Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Mijn droom vannacht:

Gestart door Opti-Mystique, oktober 26, 2004, 09:31:21 AM

Opti-Mystique

Goedemorgen allemaal,

Ben alweer even uit het land der Dromen, maar vannacht had ik voor mijn doen wel een heel aparte. Ik zou 'm graag even met jullie delen en wat meningen horen, of deze hersenspinsels wellicht dieper gaan :):

Er was wel een begin aan deze droom, maar deze kan ik me niet meer herinneren. Ik pak de draad op waar ik naar mijn gevoel in Den Haag voor de deur van een groot warenhuis sta. In de verte zie ik een tweetal mannen ruzie maken, al duwend en trekkend dichterbij komen en mijn gevoel zegt op basis van hun lichaamstaal dat het snel uit de hand dreigt te lopen. Ik besluit snel naar binnen te gaan en ik voel op dat moment dat mijn linkeroor net gemist wordt door een pistoolkogel.

Binnen in het warenhuis denk ik nog: "Ik had wel dood kunnen zijn", maar ben ik het voorval snel vergeten. Ik sluit aan in de rij om wat te eten te halen. Hoewel ik later met een dienblad rondloop, lijk ik geen contact te krijgen met de mensen om mij heen. Op een gegeven moment sta ik in een paskamer en realiseer me dat ik de omgeving zo vreemd waarneem. Ik sta met mijn lichaam half in de muur en half daarbuiten, waardoor het oog van de helft van mijn lichaam dat zich in de muur bevindt, enkel zwart waarneemt. Ik zie maar een halve omgeving dus.

Op dat moment realiseer ik me dat ik overleden ben; ik ben kennelijk toch door de kogel geraakt. Ook leek er gewacht te zijn
totdat ik zelf zou beseffen dat ik overleden ben. Op dat moment zie ik de levenden niet meer, maar ben ik ineens omringd door andere overleden zielen, die allemaal ergens in het warenhuis aan een tafel zitten of rondlopen. Met hen krijg ik wel contact en hoewel de omgeving nog heel Aards aandoet, zeggen deze mensen heel erg gelukkig te zijn...

Hierna ben ik wakker geworden. Vaag hè.. ???

liefs van Dolf

Ricca

Hallo Dolf,

Misschien heb je iets met Den Haag en dan zal de betekenis van deze plaats je waarschijnlijk wel duidelijk zijn. Als de plaatsnaam je niets zegt, kun je het woord letterlijk nemen: de haag. Een haag die ergens omheenstaat vormt een barrière (net zoals de muur verderop in de droom). Een haag kan ook beschutting bieden, of iets verbergen... In een warenhuis is van alles te vinden. Je gaat er naar toe als je iets nodig hebt...

De ruziënde mannen in de verte zijn twee kanten van jouzelf die met elkaar overhoop liggen. Een innerlijk conflict dus. Ze komen steeds dichterbij d.w.z. het wordt steeds moeilijker om dit conflict over het hoofd te zien. Je merkt op dat het bijna uit de hand loopt, maar je keert je ervan af (gaat snel het warenhuis in). Het heeft je nog net niet geraakt (de kogel mist je linkeroor). De linkerkant is je intuïtieve kant en het linkeroor is altijd een aanwijzing om te luisteren naar de stem van je intuïtie. Even denk je nog: "Ik had wel dood kunnen zijn" (het beangstigt je), maar je bent in staat het te vergeten... denk je... Dan ga je eerst iets eten (jezelf geruststellen). Je voelt je een beetje vervreemd van de mensen om je heen, je lijkt geen contact met hen te krijgen.

In de paskamer wordt hetzelfde innerlijke conflict op een andere manier uitgebeeld. Ter verduidelijking van het voorafgaande. Je merkt dat je half in een muur staat en half daarbuiten. Ik neem aan dat je linkerkant in de muur stond? Met je ene oog (buiten de muur) kijk je op de vertrouwde manier naar de wereld, de logische wereld, de wereld ook waarin de mensen een beetje langs elkaar heen leven. Met je andere oog zie je eerst alleen maar zwart. Op dat moment denk je dat je overleden bent, maar dat is natuurlijk niet zo. Je hebt alleen maar een andere blik aangemeten gekregen (de symboliek van de paskamer). Je moet er even aan wennen, maar dan zie je opnieuw het warenhuis en mensen die jij abusievelijk voor overledenen aanziet. Het doet heel aards aan, en dat is het ook. Maar nu je meer zielsgericht kijkt, zie je de wereld heel anders, je kunt wél contact met de mensen krijgen en merkt dat ze heel gelukkig zijn.

