Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

plantje

Gestart door paulien, december 10, 2004, 20:16:15 PM

paulien

Hoi allemaal,

ik heb een vraag over een droom van mij.Ik was in een warm land
en was een villa aan het bezichtigen die voor mij bestemd was,zo
een lage villa.ik liep de tuin in (meer een groot gazon)en het gras
was mooi groen en een persoon die meheel dierbaar is(mannelijk)
liep ook voor mij en naar het uit einde toe en daar was een dal met
heel veel groene bomen(want het huis was op een berg).Hij keek
naar beneden naar de bomen.ik zag een planten bak met houten
balken er om heen gemaakt en ik ging er op staan en keek naar de
aarde die er in lag(hele schoone verse aarde),maar ik zag geen planten.
ik keek naast me en zag in die plantbak(lang werpige planten bak)een
heel jong plantje met 2 bladeren(groen en geel)het leek op een amandel
boom en ik vond het mooi.Maar toen ik goed keek zag ik dat er iets onder begraven was en ik wist dat diegen die bij me stondhet verstopt(begraven)
had en ik trok een beetje aan die plant en die zat losjes.Diegene zei tegen
mij,,zit er iets onder"terwijl mijn gevoel al had gezegt dat hij er iets onder
had geplaast.zal iemand mij verder deze betekenis v/d droom kunnen
uitleggen.Het gevoel in die gazon was heel vredig en ik voelde me goed.

Pinky

Lieve Paulien,

Jouw droom wil ik even op me laten inwerken. Ik ben ermee bezig maar het kan dus eventjes duren voordat ik mijn reactie op het forum zet.

Liefs, Pink

Pinky

Lieve Paulien

Alles in jouw droom wijst er volgens mij op dat jij net een vervelende periode hebt afgesloten . Het huis op de berg staat voor hindernis die je met succes hebt genomen. De warme, boomrijke omgeving wijst erop dat jij op dit moment  heel erg  lekker in je vel zit en je volkomen veilig voelt. Symbolisch zie jij dan ook een plantenbak met hele schone aarde en een heel jong plantje met één groen en één geel blad. Groen is hierbij de kleur van harmonie en geel staat voor onthechting , het feit dat je veel hebt losgelaten.

De bekende in jouw droom is dat deel van jezelf dat je waarschijnlijk net hebt leren kennen. Jouiw mannelijk deel, het deel in jezelf dat actie onderneemt. Ik denk dat jij in de afgelopen tijd  je heel vaak hebt afgevraagd waar je het allemaal vandaan haalde. En symbolisch verstopt hij iets voor onder de wortels van je nieuwe leven. Ik denk dat het iets moois is dat zich binnenkort zal aandienen.

Liefs, Pink

Ricca

Lieve Paulien,

Ook nog even mijn interpretatie van jouw droom.

Ik denk dat je in de droom bezig bent met je toekomst. Het kan een wensdroom zijn, maar ook een scheppende droom. Je ziet je 'bestemming': een villa op een berg in een warm land. De villa is een symbool voor jouzelf, jouw mooie persoonlijkheid. De berg kan voor wijsheid staan en het warme land wijst op een omgeving met veel warmte/liefde. Het mooie gazon is je innerlijke wereld en de groene bomen zijn symbolen die horen bij het hartchakra (liefde). De bomen staan in een dal - je vindt ze door in jezelf af te dalen, m.a.w. de liefde die je voelt is nog voor een deel onbewust. De dierbare man is hier aanwezig: je hebt hem in je hart gesloten.

De houten plantenbak is een plek in jezelf waar je iets laat groeien. Er zit schone, verse aarde in: een mooie en zuivere voedingsbodem (bijvoorbeeld voor gevoelens). Het jonge plantje laat zien dat er iets in jezelf ontluikt. Iets moois. Het lijkt op een amandelboom, een boom waaraan uiteindelijk - na een uitbundige bloei - amandels zullen groeien die door hun ovale vorm op de eenheid van twee mensen kunnen wijzen (een ovaal of ellips heeft twee brandpunten). De twee jonge blaadjes vormen ook een eenheid. Jij en hij? De amandelvorm heeft ook een erotische betekenis.

Hij heeft iets onder het plantje begraven/weggestopt... Wat spannend! Hoewel hij zich van de domme houdt, weet jij zeker dat er iets is en je wordt verleid om dieper te kijken...

Een erg mooie droom met veel liefde en vredige, goede gevoelens. En een eventuele relatie. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love