Auteur Topic: Sfeer en gevoel rondom dromen.....  (gelezen 4880 keer)

anghie

• Gast
Sfeer en gevoel rondom dromen.....
« Gepost op: december 01, 2004, 00:16:04 am »
Hallo allemaal...,

Heerlijk vind ik het om te dromen!!!En eigenlijk is het altijd ook zo dat ik mijn dromen bewust beleef...alsof ik dus eigenlijk , net als in "back to the future"...,ergens instap...iedereen is tastbaar,levensecht,ik kan ze voelen ,ruiken etc etc ... de omgeving is altijd herkenbaar...het is zelfs zo dat op het moment het me niet geheel duidelijk is,ik ga zoeken naar een herkenbaar iets,omdat ik op dat moment wel voel dat ik op een voor mij bekende plek moet zijn .... en dan wordt het meestal ook wel duidelijk.Ook mijn gedachten en gevoel en dat van mijn "medespeleres" neem ik zo volledig mogenlijk in me op .... Mijn gewaarwording is dat ik vervolgens als ik zo tussen slapen en waken beland,ik ga analiseren voor mezelf....zo van hee...ik was daar en daar , met die en die...dit of dat gebeurde er.....en dit voelde ik...en dit was de reactie van de ander....
Op het moment dat dan daadwerkelijk mijn wekker mij bruut laat weten dat het toch echt de hoogste tijd is om m'n bedje uit te gaan,nouja...over een kwarrtiertje dan toch echt ;) ;D...,dan begint mijn vaste ritueel......dan stap ik lekker de douche in en dan laat ik lekker mijn droom bezinken.....als eerste dan....wat heb ik gedroomd en wat voelde ik.....en dit flitst dan in een paar seconden aan me voorbij.Het geeft me vervolgens een sterk gevoel...een gevoel van vertouwen in mijn intuitie eigenlijk....(dat is wel de beste omschrijving die ik kan geven)...Eigenlijk is het dan meestal ook nog zo , dat details van mijn droom terugkomen in de dagelijkse gang van zaken...en dan kan echt op allerlei gebied zijn...bij wijze van spreken de kleur van mijn onderbroek tot een volledige dejavu....
Maar wat ik vannacht had,was zo mooi!!!Ik heb het nog nooit eerder gehad....maar op het moment dat ik mijn bed in stapte..kwam echt exact het hele gevoel , inclusief geur kleur etc etc ... terug uit de droom van de vorige nacht!!!!Geweldige ervaring!!!Ik heb er echt van genoten!!!En vervolgens heb ik niks gedroomd!!??(niet bewust in ieder geval)....ben dus wel heel erg benieuwd hoe dat vannacht zit!!!!! ;)...
Herkennen jullie dit??

:-* Angh

palomino

• Gast
Re:Sfeer en gevoel rondom dromen.....
« Reactie #1 Gepost op: december 01, 2004, 10:12:48 am »

Maar wat ik vannacht had,was zo mooi!!!Ik heb het nog nooit eerder gehad....maar op het moment dat ik mijn bed in stapte..kwam echt exact het hele gevoel , inclusief geur kleur etc etc ... terug uit de droom van de vorige nacht!!!!Geweldige ervaring!!!Ik heb er echt van genoten!!!En vervolgens heb ik niks gedroomd!!??(niet bewust in ieder geval)....ben dus wel heel erg benieuwd hoe dat vannacht zit!!!!! ;)...
Herkennen jullie dit??

Hi Angh,
Dit is voor mij (helaas... :-\) niet herkenbaar...Wat een heerlijke ervaring lijkt me dit zeg !
Liefs Palomino

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
« Reactie #2 Gepost op: december 03, 2004, 21:30:20 pm »
Lieve Anghie,

De dromen die we 's nachts beginnen, kunnen overdag op eigen gelegenheid verdergaan. Het feit dat we overdag wakker zijn, wil nog niet zeggen dat ons dromende zelf dan 'slaapt'. Eigenlijk dromen we altijd, maar overdag zijn die dromen 'op de achtergrond' omdat we onze focus verlegd hebben naar het waakleven. En soms dringt er even iets van de droom in het waakleven door... Jij kunt blijkbaar heel gemakkelijk je aandacht weer naar de droomwerkelijkheid verleggen, misschien omdat je het zo heerlijk vindt om te dromen.

Als je 's morgens wakker wordt verbaas je je er waarschijnlijk helemaal niet over dat het leven gewoon verdergaat waar het gebleven was op het moment dat je in slaap viel... Maar eigenlijk hoef je je er ook niet over te verbazen dat je 's avonds een droom of droomsfeer weer oppakt. Hoewel verwondering natuurlijk iets heel moois is. :)

Liefs,
Ricca
« Laatst bewerkt op: december 03, 2004, 21:31:20 pm door Ricca »
From Ricca with Love

anghie

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 04, 2004, 01:18:17 am »
oeps!!!!!!!!!!had ik  net mijn reactie geplaatst.............druk ik op een fout knopje.......(denk ik).....alles weg........... ::)............nou......das balen,maarre,ik duik nu maar eens lekker mijn  bedje in,enne,dan ga ik mogen weer een poging doenn om mijn reactie te plaatsen!Lang leve mijn flaptopje.met kabelinternet...........kabelinternet met een geheel eigen leven........ :-\/.....
maar ach..........das juist DE uitdaging!!!!!!!!!!!!! ;D

Liefs Angh :-*