mijn droom, en ik hoop dat ik hem nog helemaal weet

Gestart door lim_lach, november 23, 2004, 20:03:29 PM

lim_lach

De reden dat ik hem plaats is, dat ik me nooit echt dromen kan herinneren, en vannacht dus wel. ik ging gisteren ultra vroeg naar bed, en heb heel rustig gelegen. Voor mijn gevoel heb ik t ook in etapes gedroomd, weet niet zeker of ik tussen door wakker ben geweest.

Maar wat ik me herinner is dat ik werd uitgenodigd door mn beste vriendin en haa man om te eten....ik kreeg via de telefoon, maar ze was echt zo vriendelijk en lachend...(*grijns* en dat is ze de laatste weken soms niet echt tegen me).....t was op mn vrije dag. Ik zou er rond etenstijd zijn. Maar ik bleef maar onderweg, en belande op een gegeven moment bij Margot* (de vrouw die aanvoelde als mn moeder en een paar weken geleden is overleden na een slopend ziekbed)...we stonden samen in de keuken , en zij kookte. Ze kookte het eten wat ik in de laatste dagen van haar leven daar wel meeat, en wat dan één van haar zusjes bereide....en dan mocht ik mee-eten.  in elk geval zat er aardappelpuree bij, met versgemalen nootmuskaat (dat raspje heb ik gekregen na haar overlijden, van haar zusje....-had er warme herinneringen aan, omdat er met zoveel liefde gekookt werd voor margot* en margot* zelf ook altijd met veel plezier kookte) ik bood margot* aan het raspje terug te geven, (schijnbaar had ik t al??) maar ze zei me expliciet, nee hou het maar, misschien dat je het anders niet meer krijgt)..
en de tijd verstreek maar, maar ik wilde gewoon niet mn vriendin bellen, en besefte echt heel goed dat ze zaten te eten al, op me zaten te wachten........... toen was t al later , en heb ik toch gebeld, en echt weer zo'n super begripvolle vriendin, lachend.....geen - t toetje kwam eraan, dus ik mocht no gewoon komen, beloofde dat ook, maar gek genoeg ging ik niet! en had ook niet t fatsoen om te bellen. (t klinkt allemaal zo raar, maar ik had echt zo'n toch beschaamd gevoel met wakker worden dat ik niet gebeld had, om af te zeggen of zo iets) maar vond t toch fijner om bij margot* te blijven

ik wil wel weten of iemand wat in deze droom ziet, en nog een gekkere vraag misschien, maar kan het ook zijn dan Margot* in mn droom echt bij me was?- en zich zo aan mij liet zien?
ik mis haar, vandaar.....vind best voor mijn gevoel kadootjes op mn pad sinds ze er niet meer is..

beetje warrig misschien allemaal, maar heb de hele dag gewerkt, en steeds gedacht.......ik wil het allemaal onthouden - en voor mijn gevoel als ik t nu opschrijf, staat het er of ik stukken kwijt ben weer, leek de droom zoveel langer... nou ja-

veel liefs Lim_lach

Julia

Lieve Lim,
Hierbij mijn gedachten:
Momenteel hecht je meer waarde aan rust in je eigen gezin, het huiselijke (keuken van Margot*) dan aan sociale contacten en/of hulp (je verkiest aanwezigheid van Margot* boven uitnodiging van vriendin). Die vriendin beeldt aspecten uit van je eigen (!) persoonlijkheid (wel lachen, maar niet blij zijn).

Je beseft dat je je energie op eigen (gezins)doeleinden moet richten. Geborgenheid, veiligheid en oprechtheid (net als Margot*) creeer je zelf. Margot* kookt een maaltijd (energie voor ziel en geest), bestaande uit o.a. aardappel (aarding).
Liefs, Juul  :) (p.s. Lin, m'n email heeft kuren)

lim_lach

dank voor je reactie.... ;D
zelf kan ik niets met dromen, qua snappen en interpreteren... ;D maar dit klinkt/leest als zijnde loigisch

jammer dat je email kuren heeft :)
kun je t wel via de site van catharina web lezen?
mot ik daar alles droppen? (in mail vorm? ) veel liefs trug