Het gaat in deze mooie droom m.i. om het conflict tussen verstand en intuïtie. Om de manier waarop je de wereld bekijkt. Jouw intuïtieve kant zit nog een beetje klem in de muur die de twee zienswijzen scheidt. Zodra je beseft dat die muur er helemaal niet hoeft te zijn, kun je de twee zienswijzen gewoon over elkaar leggen en tot één visie verenigen. Er hoeft geen conflict te zijn. Je zou ook gelukkiger zijn als je de twee kon verzoenen. Dat laat de droom je duidelijk zien.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Opti-Mystique

Hi Ricca,

Dank je wel voor je heldere uitleg; dit is erg herkenbaar voor de situatie van het moment. Den Haag is overigens een plaats, waar ik mij meestal onprettig en vaak niet thuis heb gevoeld. Het iets willen verkrijgen uit het warenhuis, duidt denk ik op hetgene dat ik op dit moment mis in mijn leven; een thuis waar ik werkelijk tot rust kan komen en vooral kan zijn wie ik ben.

Er is inderdaad een conflict, een hele duidelijke 2-strijd of dualiteit, binnen mijn gevoelens. Ik ben van mening dat ik dit conflict al met mezelf aan het uitvechten ben (het besef achteraf dat ik al door de kogel geraakt ben), maar het feit dat ik er in mijn droom nog voor wegloop geeft wellicht aan, dat ik de uitkomst eigenlijk al weet maar nog niet onder ogen durf te zien. Het mezelf gerust willen stellen kenmerkt mijn drang om de controle weer te kunnen hebben.

In de paskamer bevond mijn linkerhelft zich inderdaad in de muur en was mijn linkeroog verblind. Wat heel sterk in de droom naar voren kwam, is dat er gewacht werd totdat ik zélf tot dit besef en inzicht kwam (dat ik overleden was). Dat was ook het moment dat ik weer met beide ogen kon zien, en de wereld bleek uiterlijk niet te zijn veranderd. Ik denk dat ik dus zelf tot de conclusie moet komen, dat het durven accepteren van de uitkomst van het conflict, datgene is wat mij in deze wereld gelukkig maakt. Misschien dat ik daarom wél contact kon krijgen met gelijkgestemden (in de droom andere overledenen).

Poehee, dit geeft wel stof tot nadenken ::). Grappig eigenlijk welke symboliek het onderbewuste gebruikt om boodschappen over te brengen. Ik ben er blij mee, dank je wel alvast!

liefs van Dolf

Djeezes

Mooie droom Dolf,
Heel fijne verklaring ook,
Ik lees enorm graag hoe andere mensen hun dromen hier neerpennen en stel steeds weer vast hoe duidelijk alle details worden onthouden,
Ikzelf mis dat eigenlijk wel een beetje, het is zeer zeldzaam dat ik al een droom kan onthouden en als het dan al eens lukt is het meestal maar een fragmentje waarbij ik niet echt veel details weet te putten.
in het echte leven (wakkere) ben ik nochtans een heel open persoon en merk ik snel alle details van mijn omgeving op, kan deze ook heel goed onthouden,
Op het forum werd me eens verteld om heel duidelijk aan jezelf te vragen net voor je gaat slapen om je droom te kunnen onthouden,
sinds ik dat las doe ik dat elke dag maar totnogtoe geen success mee gehad,
Zou het kunnen zijn dat dit tengevolge van een wisselend ploegenschema is (vroegen/laten/nacht) of zie ik nog iets anders over het hoofd?
Zijn er hier nog mensen die hun dromen wel proberen maar niet kunnen onthouden?

Wat me wel lukt maar dat is dan meer op een einde slaaptoestand, is binnen een droom bepaalde fragmenten blijven herhalen en proberen aanpassen tot het wel verdergaat zoals je zou wensen, maar meestal wordt ik kort daarop snel wakker..en blijkt het ook wel ongeveer het uur te zijn dat ik zou dienen op te staan..
Daarom ook dat ik deze niet bij echte dromen reken
Of mag ik deze wel tot de hier besproken dromen rekenen?

Djeezeke

Opti-Mystique

Hallo Djeezes,

Ik weet dat dromen die je qua verloop zelf kunt beïnvloeden "lucide dromen" worden genoemd. Helaas weet ik er inhoudelijk niets meer van en ook niet of dit wellicht al eerder besproken is in dit forum.

greetinx van Dolf

Ricca

Hallo Dolf,

Als je bovenaan de pagina zoeken aanklikt en en vervolgens lucide intypt, vind je wel het een en ander over lucide dromen.

