Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Korte droom

Gestart door carmelita, november 26, 2004, 07:39:08 AM

carmelita

Hoi allen. Ik had vannacht een korte doch vreemde droom. Ik heb een buurvrouw die naast mij woont met twee jonge kinderen. Ze kan heel veel niet zelf aan omdat ze aleenstaand is, en doet op deze manier heel vaak een beroep op haar moeder en mij, dit ter inleiding. Nu droomde ik dat haar moeder samen met haar zusje de twee kinderen meenam voor een dagje uit. Ze was nog geen 10 minuten weg, of er word bij mijn buurvrouw aangebeld. Staat haar moeder met de twee kinderen weer voor de deur, ze vertelde dat ze het absoluut niet meer aan kan. Terwijl ze dit verteld rolt er een traan uit haar ooghoek. Ik pak haar hand, en mijn buurvrouw ook en ik streel over haar hand, waarop ze zich vrij vlug weer tot de orde roept. Ik vind het een zeer aparte droom, omdat ik nog nooit over haar gedroomd hebt, maar ook omdat we zeer oppervakkig contact hebben( haar moeder en ik) met elkaar. Ik heb zo het gevoel dat het iets over mezelf zegt, maar kan het niet concreet samenvatten. Wie kan mij hier verder mee op weg helpen???? Knuffel Carmelita :-* :-* :-*

Julia

Lieve Carm,
Kun je het zelf nog wel aanzien? Ondanks jouw liefde, aandacht en vers fruit  ;), blijft dit gezin en in het bijzonder de kinderen een grote zorg voor jou. Denk je soms aan rigoreuzere stappen, zoals bijvoorbeeld Jeugdzorg, Maatsch. Werk?
Liefs, Juul  :)    

miranda

hey carm.

ten eerste wat lief van je om haar te helpen.
dat zal ze vast wel nodig hebben een beetje steun van iemand anders.
ik ben een alleenstaande moeder van 1 kind.
en dat valt me soms ook wel zwaar.
moet er zelf nog niet aan denken aan een tweede tenzij ik een stabiele relatie zou hebben.

maar die droom van jou!
sprong mij een gedachte binnen.
oftewel een vraag?

je helpt haar hierbij!.wordt dat jou zelf  niet wat te veel?
al die hulp die je haar bied?
ook al bedoel je het heel goed maar je moet er zelf natuurlijk niet aan onderdoor gaan!
dat gevoel krijg ik er wel bij.
durf je wel nee te zeggen als je er een keer geen zin aan hebt?
of kom jij wel tot je rust?

groetjes tezalel

denk daar maar over na. ;)

lim_lach

alleenstaande moeder zijn = heel zwaar  ;D hier één met wel twee ukkies, - tropenjaren zijn het.

Ik ben absoluut niet in staat dromen te interpreteren, maar nu ik de reactie / ingeving van tezalel lees....zit *iets* in Carmi....heb je een weekend meegemaakt...je lijkt me inderdaad een type wat moeilijk nee zegt?- (hoooooooeeeee herkenbaar)

dikke knuffel

palomino

Lieve Carmi,
De moeder van je buurvrouw staat voor zichzelf,voor haar dochter (de buuf dus) en voor jou.
Voor jullie alledrie dienen zich af en toe moeilijke situaties aan waarbij zo nu en dan het gevoel naar boven komt het niet meer aan te kunnen...
In de droom komt jouw inlevengsvermogen duidelijk naar voren,de behoefte om te helpen te troosten,liefde te geven...maar ook de behoefte om zelf geholpen ,getroost te worden en liefde te vinden...misschien speelt je eigen moeder zelfs wel een rol in deze droom...
Het weer snel tot de orde komen van de moeder van de buuf houdt verband met 'vermannen',sterk willen zijn,geen zeur willen zijn,niet anderen willen belasten.
Liefs Palomino

carmelita

Bedankt voor jullie lieve berichtjes, inderdaad het is me allemaal veel te veel, Juul ik heb er met een vertrouwensarts overgesproken, het luchtte wel op, maar ik ben panisch bang om verdere stappen te ondernemen want ik weet dat ze van haar kinderen houd, stel je nu eens voor dat ze haar kinderen kwijtraakt :'(. En dat dat door mij zou komen, o God moet er niet aan denken. Zou natuurlijk anders zijn als de kinderen mishandeld werden. En ik wil zo graag helpen, omdat ik ook in een zelfde situatie heb gezeten. En Lim helemaal gelijk, ik kan inderdaad geen NEE zeggen, het zijn drie letters, maar ik krijg ze niet mijn keel uit. Knuffel Carmi :-* :-* :-* ps zie mijn nieuw bericht.

