Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

" Raam"

Gestart door frommeltje, december 16, 2024, 13:32:36 PM

frommeltje

Hoi allemaal,

Het is alweer even geleden maar ik heb weer een korte droom onthouden:

Ik sta voor het raam, het zijn eigenlijk 3 ramen langs elkaar.
Ik zie dat ik het linkerraam niet helemaal dicht heb gemaakt. Er is een open kier en daardoor zie ik spinnenwebben.
Ik denk dat er dan misschien wel een spin binnen is gekomen dus ik ga even al mijn ramen langs.
Ik zie geen spin maar ik hoor ineens wel een bromvlieg voor het raam vliegen. Die moet ik naar buiten zien te krijgen. Als ik verder kijk zie ik ineens een kleine waterschildpad met zijn rug tegen het raam hangen.....die ook maar buiten zetten.
Ik word wakker....hier kan ik niks mee, ik hoop dat iemand anders er meer van begrijpt.
Alvast bedankt, groetjes Frommeltje. :)

Carla

Hoi Frommeltje,

Ramen kunnen vaak symbool staan voor je blik op de wereld, hoe je naar je leven kijkt of hoe je jezelf in de wereld plaatst. Het aantal ramen kan verwijzen naar verschillende perspectieven of opties in je leven. Drie ramen kunnen wijzen op een situatie waarin je verschillende keuzes hebt of een nieuwe manier van kijken naar iets dat nog voor je ligt.

Het linkerraam is niet helemaal dicht: Een open raam kan duiden op een gevoel van kwetsbaarheid of iets wat je niet helemaal hebt afgesloten in je leven. Het kan wijzen op een situatie waar je je niet helemaal beschermd of veilig voelt, of op iets wat nog niet volledig opgelost is.

Spinnenwebben worden vaak geassocieerd met complexiteit, verstrikking of zelfs met verborgen emoties of gedachten. Het kan ook een symbool zijn voor oude patronen of dingen die je misschien niet volledig begrijpt of die je hebt laten liggen.

De gedachte aan een spin kan ook wijzen op angst of iets dat je liever niet wilt confronteren. Spinnen kunnen een gevoel van onbehagen of dreiging oproepen, maar ze kunnen ook wijzen op de noodzaak om dingen die zijn blijven liggen op te ruimen of op de aandacht voor details.

Vliegende insecten, zoals een bromvlieg, kunnen een symbool zijn voor afleiding, irritatie of iets wat je lastigvalt. Het naar buiten brengen van de bromvlieg zou kunnen wijzen op de wens om afleidingen of irritaties uit je leven te verwijderen.

Schildpadden zijn vaak symbolen van stabiliteit, geduld en bescherming. Een schildpad die tegen het raam hangt, kan wijzen op een aspect van jezelf of een situatie die buiten je bereik lijkt te zijn, maar die wel om je aandacht vraagt. Misschien is er iets in je leven waar je langzamerhand naar moet kijken, iets wat geduld vereist om goed te begrijpen.

Samenvattend zou deze droom kunnen wijzen op een situatie waarin je een aantal onopgeloste kwesties hebt die om je aandacht vragen. Je probeert je leven of bepaalde aspecten van je leven "veilig" en onder controle te houden, maar er zijn dingen die buiten je zicht liggen (de spinnenwebben) of die je irriteren (de bromvlieg). Het raam kan symboliseren dat je misschien een nieuwe manier van kijken moet vinden om bepaalde zaken op te lossen. Het zien van de schildpad kan aangeven dat je geduld moet hebben om dingen op te lossen en langzaam maar zeker vooruit moet gaan.

Carla

frommeltje

Hoi Carla,

Wat heb je veel uit mijn korte droom kunnen halen, goed zeg.
Ik kan me helemaal vinden in je uitleg. Bepaalde dingen blijven altijd terug komen.
Nou heel erg bedankt, er is me weer het 1 en ander duidelijk :) .

Groetjes Frommeltje.

Carla