wie kan mij helpen!!!???

Gestart door huntres, december 07, 2004, 18:38:03 PM

Blackdragon

das denk ik wel een beter ja.

grtz mathijs

huntres

dank je anne (en mathijs natuurlijk ook nog een keer), heb nog niet in me mailbox gekeken na zaterdag. heb voor het eerst een normaal weekend gehad :) dus dat zal ik dadelijk wel ff doen

:-*

Blackdragon

voor iedereen die het wil weten hier de legging voor els met het sjamaans spiegel orakel. in dit spel word ook een band gelegd met de rider-waite tarot. dit houdt in dat elke kaart in dit orakel een tarot tegenhanger heeft. ik zal de tarot kaarten er hier onder bij zetten

De kaarten zijn gelegd op het vier-windrichtingen patroon. in dit patroon leg je 5 kaarten. 1 center kaart en hier om heen op de vier windrichtingen ook 1 kaart.

in het centrum: De Ijsvogel spirit, RW kaart Rad van Fortuin.

de kernwoorden van deze kaart zijn: De vier seizoenen, Concentratie, Doelgerichte actie en camouflage.

Op deze kaart staan de 4 seizoenen voor evenwicht vinden. ik denk dat dit slaat op het kijken wanneer je tijd voor jezelf moet nemen, wanneer je er voor een ander bent en wanneer je nee moet zeggen. de ijsvogel kan uren op een takje naar het water zitten kijken tot er een visje langs zwemt waarop hij meteen doelgericht het water in duikt om dit visje te vangen. en wonder boven wonder weet hij dit visje te vangen en er mee boven water te komen. want de ijsvogel heeft geen zwemvliezen of andere zwem peddels waarmee hij boven water kan komen. Dit leert ons mensen dat we moeten kijken naar wat we wel kunnen en niet kijken naar wat er fout gaat. de ijsvolgel gaat immers ook niet op een takje zitten miesmuizen omdat hij geen zwemvliezen heeft.
de ijsvogel heeft ook een hele goeie camouflage. hij kan als een blauw juweel over het water vliegen maar als je hem van onderen ziet is hij fel oranje. door deze oranje kleur gaat de ijsvogel in het zonlicht op als hij over het water vliegt en zien de vissen hem niet.
de ijsvogel heeft twee kanten. ook jij kan die hebben. je hoeft niet er niet altijd voor anderen te zijn. ze kunnen het zelf ook wel.

op het oosten: Zuidenwind, RW kaart De gematigdheid

de kernwoorden van deze kaart zijn: volharding, bescherming, zorgvuldigheid, trouw.

Deze kaart geeft aan dat je ergens voor moet zorgen. Doe dit met zorgvuldigheid en volharding. Houd vol maar kijk wel naar jezelf. Zorg voor een samenspel tussen werken en rusten, want als je geen rust neemt kun je uiteindelijk ook niet meer werken en neemt je lichaam de beslissing voor je. Zorg dat je de taken deelt met degenen met wie je samen de verantwoordelijk genomen hebt. Een ander deel van zorgdragen is trouw. Als je samen iets gaat regelen moet je trouwe zijn aan elkaar want alleen met elkaar kom je er niemand kan alleen overleven je hebt anderen nodig. Maar als jij teveel doet gaan anderen lui achterover zitten. Dit kun je het beste aangeven want jij moet voor jezelf een ritme vinden en anderen horen jou daar ook in te helpen. Ook vertelt deze kaart je dat jezelf moet beschermen. En bescherming komt vaak in meerdere vormen. Je hebt als je naar de natuur kijkt grof weg twee vormen van bescherming. De een is meeveren en de ander is tegen werken. Een schildpad, zoals zn naam al zegt gebruikt een schild. Hij werkt tegen. Maar je zou ook mee kunnen veren zoals planten dat vaak doen. Doordat je meebuigt met de wind kan de wind geen grip op je krijgen.

op het zuiden: Zielenreis, RW kaart De zot

kernwoorden: Belofte, ontvankelijkheid, hoop en zichtbaar worden

deze kaart geeft de belofte van een nieuwe richting. Deze richting zul je vinden samen met een gids of spirit. Het kan zijn dat deze naar jou toe komt in een droom, of dat hij gewoon langs de weg zit in de vorm van een dier. Ook zou je hem of haar kunnen opzoeken in meditie of tijdens een visualisatie. deze kaart verteld ook dat je meer naar je intuïtie moet luisteren. Wat wil je echt, wat wil je vanbinnen. En als je dit wel voelt, maar er nix mee doet probeer er dan naar te luisteren. Als je weer meer naar je intuïtie gaat luisteren zul je ook merken dat er weer hoop in je leven komt. Je zult merken dat het allemaal beter gaat en dat de toekomst er niet zo zwart en donker uitziet. Ook zal je als je meer naar jezelf gaat lusiteren merken dat er dingen in je leven zichtbaar worden waar je eerder overheen keek. Je zult verbanden ontdekken en leren veranderen. Ook kun je hierdoor beter aan jezelf werken.

