Auteur Topic: Numerologie  (gelezen 9856 keer)

palomino

• Gast
Numerologie
« Gepost op: december 08, 2004, 14:36:27 pm »
De nu volgende numerologische lijst heb ik samen gesteld uit verschillende boeken die ik (gelezen) heb over Tarot.
Heb je hier nog iets aan toe te voegen,mail me dan...dan voeg ik het toe... :)
1.--------------------------------------

Begingetal-getal van de mannelijkheid-actie-energie-kracht-naar buiten gericht-een nieuwe start-eerste impulsen-mogelijkheid-initiatie-openingen-potentieel-drempel-start-gunstige gelegenheid.

2.--------------------------------------

Dualiteit-twijfel-geduld-duivel-vrouwelijkheid-passiviteit-ontvankelijkheid-meegaandheid-naar binnen gericht-ontvangen-twee wegen;twee mogelijkheden=Keuze-gelegenheid tot groei en ontwikkelng-gevoelens-vermeerdering-koestering-polariteit-tegengestelden-evenwicht-opeenvolging-onderbewuste-verandering-orakels.

3.--------------------------------------

Getal van heiligheid-vruchtbaarheid-1(man)+2(vrouw)=3(vrucht)-geboorte-overvloed-winst-resultaat-samenkomen-manifestaties-integratie-groei-sympathie-begrip-verveelvoudiging-harmonie-ontplooiing-afronding-samenwerking-idealisering.

4.--------------------------------------

Getal van de materie-structuur-organisatie-ordening-indeling-regelmaat-stabiliteit-verwerkelijking-redelijkheid-concentreren-vaststellen van behoeften--fundering-het gevestigde-perfectie-markeert een overgang-keerpunt-mijlpaal-vier seizoenen,elementen,windstreken.

5.--------------------------------------

Getal van de mens-vijf zintuigen-vijf uitsteeksels van het lichaam-midden van de getallenreeks-beproeving-storm en spanning-reactie-begeerte-uitdaging-aanpassing-verandering-verwarring--strijd-conflict-ineenstorting-noodlot-chaos-beroering in het gevestigde-middenweg-brug--meditatie-geweten--verleiding-verstoring-woede.
-Beproevingen die doorstaan moeten worden ten einde verder succes te boeken of het bereikte voort te zetten.
-Zich ontdoen van alles dat nutteloos,ongewenst of achterhaald is.
-Levengevende drijfveer of kracht die obstakels uit de weg ruimt.
-Opstand tegen conventies,tradities,structuur van de vier.
-Kan verwijzen naar bepaald verlies van humeur,gevoelens,zekerheid,integriteit.

6.--------------------------------------

Harmonie-evenwicht-stabiliteit-zekerheid-solide basis-veiligheid-hexagram-getal van bijen-5=getal van school,6=getal van diploma-beloning na werken-voordelen van geven aan anderen-i.h. bijzonder wisselwerkingen-ontvankelijk zijn voor andermans behoeften en daarin voorzien-verzoening-piekervaring-expressief-expansief-samenwerking-delen-uitstraling-vooruitgang-keuze.

7.--------------------------------------

Magie-geluk-genezing-zeven kleuren van de regenboog,dagen van de week,chakra's-grote overvloed-volledigheid-geestelijke volmaaktheid-getal van de ladder-hogerop klimmen-proces van volwassen worden-innerlik werk-je bezinnen-voorzichtigheid-beproevingen-beperking-discipline-belemmering-beweging-verandering-nieuwe richting-meesterschap-rust-eenheid binnen veelheid-zelfexpressie-onafhankelijk optreden-herstel van onevenwichtigheid-veranderen van patronen-bewustwording-voorbereiding-vooruitziendheid.

8.--------------------------------------

Rechtvaardigheid-geweten-ritme-prioriteiten stellen-energieverbruik-schatten-evenwicht-spenderen-opnieuw evalueren-inspiratie-oorzaak en gevolg-vibratie-beweging-verder gaan.

9.--------------------------------------

9 maanden zwangerschap-voltooiing-vervolmaking-afronding-onvergankelijkheid-mystiek-getal van bereikt hebben-getal van rust-bezinning-noodlot-kundigheid-halsstarrigheid-integratie-ervaring-eenzaamheid-completering-vervulling-bereiken van een doel-zelfbewustzijn.

