Dagkaarten (Tarot)

Gestart door Julia, januari 15, 2004, 08:14:31 AM

Julia

't is al laat, morgen kom ik terug op de Dwaas. Groet van Julia

Vladimir

Hoi Juul!

Voordat je er zelf op terugkomt:
De Dwaas. Dit is voor mij de kaart die altijd verwijst naar 'de realiteit': het gevoel van 'get real'.

Zo boven, zo beneden; zonder risico's geen leven. Risico nemen betekent dat je voelt dat je leeft. Je kunt winnen & verliezen; stap over de rand (de dwaas) en je valt te pletter. Daarmee verwijst de dwaas naar het koord waarop we dansen: teveel risico en we vallen, te weinig en we oogsten geen lof.

Alles wat op de dwaas volgt, is een treurspel, een hoorspel, een symbolische weergave van stadia in het leven. De dwaas is het leven zelf, de verwijzing naar het idee altijd met 2 voeten op de grond te blijven (iets wat de keizer of de magiër bijvoorbeeld niet doen).

Groetjes,
PHi (not a stranger, still, I think..)

Julia

Yellow Five en eventueel andere geïnteresseerde(n), het visualisatiehoofdstuk is langer gebleken dan ik dacht. Stuur me een mailtje en ik stuur je een kopie  :). Groet van Juul

Hoi Phi, welcome back! No stranger, just a little lost..

De Dwaas wijst voor mijn gevoel naar 2 polen in de mens (neg./pos, bewust/onbewust).  Alles kan en alles is mogelijk. Alles berust op niets, het niets waaruit alles ontstaat....

positief: bewustwording door ervaringen, waardoor transmutatie

negatief: iets niet kunnen of willen inzien, soms door naiviteit en onervarenheid soms irrationaliteit en onevenwichtigheid

Pinky

Hoi allemaal,

Na het lezen van het bericht van Julia heb ik het trekken van een dagkaart aan mijn dagelijkse ritueel van het afsluiten van de dag toegevoegd.

Tot dusver heb ik de volgende kaarten getrokken:
De Wereld
Staven Aas
De Wereld
Pentakels 9
Zwaarden Koningin
Pentakels Page
Staven Acht
Staven Koning
Staven Koning
Staven Koning

En nu, ben ik natuurlijk razend benieuwd wat de betekenis achter het drie keer achter elkaar trekken van de Staven Koning is. Kan iemand dit aan mij uitleggen?

Alvast bedankt, Pinky

Pinky

Hoi Allemaal,

Nog even een PSje bij de dagkaarten. Na een periode flink door elkaar geschud te zijn, is er een nieuw evenwicht ontstaan.  Ik heb dan ook al een tijdje sterk het gevoel dat ik op de drempel sta van iets nieuws. De eerste tekenen dienen zich ook al aan.

Als ik dan kijk naar de dagkaarten dan meen ik de tendens van verandering ook daar te zien, althans zo voelt het voor mij. Ik heb echter nog niet voldoende ervaring om goed de lijn te kunnen zien.

Zie daar, de reden van mijn vraag

Liefs, Pinky

Ricca

Hallo Pinky,

Staven Koning zit op het puntje van zijn troon, alsof hij ieder moment op kan stappen. Doet me denken aan ZKH die ook opstapte. Waarschijnlijk ben je nog één keer (3 dagen) intensief met dit onderwerp bezig geweest, alvorens het achter je te laten...

Lieve groeten,
Ricca
From Ricca with Love

Pinky

Hoi Ricca,

Ik geloof dat ik het begin te begrijpen. Zoals je in een ander topic hebt geschreven is een dagkaart 24 uur geldig. De betekenis van deze kaart is dus gerelateerd aan de gebeurtenissen van die dag. Om inzicht te krijgen in de betekenis van dagkaarten is het dus wijs om de aantekeningen uit mijn journaal -dat ik sowieso dagelijks bijhoud- erbij te pakken.

En wat betreft ZKH, die verscheen de afgelopen dagen steeds in een zich herhalende droom. Hij stond met zijn rug naar mij toe, draaide zich langzaam om en strekte zijn handen naar mij uit.

Voor mij reden om me af te vragen wat ik zou doen als hij  contact met mij zou opnemen. Believe me, mijn journaal staat er vol mee, dus ik ben er inderdaad redelijk intensief mee bezig geweest.

Lieve groet, Pinky

Sacha

Citaat van: Julia op januari 22, 2004, 21:03:41 PM
Ik noteer met steekwoorden de gebeurtenissen van die dag in een Tarotagenda (bol.com 9.50)

Groet van Juul

Hoi..Mag ik aan je vragen hoe de tarotagenda heet..Want ik kan het namelijk niet vinden op bol.com..Ik hoop dat je me hier mee kan helpen..