Liefs,
Ricca

P.S. Sweet Lake City? ::) ;D ;D  Of gewoon Zoetermeer? :P
From Ricca with Love

Pinky

Hoi Dolf,

Wat in mij opkwam na het lezen van jouw droom en de uitleg van Ricca is het volgende:

Ik dacht ook heel lang dat ik bepaalde zaken met mezelf had uitgevochten totdat ik voelde dat dat absoluut niet zo was. Naarmate ik dat gevoel meer ruimte gaf, ervaarde ik steeds vaker ik alleen maar binnen hoef te gaan om werkelijk thuis te komen. En dat maakt dat ik meer en meer mezelf wordt, ongeacht de situatie waar ik me in bevind.

Liefs, Pink

PS: Soms trouwens ook niet en dan kan ik knap nijdig worden maar ook daar raak ik er meer en meer van overtuigd dat dit eigenlijk niets oplost.

Pinky

Hoi Djeez,

Die flarden kunnen een begin zijn op weg naar het herinneren van dromen in detail...op weg naar lucide dromen.

Ik zou een heel mooi schrift kopen (nachtblauw of zo ;)) met een mooie pen en opschrijven wat je aan beelden bijblijft. Wie weet wat voor verbanden je ziet als je die flarden met elkaar in verband brengt.

Koester je dromen en zij zullen jou omarmen.

Liefs, Pink

Djeezes

Hey Pink,

Ja..., klinkt niet slecht, opschrijven daar ben ik nog niet toe gekomen, maar veel zijn het er niet dus kan ze best nog onthouden, toekomstgericht however kan dit wel een leuk idee zijn.

Koester je dromen en zij zullen jou omarmen.
Mooi gezegd vindt ik dit.  :D

Djeezeke

Ps: Als je in een droom tegen een boom knalt met je hoofd, en je fysiek zo hard je hoofd beweegt (door die knal?) dat je hals pijndoet en je meteen klaarwakker bent, ben je dan ook lucide?
dacht ik net aan, heb ik lang geleden eens meegemaakt, zelfde met men been maar dan deed men hals wel geen pijn..  ;)

palomino

Neeeeeeeeeeeee Djeez  ;),
Lucide zijn betekent dat je droomt en je in je droom ervan bewust bent dát je droomt...dat betekent dat je je droom kunt manipuleren en alles kunt laten gebeuren wat je maar wilt en wenst...Als je zegt dat je wilt vliegen dan doe je dat,je kunt jezelf ook in  een boom veranderen of in een olifant,lieveheersbeestje,draak of wat dan ook...en...je kunt ook bepaalde mensen ontmoeten als je daar prijs op stelt... ;) en deze mensen bepaalde vragen stellen,mocht je daar behoefte aan hebben... ;D en daar krijg je dan ook antwoord op als het goed is...  :D Dit antwoord kan vaak in symbolentaal gegeven worden en je zult het dan zelf moeten vertalen.vaak ben je ook niet gedurende je hele droom lucide en gaat de lucide droom weer naadloos over in een 'gewone droom'.
Ga eens even langs op lcd4all.nl ,een geweldig leuke en informatieve site waar je heel veel duidelijkheid zult vinden omtrent luciditeit.
Nog even over het opschrijven van je dromen...Mijn ervaring is dat je gedurende het noteren op papier van je droom al heel veel duidelijk wordt...veel meer dan wanneer je hem slechts door je gedachten laat gaan...Handig is ook om een voice-recorder aan te schaffen zodat je je droom meteen na het wakker worden kunt inspreken...zonder eerst allerlei handelingen te hoeven verrichten zoals licht aandoen,pen en papier zoeken,vaak is dan al veel van de droom verloren... :-\ Overdag kun je dan op je gemak je nachtelijke avonturen en ontmoetingen beluisteren en opschrijven in dat mooie nachtblauwe boekje... :)
Good Luck !!!
Liefs Palomino

Opti-Mystique

"Gewoon Zoetermeer" is ook maar zo gewoon Ricca, maar die Sweet Lake City is hier bedoeld... ;)

Thanx voor je aanvulling, Pink. Maar dit is inderdaad een conflict dat nu met mezelf uitgevochten moet worden, juist omdat ik dacht daar wel omheen te kunnen. In jezelf thuis kunnen komen zie ik als het bereiken van een spiritueel doel, maar dit zal voor mij nog wat verder in de toekomst liggen. Ik kan mijn situatie op dit moment uitbeelden met de Dood + de Toren. Kort door de bocht lig ik nu ff plat op mijn b*k, maar krijg ik tevens de kans om mijn leven in te gaan richten, zoals dat bij mij past :D. Het inrichten van een fysiek eigen thuis zal daar onderdeel van zijn...

