Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

" Rat "

Gestart door frommeltje, november 13, 2025, 15:48:40 PM

frommeltje

Hoi,

De droom die ik vannacht had:
Ik ben thuis en sta in de woonkamer. Volgens mij is mijn man er ook en nog wat andere mensen maar weet niet meer wie.
Ik zie ineens een rat lopen, een donker grijze of zwarte met mooie glanzende haren en hij is zo groot als een klein hondje.
Vlug ga ik naar die rat toe en ik zeg tegen hem dat ie met me mee moet lopen voordat de andere in de woonkamer hem zien.
Ik aai hem en laat hem buiten. Hij kijkt me zo zielig aan dat ik medelijden met hem krijg. Ik haal vlug een bakje brokken en geef het aan hem. Hij heeft honger en eet het vlug op. Ik vind hem zo lief dat ik hem eigenlijk wil houden.....

Ik kon nergens vinden wat het betekent als je van een rat droomt die je heel lief vind en er dus niet bang van bent.
Misschien hier iemand een idee wat deze droom betekent.

Alvast bedankt, groetjes Frommeltje :)

Carla

Ratten worden vaak geassocieerd met iets dat verborgen is, ongewenst, of stiekem. Maar in jouw droom is de rat juist lief, glanzend, groot en hongerig — dat wijkt af van het stereotype. Dit kan wijzen op een deel van jezelf of een situatie die je normaal zou verbergen of afwijzen, maar waar je nu empathie en zorg voor voelt.

Je bent thuis, in een vertrouwde omgeving. De woonkamer is vaak het sociale hart van het huis, waar je jezelf laat zien aan anderen. Het feit dat je de rat weg wilt houden van de anderen kan duiden op een innerlijk conflict: je wilt iets beschermen of verbergen voor de buitenwereld, misschien een kwetsbare kant van jezelf.

Je aait de rat, praat tegen hem, voedt hem en overweegt hem te houden. Dit kan duiden op een nieuw inzicht, een vergeten emotie, of een onverwachte verbinding met iets wat je eerst als ongewenst zag. Misschien ben je bezig met het herwaarderen van iets of iemand — of zelfs een deel van jezelf — dat je eerder hebt buitengesloten.

De kleur van de rat, donkergrijs of zwart kan staan voor het onbekende, het onbewuste, of iets dat je nog niet helemaal begrijpt. De grote omvang van de rat (zo groot als een hondje) maakt hem opvallend en belangrijk, iets dat aandacht vraagt.

Mooie droom, ik hoop dat je iets in de duiding kunt herkennen.

Carla

frommeltje

Hoi Carla,

Ik vind het zo knap dat jij zoveel kan zien in een droom. Ik kan me zeker wel vinden in je uitleg en herken er veel van mezelf in.
Ik ben vrij gesloten en laat mijn kwetsbare kanten zeker niet graag zien, maar wat niet is kan nog komen.
Dat er iets om aandacht vraagt geloof ik wel, ik stop veel te veel weg.
Steeds weer een stapje verder....

Heel erg bedankt, groetjes Frommeltje :)

Carla

Fijn dat je er wat aan hebt!  :D

lilith

Citaat van: frommeltje op november 13, 2025, 15:48:40 PMHoi,

De droom die ik vannacht had:
Ik ben thuis en sta in de woonkamer. Volgens mij is mijn man er ook en nog wat andere mensen maar weet niet meer wie.
Ik zie ineens een rat lopen, een donker grijze of zwarte met mooie glanzende haren en hij is zo groot als een klein hondje.
Vlug ga ik naar die rat toe en ik zeg tegen hem dat ie met me mee moet lopen voordat de andere in de woonkamer hem zien.
Ik aai hem en laat hem buiten. Hij kijkt me zo zielig aan dat ik medelijden met hem krijg. Ik haal vlug een bakje brokken en geef het aan hem. Hij heeft honger en eet het vlug op. Ik vind hem zo lief dat ik hem eigenlijk wil houden.....

Ik kon nergens vinden wat het betekent als je van een rat droomt die je heel lief vind en er dus niet bang van bent.
Misschien hier iemand een idee wat deze droom betekent.

Alvast bedankt, groetjes Frommeltje :)

Ratten zijn ongelooflijk wendbare en veerkrachtige dieren. Ze kunnen overleven in de meest uitdagende omstandigheden en zijn bekend om hun vermogen om zich aan te passen aan verschillende omgevingen. Dit maakt ze tot krachtige symbolen van overleving en doorzettingsvermogen. De rat herinnert ons eraan dat we de kracht hebben om moeilijkheden te overwinnen, ongeacht hoe zwaar ze ook mogen zijn.

Als ik het goed begrijpt ben je nu instaat om je eigen kracht te omarmen. Al durf je er nog niet goed mee naar buiten te komen. Je denkt dat je op dat gebied kwetsbaar bent en dat is juist je grootste kracht. Dan kan je nu er bewust mee om leren gaan. Neem het in gedachten in je armen en voel de kracht. En zeg, ik ben blij dat je er bent, welkom.
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

frommeltje

Hoi Lilith,

Sorry voor mijn late reactie, ik had niet verwacht dat er nog iemand zou reageren.
Wat een mooie toevoeging heb je me gegeven, en zo waar.
Een mooi steuntje in mijn rug, dankjewel.

Groetjes Frommeltje  :) .

lilith

Graag gedaan,

Gr Lilith
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen