pm »
ik denk dat het overzichtelijker is om een nieuwe topic te open .. toch?

Sunchild

• Gast
« Reactie #119 Gepost op: januari 08, 2005, 23:21:23 pm »
Helemaal gelijk, aan Opti-Mystique de eer  ::) ::) ::)