Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Erfenis

Gestart door luna, november 17, 2004, 23:01:53 PM

luna

Mijn droom in het kort:
Ik krijg van de notaris een brief met de melding dat ik deel in een erfenis.  De erfenis is een viool van 640 euro.  Bij de viool zitten oude foto's van mijn grootmoeder langs vaders kant.  Bij de notaris zitten ook 2 tantes van mij, die weigeren de erfenis en verklaren mij voor gek omdat ik mijn handtekening zet voor zo'n belachelijk bedrag.
Tot zo ver mijn droom.

Ik vraag me af waarom het hier over het getal 640 gaat.
Waar staat de notaris voor?
Die tantes weigeren waarschijnlijk omdat ze de waarde niet kunnen inschatten (denk ik).
Erfenis: verlangen naar geld zonder ervoor te hoeven werken.  Waardevolle eigenschap, het overgeleverde in stand houden.
Viool: snaarinstrument, verwijst naar het vrouwelijke, kan naar zenuwen verwijzen.
Brief: een boodschap van buitenaf.

Kan iemand dit een beetje aan elkaar breien aub :-\

Meduusje

carmelita

Lieve Meduusje, helaas ik weet echt niets van dromen, maar ik weet zeker dat oa Palo en Ricca je op weg kunnen helpen. Heb alleen een vraagje zenuwen??????? hoe zit dat?? Knuf Carmi :-* :-* :-*

luna

Geen idee of ik last heb van zenuwen, zal het eens aan Phi vragen of hij last heeft van een hyper hyper meduus de laatste tijd ;)
Knuffeltje

carmelita

Doe dat meduus, als er 1 is die het kan weten is hij het wel. Dan hoor ik het wel. Knuf Carmi :-* :-* :-*

Pinky

Hoi Meduus,

Het aan elkaar breien van jouw droom lukt me nog even niet maar om even in te gaan op jouw specifieke vraag over het bedrag van 640 Euro. Opgeteld is dat het getal 10 en Ricca verwijst daar ook naar in haar droomuitleg voor Aly.

Mischien helpt die toelichting je een beetje op weg.

Liefs, Pink

luna

Ricca schreef:
...Het levensrad is in de tarot kaart tien. Je leende 5,50 van je vader. Als je de cijfers optelt kom je ook uit op 10....

Inderdaad Pink, heb ergens gelezen in een boek over droomsymbolen dat de optelsom belangrijk is.  
Hoe kan ik die 10 nu verbinden aan een viool, aan de erfenis die niemand wil?  Mijn kans om door te groeien?  Een nieuw begin of de afronding van een vorig leven?
Ik zie het nog altijd niet :-\

Pinky

Hoi Meduus,

Ik fllap ze er nog niet zo uit maar ik ga broeden op het geheel. Kom er op terug. Wat zegt de tarotkaart 10 jou?

Pink

Opti-Mystique

Hi Meduus,

Mijn idee bij dit bedrag en de link naar Tarot, is niet zozeer het optellen, maar de aparte kaartnummers 6/De Geliefden -> de keuze (wel of niet accepteren van de erfenis), 4/De Keizer -> de materie (de viool) en 0/De Dwaas -> het onbevangen in het onbekende stappen.

Verder zijn droominterpretaties niet mijn koppie thee, maar wellicht dat het aanvult?!

Liefs van Dolf

palomino

Lief Meduusje,
Een notaris is een officieel iemand die zaken noteert,vastlegt...hij geeft jou er in een brief notitie van dat je deelt in een erfenis...Een erfenis krijg je nadat iemand is overleden,nadat je van iemand afstand hebt moeten doen.
Heb je recentelijk ergens afstand of afscheid van genomen...wellicht iets afgesloten in je leven...?De oude foto's van je oma kunnen verband houden met oud zeer waar je nu klaar mee bent.
De erfenis,een viool die jouzelf kan voorstellen of in ieder geval een gevoelsmatig aspect van jou ...de gevoelige snaar die geraakt wordt ,kun je zien als een beloning,een bevestiging dat je goed gehandeld hebt. De viool heeft (jij hebt) een waarde van 640 Euro...Zoals Ricca en Pink (de rekenwonders van het forum  ;D) al zeiden is de som hiervan 10...de tweede 1= een nieuw begin.
Er wordt dus een opnieuw beginnen met jezelf aan iets ingeluid (met mooie vioolklanken die je zelf teweeg brengt... :D)
Door de twee tantes krijg je het gevoel dat je onderschat wordt en wellicht duiden zij ook op  onbegrip dat je ondervindt.
O ja, en natuurlijk is de viool behalve een snaar instrument ook een zacht en teer bloempje... ;)
Liefs Palomino

