Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Dream

Gestart door Joany, november 08, 2004, 23:11:05 PM

Joany

Hoi ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben Joany en ik ben 14jr. Ik heb pas een bijzondere droom gehad.

Ik droomde dat ik samen met mijn zus op een hoge berg stond. Om mij heen waren ook allemaal bergen en onder mij lag blauw water. De wind was erg fris en een beetje scherp. Mijn zus zei dat ik bij haar op haar nek moest klimmen en dat deed ik. Toen ik op haar nek zat vloog er een adelaar mijn richting op. Het leek net of hij me wilde pakken. Ik voelde me bang en ik riep aan mijn zus dat ze mij eraf moest halen. Ze lachte, net alsof er niks bijzonders gebeurde en zei dat er niks was. Hier stopte mijn droom.

Ik zou graag willen weten of iemand mij kan vertellen wat deze droom betekent, want ik vond het een hele mooie droom en de omgeving was echt perfect. Kan iemand mijn droom aub uitleggen.

palomino

Hoi Joany,
Allereerst heet ik je van harte welkom op het forum   :)...en wat leuk dat je meteen met zo'n prachtige droom binnen komt vallen... :D
Ik ben er mee bezig en zal je er  later op de dag iets over vertellen (ik moet nu werken).
Liefs Palomino

Julia

Hallo Joany en van harte welkom,
Wat een leuke ervaring om te dromen, dat je op zo'n mooie plek bent als jij beschrijft. Jammer dat "dream-poolen" niet mogelijk is. Hoewel?

Mag ik vragen hoe oud je zus is? Ik kom ook wat later op je droom terug. Groetjes, Julia  :)

palomino

Hi Joany,
In je droom sta je met je zus op een hoge berg...dit betekent dat je momenteel geestelijk en spiritueel enorm aan het groeien bent.
Om je heen staan ook allemaal hoge bergen en als je in de nek van je zus zit komt er een adelaar naar je toevliegen en dan wordt je bang....is er op het moment misschien iets of iemand in je leven waarvoor je bang bent...of is er iets waar je tegenop ziet (als een berg !) ?
Ik denk dat je zus in jouw leven een vertouwens-en beschermings rol speelt...ze neemt je op haar schouders.
Je zus moet lachen en zegt dat er niets aan de hand is...Ik denk dat je zus en de adelaar in je droom samen een stukje van jou vertegenwoordigen...n.l. vertrouwen,vertrouwen hebben dat je niet bang hoeft te zijn ,je hebt niets te vrezen;het blauwe water wijst hier ook op.
Het blauwe water dat zich onder je bevindt heeft met meerdere dingen te maken  o.a. met je onderliggende emoties. Het blauwe water geeft tevens aan dat je behoefte hebt om emotioneel tot rust te komen en dat je bezig bent om in harmonie te komen met jezelf en je omgeving en dat je op zoek bent naar je eigen waarheid...wat ook weer verband houdt met de geestelijke en spirituele groei.
De adelaar heeft alleminst de bedoeling om jou te pakken en je iets aan te doen,maar hij wil je wel raken...op een positieve manier.Eigenlijk kwam hij je even wakker maken en wil je vertellen dat je je vleugels uit kunt slaan en kunt 'vliegen'...Hij wil je graag even meenemen naar zijn wereld en misschien was dit ook wel gebeurt als je niet wakker was geworden... ;)Als je namelijk op de hoogte bent waarop de adelaar vliegt.dan kun je ontzettend ver kijken,je blikveld verruimen...dat zou voor jou kunnen betekenen dat je misschien eens op een andere manier naar de dingen zou kunnen kijken.Probeer bepaalde dingen als een deel van een geheel te zien en niet zozeer als iets op zichzelfstaands.Vaak worden door deze manier van kijken dingen duidelijker en zie je waar bepaalde puzzelstukjes thuis horen in de puzzel van je leven.
Ook de frisse en scherpe wind wijst volgens mij in de richting en het belang  van iets nieuws...
Weet je nog uit welke richting de wind blies ? Dan kan ik je er misschien iets meer over vertellen.
Liefs Palomino

Ricca

Hallo Joany,

Mijn uitleg van de droom lijkt veel op die van Palomino. Een hoge berg is een mooi symbool: je bevindt je op een hoog geestelijk niveau en staat toch stevig met beide voeten op de grond. Je bent boven het niveau van je gevoelens (het blauwe water in de diepte) uitgestegen. De wind (= lucht in beweging = je gedachten) is erg fris en scherp: je hebt een frisse en scherpe geest. :D Je zus helpt je nog een stukje hoger. Wanneer je bij haar op de nek zit, sta je dus niet meer met beide voeten op de grond, en ben je niet meer zo evenwichtig verbonden met de aarde, maar het is slechts om een kijkje te nemen... Dan komt de adelaar aanvliegen en je wordt bang. Bang voor het onbekende... Maar de adelaar is niet iets om bang voor te zijn en blijkbaar weet je zus dat wel. Ze lacht en zegt dat er niets aan de hand is...

Een adelaar symboliseert de kracht en onbeperkte vrijheid van de geest. En ook de verbondenheid met het hogere. De adelaar kan je leren om boven je dagelijkse leven uit te stijgen en de dingen vanaf een hoger niveau te bekijken waardoor je overzicht over het geheel hebt. Hij kan je ook begeleiden in het moedig onder ogen zien van stagnerende gebieden in je leven, zodat je er iets aan kunt veranderen. En hij nodigt je uit om je hoogste idealen beet te pakken en je vleugels te spreiden, zodat je naar de sterren kunt reiken. Zolang je je intuïtie maar gebruikt, ga je in de goede richting. Voorlopig was dit slechts een voorproefje. Je zult nog groeien en op eigen kracht deze hoogte kunnen bereiken (zonder bij iemand op de nek hoeven te klimmen ;D).
Een hele mooie droom!

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Joany

Hoii allemaal!!Echt heel erg bedank dat jullie mijn droom hebben uitgelegt. Ik had dit er allemaal niet achtergezocht :). Bedankt voor jullie moeite  ;D . Trouwens mijn zus is 17  :D

liefs, Joany