Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Nog meer dromen

Gestart door judith, november 09, 2004, 18:50:15 PM

judith

Lieve mensen, deze droom wil ik toch even van me af schrijven  het was zo echt ...zo indringend...zo haarscherp..
Nu moeten jullie weten dat ik dagelijks met Cessna's (sportvliegtuigen) te maken heb, en via mijn werk heb ik een ouder echtpaar leren kennen die al jaren over de vloer daar komen.(wij noemen ze onze "vliegouders" Nu gaat het om deze lieverds..de vrouw lijdt helaas aan Altzheimer, wat in razend tempo achteruit gaat.
Ik bevond me tijdens de droom in mijn ouderlijk huis( het huis waar ik geboren ben) even voor te stellen als een 2-onder-1-kap in jaren 30 stijl, met een meter of 60 tuin aan de achterkant .. de vliegouders stonden net op het punt een tochtje te gaan maken met een 2 persoons Cessna...Ze reden de kist wonderlijk genoeg uit de voortuin van onze toenmalige buurvrouw, door het tuinhekje..zo de openbare weg op.Hier werden ze opgewacht door een goede vriend van het stel, waar ze al jaren mee samen vliegen.Hij hielp ze via een zijweg door te duwen omhoog de lucht in ( net alsof ze geen startbaan nodig hadden) en ik keek ze na.De vrouw zat toen nog netjes naast haar man.Ik liep snel naar een andere kamer op een andere verdieping.Toen ik ze weer in zicht kreeg zaten ze ineens in een 4 persoons Cessna en de vrouw zat ineens achterin.Het verbaasde me dat ze niet eens vast zat.Ik wreef in mijn ogen om nog eens te kijken en alsof er een verrekijker voor mijn ogen gehouden werd keek ik verder..In die paar seconde zaten ze ineens in een 8 persoons..En zij stond bij de achterdeur die openstond op dat moment!( normaal niet eens aanwezig) Ze was de boel aan het aanvegen en aan het schoonmaken in de kist en haar man snelde toe om haar weer in de riemen te krijgen.. vreemd genoeg vlogen ze heel laag op dat moment ..vlak boven de tuinen  vlak boven de boomtoppen...Ik keek even de andere kant op en bij het terugkijken zag ik dat ze weer de deur open gemaakt had....deze keer stond ze voor de open deur en tot mijn giga schrik bewoog het toestel maar heel even... en viel ze zo voorover naar beneden....haar man stond er achter en kon niks meer doen...
Ik schok wakker en was zo geschrokken...ik had net iemand dood zien vallen....Ik heb echt een uur wakker gelegen met de vraag wat kan dit betekenen? Zelden ben ik zo van streek geweest als door deze droom...Het was zo aangrijpend en zo echt...
Het is een heel epistel geworden , ik weet het maar zou het heel fijn vinden als iemand een verklaring ervoor zou hebben...
Liefs Judith

Ricca

Lieve Judith,

Ik probeer een verklaring te vinden. Heb nog even geduld...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

judith

Lieve Ricca,

Ik ben heel benieuwd en wacht geduldig af...
Liefs Judith

Ricca

Lieve Judith,

Je schrok wakker, dus je werd in één keer wakker uit een zeer diepe (want zeer symbolische) droom. Dit kan verklaren waarom de droom zo levensecht leek. Gewoonlijk worden we geleidelijk wakker na een droom en is de herinnering al aan het vervagen.

Hoewel het lijkt alsof de droom over je vliegouders gaat (leuk woord!), denk ik dat in ieder geval de vrouw jouzelf vertegenwoordigt. Een kant van jouzelf die mogelijk in verwarring is (de vrouw lijdt aan de ziekte van Alzheimer). En de man is waarschijnlijk een andere kant van jezelf.
De droom speelt zich af bij je ouderlijk huis. Dit kan wijzen op het verlangen om je ervaringswereld te vergroten (in je jeugd leek dat huis immers groter dan nu, omdat je toen zelf nog zo klein was), je horizon te verbreden, of bijvoorbeeld meer vrijheid te ervaren. Dit komt helemaal overeen met de betekenis van het vliegen: een hoger, vrijer gevoel ervaren, meer ruimte voor jezelf, 'lucht krijgen'. Ook: hoge idealen. Zowel het vliegen als groene bomen en planten kunnen in een droom verband houden met het hartchakra (kanaal voor harmonie, liefde, begrip, hogere gevoelens). Het vliegtuig vliegt over de tuinen in de buurt en laag over de boomtoppen... dus dat verband met het hartchakra ligt er zeker. Het is mooi om te zien hoe de handeling en de omgeving in de droom één geheel vormen.