palomino

Hi lieve Limmie,
Volgens mij wil deze droom je duidelijk maken dat je je te veel op laat jagen,je te veel móet van jezelf en dat je snel met een schuldgevoel zit.
In je droom heb je een vrije dag waarop je een afspraak hebt met je beste vriendin om bij haar te gaan eten.
de afspraak is telefonisch gemaakt en je vriendin is vrolijk,lachend en vriendelijk...De telefoon staat voor communicatie,horen en gehoord worden,afwisselend luisteren en praten.
Maar jij bent eigenlijk verbaasd over de vriendelijkheid van je vriendin...recentelijk is dat namelijk wel anders geweest.
Ook aan het einde van de droom heb je haar weer aan de telefoon en opnieuw verwonder je je over haar begrip en ontvankelijkheid en vooral over het feit dat je nog steeds welkom bent om te komen...voor het toetje  ;D
Dit wil wellicht zeggen dat je dingen soms te somber inziet terwijl het achteraf toch wel mee blijkt te vallen,dat je tegen bepaalde zaken op ziet (vriendin afbellen) maar het heel positief uitpakt....Dat mensen helemaal niet zulke hoge eisen aan je stellen maar dat jij misschein te hoge eisen aan jezelf stelt.
Het feit dat je zo lang onderweg bent geeft aan dat je aan het twijfelen bent over iets of over meerdere dingen in je leven.

Tussen de twee telefoongesprekken met je wonderlijk vrolijke beste vriendin ben je terecht gekomen,beland= op Aarde komen bij Margot.De vrouw die je als een moeder hebt ervaren en waar je je prettig en gekoesterd voelde...waarschijnlijk ook iemand bij wie je helemaal je zelf kon zijn.
Jullie staan samen in de keuken,de plaats waar voedsel wordt bereid,energie voor lichaam en geest... om van te groeien..het belangrijkste eten (want dit is je bij gebleven !)dat  wordt klaargemaakt is aardappelpuree...
Margot probeert je duidelijk te maken dat het belangrijk is om te aarden,ze doet een Aard-appèl op je...zie Margot hier als Moeder Aarde... :) Ze staat erop dat jíj (van) het raspje houdt.Dit raspje is een symbool voor de warmte,het plezier en de liefde die je bij haar ervaren hebt... :-*
Maar eigenlijk ben jij vanbinnen nog steeds onderweg naar je vriendin,waar ze nu al zitten te eten en op jou zitten te wachten...Je voelt je schuldig en hebt het gevoel dat je niet aan haar verwachtingen voldoet (aan de eisen die er aan je worden gesteld,maar die je eigenlijk jezélf oplegt...)

(ik moet nu even de hond uitlaten maar verzend dit vast voordat ik straks ben uitgelogd... :-\ happened before you know)

Haar vriendelijkheid en begrip geven aan dat het allemaal o.k is en dat je niet zo druk hoeft te maken... :D

Dit is het voor nu Lim,mocht er nog iets in me opkomen,dan laat ik het weten,
Liefs Palomino

lim_lach

jij ook  bedankt Palo,
ook in jouw versie zit veel waarheid, wat ik herken is het stuk dat ik veel eisend over mezelf lig, nou dat is niet een beetje! maar ik heb de lat erg hoog liggen. Bovenaan....en moet alles snappen, kunnen, begrijpen etc., niet haalbaar, uiteraard, dus moet ik mezelf ook weer een vette onvoldoende geven
zal het straks nog even rustig overlezen hoor,

Maar waar ik t denkelijk in herken is nu:
moeilijke weken, jij weet ook het verhaal van max*, 8 december verdronken. Als de Chocolade letters weer in de winkels verschijnen en de kinder*bijbels* van Bart Smit ruim nou je kamer op weer in de brievenbus verschijnen verandert er *iets* in mij. Ik voel me *anders* netjes gezegt, anders gezegd..............ik voel me K****
kort door de bocht, en als je op dit moment wijst naar Limmie--------> is t al makkelijk janken
T ging de laatste jaren wel, maar nu er weer teveel op mn bord ligt wat ik moet verwerken trek ik t even niet meer,- teveel is nu het overlijden van Margot*-zwemles van Sam.......zijn behoorlijke allergie wat bleek......gezeur op t werk....kortom voor mij weer even genoeg.
Ik vind dat ik dat gewoon normaal moet kunnen met mijn kind naar zwemles. Punt.....maar de dag dat het zover is, en dat is nu reeds elke woensdag....wauw.....GRRRR voel ik me. ik nader ook nog eens *de* datum- en dat zal t verzwaren....ben ik vanmorgen op therapie......bladiebla wat ik meemaak....nou komt t verhaal op dit.....janken....en niet zo'n beetje ook, t zit me dus ontzettend dwars, dat blijkt. Geen wonder vind hij, nou ik vind t lijkt t wel nog steeds een wonder dat ik t als vervelend ervaar. En wat bleek ineens.......8 december valt dit jaar op woensdag-----> juistum, zwemlesdag
weer zoiets, ik vind dat ik dat gewoon even moet doen. je kan toch niet maar zo thuisblijven?---maar dan de (lieve) reacties van anderen......en waarom kom ik niet spontaan op dat idee,....