op het westen: Maantijdschild, RW kaart Geboorte

kernwoorden: Oermoeder, respect, cyclus en groot mysterie

Deze kaart leert je om je eigen ritmes te vinden, te respecteren en te behouden. Alles heeft zijn eigen ritme. Een van deze ritmes is het ritme van de maan. Dit ritme is in elke vloeistof te vinden. In het groot in de zee met de getijden, maar ook in het menselijk lichaam. Bij vrouwen is dit zichtbaar door de menstuatie. Ook de seizoenen geven ons een ritme, ookal kunnen we de kou uitschakelen met de verwarming en de warmte weg laten vloeien met airco. Toch heeft het lichaam ritmes nodig. Dag en nacht, regelmaat in etenstijden en slaap. Als je in je leven deze ritmes kwijt bent is het goed om te gaan zoeken naar structuur. Als je naar de antuur kijkt zul je zien dat alles een ritme heeft. Lammeren worden in de lente geboren, beren slapen in de winter en zo zijn er nog vele voorbeelden te bedenken. Maar is er wel een beetje rust en regelmaat in jou leven? deze kaart vertelt je dat je naar jezelf moet kijken en voor jezelf moet kiezen. Zorg voor je eigen lichaam want alleen als dat goed is kun je ook anderen helpen. Je lichaam heeft soms tijd nodig om emoties te verweken, zeler als je in een nieuwe periode van je leven komt. Neem die tijd voor jezelf ookal word je dat in deze maatschappij eigenlijk niet gegeven. Het lichaam kan hier niet op wachten en word dan ziek. Daarom zijn in de westerse wereld mensen ook vaker ziek. Er is geen tijd voor emoties tot het mis gaat. Dan kan het niet anders. De natuur grijpt dan in om de schade te beperken.

op het noorden: De magiër ontwaakt, RW kaart De magiër

kernwoorden: Mannelijkheid, macht, trots en doorbraak.

Deze kaart vertelt over de mannelijke kant van ieder mens en laat je kijken naar de machtsverhoudingen in je leven. zijn er mensen die teveel macht over jou hebben? Laat je over je heen lopen? Als dit zo is stap dan uit die cocon en word een vlinder. Deze kaart geeft een verandering aan. Een verandering die van jouzelf moet komen. Jij moet aangeven dat dit zo niet langer kan. De kracht is al in je aanwezig. Jij moet alleen een manier vinden om deze aan te boren. Jij kunt jou leven in de hand nemen. Denk aan het gedachtenkracht topic hier op het forum. Deze kaart laat zien dat er een verandering nodig is omdat het anders niet goed met je zal gaan. In de westerse wereld is vaak een burn-out nodig om iemand wakker te schudden dat hij te veel werkt. Maar jij weet het nu! Dus doe er wat mee. neem de tijd voor jezelf en laat een ander voor zichzelf opdraaien, dat hoef jij niet voor hem te doen. Een oude latijse spreuk luidt: Luctor et emergo. Wie worstelt komt boven. Net als de ijsvogel kun je misschien mar moeilijk boven komen. Maar alleen als je vecht zul je boven komen en kunnen genieten van je net gevangen vis ;) deze kart verteld je dat macht niet nodig is. Innelijke kracht  zal je veel verder brengen. Deze kaart verteld je dat oude macht nieuwe kracht word. Jij hebt de kracht om uit de huidige situatie te stappen en een nieuwe te creëren

dit wat ik er voor jou uit heb weten te slepen. misschien kunnen de tarotisten onder ons ook wat met de kaarten die er bij staan om dit verhaal een beetje aan te vullen.

grtz mathijs

huntres

dank je wel mathijs, ik hoop idd ook dat sommige tarotisten aanvulling kunnen geven...

Pinky

Hoi  Matthijs,

Zoals je misschien weet zorg ik ervoor dat leggingen worden opgenomen in de FAQ van het Catharinaweb. Nu lees ik jouw legging en je noemt de Rider Waite `De GeboorteÃ,´. Die ken ik niet maar bedoel je hiermee de Hogepriesteres of de Keizerin?

Liefs, Pink

Blackdragon

das iig een foutje van mij deze kaart is een van de 5 krachtschilden die in het deck. de schilden staan voor archetypes. het maantijschild staat voor de geboorte. mijn excuses voor deze fout

grtz mathijs

ps. mijn naam is met 1 t

Pinky

Hoi Mathijs

Op die ene T zal ik dan letten. Mijn excuses, had even beter uit mijn ogen moeten kijken 8).

Liefs, Pink

Opti-Mystique

Doe mij maar Senseo... ;D ... rond deze tijd.

Pinky

off topic maar .....Brazilian Blend....

huntres

hoezo komen deze verslaving nu weer uit de luchtvallen  ???

Pinky

Dankzij de T(hee) van MAthijs heb ik zo het idee  ;)

Blackdragon

3 keer raden wie er nu thee aan het zetten is  ::)

grtz mathijs

Blackdragon

nop, originele groene thee met een beetje citroen :P

maar misschien kunnen jullie iets met de kaarten die ik voor els gertokken heb?

grtz mathijs

Pinky

Hoi Mathijs,

Zelf ben ik nog niet zo ervaren in het leggen van kaarten maar ik vond wel dat er veel overeenkomsten waren tussen de kaarten en de zaken die Huntres in haar dromen tegenkomt. Wel vond ik de omschrijving van de kaarten en de interpretatie die jij daarbij gaf heel mooi.

Liefs, Pink