Ricca

;D ;D
Ja, PP en ik kunnen tot 10 tellen.... ;)
From Ricca with Love

luna

bedankt voor je uitleg Palo, Dolfie en Pinky  ;D
Ik kan het nog steeds niet echt plaatsen  :-\
Zal wel aan mij liggen, heb zowat een klein beetje last van humeurigheid (samen met een hele dag rotweer :P)

Meduus

Ricca

Hallo Medusa,

Een erfenis heeft in dromen meestal niets met geld te maken. Misschien beteft het hier een bepaalde eigenschap die je van je oma geërfd hebt. Een eigenschap die je nu pas gaat ontplooien... en die je tantes niet waarderen (of niet gewaardeerd hebben in je oma)... maar jij ziet de waarde ervan en 'tekent ervoor'.

Het gaat om een viool. Een viool is een expressiemiddel, een manier om gedachten/ gevoelens te uiten - tenminste als je erop kunt spelen. Je kunt er de prachtigste klanken mee voortbrengen (harmonie scheppen), maar er is wel veel oefening voor nodig... En hij moet altijd goed gestemd worden...

Getallen kunnen op een heleboel manieren uitgelegd worden.
Je kunt het getal 640 ontleden: 6 en 4 en 0.
Aan de ene kant 6 (geliefden of keuze of geschenk)... Aan de andere kant 0 (moed en onbevangenheid - het geschenk aannemen)... En de 4 (vaderfiguur? ex?) staat ertussen (als een scheidsrechter, een obstakel, een bemiddelaar...)
Of 64 en 0
Of 6 en 40
Of 64 = 8 x 8
Je kunt de cijfers optellen 6 + 4 = 10 of naar het verschil kijken 6 - 4 = 2
Of gewoon het hele getal nemen (hoeveel euro's schat je dat er in die andere droom op de grond lagen?)

De getallen kunnen een symbolische betekenis hebben (tarot, numerologie enz.), maar het kan ook om een datum gaan, een verjaardag, een leeftijd, een tijd (6.40 uur), een huisnummer, een rekeningnummer (pincode ;D), een herinnering aan iets of noem maar op. Eventuele persoonlijke betekenissen kun je er natuurlijk alleen maar zélf uithalen. En soms moet je het getal met een korreltje zout nemen. Ik herinner me een droom op het forum met het huisnummer 204. Dat heb ik opgevat als een verwijzing naar het heden (2004).

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Lies,
Ricca
From Ricca with Love

luna

Merci Riccaatje ;)
Gisteren was ik met Phi bezig over mijn droom.  Ik zie de erfenis ook eerder als een lichamelijke of geestelijke erfenis.
Misschien kom ik tot het besef van iets en moet ik er nu nog leren mee omgaan.

citaat Ricca,
Aan de ene kant 6 (geliefden of keuze of geschenk)... Aan de andere kant 0 (moed en onbevangenheid - het geschenk aannemen)... En de 4 (vaderfiguur? ex?) staat ertussen (als een scheidsrechter, een obstakel, een bemiddelaar...)

daar kan ik me zeker in vinden :)

Dus de waarde van de viool is gelijk aan 640.  Dus de uitleg van 640 zou ik rechtstreeks moeten kunnen toepassen op de viool, toch?

Zou het misschien toch niet letterlijk een erfenis kunnen zijn?
De verkoop van het huis van mijn grootmoeder is sinds deze week helemaal rond.

Meduusje

palomino

Citaat van: medusa op november 19, 2004, 20:59:05 PM

De verkoop van het huis van mijn grootmoeder is sinds deze week helemaal rond.

Meduusje
Lieve Duus,
Dat werpt een heel ander licht op de droom...ben nu echter niet in the mood om erop in te gaan... 8)
Liefs Palomino

luna

Ok, Palootjenotinthemood  ;D

DIKKEWARMEWINTERSLAAPKNUFFEL

Meduusje