je gaat gewoon die dag niet! je hebt al genoeg overwonnen door naar zwemles te gaan, je hoeft jezelf niet onnodig zwaarder te maken door juist die dag ook te gaan ( zit wat in)
Mijn vriendin waarmee ik samen ga stelde wel voor om met Sam en haar zoon te gaan.....redt t wel in dr uppie
Ik kijk nog even. Want- ik ga altijd wel door mijn angsten heen, overwin t als t lukt.

vandaag was t best okee toen ik er eenmaal was, zelfs mijn ex kwam nu kijken, hoe t met zijn zoon gaat. Was zijn eerste keer nu. Nou t gaat hartstikke goed, hij plonst en doet en mag na 4 keer al t volgende walvisje op zijn zwembroek. lekker snel dus. Voor t eerst sinds tijden even een kort gesprek met mn ex....over of ik het hier moeilijk mee heb.....(komt niet voor zulke gesprekken tussen ons) was ook positief
voordeel was dat de beste man nu ook direct eens kon ervaren wat voor crime het is, met twee kinderen er naar toen :):) zweetheet! tergend druk......slecht te overzien met al die hokjes en glibberige vloeren....dus wie weet schiet hij me hierin eens wat meer te hulp!
wat erg vervelend was.......nou ja- invallende badmeester, had zijn huiswerk goed gedaan, gelezen over de kindjes, en bij Sam staat de extra info, dat zijn broertje Max* verdronken is......en de man lekker enthousiast.......max.......naar de overkant zwemmen.....max*........doe dit....
Mijn ex vond t pijnlijk  , ik schrok...maar goed, kon hem ook moeilijk toeroepen......dit is Sam
gebeurt mezelf ook hoor, maar juist aan de rand van een zwembad doet dat even zeer....(is mn verhaal nog te volgen? zit me geloof ik even behoorlijk af te reageren..en mn dag te verwerken)

De dag zit er bijna op................en zie er zeker uit als een inheemse brulkikker- zoooow wat kunnen ogen opzwellen zeg :)

dank voor t lezen-

palomino

lieve Limmie,
Heb je bericht even een paar keer gelezen .
'T valt inderdaad niet mee in zo'n snikheet zwembad...heb zelf ook meerdere jaren zitten zweten voor de A-diploma's van m'n kids.En ja...ik snap natuurlijk ook heel goed dat het voor jou extra 'heet' wordt in zwembaden en omgeving...Wat woensdag 8 december betreft;het lijkt mij een goed idee om Sam met je vriendin mee te laten gaan naar de zwemles.Ik kan me dondersgoed voorstellen dat je geen zin hebt om er zelf heen te gaan maar ik denk dat je Sam misschien extra belast om hem juist op deze dag niet te laten zwemmen...ik kan het fout hebben maar dit is mijn gevoel erover.Fijn dat je even met je ex hebt kunnen praten...Is het niet mogelijk dat hij ook af en toe eens met Sam naar zwemles gaat...dat jullie om en om gaan bijvoorbeeld...?
Hé Lim...die lach zit ook nog ergens in je hoor ...en al zit je nu in een inheemse brulkikker periode...óók die breed-bek- ;D-kikker steekt zijn koppie wel weer op... ;)
liefs Palomino

lim_lach

;D ;D ;D i know!!!!! ;D ;D ;D
ups&downs

en weet ook heus wel dat ik niet de enige ben

thx

Pinky

Hoi Lim,

Brul- of breedbekkikkerperiode...heel veel sterkte en

:-* :-* :-*

Pink

lim_lach

dank je
zit nu even tijdelijk in een GRRRR tijdperk.....d8 even netjes t norton virus programma te installeren, .......netjes gekocht, - mispoes, t gaat gewoonweg niet lukken, dus nu voor de laatste keer vanavond alles verwijdert......en ooit van waarde vriend phi-mans AVG geadviseerd gekregen, maar ook dat programma blijft maar utten op mn pc
dus even geen bescherming- ik ga mn bed maar opzoeken- dit gaat vanavond niet meer lukken

Opti-Mystique

Citaat van: LiM-LacH op november 24, 2004, 23:20:05 PM
... dus even geen bescherming...