Groetjes Sacha  ;)

Louis

Hoi Sacha,

ik weet niet of het dezelfde agenda is als Julia bedoeld,
maar ik heb een tarotagenda (iSBN nr: 9063785550) van uitgeverij Schors:
http://www.schors.nl/agendas/tarot2004.html
Ik heb een iets andere voorkant, als die op hun site staat.
Het grappige van mijn agenda is dat je de afbeelding van de achterkant zie, dus waar bv die persoon naar toe kijkt ipv dat je naar de voorkant van die persoon kijkt.
Genoemd New Vsion Tarot: de achterkanten van de beroemde kaarten van A.E. Waite.
Bij Bol.com kan je hem ook vinden:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_ParametricSearch_NL-Start;sid=__vC3bDkyVbC1PDF81H86lA3E_xybtm7nj4=

Groetjes Louis.

Sacha

Hoi Louis..

Heel erg bedankt he..
Ik ga morgen daarvoor gelijk op pad..

Groetjes Sacha  ;)

Julia

Louis, bedankt voor je snelle reactie naar Sacha! Het is inderdaag waar, dat de beelden net andersom staan. Neem staven 3. Een meneer die met z'n rug naar je toe staat (je ziet dus z'n rug), achter hem staan 2 staven en naast hem één staaf, welke hij vasthoudt. In de agenda staat deze meneer dus met z'n gezicht naar je toe.

De afbeeldingen van de kaarten zijn overigens zwart/wit/grijs. Leuk voor mijn "innerlijke kind"   :), ik heb bijna alles met potlood in gekleurd (zelfde kleuren als waite).  Even fijn bezig zijn, maar helaas geen spontane meditaties. Over meditatie gesproken, heeft iemand nog interesse over dat visualisatie-verhaal (ik ga pas typen of kopieren bij interesse. Groet van Juul

Louis

Hoi Julia,

Om maar met je laatste vraag te beginnen. Ik heb zeker interesse over dat visualisatie-verhaal.
Dus als ik niet teveel vraag ......

Heb jij trouwens enig idee of het moeilijker of juist makkelijker is Tarot aan te leren met de afbeeldingen andersom. Dat daardoor de kaarten juist moeilijker of makkelijker te interpreteren zijn als op de 'normale' wijze. Of maakt het niets uit?
Ik ben sinds kort bezig met Tarot (en vind het niet erg gemakkelijk) en ga op 8 maart a.s. naar mijn 1e cursus.
Van deze afbeeldingen is ook een Tarot-deck uitgegeven.
Heb je trouwens alles ingekleurd?
Misschien breng je me op een idee. Ook al om de afbeeldingen goed te leren 'lezen'.

Zoals je misschien gelezen hebt, heb ik op het forum wat geciteerd over Oasis-tape 26 (gelukkig leven). De gesproken tekst op deze tape heb ik uitgetypt en mocht er interesse voor zijn wil ik die wel emailen.

Groetjes, Louis.

Julia

Momenteel heb ik 't erg druk. Volgende week zie ik wat meer kans, dan type ik dat uit op het forum.

Mag dat eigenlijk wel? Zo niet, dan hoor ik 't vast wel.

Kun je echt niet wachten, stuur me dan een mailtje, dan zend ik je een kopie. Groet, Julia  

Djeezes

Wat zou men kunnen/mogen besluiten als men enorm veel Grote Arcana kaarten trekt als dagkaart

voor deze maand alleen al heb ik er 10 getrokken op 25 kaarten
hieronder het lijstje van deze maand

Ma Keizer   
Wa 2   
Sw King   
Wa Page   
Wa 4   
MA Ster   
Sw 6   
MA Toren   
MA Lovers   
Wa Knight   

MA Lovers   
CU 8   
SW 1   
Pe 2   
Pe2   

Pe2   
Ma Justice   
Ma Matigheid   
Wa Queen   
Wa Maan   
Pe 6   
Pe 1   
Ma Keizer   
Ma Ster   
Ma dood   

Ps = daar waar er gaten zitten was het week-end en had ik men kaarten niet bij me..

hoop dat iemand me ff verder kan helpen..
Djeezeke

palomino

Djeezes Djeezes  8),
Als je de kaarten wil leren kennen moet je er echt zelf mee aan de slag gaan...juist dagkaarten zijn uitermate geschikt om alle afzonderlijke kaarten te leren kennen omdat je ze kunt relateren aan wat jouw dag en de kaart met elkaar in gemeen hebben .Of wat de kaart jouw over een bepaald gedrag.,een bepaalde situatie te vertellen heeft...enfin in dit topic kun je er veel over lezen... ;)...Good Luck...  :P
Liefs pALO