Ricca

Lieve Carmelita,

Wat een prachtige droom. Je hebt het goed aangevoeld dat die moeder van je buurvrouw in de droom een kant van jouzelf vertegenwoordigt. Misschien letterlijk jouw moederlijke kant of anders de kant van jou die altijd klaarstaat om anderen te helpen (en dat hoeft niet perse met de buurvrouw en haar kinderen te maken te hebben, misschien gaat het om de situatie met je eigen kinderen - maar eigenlijk gaat de droom gaat over je relatie met jezelf). De droom laat zien dat het je op dit moment even te veel wordt, dat je het gevoel hebt dat je het niet aankunt. Daar heb je verdriet over. In plaats van die moeder (jouzelf) iets kwalijk te nemen, pak je met een heel lief gebaar haar hand streelt erover. Dat vind ik het mooie van de droom: je hebt begrip voor jezelf, je steunt jezelf, je geeft jezelf kracht, je houdt van jezelf!! Wat een verschil met sommige van je vorige dromen. Het lijkt maar een droom, maar daarom is het nog wel écht. Lieve Carmi, blijf zo lief voor jezelf, dan sleep je jezelf er wel doorheen!

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

carmelita

Lieve allemaal. Waarom krijgen jullie als ik jullie reakties lees, mij altijd aan het brullen :'( :'(  Weet je wat ik graag zou willen?????? Een wereld alleen met mensen zoals jullie. Knuf Carmi :-* :-* :-*

Julia

Citaat van: carmelita op november 26, 2004, 23:02:09 PM...ik ben panisch bang om verdere stappen te ondernemen want ik weet dat ze van haar kinderen houd, stel je nu eens voor dat ze haar kinderen kwijtraakt :'(. En dat dat door mij zou komen, o God moet er niet aan denken. Zou natuurlijk anders zijn als de kinderen mishandeld werden.

Lieve Carmen,

Mishandelen is méér dan alleen slaan!!!!!

Even voor de duidelijkheid. De situatie van je buurvrouw is natuurlijk heel sneu en volgens mij kent ze zelf ook heel weinig geluk. Maar het is wel haar eigen keus om in die situatie te blijven hangen.
Je kunt haar op de rails zetten, maar ze moet haar eigen karretje in beweging brengen (en houden).

Misschien is het nog niet te laat en kan zij hulp krijgen in de vorm van een maatschappelijk werkster of iemand die haar helpt voor haar gezin te zorgen (via soza). Wie weet hoopt ze juist op een beetje hulp om orde op zaken te krijgen? Liefs, Juul  :)

carmelita

Lieve Juul inderdaad heb je ook nog zoiets van geestelijke mishandeling wat velen malen groter is, en ook nog een behoorlijke inpact kan hebben op kinderen. Weet er alles van. Ik heb haar dringend verzocht om hulp te zoeken, dat het geen schande is dat ze op dit moment de kar niet alleen kan trekken. Maandag komt er iemand van maatschappelijk werk bij haar langs. Ze vroeg of ik ook bij dat gesprek aanwezig wil zijn. Natuurlijk doe ik dat. Ik heb haar ook gezegd dat er geen enkele vorm van structuur bij haar is, en dat dat de kinderen niet ten goede komt. Ze zegt dat ze het van mij wel kan hebben, maar niet op de manier waarop haar moeder dat zegt. Heb mezelf uit de naad gewerkt om het huis een beetje toonbaar te maken, want als ze maandag komen, ja dan kan dat natuurlijk niet. Maar ze is nu wel bereid om buiten mij om professionele hulp in te schakelen. Eind goed, al Goed hoop ik maar. Knuf Car :-* :-* :-*

miranda

Citaat van: carmelita op november 27, 2004, 23:52:10 PM
Lieve Juul inderdaad heb je ook nog zoiets van geestelijke mishandeling wat velen malen groter is, en ook nog een behoorlijke inpact kan hebben op kinderen. Weet er alles van. Ik heb haar dringend verzocht om hulp te zoeken, dat het geen schande is dat ze op dit moment de kar niet alleen kan trekken. Maandag komt er iemand van maatschappelijk werk bij haar langs. Ze vroeg of ik ook bij dat gesprek aanwezig wil zijn. Natuurlijk doe ik dat. Ik heb haar ook gezegd dat er geen enkele vorm van structuur bij haar is, en dat dat de kinderen niet ten goede komt. Ze zegt dat ze het van mij wel kan hebben, maar niet op de manier waarop haar moeder dat zegt. Heb mezelf uit de naad gewerkt om het huis een beetje toonbaar te maken, want als ze maandag komen, ja dan kan dat natuurlijk niet. Maar ze is nu wel bereid om buiten mij om professionele hulp in te schakelen. Eind goed, al Goed hoop ik maar. Knuf Car :-* :-* :-*

lieve carmelita.

ik ben alzo benieuwd hoe de gesprek is gegaan en of het je buurvrouw maar ook belangrijk jou heeft geholpen?

gr tezalel ;)