« Laatst bewerkt op: november 26, 2010, 21:34:38 pm door Ricca »

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
Re:`Numerologie...
« Reactie #1 Gepost op: december 27, 2004, 09:24:52 am »
Het getal 0
  • 0 = 'niets', maar 'niets' bestaat niet... Daarom staat de 0 voor het onzichtbare, dat wél bestaat.
  • De 0 is rond en daarmee symbool voor een cyclus.
  • Een cirkel heeft geen begin en geen einde en daarom is de 0 ook een symbool voor oneindigheid, het eeuwige. Een getal delen door nul levert een oneindig groot getal op...
  • De 0 heeft de vorm van een ei en staat daarom voor oorsprong of een (nieuw) begin.
  • Het wereld-ei of ouroboros is een symbool voor de oorspronkelijke totaliteit, eenheid en heelheid van al het geschapene.
  • Elk punt op een cirkel heeft dezelfde afstand tot het middelpunt, de Bron. Dit symboliseert de gelijkheid van alles wat leeft.
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2006, 14:23:52 pm door Ricca »
From Ricca with Love

lucifall

• Volledig lid
Pattern of the Trestleboard van P.F. Case, Sefirot en Numerologie
« Reactie #2 Gepost op: oktober 16, 2010, 16:43:53 pm »
Dit is een samenstelling van het patroon van het Schraagbord van Paul Foster Case, de betekenissen van de Sefira en de betekenissen volgens numerologie.

0   Alle macht die ooit was of zal zijn, is hier nu.
0   Ein Sof   De Oneindige
0   N-IETS; absentie van kwantiteit, kwaliteit of massa; Vrijheid van iedere beperking,  onveranderlijk blijven, het onbekende, onmetelijk, niet te bevatten, oneindig, eeuwige bron, de Wortelloze wortel van het bestaan, de heilige ellips, representeert de oneindige lijn van eeuwigheid, kosmische ei, Super-bewustzijn.

1   Ik ben het middelpunt van de uiting van de Oorspronkelijke Wil-aan-het-goede welke eeuwig schept en het universum ondersteunt.               
1   Kether      Kroon, Wil
1   BEGIN; Het eerste getal, omdat 0 staat voor dat wat aan alle manifestatie vooraf gaat; aanvang, iniatief, selectie, eenheid, solitair, individualiteit, aandacht, complete focus, concentratie, het definieerbare, of bestaand, tegenovergestelde van de on-definieerbare bron, welke bestaat, Zelf-Bewustzijn.

2   Door mij neemt zijn nooit  falende Wijsheid vorm in gedachte en woord.
2   Chockmah   Wijsheid
2   DUPLICATIE; herhaling, reflectie, antithesis, oppositie, polariteit, voortzetting, successie, opeenvolging, verspreiding, scheiding, straling, bijkomstigheid, ondergeschiktheid, afhankelijkheid, Onder-bewustzijn.

3   Vervuld door Inzicht in zijn perfecte wetten, word ik van moment tot moment begeleid langs het pad van vrijheid.
3         Binah      Begrip, Paleis, Baarmoeder
3   VERMENIGVULDIGING, toename, groei, vergroting, uitbreiding, versterking,    
produktiviteit, vruchtbaarheid, generatie, de reactie van het Onder-bewustzijn op het Zelf-bewustzijn in het genereren van geestelijke beelden.

4   Uit de onuitputtelijke rijkdom van zijn Oneindige Substantie, haal ik alle benodigde dingen, zowel spiritueel als materieel.               
4   Chesed      Mededogen, Liefde
4   ORDE; systeem, regelgeving, beheer, supervisie, controle, gezag, bevel, over-heersing, activiteit die het zelf-bewustzijn classificeert (Rede), veroorzaakt door de vermenigvuldiging van geestelijke beelden met het reageren van het zelf-bewustzijn op de indruk welke zijn oorsprong vindt in het zelf-bewustzijn.

5   Ik herken de manifestatie van de nooit afwijkende Gerechtigheid in alle  
omstandigheden van mijn leven.   
5   Geburah   Macht, Gerechtigheid
5   BEMIDDELING; (5 is “het midden” in de reeks van 1 tot 9), aanpassing, interventie, verzoening, resultaat van de te classificeren activiteiten die door 4 worden gesymboliseerd. De onderbewuste uitwerking van deze classificaties, en de formulering van conclusies hiervan. De conclusies welke in het zelfbewustzijn worden “ontworpen”, is de geestelijke staat welke wij intuïtie noemen.

6    In alle grote en kleine dingen zie ik de Schoonheid van de goddelijke expressie.   
6   Tiphareth   Schoonheid, Hemel, Zon
6   WISSELWERKING; uitwisseling, correlatie, reactie, coördinatie, samenwerking, correspondentie,harmonie, verdrag,evenwicht, symmetrie, schoonheid.

7      Levend vanuit deze wil, welke ondersteund wordt door zijn nooit falende Wijsheid en inzicht, van mij is het Zegenvierende leven.   
7   Netzach   Overwinning
7   EVENWICHT; (resultaat van evenwicht, concrete toepassing van wetten van de symmetrie+wisselwerking); beheersing, evenwicht, rust, verovering, vrede, veiligheid, overwinning, kunst.

