Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

een droom

Gestart door inzagirl, november 17, 2004, 12:52:42 PM

inzagirl

Ik heb wederom weer een vraag hoor. Maar ik droomde vannacht dat ik in de gevangenis zat. En nee niet zo'n normale standaart gevangenis hoor. Want we hadden heel veel bewegings vrijheid. We konden ook gewoon naar buiten toe. Althans grote buiten ruimte met allemaal bomen en groen. Alleen stond er een hek omheen. Ik was opgesloten en toch voelde ik me vrij. Het rare was dat mannen en vrouwen door elkaar heen zaten. Ik zelf had een nederlandse vriend in me droom en een meisje in me droom had een buitenlandse vriend. Erg leuke jongen moet ik zeggen. En ik ging beetje met hem flirten. Zij werd  >:( op mij. Dus ik begon haar uit te dagen van ben je bang dat ik je vriendje afpak. Wees maar niet bang hoor heb me eigen vriend al. Maar moet zeggen dat hij wel lekker is. En tja mss vind ie mij ook wel leuk want zie er toch een heel stuk beter uit dan jij. En daarna ging ik weer weg.

In het echt heb ik helemaal geen kapsones. En waarom droom ik dat ik opgesloten zit maar me toch op zeker hoogte we vrij voel??

Liefs Inzagirl

inzagirl

Kan echt niemand hier iets mee?? Jammer zeg wil zo graag weten wat dat opgesloten maar toch weer niet helemaal volledig opgesloten betekend in mijn droom.

Liefs Inzagirl

palomino

Hoi Inzagirl,

Het feit dat je in een gevangenis zit die eigenlijk helemaal geen gevangenis is maar eigenlijk ''de gewone buitenwerld'' maar dan afgesloten met een hek,wil zeggen dat je je grenzen kent en je daar veilg bij voelt.
Tegelijkertijd ben je ook bezig om binnen die veilige grens te kijken tot hoever je kunt gaan door te flirten met de vriend van het andere meisje...dit geeft ook aan dat je bezig bent om uitdagingen aan te gaan.
Kun je dit vertalen naar wat er momenteel plaats vindt in je dagelijkse leven ?
Misschien kan ik je later nog iets meer vertellen ,dit is  wat ik tot nu toe zie in jouw droom.
Liefs Palomino

inzagirl

Hey Palomino,

Dank je wel voor je uitleg. Nu ik er zo over nadenk herken ik er wel dingen in ja. Het geeft me een prettig gevoel deze uitleg. Mocht je onverwacht toch iets meer weten laathet me weten. Maar ben al erg blij wat je me hebt verteld.

:-* Inzagirl

palomino

Hoi Inzagirl,
Ik kom helemaal terug op mijn vorige bericht nadat ik nog even in je andere dromen ben gedoken...
Wat me opvalt is dat je vaak droomt van andere jongens/mannen waarop je al dan niet verliefd wordt in je droom en soms ook 'in het echt'...je vriend speelt in deze dromen ook altijd een rol...schuldgevoel ?

In deze droom zit je in de gevangenis...daar kom je normaal gesproken terecht als je je schuldig hebt gemaakt aan een strafbaar feit.
Zo wordt duidelijk dat jij je ergens schuldig over voelt,misschien zelfs onbewust en jezelf om die reden de gevangenis indroomt.In de gevangenis zitten noem je ook wel 'vast zitten' en dan moet ik denken aan het kleine meisje dat je wil helpen in een andere droom tewijl ze zich laat troosten door een onguur type...toen zat je ook vast.
Je hebt dus het gevoel dat je vastzit,je voelt je beperkt,belemmerd...Kun je dit plaatsen in je dagelijks leven ?
Er zitten mannen en vrouwen door elkaar heen...dit wijst op gemengde gevoelens,misschien zelfs gevoelens van tweeslachtigheid...
Je hebt echter genoeg bewegingsvrijheid,je kunt zelfs naar buiten toe waar het groen is en waar bomen staan...Ik moet dan denken aan wat je in een ander bericht zei,nl. dat je vriend tegen je heeft gezegd dat hij wel zou begrijpen als je bij hem weg zou gaan...misschien heeft het hier mee te maken.
De hekken die er omheen staan en eigenlijke het enige zijn die het  gevoel te weeg brengen dat je er niet uit kunt...kunnen wijzen op het gevangen voelen in jezelf,in je eigen natuur (=groen ,bomen)...Je afsluiten voor jezelf,voor wat er in je om gaat.
De buitenlandse jongen waarmee je flirt geeft je diepe verlangen weer om naar buiten te treden met je gevoel (buiten de hekken),je behoefte om je te uiten.
Het andere meisje dat boos is,is eigenlijk een deel van jou dat de conflictsituatie binnen jou weerspiegeld...het conflict,de belemmering,beperking(=hekken) om te laten zien wie je wezenlijk bent,wat je wezenlijk voelt en werkelijk wilt.
Dat je toch wel vrij voelt ondanks dat je gevangen zit ...daar kom ik nog op terug als het me duidelijk is geworden.
Liefs Palomino

inzagirl

Wow mooie uitleg zeg.