Zal ik jou wellicht een mooi virusje per digitale postduif doen toekomen? Digitale vogelpest ofzo.... ;D ;D ....

;)

Zo heb ik op mijn werk eens een email + attachment ontvangen, die ik aanzag voor funmail. Ik gretig op het paperclipje gedrukt... Wordt vervolgens mijn windows-verkenner geopend en verschijnt er zo'n grijs infobalkje met de tekst: "het wissen van de schijven wordt gestart" In paniek druk ik nog op alle toetsen, maar ik kan slechts toekijken hoe alle schijven 1 voor 1 doorgelopen worden en alle bestanden eraf getrokken worden. Tot slot blijft er een zwart beeld over met een nieuw grijs balkje waarop te lezen staat: "Dit hád u ook kunnen overkomen... als u geen virusscanner installeert. Dit programma is hier te downloaden.

Mensen, ik hád het niet meer!! Ik zag mezelf m'n manager al moeten gaan vertellen welke stunt ik nu weer uitgehaald heb... Pff: ik heb het daarna weinig keren meer zó warm gehad ;D

Liefs van Dolf

carmelita

Lieve Limmie, ik heb een enorme bewondering voor je, dat je toch de stap zet om met Sam naar zwemles te gaan. Kan mij heel goed voorstellen dat het je deze tijd aanvliegt, laat het maar gebeuren Lim, stel je eisen niet te hoog. Net wat Palo al schreef is het niet mogelijk om je ex zo af en toe eens jouw taak over te laten nemen. Neem aan dat het voor hem ook een vorm van therapie zou zijn. En als je op die dag dat het ongeluk met Max gebeurde je de neiging voelt, het niet aan kan, kan je nog altijd beslissen, of hem mee te geven aan je vriendin, of toch mee te gaan, vertrouw op je intuitie. Hoe is het met je therapie????? Sterkte meid. Knuffel Carmi :-* :-* :-*

lim_lach

Lieve Carmi,

Therapie valt & is erg zwaar, maar daar was ik al voor gewaarschuwd. je moet eerst door een diep dal heen.

Ik geef Sam inderdaad aan mn vriendin mee, zelf ontlast ik mezelf die dag. Ik moet inderdaad maar eens aardiger worden voor mezelf. Eigenlijk ben ik heel eerlijk als ik zeg dat vanaf t moment dat Max* verdronk, ik iedereen probeerde te ontlasten en te ontzien....behalve mezelf.
maakte het voor iedereen laagdrempelig....en t hele jaar kan ik met mn verstand erbij, en heb ik alles verwerkt, mar deze weken leef ik in en met mn gevoel....en dat is erg anders! blijkt.

Mijn ex heeft alle jaren erg tegen gewerkt met de kinderen, zag extra opvang bij hem meer als linda matsen, als de kinderen een plezier doen.
Dit weekend ben ik een beetje ingestort. boven op al het verwerken, t verdriet en enorme vermoiedheid door het verwerken, ben ik grieperig en werkt mn lichaam ook tegen nu. Stram en Stijf--------------> net een oud *wijf* :)
ik moest mn ex matsen door de kinderen vanmorgen later te brengen.....hij had gisteren feest, daardoor bood hij aan dat ze een nachtje mochten slapen daar.
al brullend heb ik gevraagd of ze langer mogen blijven....dat ik er doorheen zit, en griep heb.
Dat was goed ( wauw een spontaan ja.....= ook wennen hoor) en morgen avond komen ze thuis.
In plaats van in mn bed te duiken, geef ik toe aan mn huilbuien en onrust, en een ongeruste vriendin neemt me vanavond mee naar de film.
Even dr uit.
Dus hier zit Limmie- gedouched, gefohnd......opgetut.....
muziek wat harder aan....
t is niet leven deze weken, maar overleven
Ik heb ook jou verhaal gelezen, over de PAAZ....& maandag....

jij hebt t toch ook met de datum in december? is het in jouw geval ook niet dat je nu leeft met t gevoel? en andere maanden met je verstand rond dit onderwerp?

dat was iets wat mijn therapeut zei- in mijn geval heeft mn verstand t allemaal wel verwerkt met Max*....maar nu de sinterklaas *bijbels* weer op tafel liggen & en de chocolade letters in de winkels- ben je vlug weer terug bij alles van die tijd.....
8 december = net na de Sinterklaas.
Gisteravond weer de avond gevierd met de kinderen bij de voetbalclub- ook elk jaar zo'n deja vu met toen.
gezichten van toen, kinderen van toen, die er nu wel als 11 jarigen lopen....