In de droom ben jij de toeschouwer en je kijkt naar... jezelf. Je vormt je een beeld van wat je aan het doen bent (vandaar dat je met je ogen kunt inzoomen als met een camera). Ik zal de vrouw verder aanduiden met 'zij', maar je kunt ook 'jij' lezen.

Het vliegtuig stijgt heel gemakkelijk op (geen startbaan nodig, een duwtje van een goede vriend is voldoende). Jij kijkt toe vanuit verschillende invalshoeken (ander raam, andere etage) en ziet dat het toestel steeds groter wordt. :o Het lijkt te groeien. Ieder keer als je kijkt is er méér ruimte (wat ook de bedoeling van de hele vlucht was). De vrouw in het vliegtuig ervaart meer ruimte... en toch moet ze in de riemen zitten (wonderlijke verweving van symboliek en vliegvoorschriften). Misschien is deze tegenstrijdigheid - meer vrijheid en tegelijk beperking van vrijheid - de oorzaak van haar verwarring... Los willen komen en toch vastzitten. Moeite je hogere doel te bereiken...

Dan zie je dat ze zich losgemaakt heeft en in het vliegtuig de boel aan het aanvegen en schoonmaken is (verouderde gevoelens en opvattingen opruimen) en dit heeft een opening gemaakt (de deur die eerst niet aanwezig was). De man (jouw voorzichtige en bezorgde kant) wil haar weer vastsnoeren en de deur sluiten. Even later zie je dat ze de deur opnieuw heeft geopend. Het toestel maakt een kleine beweging en ze valt eruit...voorover naar beneden... Op dat moment stopt de droom.

In jouw ontzetting denk je dat je haar dood hebt zien vallen, maar dat is niet zo. Je hebt haar niet dood op de grond aangetroffen. De droom stopt tijdens de val en dat is geen toeval, want het gaat alleen om het vallen (en niet om het op de grond terechtkomen). Je kunt het een beetje vergelijken met de tarotkaart De Toren waarop twee mensen uit een hoge toren neerstorten. Ook zij vallen niet dood, hoe eng het er ook uitziet.

De val uit het vliegtuig is de projectie van jouw eigen angst om je mooie, hoge doelen niet te bereiken, de onzekerheid van de 'jij' die in het huis door het raam staat te kijken. Je verschuift je eigen angst naar de vrouw in het vliegtuig en ziet haar (laat haar) vallen... Dat wil niet zeggen dat je je doelen niet zult bereiken. Misschien zullen ze wel iets aardser worden... Maar die vrouw (de idealiste in jezelf?) heeft wel opruiming gehouden, ingezien wat haar tegenhield en zich aan een vrije val overgegeven. Dat wat een ramp lijkt, kan zelfs een bevrijding zijn. De bevrijding die je in het vliegtuig of in het vliegen dacht te vinden, ligt eigenlijk in het vallen: het loslaten van je doel in het vertrouwen dat het goed zal komen.

Lieve Judith, het is een beetje vaag omdat ik natuurlijk niet weet waar je op dit moment in je leven mee bezig bent. Je kunt er wel van uitgaan dat de droom actueel is. Ik hoop dat ik het niet te ver gezocht heb en dat je er iets aan hebt.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

judith

Lieve Ricca,

Heb met grote verwondering alles zitten lezen... het klopt zo ongelofelijk wat je hier schrijft...er is inderdaad heel veel gaande geweest in mijn leven..Ik heb opruiming moeten houden..alleen nu je het  hier zo neer zet...Mijn keel zit momenteel dicht en mijn hart huilt..Maar weet dat het niet anders kan wat er in mijn leven afspeelt...Afscheid nemen van iemand waar ik veel van gehouden heb maar wetende dat er in de wereld mensen zijn die het wel goed met je voor hebben..echt van je houden om wie je bent en mezelf ontwikkelen op allerlei gebieden...
Dank je wel voor je mooie uiteenzetting, ik zal het nog vaak nalezen!!

Liefs Judith :-*

Ricca

Lieve Judith,

Je hebt al een opening gemaakt naar nieuw geluk. Misschien ben je wel verder met loslaten dan je besefte.
Veel sterkte en geluk!
Ricca
From Ricca with Love