Ik heb nog een vraagje. Mss wel beetje raar vraagje hoor. Ik droom soms dat ik 'het' met vrouwen doe. Of dat ik heel opgewonden van een vrouw raak. In het echt heb ik dat totaal niet. En als ik dan wakker word heb ik echt zoiets van he. Wat is dit nu weer. Ik zou en wil niet met een vrouw naar bed hoor. Wat houd dat dan in. Droom het niet vaak maar wel afentoe.

Liefs Inzagirl

Opti-Mystique

Hallo Inzagirl,

Mijn eerste ingeving bij het feit dat het om iemand van hetzelfde geslacht gaat, dat de nadruk wordt gelegd op jezelf en niet op een ander. De volgende nadruk ligt denk ik op liefde en tederheid en niet op fysieke sex.

Dus ik denk dat je hier duidelijk gemaakt wordt, om jezelf wat liefde en tederheid te geven. En dat dit helemaal niet zo raar is, dus je kunt je hier rustig aan overgeven...

Liefs van Dolf

inzagirl

Dus eigenlijk meer van jezelf leren houden??

Opti-Mystique

Als ik dan nog even jouw droom teruglees, dan valt het me op, dat het in hetgeen wat je schrijft, steeds draait om jou en je vrouwelijkheid. Want je verleidt het vriendje van het andere meisje, je durft met haar de strijd als rivale aan en je droomt dat je sex hebt met een andere vrouw.

Het komt op mij over, alsof je je bewust bent van je vrouwelijkheid en staat voor je persoonlijkheid. En het lijkt erop dat je je hierbij, bij jezelf dus, prettig voelt. Want ook dat kan een aanleiding zijn om met iemand, met jezelf in de droom, sex te hebben. Of je dit ook fijn vond in je droom, blijkt niet uit je verhaal. Heb je jezelf recentelijk wellicht afgevraagd of het goed is, zoals je nu als persoon bent??

Liefs van Dolf

inzagirl

Hey Dolf,

Je vraagt of ik het fijn vind om met die vrouw(en)sex te hebben in me droom. Ik vind het heerlijk in me droom. Krijg er in me droom geen genoeg van. Het voelt heel vertrouwd en liefde vol, teder en zacht.

Op zeker hoogte ben ik inderdaad wel te vrede met wie ik nu ben. Vroeger was dat wel anders ik vond mezelf maar niks. Helemaal te vrede ben ik nog steeds niet. Maar ja wie is dat nou niet van zichzelf.

Liefs Inzagirl

Opti-Mystique

Hey Inzagirl,

Ik ga mij met de schaatsen ondergebonden en een eetkamerstoel dan toch op het gladde ijs der dromen begeven en gewoon roepen wat er in me opkomt. Ik vertrouw erop dat ook de droomexperts meelezen en mij hierin ook zullen sturen:

Want het volgende wat er bij me opkomt n.a.v. van jouw verhaal, is dat jij je kennelijk bewust bent dat er grenzen zijn (de hekken), waarachter nog meer ligt. Je zegt in de gevangenis te zitten en dat is meestal van tijdelijke aard. Hoewel jij zegt je niet opgesloten te voelen in de gevangenis, hoor je eigenlijk áchter die hekken thuis. Maar op dit moment ligt dat leven of die realiteit ver(der) van je vandaan. Maar je wéét dat het er is. Misschien duidt het erop dat hoewel je nu genoegen neemt met het leven dat je leidt, dat het je op den duur toch beperkt in wie je bent en eigenlijk wilt zijn. Want je zoekt de confrontatie al op, ook al voel je vrij en ben je reeds voorzien van een vriend. Ik denk dat Palo gelijk heeft dat je een uitdaging mist, je kunt er prima leven, maar je begint je te vervelen.