Djeez, dat tegen een boom aanknallen en met een schok wakker worden, zie ik meer als een uittreding. De laatste tijd als ik hierover lees, dan moet ik steeds denken aan mijn beste eigen herinnering hiervan tijdens de grens van net in slaap vallen: mijn lichaam rijdt op een motor door de woestijn. Ikzelf zweef net achter de motorrijder ter hoogte van zijn helm. Hoewel ik mijn ogen gericht hou op de motorrijder, zeggen mijn andere zintuigen dat er enkel kale vlakte om mij heen is. Als er uit het niets een torenhoge muur uit de grond verrijst en de motorrijder zich te pletter rijdt, word ik met een smak terug in mijn lichaam gesmeten. Nou, dan kom je ff los van je matrasje kan ik je vertellen...  ;D

Palo, ik stel voor om de voice-recorder bij het slapen gaan alvast aan te zetten. Altijd prettig om zekerheid te hebben in hoeverre je chantabel bent, voor de onzin die je uitkraamt 's nachts... hihi... :P

Mensen, na een enerverende dag vol gedroom over dromen, vertrek ik weer naar het Land der Dromen. Welterusten! ;)

Liefs van Dolf

Pinky

Goedemorgen Dolf,

Quote: Maar dit is inderdaad een conflict dat nu met mezelf uitgevochten moet worden, juist omdat ik dacht daar wel omheen te kunnen. In jezelf thuis kunnen komen zie ik als het bereiken van een spiritueel doel, maar dit zal voor mij nog wat verder in de toekomst liggen. Ik kan mijn situatie op dit moment uitbeelden met de Dood + de Toren. Kort door de bocht lig ik nu ff plat op mijn b*k, maar krijg ik tevens de kans om mijn leven in te gaan richten, zoals dat bij mij past . Het inrichten van een fysiek eigen thuis zal daar onderdeel van zijn...

....heel herkenbaar die crisis maar is het een idee om in plaats van te vechten met jezelf een verbond te sluiten met jezelf? En geen onderscheid te maken tussen spirituele doelen en andere doelen. In dit verband heb ik al vaker de volgende uitspraak aangehaald:

Wij zijn geen mensen met een spirituele ervaring maar spirituele wezens met een menselijke ervaring.

Alles wat je nu ervaart maakt is onderdeel van die menselijke ervaring.  En de beperking dat je niet nu maar pas morgen (of overmorgen, of de dag daarna of misschien wel nooit) je doel zult bereiken is ook een beperking die je zelf in stand houdt.

Misschien is nu wel moment om   tijd in een ander perspectief te plaatsen.

Liefs, Pink

palomino

Citaat van: Opti-Mystique op oktober 27, 2004, 00:20:01 AM

Palo, ik stel voor om de voice-recorder bij het slapen gaan alvast aan te zetten. Altijd prettig om zekerheid te hebben in hoeverre je chantabel bent, voor de onzin die je uitkraamt 's nachts... hihi... :P

Hoi Dolf,
...Dat kost je wel een fortuin aan batterijtjes...  :o8)
Liefs Pal :Pmin ;)

Opti-Mystique

Citaat van: Pink op oktober 27, 2004, 08:01:36 AM
is het een idee om in plaats van te vechten met jezelf een verbond te sluiten met jezelf?

Hai Pink,

Jazeker: dat is een heel goed idee. Wat dat betreft ben ik ook UITgevochten in de zin, dat ik het accepteer zoals het is en me daar om mee te beginnen goed bij voel. Dat sterkt me om er vervolgens ook naar te kunnen gaan leven, al lijkt dat op dit moment te betekenen dat ik mijn "oude" maatschappelijke leventje bijna helemaal opgeef. Al schijn ik met mijn 28 jaar weer aan het begin van een nieuwe cyclus te staan, dus kom maar op!

En geen onderscheid te maken tussen spirituele doelen en andere doelen. En de beperking dat je niet nu maar pas morgen (of overmorgen, of de dag daarna of misschien wel nooit) je doel zult bereiken is ook een beperking die je zelf in stand houdt. Misschien is nu wel moment om tijd in een ander perspectief te plaatsen.

Ja, eigenlijk heb je gelijk en is er geen onderscheid. Ik bedoel hier mezelf te beschermen door structuur en prioriteitsstelling toe te passen. Ik neig naar alles gisteren tot in perfectie bereikt willen hebben, wat meestal leidt tot frustratie en teleurstelling. "First things first and as good as they get!" Daar heb ik het meeste succes bij.

Wij zijn geen mensen met een spirituele ervaring maar spirituele wezens met een menselijke ervaring.

Alles wat je nu ervaart maakt is onderdeel van die menselijke ervaring.  

Oei, daar betrap je me op een beperkte aardse visie. Inderdaad, spiritueel is wat we zijn en menselijk is bedoeld om hierin te kunnen groeien. Dank je wel nogmaals!

Liefs van Dolf

Pinky

Hoi Dolf,

De laatste maar wat jij schrijft is ook allemaal zo herkenbaar ;). Je hoeft jezelf niet te beschermen want het is veilig. Vertrouw hier maar gewoon op.

Liefs, Pink