sorry voor het geklaag....t lucht me wel op schrijven, en op andere fora schrijf ik eigenlijk niet meer over. Door het gestalk van mn ex.....(hoop niet dat hij hier leest/over getipt wordt)

veel liefs limmie

carmelita

Lieve Limmie, nee je zeurt niet, je klaagt niet, wat je nu doet is gewoon lekker dicht bij jezelf staan. En dat is goed Lim, laat het maar toe. Waarom altijd de vrolijke, behulpzame Limmie uithangen. Het is bij mij nu ook hetzelfde hoor, dus heel herkenbaar. Ik hou heel veel van mensen, en dat uit in niet alleen in woorden, maar ook in daden. Meestal merk ik dat men heel gemakkelijk zegt, ik vind je lief, aardig ga zo maar door. Vaak vraag ik mij af, bij hoeveel zou het echt gemeend zijn. Dankzij mijn intuitie hierover, weet ik dat het vaak loze woorden zijn. Maar goed, de naieve Carmelita trapt erin en denkt he wat fijn ??? ??? Ik blijf geloven in het goede van de mensen. Wat ik bijvoorbeeld doe ik heb door Ricca heel erg van het uitspansel leren houden, en vooral als er een mooie sterrenhemel is, dan ga ik naar buiten, en elk sterretje is voor mij heel bijzonder, en dan praat ik er echt mee, elk sterretje is voor mij een mens die ik wel of niet gekend hebt, en over ons waakt. Soms geeft het heel veel kracht. Dan hou ik hele gesprekken met mijn paps, en mijn vriendin. Vaak vertel ik gekke, maar ook ontroerende situaties die ik heb meegemaakt. De ene keer brul ik het uit van het lachen, en de andere keer laat ik mij gewoon gaan. Lim accepteer dat je niet hard bent, je bent een mens die vanuit haar gevoel handeld. Ik denk nog weleens aan het weekend, 2x :'( :'(  Gelukkig kan je toch de moed opbrengen om er lekker uit te gaan. Heel moedig. Ook een sterke kant van je ;D ,kan ik nog wat van leren. Heb je zoveel last van je ex, wat stalken betreft???? Ineens realiseerde ik mij door jou berichtje dat eigenlijk ook gasten de berichten kunnen lezen, geeft niet zo een prettig gevoel. En wat je schreef over mij klopt ja ik leef voornamelijk met mijn gevoel, ik wil absoluut niet meer horen, kop op meid niet zeuren, ach het valt toch allemaal wel mee, kijk niet achterom enz. hebben ze helemaal gelijk in, maar ik kan en wil dat soms gewoon niet horen. Dus dan maar flink zijn. De bewuste datum bij mij is 4 december, en daarna volgt 6 december, met als klap op de vuurpijl 12 december. Gek allemaal even getallen. Dit jaar voel ik het ook sterker dan de jaren ervoor, heb totaal geen zin in de Kerst, weiger eraan te denken. Krijg de neiging om in winkels met kerstballen te gaan gooien, maar kan me gelukkig bedwingen ;D ;D Nou Lim ik hoop dat je toch een beetje genoten hebt van de film, een rustige nacht en weet dat mijn gedachten bij jouw zijn. Warme knuffel van Carmi :-* :-* :-*

snowdrop

Lieve Carmi en Lim, in mijn leven is het afgelopen jaar en het jaar daarvoor heel wat veranderd en ik heb me vaak nogal alleen en zielig gevoeld. Maar als ik jullie berichten lees en me een beeld probeer te vormen van alle verdriet en strijd die daarachter zitten, dan kan ik alleen maar heel stil worden en bij mezelf denken: mens, lig niet te emmeren. Als ik mijn sores vergelijk met wat jullie (en ongetwijfeld ook veel anderen op dit forum) hebben doorgemaakt en nog moeten doormaken, dan is mijn leven een feest. Ik vind jullie zulke ongelooflijk sterke wijven (als ik me zo mag uitdrukken). Dat wou ik even laten weten.  :-* Snow.

carmelita

Dank je lieverd ;D, maar vergeet niet dat ook jij je bagage moet torsen, en ook jouw ervaringen tellen mee, onderschat dat niet. Knuf Carmi :-* :-* :-*