Je bent je in de gevangenis bewust van een zekere dualiteit. Het eerste voorbeeld is dat het je opvalt dat er mannen én vrouwen zitten (Palo noemde dat geloof ik ook al). Maar het volgende voorbeeld is jouw vriendje in de droom, die een andere komaf heeft dan jijzelf, in een man-vrouw relatie. Dit zijn ook tegenstellingen.

Jij voelt je echter aangetrokken tot iets van hetzelfde, wat mogelijk dichter bij jezelf ligt. Namelijk die andere buitenlandse persoon; de vriend van het andere meisje. Je geeft toe aan het andere meisje dat je haar vriendje wel erg leuk vind en dat het mogelijk zelfs wederzijds is, maar haast je om te zeggen dat je al een eigen vriendje hebt. Maar ook wanneer je zegt te dromen van sex met iemand van hetzelfde geslacht, wordt die dualiteit even weggenomen en de nadruk gelegd op gelijkheid. Ook deze intimiteit vind je prettig. Dus je voelt je bij deze gelijkheid en tederheid op je gemak en je kunt geen genoeg krijgen van jezelf of datgene dat zo dicht bij jezelf ligt...

... en daar loop ik dan even vast op dit moment...
Misschien dat dit toch helpt...

Liefs van Dolf

inzagirl

Ik denk nu het zo terug lees met grenzen kennen. Dat me droom me duidelijk heeft gemaakt dat ik een knop door moet hakken met betreft die jongen die ik leuk vind/vond en me vriend. En voor het gene waarvoor ik kies echt voor moet gaan. Ik heb gekozen voor me vriend en daar wil ik dan ook voor vechten:).

Goed heb weer iets gedroomd dit x 2 dromen. Ja ja dit meisje droomt wat af he  ;).

1e droom: Ik was bij mezelf thuis zag er niet uit als me eigen flat hoor. Maar toch was het bij mij thuis. Ik had een gezellig zit hoek. 2 donkere rode banken geloof van leer en op de grond nog van die zit kussen kleur kan ik me niet meer herinneren. En ik het donker rode over gordijnen. Nu had ik een paar vriendinnen opbezoek en 1 moeder van die vriendinnen. Hartstikke gezellig natuurlijk. Had ook heleboel kaarsen in me kamer staan en vooral veel achter de 3zitsbank. Van groot tot klein wit, bruin , creme . Rond en vierkant. Nu wilde ik die kaarsen allemaal aansteken maar iedere keer als ik er een paar aan het gestoken gingen deze weer uit. Dus keek ik of er ergens een raampje open stond. Dat stond er en deed het dus dicht. Weer opnieuw de kaarsen aan steken. Iedere keer als ze bijna allemaal brande gingen ze om een onverklaarbare reden gewoon allemaal uit. Na 4x geprobeerd te hebben liet ik maar voor wat het was. En werd ik wakker.

2e droom was niet zo lang hoor. Ik moest samen met een vriendin dus bus halen. Daar moesten in totaal 4 roltrappen nemen. 2 naar boven en 2 naar beneden. De roltrappen gingen razend snel je ging er op staan en voor je het wist was je boven of beneden en moest je letter van de trap afhollen anders zou je op je plaat gaan. We hebben de bus net gered. Maar wat betekenen die roltrappen in mijn droom ???

Sorrie als ik zoveel vraag hoor, maar ik droom nou eenmaal ontzettend veel en onthoud ze ook altijd erg goed weet ook niet hoe dat komt :-\.

En hoe komt het dat ik 9 van de 10x in kleur droom want ik hoor om me heen dat je vaak in zwart wit droomt , maar ik zie altijd duidelijk kleuren. Zoals de roltrap zit er gewoon zo uit als ik het echt zwart met zilver (nou ja die kleur met die moeilijke naam dan:) )

Liefs Inzagirl

Pinky

Hallo Inza,

Het is denk ik belangrijk om alle dromen uit dit topic als één te beschouwen. Als ik dat doe en ik daarnaast ook kijk naar de interpretaties van Dolf en Palo dan denk ik dat het in jouw dromen niet gaat om  grenzen stellen maar juist om grenzen overschrijden. Er is iets in jou dat naar buiten wil komen. De vrouwen in jouw droom zijn allemaal aspecten in jezelf en als jullie ââ,¬Å"bij jou thuisââ,¬? samen komen dan is het reuze gezellig. Het thuis staat in dit geval voor je hogere zelf  waar je je volledig vrij voelt. De omgeving bevestigt dit ook want er wordt gebruikt gemaakt van zachte, sensuele materialen (ââ,¬Å"kusââ,¬?sens) en passie kleuren. Rood is de kleur van Liefde en leven.  Je wil graag al deze aspecten van jezelf in het Licht zetten (naar buiten laten komen) en gebruikt hiervoor kaarsen met de kleuren van zuiverheid (wit) en verbinding met de Aarde (crème en bruin). Jouw volledige vrije gevoel wordt eens benadrukt door het feit dat deze kaarsen alle mogelijk vormen hebben.

