Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

droom baby

Gestart door louisa, oktober 21, 2004, 17:37:59 PM

louisa

Hallo allemaal,

Ik onthoud mijn dromen niet zo vaak, eigenlijk helemaal niet vaak.
Maar er zijn een paar dromen die (verspreid over een paar jaar) soms terugkomen en die onthoud ik dan ook.

Ik heb namelijk een paar keer gedroomd dat ik een baby had, maar in mijn droom verzorgde ik die baby helemaal niet goed, gaf het af en toe geen voeding of vergat de baby een paar dagen en dacht dan 'Oh ja ik heb een baby '.

In mijn laatste droom had ik het babytje van mijn zus gekregen, die mocht ik hebben. Nu vind ik dat in het waakse 'echte' leven ook echt een ontzettend leuke baby. Dus ik was er heel blij mee. Maar toch was ik heel laks met verzorgen.

Heel merkwaardig vind ik. Waar zou dit op kunnen duiden?
Zelf heb ik geen kinderen.

Liefs
Louisa

huntres

miss wil je wel graag dingen , maar wil je er niet te veel voor doen?

louisa

hmmmmm.....er niet te veel voor willen doen.Wie weet..Maar dat geloof ik niet zo meteen, hoewel....tja het zijn dromen en die zijn onbewust en je weet niet altijd wat je onbewuste wil

Maar het babyonderwerp is wel heel gevoelig bij mij. Ik heb lang een kind gewild en het is niet gelukt door omstandigheden (o.a. relatie uit en zwangerschap die mis ging) en nu speelt de tijd, ik ben 40...
dus losjes en makkelijk daar mee omgaan doe ik niet echt..

Liefs Louisa

huntres

een baby krijgen is dus een soort doel van jou?

als dat een beetje zo is, is het doel bereiken voor jou iets anders dan het onderhouden?

louisa

Hoi Huntres,

Nou als ik wakker wordt, vind ik het onbegrijpelijk dat ik zo met die baby ben omgegaan. Ben ik blij dat het maar een droom is geweest, dat had ik vooral vandaag.

Want gisternacht was het dat ik droomde dat mijn grappige, lieve mollige neefje mijn kindje was.

Misschien is het mijn halfslachtige wijfelende houding of ik nog wel of niet wil proberen een kindje te maken. 40 is oud, maar zou nog kunnen, ken genoeg mensen rond die leeftijd die babies hebben.
Maar misschien staat de baby in de droom ergens anders voor.

N.a.v. je vraag is het doel iets anders dan het onderhouden? Dat is een diepe... Misschien zou een baby toch tegenvallen, lijkt het me geweldig, maar past het misschien toch niet in mijn huidige leven...

Denk ik niet. Maar ja, daar heb je het weer; zeker weten doe ik dat ook weer niet. Althans nog niet..

Ben er nog niet uit  :-\

palomino

Hoi Louisa,
Ik denk dat de droom die je hebt over een baby,of die nou van je zus is of van je zelf,niet rechtstreeks in verbinding staat met een kinderwens...alhoewel dat wel een hele logische gedachtegang is gezien je leeftijd...
Jouw Dromen over een baby heeft m.i. meer te maken  met behoefte dat er voor je gezord wordt en aan aanhankelijkheid...het heeft wellicht ook te maken met jouw gevoel om te kort te schieten om een wezenlijke relatie aan te gaan waarin je kunt koesteren en gekoesterd wordt.
Het feit dat je het gevoel hebt dat je de baby die je onder je hoede hebt niet goed genoeg verzorgt geeft ook duidelijk aan dat je ervan overtuigd bent det je tekort schiet...dat je faalt...misschien is het tijd dat je wat beter voor je innerlijke kind gaat zorgen ,wat speelser en ontvankelijker met het leven omgaat en op,die manier jezelf tegemoet te komt ...want dat is volgens mij wat je dromen je duidelik wileen maken... ;)
Liefs   :-* Palomino

louisa

Dank dank Palo!

Wat een boeiende uitleg en ik herken er ook wel veel in op het eerste gezicht.

Het moet ook nog even bezinken, dat duurt bij mij altijd even, voordat ik er nog een verdere reactie op kan geven.

Liefs Louisa

Ricca

Hallo Louisa,

Ik sluit me helemaal aan bij Palomino. Deze droom laat zien dat je iets in jezelf verwaarloosd hebt. De baby staat voor jouw behoefte aan warmte, koestering, verzorging enz. Je basisbehoeften. Je weet eigenlijk wel wat je nodig hebt, maar gaat er toch een beetje nonchalant mee om. Oeps, toch weer vergeten erbij stil te staan...
Maar eigenlijk kun je pas met andere dingen aan de slag als eerst aan die basisbehoeften is voldaan.
Je kunt de droom ook vanuit de baby bekijken (immers een deel van jezelf) en dan gaat de droom niet alleen over de manier waarop je jezelf behandelt, maar ook over hoe je je behandeld voelt door anderen - misschien wel een beetje in de steek gelaten... Het is dus de baby in jezelf die dit zo ervaart.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love