Dagkaarten (Tarot)

Gestart door Julia, januari 15, 2004, 08:14:31 AM

luna

Je hebt wel erg ver gezocht op deze topic terug te halen Djeezeke :-X

Het grote arcana staat voor de grote levenslessen.  Dus ik denk dat je deze maand meer grote levenslessen bent tegengekomen :D

ps. t'is wel efkes zoeken waar de afkortingen, die voor de kaartbenaming staat, vandaan komt ???

Djeezes

He, wel dat is dus juist wat ik dus ook probeer te doen he,
onderstaande opsomming is een uitreksel uit een excell sheet waarbij ik alles bijhoudt, wat de kaart op die dag voor me betekende of juist niet,
maar door achteraan in de stoffige ruimtes van het forum eens te gaan neuzen vondt ik deze topic die direct men aandacht trok
en als ik dan zie wat voor dagkaarten ik allemaal trek
zeg nou zelf 10 grote arcanas op 25 kaarten is nu toch wel een beetje veel he
dus vroeg ik me af of er buiten het daggegeven ook geen meer omvattend item kan zijn dat de kaarten bv per maand bekeken me zouden willen duidelijk maken
allee, zo voel ik het aan in ieder geval,
hoop dat je een beetje snapt wat ik hier probeer te zeggen,,
groetekes
Djeezeke

palomino

Ooooooooooooooooo...ik dacht dat je alleen de kaarten had getrokken en er verder niet mee had aangevangen... :-[...excusez moi !...Maaruh...die vele Grote Arcana's ...tja ik ken je niet anders... ;D
De Grote Arcana kun je zien als de levensopdrachten,
het individuatieproces van de mens,proces van de ontwikkeling en de heelwording met jezelf met alle opgaven en valkuilen...
De Kleine Arcana zijn de omstandigheden die je overkomen en geven dus de gebeurtenissen aan die je nodig hebt om de opdrachten van de Gr. A. te kunnen uitvoeren...
Liefs Palo