Maar het aansteken van de alle kaarsen lukt niet helemaal want steeds als je er een paar opgestoken hebt dan gaan ze uit. Maar als je een raampje dicht doet dan kan je er meer aansteken. En hier zit een verband met de gevangenis in je eerste droom. Het raampje is jouw verbinding met dat deel van jezelf dat je nog mag ontdekken en door het dicht te doen, sluit je letterlijk een bepaald deel van jezelf buiten om veiligheid te creëren zodat je kan stralen (alle kaarsen aansteken).  Wat je droom je denk ik duidelijk wil maken is dat je door het raampje heen mag klimmen om te ontdekken welk deel van jezelf daar achter zit. Op het moment dat je dat doet dan zal het je geen enkele moeite mee kosten om alle kaarsen aan te steken en jezelf helemaal in het licht te plaatsen.

Je tweede droom sluit hier dan mooi op aan want trappen zijn een mogelijkheid om van boven naar beneden te gaan (door alle niveaus van jezelf te lopen) . Maar misschien moet je wat meer de tijd voor nemen zodat je niet steeds ââ,¬Å"netââ,¬? de bus haalt maar gewoon altijd op het juiste moment op de juiste plaats bent om je levensreis te vervolgen.

Vanaf dit punt terug naar de werkelijkheid en de bewering dat jij ââ,¬Å"nu echt voor je vriend moet gaanââ,¬?. Als je heel diep gaat voelen is dat dan wat je werkelijk wilt? Heel vaak hoor je mensen zeggen dat je om een relatie aan te gaan concessies moet doen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik me heel vaak afvraag waarom men zo denkt. Is het niet in de eerste plaats belangrijk dat partners in een relatie zich vrij voelen om de persoon te zijn die ze in werkelijkheid zijn. Dus waarom zaken niet omdraaien. Zoek eerst eens uit wie jij bent en wordt die liefhebbende partner voor jezelf in plaats van dat liefhebbende deel in een ander te zoeken. En dat zoeken, doe dat op een speelse manier want als er één ding is waar de mensheid aan ten onder gaat dan is het wel dat ze zichzelf zo ââ,¬Å"dodelijk serieusââ,¬? nemen.

Liefs, Pink

PSje: dat in kleur dromen. In een topic hierover geven bijna alle dromers hier aan dat ze dat in kleur doen hoor. Logisch want kleurrijk is toch veel leuker  ;D .

inzagirl

Bedoel je dat ik mezelf meer lief moet gaan hebben. Die gevangenis is dat me muur die om mij heen zit. Uit zelf bescherming. Mensen kunnen mij zo makkelijk pijn doen. Ik heb een te groot hart volgens mij. Maar verteld mijn droom dat ik een evenwicht moet vinden?? IK ben inderdaad nog op zoek naar hoe ik goed bij de mensen over kan komen.Want soms denk ik dat ik het allemaal fout doe. Vooral bij de vrienden en de zus van me vriend.  Die doen mij erg veel pijn om mij iedere keer zwart te maken door iets onbenulligs. IK doe zo'n beetje alles fout in hun ogen. Me vriend steunt me wel door te zeggen dat het niet aan mij ligt maar aan hun. Maar vraag me toch af waarom ze zo doen , er moet toch iets fout zijn aan mij  :'(

Liefs Inzagirl

Muts

je bedoelt er is iets fout aan hen. Ik heb jarenlang gedacht dat ik tegen iedereen aardig moest zijn en ik probeerde bij iedereen ook in een goed straatje te komen maar juist wanneer je dat doet werkt het niet. Accepteren dat er nu eenmaal mensen zijn die je niet mogen en die jij niet mag.. natuurlijk hoeven ze dat niet iedere keer te laten zien... een volgens mij met die vrienden van je vriend, als ze zo doen..  zegt je vriend daar niet een keer iets van?  ik bedoel ik zou er zeker iets van zeggen als mijn vrienden dat deden bij mn vriend....

ontdek jezelf, vind uit wat je nu echt zelf wil en niet wat anderen willen... daardoor wordt je denk ik een stuk gelukkiger