8      Ik kijk er met vertrouwen uit naar de perfecte realisatie van de Eeuwige Pracht van het Oneindige Licht.   
8   Hod      Glorie, Schittering
8   RITME; periodiciteit, afwisseling, stroom en terugvloeiing (Flux en Reflux), trilling, involutie  en evolutie, onderwijs, cultuur, de reactie van het onderbewustzijn op alles wat door 7 wordt gesymboliseerd.

9      In Gedachten en woord en daad,  Leg ik mijn leven ten ruste, van dag tot dag, op het zekere fundament van het Eeuwige Zijn.
9   Yesod      Fundament, Convenant
9   CONCLUSIE; (letterlijk, “samen sluitend”, dit impliceert de vereniging van de  elementen afzonderlijk tot de conclusie/beslissing wordt genomen. Dit beïnvloedt bepaalde betekenissen welke verbonden zijn aan 9 door de tarotkaart die dit getal draagt; doel, eind,voltooiing, vervulling, bereiken, het eindresultaat van het proces welke door de reeks cijfers wordt gesymboliseerd, perfectie, het mystieke “drie keer drie”van de Vrijmetselaars en van andere genootschappen die sommige fragmenten van de oude geheimen bewaren.
10   Het Koninkrijk van de geest is belichaamt in mijn vlees.
10   Malkoeth   Koninkrijk, Aarde
10   COMBINATIE: Combineert de ideeen van 0 en 1. Volgend op 9, geeft de 10 aan    dat “het einde” welke door de 9 wordt gesymboliseerd slechts verwijst naar een enkele cyclus van de manifestatie. De voltooiing van een cirkel is altijd een terugkeer naar de “buitenstaander” Niets,0. Dus 10 symboliseert de eeuwige creativiteit van de LevensMacht; Het onophoudelijk wervelen van de Zelf-expressie van de oorspronkelijke wil; Het immer draaiende wiel van manifestatie (Zie Rad van Fortuin X). Het getal 10 is ook een combinatie van de karakteristieke symbolen van de mannelijke(1) en het vrouwelijke(0) manieren van levensuitdrukking.
« Laatst bewerkt op: november 26, 2010, 21:36:20 pm door Ricca »

Leeuwin

• Gast
Re:Numerologie...
« Reactie #3 Gepost op: oktober 16, 2010, 22:13:02 pm »
Lucifall,

Bedankt voor deze uitgebreide informatie. Voor mij heel leerzaam.

Liefs van Leeuwin

lucifall

• Volledig lid
« Reactie #4 Gepost op: oktober 18, 2010, 21:49:28 pm »
Bedankt Leeuwin
Ben je wellicht geinteresseerd in een beschrijving van de sefirot en de paden van de levensboom, met daarbij de kaarten uit de tarot waarmee ze corresponderen?

Leeuwin

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 19, 2010, 01:02:40 am »
Hoi Lucifall,

Ja, daarin ben ik geinteresseerd!

Liefs van Leeuwin

unyvs

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 03, 2010, 20:55:52 pm »
Heel veel dank voor deze informatie, Palomino, ik vind het erg interessant.
Ken je ook het boek 'Het leven waarvoor je geboren bent' door Dan Millman? Bevat ook veel dat ik zelf heel boeiend vind. Ik zie overeenkomsten met wat je schreef. Voor de '3' kan ik nog opmerken dat Millman in dat verband ook veel accent legt op 'expressie' en 'emoties'.

Carla

• Administrator
  • Master lid
  • Wat je aandacht geeft groeit
    • CatharinaWeb
Re:Numerologie
« Reactie #7 Gepost op: juli 25, 2011, 18:07:01 pm »
Door het terugzetten van een back-up was onderstaand bericht verdwenen:

Julia
« Antwoord #7 Gepost op: Juli 24, 2011, 16:14:51 »

Op deze regenachtige dag heb ik me wat ingelezen op numerogie. Ik ben geboren met een achternaam, maar op mijn 18e heb ik de achternaam van mijn moeder aangenomen. Vervolgens ben ik getrouwd en heb ik de naam van mijn man, plus achternaam van mijn moeder, aangenomen.

Nu heb ik alle mogelijke combinaties gemaakt, inclusief voornamen, en alleen de nummers 6 en 7 ontbreken.

Julia

• Master lid
  • Omarm het leven, maar knijp het niet fijn
« Reactie #8 Gepost op: juli 29, 2011, 19:28:09 pm »
Ik vergeet helemaal mijn vraag erbij te stellen....

Als ik mijn naam numerologisch wil berekenen, welke naam houd ik dan aan?

Lieve groet, Juul

P.s.: Mijn persoonskaart is 7, en mijn relatiekaart is 6. Dus het kringetje is rond  ;D